Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Sairaudet/Allergiat (ne omituiset ja normaalit)

Kirjoittanut: BlackWidow (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.05.2010 20:02
Mulle aiheuttaa yleensä ihottumaa mm. liian suolaiset elintarvikkeet, samoin liian tuliset/mausteiset
ruoat. Myös stressi saa mulla puhkeamaan ihottuman...on nimittäin taipumus atopiaan. =(
Kirjoittanut: Luthien (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 08.05.2010 17:17
Mulla on taipumus hemofiliaan (verenvuototauti). Naisethan eivät voi sitä sairastaa kun vain lievänä, isältäni olen tuon geenin perinyt. Tässä lievässäkin näkyy tosin selvä ero normaaliin, että haavani vuotavat pitkään ja esim. nenäverenvuodosta ei meinaa sitten millään tulla loppua sen iskiessä. Jotain lääkkeitä olen saanut, mutta en ole jaksanut käyttää kun niin vähän tulee haavoja tms. Ainiin, ja kuukautisvuodot ovat tämän takia todella runsaat
Jos hankkisin tulevaisuudessa lapsia ja saisin pojan, hän tulisi mitä todennäköisimmin saamaan sitten hemofilian. Yksi syy lisää olla hankkimatta lapsia, heh.
Lisäksi mulla on sitten pitkä lista erinäköisiä allergioita, joita en jaksa nyt luetella.
Kirjoittanut: BlackWidow (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.05.2010 07:31
Ai niin unohdin mainita aiemmin sen, että minulla on taipumus anemiaan, joten joudun syömään rautatabletteja joka päivä.
Se on mulla vähän huono juttu, kun meinaan välillä unohtaa ottaa tabletin.
Välillä saattaa mennä 3 päivää, kun tajuan, että hupsis! tässähän pitäis ottaa hieman rautaa taas!
Kirjoittanut: Constance Culmington (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.05.2010 11:28
Minua vaivaa erittäin huono selkä, johon iskee noidan nuoli vähän väliä. Sekä jonkin sortin neurologiseksi liikehäiriö sairaudeksi luokiteltava levottomat jalat. Erittäin inhottava vaiva, jonka takia yöunille saa sanoa "moimoi, nähään taas". Mutta onneksi ei ole joka öistä hupia. Nuoruudessa minulla oli lievä epilepsia, mutta se parani muutamien vuosien mömmöjen syönnillä.
Kirjoittanut: AuroraBorealis (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 09.05.2010 22:31
Oon tähän ketjuun joskus aikaa sitten vastannutkin, mutta unohtanut näköjään nikkeli-allergian. Mulla myöskin sen verran paha että vyönsoljet ja farkkujen napit aiheuttaa.

Myöskin kehoni oireilee kohdunkaulan syövän esiasteita, kahden viikon päästä leikkaus. Jo toiseen kertaan. :/
Kirjoittanut: Jezebel (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 05.06.2010 22:52
Tomaattiallergiani on nyt rajattu tuoreeseen kypsentämättömään tomaattiin. Esimerkiksi just salaatin seassa erehtyy syömään tomskuja niin kohta kirvelee suuta kuin olisi turpa täynnä haavoja. Näf.
Kirjoittanut: aNightingale (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.06.2010 16:12
Ensimmäisellä luokalla ensimmäistä kertaa sain jonkinlaisen tulehduksen välikorvaan tasapainoelimien alueelle. Tämän takia tasapaino lähti kokonaan ja istuminenkin oli lähelle mahdotonta. Nykyäänkin lähes aina kuumeessa saan tulehduksen samaan paikkaan ja seisominen on vähtintäänkin vaikeata, usein myös mahdotonta.
Ärsyttävintä on, jos tulehdus iskee muulloin kuin kuumeessa koska jos on muuten kipeä, ei siltikään tarvitse nousta sängystä, on ihan kiva maata aloillaan. Mutta auta armias jos olet muuten terve mutta päässä heittää!

Muuta ei nyt minulla ole.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 07.06.2010 12:04
Olen laktoosi-intolerantti ja minulla on heinänuha. Atsiuh. Ei onneksi kumpikaan mahdottoman pahoja. Vähän voin tavallisiakin maitotuotteita käyttää ja heinänuhaan riittää apteekin reseptivapaat mömmöt.

Tämän lisäksi olen toki myös voittanut geneettisessä lottovoitossa. Minulla on palindrominen reuma. Sinänsä jees, että tämä on kaikista reumamuodoista ehkä se jonka kanssa on kenties helpointa elää. Eli tulehdukset saattavat "hypätä" nivelestä toiseen. Joskus nilkassa, joskus polvessa, joskus ranteessa jne. (Tästä epävirallinen nimitys hyppyreuma) Oireettomat kaudet ovat aika pitkiä ja minulla tulehduksia on melko harvoin. Lääkitys tosin on aika kova, mutta sen kanssa nyt on vain elettävä.

Ja koska pelkka reuma olisi tylsää, niin sen seuraksi minulla on myös aika paha fibromyalgia. Eli lihasten ja sidekudosten kipusairaus. Tämä tarkoittaa lähinnä särkyä, kolotusta, jumissa olevia lihaksia ja univaikeuksia. Hyvä puoli fibrossa on kuitenkin se, että toisin kuin reuma, se ei ole rappeuttava. Ja kuulemma menopaussin jälkeen se voi jopa hävitä naisilla. Hiphei, enää 30-40 vuotta! \o/

Kuulostaa ehkä pahemmalta kuin mitä on. Tosiasiassa pärjään arkielämässä aika hyvin, paitsi reumatulehdusten aikaan. Jalassa oleva tulehdus esimerkiksi tarkoittaa sitä, että kävelen keppien kanssa tai sitten en lainkaan. Silloinkin selviää, koska apua saa yleensä aina. Pienen pienet orjani ( = ystävät + perhe) käyvät puolestani kaupassa ja auttavat siivoamisessa ja muissa hommissa, joita en pysty itse tekemään.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 07.06.2010 12:16
Mahtaisiko tätä kautta löytyä toisia esimerkkitapauksia sellaisista henkilöistä jolla on hopea-allergia? Ilmeisesti se on melko epätavallista, mutta olisi tavallaan mukava tietää että ihan "lähipiirissä" on myös toisia kohtalotovereita.
Kirjoittanut: Faery (Nimetön)
  • Lähetetty: 07.06.2010 15:51
Kuulun laktoosi-intorelantikkoihin(??Jos kirjotetaan noin?) ja terveydenhoitaja joskus totesi, että mulla on jokin lievä ryhtihäiriö selässä. Taisi olla jotenkin kieroutunut selkäranka. Polvi on mennyt sijoiltaan kahdesti, mikä oli kuulema outoa, kun on tai oli ihan hyvässä kunnossa polvet.
Sitten on myös pakko-oireinen häiriö, onko kellekkään tuttu? Juuri nyt onneksi helpottanut vähän.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit