Gootti.net

Rasismi ja muu yleinen asenteenne?

Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.12.2012 14:21

Lainaus: ShadowPiratess

Afrikkalaisia kohtaan olen myös epäluuloinen, mutta saavat minun puolestani olla missä haluavat, kun eivät omalle tielleni tule (pyydän tätä anteeksi, jos joku herneen vetäisi nenään, mutta näin asia vain minun kannaltani katsottuna on).

Pyörikööt myös rasismiaan itselleen perustelevat Pohjois-Karjalalaiset missä lystäävät, ei teidän tarvitse tulla sieltä silmille hyppimään.
Kirjoittanut: Hohoton (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.12.2012 17:42
Neekerreitä vastaan oon mutta en niitä muita maahanmuuttajia vastaan kunhan niitä ei tuu liian palijo. Ko Englanti ja Ruohtiki on kuulemma ihan täynnä maahanmuuttajia niie ttä niitä on melekee enemmä ko niitä alakuperäsiä kansalaisia. En haluais saman laista tilannetta Suomeen.
Kirjoittanut: Capitaine Ina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 20.12.2012 17:50

Lainaus: byron

Itse en ole saanut omakohtaisesti huonoja kokemuksia miltään muilta kansakunnilta kuin joiltakin yksittäisiltä suomalaisilta. Ja niiden henkilöiden suomalaisuushan ei toki vaikuttanut niihin ikäviin kokemuksiin vaan ihan muut kyseisten henkilöiden psyykkeissä muhivat asiat.

Samoin täällä. Mitään ei oikeastaan voi yleistää, mutta jos näin pitäisi tehdä olisi maailma minun silmissäni täynnä mukavia ulkomaalaisia, ei ole tähän mennessä yhtään huonoa kokemusta tullut eikä sitä nyt välttämättä kohtaamistilanteessa vaikka bussikuskin kanssa ajattele ekaksi että onkohan tuo suomalainen vai ei. Mikä on hauska pointti sinällään, suurin osa ihmisistä asuu jossain aivan muualla kuin Suomessa, kuuluu eri kansaan jne. (You don't say??)

Paljon helpompaa jos ei yleistä myöskään niitä huonoja kokemuksiakaan. Mutta useimmiten ne huonot kokemukset ovat leimaavia ja hyvät voidaan tulkita yksittäistapauksiksi, tai siltä useimmat tätä aihetta käsittelevät keskustelut kuulostavat. Minä en yritä edes suhtautua mihinkään tiettyyn ryhmään tarkoituksella eri lailla, ihminen on ihminen oli mistä geeneistä hyvänsä muotoutunut. Olisi se aika ankeaa katsella ohikulkijoiden naamoja kadulla ja v***uuntua joka kerta kun tulee 'vääränlainen' henkilö vastaan.
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Abigor
  • Lähetetty: 20.12.2012 18:04
^ Joo-o, enemmän pahaa sanottavaa meikällä olisi ihan syntysuomalaisista kuin ulkomaalaistaustaisista omien kokemusten pohjalta, mutta en jostain syystä käy huutelemassa että suomalaiset vittuun suomesta.

E: Tai sittenkin ei mitään.
  • Lähetetty: 21.12.2012 10:30

Lainaus: Hohoton

Neekerreitä vastaan oon mutta en niitä muita maahanmuuttajia vastaan kunhan niitä ei tuu liian palijo. Ko Englanti ja Ruohtiki on kuulemma ihan täynnä maahanmuuttajia niie ttä niitä on melekee enemmä ko niitä alakuperäsiä kansalaisia. En haluais saman laista tilannetta Suomeen.

Kiitos kun muistutit millainen persreikä Suomi voi vielä korven kätköissään olla.
Kirjoittanut: ShadowPiratess (Nimetön)
  • • Muokkasi: ShadowPiratess
  • Lähetetty: 22.12.2012 00:01
-----------------------
  • Lähetetty: 22.12.2012 14:46

Lainaus: ShadowPiratess

Jaa-a, ehkäpä SINÄ sitten oletkin pohjoiskarjalalaisia kohtaan rasisti? Ja veikkaanpa, ettei sinulla olisi moisen kohtaamisen jälkeen silmiä ollenkaan.

Aisssss Nauroin ääneen. Tää oli kyllä vielä parempaa kuin osasin odottaa. Jatka samaan malliin vaan. Kokemus on opettanut että tässä ei ees kannata aloittaa rautalangasta vääntämisen kanssa, menee hyvä lanka hukkaan.
Kirjoittanut: ShadowPiratess (Nimetön)
  • • Muokkasi: ShadowPiratess
  • Lähetetty: 22.12.2012 17:43
-------------------
Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Lähetetty: 22.12.2012 21:48
Hemmetti, yksilöstähän se eniten kiinni on onko ihminen rasittava, ei kansallisuudesta. Ja maahanmuuttajien haukkujat muistakaa, että tuskin kukaan vapaaehtoisesti tänne pimeään ja kylmään pohjolaan on halunnut tulla vieraan kulttuurin ja ihmisten keskelle, yleensä se syy on oman kotimaan vielä huonommat olosuhteet.
Kirjoittanut: Chuuko (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.12.2012 21:55
Muutama sivu taaksepäin löytyy muistaakseni aika tarkka määritelmä pakolaisen ja maahanmuuttajien eroista. Ei jokainen ulkomaalaistaustainen Suomessa ole muuttanut tänne siksi, että kotona on huonot oltavat, vaan on vain lähtenyt etsimään parempaa työtä ja elämää muuten vain.

Eikä jokainen ulkomaalaistaustaisen näköinen ihminen ole maahanmuuttaja. On paljon Suomessa syntyneitä ja lapsina ulkomailta Suomeen adoptoituja, jotka sisältä ovat kenties 110% suomalaisia, mutta mitä ei välttämättä ulospäin näe.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit