Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Rasismi ja muu yleinen asenteenne?

Kirjoittanut: Pic (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 19.05.2007 23:37

Lainaus: kuopassa

Vaikka olisi kuulunut Suomeen vain viiden minuutin ajan, se on silti ollut osa tätä maata. Se on väkivalloin anastettu.

Jos Suomessa ajatellaan näin mitä luulet itänaapurissa ajateltavan?

Sanos muuta. Esimerkiksi yhden Suomeen hakeutuneen kansanmurhasta epäillyn maahanmuuttajan tekemisten tutkinnasta koituu miljoonaluokan lasku.

Tätä sanoisin kuitenkin vielä hyväksi tavaksi käyttää rahaa. Jonkunhan tämäkin asia on pakko selvittää, tällä hetkellä meidän. Mutta jonkun se on kuitenkin tehtävä. Sen sijaan joidenkin hyödyttömien taidekyhäelmien pystyttämiseen uhrattu raha voitaisiin käyttää maahanmuuttajien kouluttamiseen tai kielenopetukseen. Sattaisi rikostilastotkin pienentyä, kun saataisiin taas muutama ihminen elämänsyrjään kiinni.
Kirjoittanut: Necrophile (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.05.2007 09:59
Itse olen mannerasisti. Ja siirtolaisrasisti. Manneihin minulla on oma syynsä, ja olen yleistäjä. Muutama töppää, kaikki on samanlaisia. Ja muutenkin mannet yleensä luulee omistavansa kaikki paikat missä ikinä liikkuvatkin. Suuri syvä pahoitteluni jos joku täältä sattuu kuulumaan kyseiseen kansaan.

Siirtolaisia en vain jostain kumman syystä voi sietää. tulee tänne ja elele meidän rahoilla. Ei niiden tartte veroja sun muita maksaa, kunhan hakee silloin tällöin rahaa sossusta ja se siitä.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 21.05.2007 14:37

- Suhteellisesti useammin ulkomaalaiset [kuin suomalaiset] ovat olleet vuosittain epäiltyinä raiskauksista, muista seksuaalirikoksista ja ryöstöistä.

Niinpä niin, epäiltynä. Mutta se ei vielä tarkoita että he siihen olisivat syyllistyneet.

No jaa, en jaksa tapella.
Kirjoittanut: nocturnal_chimaira (Nimetön)
  • Lähetetty: 21.05.2007 22:22
en ole missään määrin rasisti....
tai no..
mustalaisista ja ruotsalaisista saa nyt hieman ennakkoluuloja..
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 21.05.2007 22:56

Lainaus: Necrophile

Manneihin minulla on oma syynsä, ja olen yleistäjä. Muutama töppää, kaikki on samanlaisia. Ja muutenkin mannet yleensä luulee omistavansa kaikki paikat missä ikinä liikkuvatkin.

yläasteella oli kaks vuotta miuu nuoremmat romani-"serkukset", ne oli ihania tyttöjä! // romanithan puhuu serkkuina melkein kaikista tutuistaan.
Ne oli aina juttelemassa ja kehumassa kuteita, mitään ei muuten pöllitty.
värikkäitä tyyppejä.
Kirjoittanut: predatoress (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.05.2007 16:13
Jaa'a, ainoat konfliktit itselläni ovat olleet suomalaisten kanssa. Yliopistolla tapaa päivittäin monennäköistä ihmistä, ja siellä kaikki sentään osaavat käyttäytyä fiksusti, kun taas kylillä (siis kaupungilla) lökäpöksyhopparit huutelevat milloin mitäkin. Monilla tummaihoisilla valitettavasti tuntuu olevan sellainen nenä-pystyssä-kävelen asenne, mutta niin on myös monilla suomalaisilla. Yleensäkkin välttelen meluavia ryhmiä, ja yritän olla kiinnittämättä huomiota (vaikkakin tarkkailen) kyseisiin laumoihin.

Yritän olla avoinmielinen, mutta kieltämättä Oulun tapaukset ovat saaneet minutkin kulkemaan varpaillaan. Vaikka pitää olla melkoisen epätoivoinen itsemurhakandidaatti, jos tämän hullun kimppuun yrittävät hyökätä.

Mitä töihin tulee, niin minusta on vain mukava tavata muunmaalaisia työntekijöitä, jotka osaavat käyttäytyä kohteliaasti. Maassa maan tavalla - sen arvoihin ja käytäntöihin on sopeuduttava, mikäli mielii täyspainoiseksi kansalaiseksi. Minun puolestani muut saavat elää niin kuin haluavat, kunhan kunnioittavat toisia ihmisiä, heidän omaisuuttaan ja henkilökohtaista koskemattomuutta.

Njaah, tulipa hieman sekava pälätys, alkaa väsymys painaa kahen tunnin yöunien ja tentin jälkeen...
Kirjoittanut: saidai (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 01.06.2007 17:27
Mun täytyy kyllä sanoa että vaikka tahtoisinkin olla avomielinen ja suvaitsevainen ja kaikkea, niin sen verran monta kertaa on ulkomaalaiset miehet luvatta käyneet käsiksi että, no, jos rumasti sanotaan niin mieluummin olen rasisti kun tuun raiskatuksi. Baarissa on tosi usein joku ulkomaalainen tarttunut kiinni ja yrittänyt vaikka mitä ja kerran bussissa eräs musta herra istui viereen ja alkoi hiplata jalkaa eikä lopettanut vaikka kuinka yritin mennä kauemmas ja karkuun. Harmittaa jälkeenpäin etten huutanu tai jotain, mutta siinä vaan jähmettyi niin kauhusta ettei kyenny mihinkään. Jäi ihan hillittömän paha olo. Enkä tosiaankaan ollut tuossakaan tilanteessa pukeutunut mitenkään paljastavasti, oli talvi ja mulla oli pipo leukaan asti lähinnä vedetty, pitkä hame ja koko pitkä takki. Toki suomalaisetkin miehet saattaa kännissä olla törppöjä ja idiootteja, mutta ei mulle tuollasta ole niiden suunnalta koskaan kuitenkaan sattunu.

Tiedän kyllä että ei sais yleistää, mutta kuten sanottu, tää on sellanen juttu missä mieluummin valvon omaa etua kun otan riskejä suvaitsevaisuuden nimissä.

Toisaalta taas ulkomaalaisia naisia vastaan mulla ei ole mitään, että en nyt tiedä onko tuo jotain miespelkoa/vihaa vai varsinaisesti rasismia.
Kirjoittanut: Evil Kitty (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.06.2007 17:46
Myönnän avoimesti olevani rasisti.

Ei, en eläviä olentoja kohtaan.

Olen tietokonerasisti. Inhoan Fujitsu-Siemens tietokoneita. Oikeasti. Ja siis se ei ole hauska vitsi, vaan ihan oikeasti en mitään niin inhoa ja pelkää kuin siimenssin koneita.. o.O Kuulostaa oudolta. Miulla on Fujitsu-Siemens-tietokone-fobia..
Kirjoittanut: Raivonkyynel (Nimetön)
  • Lähetetty: 01.06.2007 17:54
Tästä nyt tuli vuodatus, vaikka piti vähän vain kommentoida Jos jotakin nyt provosoi tämä, niin olkaa huoleti: en jaksa lähteä vaikuttamaan muualla kuin ruohonjuuritasolla.

Rasistiksi en katso itseäni (sillä rasistisuus tarkoittaa muita itseään huonompana pitämistä), vaan en yksinkertaisesti pidä siitä että muun maan kansalaisia änkeää Suomeen. Täällä on ihan riittävästi ongelmia jo ilmankin siirtolaisia ja maahanmuuttajia. Se ei minusta ole valtion homma sopeuttaa niitä muuttajia tänne. Itse ovat paikkansa valinneet, jos eivät opi edes hyville tavoille, niin minusta oikea ratkaisu on pistää maasta pihalle. Niinkuin siinä Oulun tapauksessa tehtiin. Enhän minä omassa kodissanikaan katsele huonoa saati väkivaltaista käytöstä.

Myöskin epäilyttää se monikansallinen meno, jossa kaikki pitävät kiinni siitä omasta kulttuuristaan ja jumaliste jos vähänkään heität läppää sinnepäinkään. Koska kulttuuri on se, mikä ihmisiä yhdistää ja sitten kun niitä kulttuureja on monta, jotka ovat niitä oikeita jne, niin tappeluhan siitä äkkiä tulee.
Eihän tuo ole ainoa vaihtoehto, mutta en vain jaksa uskoa, että kovin moni maahanmuuttaja olisi valmis luopumaan entisestä kulttuuristaan ja ottamaan tilalle suomalaisen kulttuurin, joka takaisi edes vähän rauhallisempaa menoa, kun ei ole kulttuuriristiriitoja.

En tiedä mikä on eduskunnan suunnitelmat näiden siirtolaisten ja maahanmuuttajien kanssa, mutta jos rajat avataan kokonaan, niin voin sanoa että silloin minua pelottaa.
Pappani oli jo monta kymmentä vuotta sitten oikeassa: "On olemassa vastaus kaikkiin kysymyksiin: jokainen pysyköön omassa mökissään." Neuvo on siis symbolinen, jos ette tajunneet Harmi vaan ettei tuo tule ikinä toteutumaan täysin.
Kirjoittanut: Tuulentytar (Aktiivi)
  • Lähetetty: 01.06.2007 17:58

Lainaus: Raivonkyynel

Rasistiksi en katso itseäni (sillä rasistisuus tarkoittaa muita itseään huonompana pitämistä), vaan en yksinkertaisesti pidä siitä että muun maan kansalaisia änkeää Suomeen.

Yhdyn noihin sanoihin
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit