Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Rasismi ja muu yleinen asenteenne?

Kirjoittanut: Mephistopheles (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 08.03.2007 15:50
Eilen juttelin ystäväni kanssa tästä asiasta. Eli ärsyttää kaikki tuo sossupummaaminen ja miljoonan lapsen tekeminen, että saa lapsilisää(toisaalta uskonnollakin on tekemistä tämän syntyvyyden kanssa). Eivätkä voi pitää kakaroitaan kurissa, kun kävelevät yleisillä paikoilla. Silti tunnen monta mukavaa ulkomaalaista ja itsekin olen puoliksi thaimaalainen.

Olen syntynyt täällä, mutta äitini tuli isäni mukana suomeen vuosia ennen syntymääni. Äiti on sopeutunut hyvin, eikä valita Suomesta tai suomalaisista. Mutta jo silloin, kun menin tarhaan sain kuulla haukkuja(neekeri, kiinalainen, vinosilmä). Ala-aste meni hyvin, mutta oli sielläkin ihmisiä, jotka pilkkasivat ja vihasivat minua, koska olin keltainen.

Pelkäsin mennä yläasteelle, jos siellä olisi kaikki rasisteja. Huomasin kuitenkin, että koulussamme suuri osa on ulkomaalaisia ja kaikki osaavat nauraa itselleen ja käyttävät joskus esim. nekru-sanaa, kun puhuvat itsestään.

Joten, en hyväksy rasismia. Itse en syrji ketään rodun tai uskonnon perusteella, vaan yksilön. Tosin, jos olisin kokonaan suomalainen, olisin varmaankin rasisti. Siltä minusta ainakin tuntuu.
Kirjoittanut: Pudotus (Jäsen)
  • • Muokkasi: Pudotus
  • Lähetetty: 08.03.2007 16:25
Itse ainakin yritän olla olematta rasisti.
On hyvä että suomeen saadaan uutta verta, tänne takapajulaankin.
Olen samaa mieltä ketjun aloittajan kanssa siitä että jos tänne tullaan niin ei sitten miksikään sossupummeiksi vaan työtä yritetään etsiä aktiivisesti ja jos löytyy niin sitten tekemään. On tosin totta että ei kaikkia töitä riitä suomalaisillekkaan, mutta pitäisi pyrkiä niihin töihin joissa on paljon vapaita paikkoja. Yhtälailla osa suomalaisista sossupummeilee kuin tulevista maahanmuuttajistakin ja olen molempien osalta samaa mieltä että töiden hakuun vaan ja jos ei ole työkunnossa niin sitten hakeudutaan osaavaan hoitoon, tai mikä ikinä työkunnottomuuden aiheuttaakaan. Kirjoitin nyt hyvin nälkäisenä tämän viestin enkä jaksanut miettiä miltä tämä kuulostaa toisten korviin, mutta tarkoituksena ei ole olla rasisti. Tai sitten olen tasapuolisesti rasistinen kaikkia kohtaan.
  • Lähetetty: 08.03.2007 21:19
Muuten,kun Euroopan asukasmäärä alkaa olemaan laskussa, ja kun ihmiset tekevät vain pari penskaa, ennen niitä oli paljon perheessä. Nii just tää eläkejuttu, että ei tarvis synnyttää lisää ihmisiä tänne maailmaan ylikansoittamaan planeettaa, jos otetaan muista maista TYÖNTEKIJÖITÄ, jotka sitten maksavat meidän eläkkeemme. Vaikeaa tässä on ulkomaalaisten sopeutuminen meidän tapoihimme ja se, että omat kulttuurimme saattaisivat jäädä jalkoihin. Ja eurooppalaisten suhtautuminen, tietysti.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.03.2007 22:52
Juuri nyttenkin istun nettivuokraamossa jossa ei lisakseni muita olekaan kuin mustia miehia... Tama on juuri se tilanne mista aitini varoitti! :P
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 09.03.2007 02:26

Lainaus: Velvet Grey

Hmm, tästähän on puhuttu jo 'vaarallista menoa'-ketjussa, mutta voisihan joku kiltti moderaattorisetä tai -täti poikkasta kyseisen ketjun loppupään tänne? Se kun meni ajoittain vähän off topiciksi.

Vanhan ketjun yksittäisiä viestejä ei valitettavasti voi muljauttaa toiseen viestiketjuun, mikä on todella harmillinen epäkohta.

Lainaus: Chrystalis

Jos sut hakkaa joku maahanmuuttaja, niin ei se mitään... Jos sä pistät hanttii sä oot rasisti.

Tämä on totta ja todellista.

Lainaus: M Chaosbreather

[...] pieksivät tuttuni KIMPALLA, joka oli yksin menossa veljeään tapamaan. Sekin porukka vetosi sitten, että muka tämä tuttuni olis heitä rastisesti hakkunut. Ei todellakaan haukkunut! Vedotaan sitten siihen valkoinen on rasisti-korttiin, jos yritettään välttää tuomio/sakot kaikella mahdollisella keinolla.

Voi surkeus. Tuollaisia väkivallantekijöitä pitäisi rangaista oikeudenmukaisesti, siten, etteivät ne kykenisi enää koskaan hyökkäämään kenenkään kimppuun.

Lainaus: blackie

Miksi juuri ulkomaalaisten pitäisi olla kilttejä, jos muutkaan eivät ole?

Kun kerran meillä on niitä tuhmia ihmisiä Suomessakin, miksi niitä pitäisi tuoda tänne lisää?

Lainaus: Iiriva

tämä juuri onkin se hankala asia täällä: ei saa oikein mitään kunnon töitä, jos ei osaa kieltä tarpeeksi hyvin.

Jes, ma'am. Tuohon kannattaa runtata vielä sellainen ajatuksenpoikanen, notta kunnon töitä ei saa jos ei ole kunnon koulutusta.

Lainaus: Ximmo

En vaan haluaisi nähdä tätä "maahanmuuttajat pois" -asennetta missään, yleistykset on aina pahasta.

Mie näkisin mieluummin maahanmuuttajan toisella puolella rajaa, kuin suomalaisen joutuvan kokemaan maahanmuuttajan maahan muuttamisen vuoksi "positiivista" syrjintää.

Lainaus: Pudotus

Yhtälailla osa suomalaisista sossupummeilee kuin tulevista maahanmuuttajistakin ja olen molempien osalta samaa mieltä että töiden hakuun vaan [...]

Ai koska on Suomessa suomalaisia sossupummeja, voidaan ihan hyvin hakea Suomeen niitä pummeja ulkomailtakin?

Lainaus: Mephistopheles

Nii just tää eläkejuttu, että ei tarvis synnyttää lisää ihmisiä tänne maailmaan ylikansoittamaan planeettaa, jos otetaan muista maista TYÖNTEKIJÖITÄ, jotka sitten maksavat meidän eläkkeemme.

Olen samaa mieltä siinä, ettei tähän palloon tulisi lempiä lisää ihmissuvun jäseniä. En kuitenkaan näe viisaana kannustaa sellaisten maiden asukkaita tekemään lapsia, jotka eivät kykene niistä lapsista huolehtimaan. Järkevintä olisi kannustaa rikkaiden maiden väestöä tekemään lisää lapsia (jos siis populaatiota pitäisi jostain syystä kasvattaa), sillä sellaisten maiden asukkaat pääsääntöisesti pystyvät pennuistaan huolehtimaan. Samalla köyhien maiden asukkaiden lisääntymisvauhtia tulisi hillitä.

Lainaus: Mephistopheles

Vaikeaa tässä on ulkomaalaisten sopeutuminen meidän tapoihimme ja se, että omat kulttuurimme saattaisivat jäädä jalkoihin.

Saattaisivat? Tulisivat. Vähän sama juttu kuin jos joku dumppaisi ovellesi jääkaapillisen täynnä jätskiä. Malttaisitko varjella Kingis-puikkoa pyhä raivo silmissä vai vetelisitkö sen tyytyväisenä lättyyn?
Kirjoittanut: vampirequeen (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.03.2007 09:57
En ole rasisti! enkä sitä ymmärrä! kaikki ihmiset olkoon tasa-arvossa! ja tällä daamilla on vaikka minkä maalaisia kavereita..sama laki tietysti kaikille!
Kirjoittanut: Fereyja (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 09.03.2007 10:30
Mikähän se pitseriajuttu olikaan Kajaanissa, ulkomaalaiset perustivat paikan, suomalaiset hajottivat ikkunoita ja syytteet saivatkin ulkomaalaiset. Omituista tämä nykyajan tuomitseminen..

"rasisti" olen vasta sitten kun joku oikeasti tekee jotain tuomittavaa. Olen tavannut enemmän mukavia ulkomaalaisia kuin mukavia suomalaisia ja mukavat suomalaiset ovat kyllä kahden käden sormilla laskettavissa.

Ihminen on kyllä heikko ja itsekäs olento, ei voi mitään, ja uusia rasisteja syntyy koko ajan nykyajan telkkarin, lehtien ja ihanteiden takia. Ei saisi poiketa kyllä mitenkään joukosta ettei joutuisi härnätyksi ja pahoinpidellyksi.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 09.03.2007 14:10

Lainaus: Fereyja

Mikähän se pitseriajuttu olikaan Kajaanissa, ulkomaalaiset perustivat paikan, suomalaiset hajottivat ikkunoita ja syytteet saivatkin ulkomaalaiset. Omituista tämä nykyajan tuomitseminen..

On omituista. Media leimasi suomalaiset jumalattomiksi rasisteiksi tuosta vaan -- automaattisesti. Median silmissä suomalainen on oletusarvoisesti syyllinen jos jotain ikävää tapahtuu mamulle. Oulun tapauksessahan paljastui, että kyseessä oli maahanmuuttajien synnyttämä konflikti. (Josta tosin media ei juurikaan vaivautunut kertomaan.)
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 09.03.2007 14:33
Eilen hiukan ennen auringonlaskua poikaystäväni luo melkein toiselle puolelle kaupunkia tuli vastaan mustassa huopatakissa vaunuja kiikuttava nainen. Minut nöhdessän veti hupun päähän, kädet hihoihin ja kyyristyi kuin olisin todella ollut hänelle paha tekemässä. Ohitaessani hän lausui juuri ja juuri kuultavia sanoja "saatana, kätyri, pha saatana".. En voinut kuin katsoa häntä ja revetä nauruun. Eukko otti jalat alleen ja lähti hurjaa vauhtia menosuuntaansa... Voi jestas, kaikki ovat nauraneet kuollakseen tämän kuullessaan. OHOHO
  • Lähetetty: 09.03.2007 14:46
Mielestäni kuitenkin, tämä on meidän yhteinen planeettamme. Emme voi määrätä, kuka saa matkustaa omalla planeetallaan ja minne.

Eikä tosiaan kannata tuomita ketään rodun, vaan yksilön perusteella.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit