Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Rasismi ja muu yleinen asenteenne?

Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 08.03.2007 11:39
En haulla ainakaan löytänyt vastaavaa aiheta, joten siksi ihan tylsyyttä tappaakseni kyselisinkin, että mikä on teidän asenteenne esimerkiks tänne tulevia loisiksi hakevia maahanmuuttajia ja muita kiihkouskovaisia/yms kohtaan..(epäselvä selitys, anteeksi)? Musta on kaikki ulkomaalaisetki tervetulleita niin kauan kuin ne on valmiita tekee mitä tahansa duunia ja käyttäytyy kunnolla eikä tee rikoksia aj sotke paikkoja tai vetoo oman maansa huonoo tilanteesee helpon sossun varjolla... Musta on tullut tosi ennakkoluuloinen kaikki oikeeastaan, suomalaisiiki kohtaan, kun sitä välillä saa olla vaikka minkälaisten syytösten ja ennakkoluulojen kohteena..
Kirjoittanut: Velvet Grey (Nimetön)
  • Lähetetty: 08.03.2007 12:07
Hmm, tästähän on puhuttu jo 'vaarallista menoa'-ketjussa, mutta voisihan joku kiltti moderaattorisetä tai -täti poikkasta kyseisen ketjun loppupään tänne? Se kun meni ajoittain vähän off topiciksi.
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 08.03.2007 12:11
Jos sut hakkaa joku maahanmuuttaja, niin ei se mitään... Jos sä pistät hanttii sä oot rasisti.

'Kato, tää on sitä nykyaikaa juippi'
Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • • Muokkasi: M Chaosbreather
  • Lähetetty: 08.03.2007 12:15
En oikeastaan ole mielestäni hirveän ennakkoluuloinen, paitsi kun vastaan tai samaan ruokkapaikkaan tai koulussa törmää näihin ihQDaa-pissiksiin, joiden puheenaihe on aina viikonlopun ryyppääminen, miten tuli sekoiltua ja kuinka monen amiksen/ääliön kanssa parin siiderin voimilla. "Mää oon nii kännis"-esitystä. Silloin ns. piilevä rasistini tulee esiin ja hampaita kiristellen yritän kestää tyhmiä ihmisiä, joille tekis mieli tunkea joku rätti suuhun. Sitten kun oikeasti niillä on vain kuori, ei mitään syvällistä ajatusta. Kerran koitin testata nii se pissis jäi hölmönä tuijottamaan. Ihan kuin "dataerror" ois tullut lukemaan neitosen pääkoppaan. Oikeasti kun jokainen näistä tuntuu vaan tunnistavan sanat "pullo, pillu, kyrpä, auto, muoti (H&M)" ja kyseisillä on just kaikilla "pappa betalar"-kyltit.

Ja se kapina-asenne... joo, uhmaikäisillä se on ok, joo ja sitten tietysti puberteetti. Lapsi on lapsi mutta kun se jatkuu aikuisiälle asti!
Ähähää, sainpas kiusattua, sainpas ärsytettyä"-juttua. Lapsellista mutta lapsille se sallittakoon.

Joidenkin ihmisten pitää olla vaan niin hankalia ja ei voi keskustella. Musiikistakaan tai muusta ei voi huoletta keskutella, koska monella tuntuu olevan ennakkoluuloja.

Ja kiihkouskovaiset on toinen asia. Jos sanoo olevan ateisti tai kieltäytyy ottamasta pelastusta vastaan niin sitä manataan sitten helvettiin tai saatananpalvojaksi. Juuri näin.

Ulkomaalaisia kohtaa mulla ei ole mitään vastaan niinkään mutta toisaan ihan samalla tavalla voisi nämä suomen spurgutkin etsiä töitä. Ymmärrän sen kuitenkin ulkomaalaisista, että Suomi on kuitenkin niin ennakkoluuloinen maa vielä, että hankalampi saada töitä ja kielimuurikin vielä. Sitä tuskin ymmärtää, jos ei itse ole ollut pakolainen ulkomailla ja Suomelle tuskin tuleekaan sellaista tilannetta tapahtumaan.

Mutta tosiaan ei tänne tarvitse tulla ilman käytöstapoja. Yhden tutun pieksiät ku kieltäytyi huumeista kun kävi Helsigissä mutta ihan yhtälailla ne ois voinneet olla jotain muita. KYLLÄ, pieksivät tuttuni KIMPALLA, joka oli yksin menossa veljeään tapamaan. Sekin porukka vetosi sitten, että muka tämä tuttuni olis heitä rastisesti hakkunut. Ei todellakaan haukkunut! Vedotaan sitten siihen valkoinen on rasisti-korttiin, jos yritettään välttää tuomio/sakot kaikella mahdollisella keinolla.

Rasismia en hyväksy suuntaan enkä toiseen (vaikka äitini ja sisareni ovat rasisteja) mutten myöskään kieroilua ja valehtelua, prkl!

Mutta kuten Vaarallista menoa-ketjussa Ximmo on erittäin hyvin asian ilmaissut:

"Rasismi on heikkojen ihmisten ominaisuus. Minäkin vihaan häiriköitä, mutta rodulla ei ole sen kanssa mitään tekemistä. "

Ja vielä lainaan:

"Tämän pulman ratkaisu on asennekoulutus suomalaisille ja tiukka koulutus ulkomaalaisille, jotta he oppivat Suomen yhteiskunnan tavoille. Ei se sen kummempaa ole. Valitettavasti tähän ei ole kenellekään halua ja kiinnostusta, joten lynkkausmieliala rehottaa valtoimenaan."
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Lähetetty: 08.03.2007 12:41
Oho, tuo lainasi minua. Näköjään mun päästä tulee joskus jotain järkevääkin, tai sitten mulle taas nauretaan, enkä tajuu sitä.

Joo no okei, kenties tää asia on mulle itselleni hieman huono, koska mun mielipide on siitä sen verran rankka. Tai siis, kun oon aika pitkälti punkkari ja asenne on "one race - human race". Ja viisi hammasta on poikki/rikki parin skinien aiheuttaman konfliktin jäljiltä. Itse EN tehnyt mitään.

Totta kai kulttuureissa on eroa ja jos joku nykäistään jostain afrikasta suomalaiseen kulttuuriin, niin näitä törmäyksiä tapahtuu. Joissakin maissa se nyt vaan on niin, että naisen saa raiskata, mikäli niin haluaa. Suomessa tätä ei tietenkään saisi kukaan tehdä, oli kotoisin sitten mistä tahansa. En vaan haluaisi nähdä tätä "maahanmuuttajat pois" -asennetta missään, yleistykset on aina pahasta. Samalla tavallahan mekin ollaan kaikki saatananpalvojia, onko se niin mukavaa?
Kirjoittanut: Mariel (Nimetön)
  • Lähetetty: 08.03.2007 13:25

Lainaus: FrozenCorpse

Musta on kaikki ulkomaalaisetki tervetulleita niin kauan kuin ne on valmiita tekee mitä tahansa duunia ja käyttäytyy kunnolla eikä tee rikoksia aj sotke paikkoja tai vetoo oman maansa huonoo tilanteesee helpon sossun varjolla

Siinähän se on tiivistettynä. Samaa mieltä
Kirjoittanut: Pic (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 08.03.2007 14:04
Oon vähän pelännyt ulkomaalaisia siitä asti kun musta mies meinasi käydä päälle Turun Hesburgerissa... oltiin siellä pikkusiskon kans ja suht pieniä tyttöjä molemmat. Sillä oli iso arpi poskessa ja katse kiinnittyi siihen pariksi sekunniksi. Se varmaan luuli että tuijotin sitä.
Kirjoittanut: blackie (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 08.03.2007 14:33

Lainaus: FrozenCorpse

Musta on kaikki ulkomaalaisetki tervetulleita niin kauan kuin ne on valmiita tekee mitä tahansa duunia ja käyttäytyy kunnolla eikä tee rikoksia aj sotke paikkoja

Jos tajusin oikein kantasi, niin olen eri mieltä. Miksi ulkomaalaisten pitäisi tyytyä mihin tahansa työhön? Mikseivät he saisi tehdä sellaisia töitä, mitä haluavat ja mikä heitä kiinnostaa? Ja tuo kunnolla käyttäytyminen, ei tee rikoksia eikä sotke paikkoja, samaa voisi odottaa myös muilta kuin ulkomaalaisilta. Ja silti tehdään rikoksia, sotketaan paikkoja ja käyttäydytään huonosti. Miksi juuri ulkomaalaisten pitäisi olla kilttejä, jos muutkaan eivät ole?
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Lähetetty: 08.03.2007 15:12

Lainaus: blackie

Mikseivät he saisi tehdä sellaisia töitä, mitä haluavat ja mikä heitä kiinnostaa?

Siksi, koska suomalaisetkaan eivät saa.

Joo ymmärrän pointtisi. Eli toki työt osaamisen mukaan taustaan katsomatta.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 08.03.2007 15:21

Lainaus: blackie

Jos tajusin oikein kantasi, niin olen eri mieltä. Miksi ulkomaalaisten pitäisi tyytyä mihin tahansa työhön? Mikseivät he saisi tehdä sellaisia töitä, mitä haluavat ja mikä heitä kiinnostaa?

tämä juuri onkin se hankala asia täällä: ei saa oikein mitään kunnon töitä, jos ei osaa kieltä tarpeeksi hyvin. Heidän on pakko tyytyä töihin, jossa se hyvä kielitaito ei ole se suurin vaatimus. Esim. minunkin kouluni käytävillä on väliaikaisia siivoojia, sekä nuoria miehiä että naisia, jotka saattavat olla vaikkapa jostain päin Itä-Eurooppaa. Suomea en ole ikinä kuullut heidän puhuvan kellekään, mutta keskenään he puhuvat mitä lie kieltä, jota en tunnista, vaikka eurooppalaiselta kieleltä se kuulostaa. (ja he ovat vaaleaihoisia)

Ja lähikaupan kassalla on oikein mukava mamu-herra, joka puhuu hyvin suomea, vaikkakin korostaen. Mutta hän puhuu silti hyvin, siksi tekee hyvää työtä, josta ainakin näyttää pitävän, koska aina hymyilee ja jutustelee jokaiselle asiakkaalle.

Ja suomihan on erittäin vaikea kieli opetella, varsinkin vanhemmalla iällä.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 6 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit