Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Rasismi ja muu yleinen asenteenne?

Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 31.12.2012 13:20

Lainaus: Chuuko

Muutama sivu taaksepäin löytyy muistaakseni aika tarkka määritelmä pakolaisen ja maahanmuuttajien eroista. Ei jokainen ulkomaalaistaustainen Suomessa ole muuttanut tänne siksi, että kotona on huonot oltavat, vaan on vain lähtenyt etsimään parempaa työtä ja elämää muuten vain.

Oho, no joo, meni termit vähän sekaisin, mutta tarkoitan vain, että tuskin kukaan tänne tulee, ellei asiat ole jo omassa maassa melko hyvin. Tai sitten se ruoho voi näyttää vihreämmältä aidan toisella puolella tai jotain sellaista... Kyllähän on paljon ihmisiä, jotka tänne on esim. parisuhteen perässä muuttanut, jne. jokainen tapaus on erilainen. Mutta siis pointtini, että ihmisiä hekin ovat ja ihan samojen vaikeuksien kanssa joutuvat painimaan kuin me, ja lyhytnäköistä on leimata ihminen vain edustamansa ryhmän takia, koska jokainen on yksilö. Että näin.
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.01.2013 19:17
Meinaa vähän harmittaa että olin välipäivät pääosin netin ulottumattomissa Mutta joo, jatketaan keskustelua.
Kirjoittanut: Morgan Blood (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 01.01.2013 23:32
Tästä keskustelusta tuli mieleen melko huvittava tilaisuus kun erään baarin asiakasto koki ilmeisesti välittömäksi suomen kielen tuhoksi sen, että paikassa puhuttiin jotain muutakin kieltä. Satuin nimittäin heittämään yhtä vitsiä ruotsilla ja pari neropäätä päätti ottaa asiakseen nousta pöydästä ja tulla uhkailemaan maastaheitolla ja väkivallalla jos ei heti aleta puhumaan suomea. Tilanne oli jokseenkin huvittava sillä oma ruotsini ei ole mitään maagisen hyvää, lähinnä jonkinasteista perustilannekäyttöä ja sekin täynnnä ugrismeja. Toki vastailin sättimiseen parhaani mukaan ja lopulta toisen piti vetää talvisotakortti hihastaan. Melkein perseensä tosin halkaisivat siinä kohtaa, kun tuli mainittua että olipa ummikkoruotsinkieliset isosukulaiseni siinä touhussa mukana ja eivätkä edes kuulu johonkin RKP:n salaliittoon, sen enempää kuin minäkään, joka näiden mukaan on olemassa Onneksi muutamat ystäväni saapuivat ratkaisemaan tilanteen sopuisasti, mutta välikohtaus oli kaikkinensa naurettavan absurdi. Ja ihan vain siksi, että puhuin toista kieltä. Ulkomaalaistaustaisilla ystävilläni huomattavasti pöyristyttäviä esimerkkejä.

Ylipäätään pidän rasisteja lähinnä pelkureina ja vajakkeina. Vajakeille ei voi paljoakaan ja pelkureiden kannattaisi oppia tuntemaan sitä omaa kulttuuriaan sen verran, että tajuavat, ettei Sumen tavat, kulttuuri, taide ja musiikki, saati kieli siihen kaadu, että joku puhuu muutakin tai tuo omia juttujaan muualta Sitä omaakin kulttuuria voi tuoda vahvemmin esille jos edes tietää mistä puhuu siitä puhuessaan. (aika paradoksaalista myös on, että rasistiset kommentit ja esitykset tehdään yleensä aika hirvittävällä suomella).
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 30.04.2013 23:46

Lainaus: byron

, ja kun Venäjän rajan lähellä asuu, niin onhan se todennäköisempää, että suvussa on enemmän tai vähemmän venäläistä verta. Näin on ainakin omalla kohdallani ja varmasti monien muiden rajojen lähellä asuvien kohdalla. Isovanhempien sukuun kuului venäläisiäkin. Mielessäni kummastelen tuota ryssävihaa, kun monien juurista löytyy kuitenkin venäläistä verta. Ja sitten on niitä jotka vihaavat ruotsalaisia ja löytyy ruotsalaista vertakin suvun pimennoista.

Varmuudella tiedän jotta hurreja löytyy sukupuusta, toinen puoli kun on karjalasta niin kai ryssääkin löytyy. Miksi pitäisi pitää kummastakaan kansakunnasta?
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 01.05.2013 15:34

Lainaus: mlrd

Varmuudella tiedän jotta hurreja löytyy sukupuusta, toinen puoli kun on karjalasta niin kai ryssääkin löytyy. Miksi pitäisi pitää kummastakaan kansakunnasta?

En jaksa trolleja.

Mutta voisi kysyä vastakysymyksen, että miksi pitäisi ylipäätänsä vihata mitään kansakuntaa?
  • Lähetetty: 02.05.2013 03:52
Niinpä. Jos molempia löytyy niin miksi pitäisin suomalaisista?

e: jokainen ihminen on paskiainen kunnes toisin todistetaan... Ja niin käy harvoin.
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.05.2013 11:03

Lainaus: mlrd

e: jokainen ihminen on paskiainen kunnes toisin todistetaan

Asenne joka tekee sosiaalisen kanssakäymisen eittämättä helpoksi...
  • Lähetetty: 04.05.2013 02:40

Lainaus: Nordis

Asenne joka tekee sosiaalisen kanssakäymisen eittämättä helpoksi...

Sen takia kaverit onkin hyviä kavereita eikä mitään facebooktuttuja.
Kirjoittanut: SinKid (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 04.05.2013 21:21
Ulkomaalaiset ja kansainvälisyys on minusta vaan HYVFÄ asia. Itse olen aina kyselemässä kaikenlaista ulkomaalaisilta heidän kulttuureistaan jne, mikäli keskustelua syntyy junissa, busseissa, kahviloissa, kassalla, muuten vaan koulussa yms, Minua kiinnostaa enemmänkin ymmärtää kuin tuomita muita ihmisiä, heidän tapojaan ja käyttäytymistään. Ennekaikkea kaikken mielenkiintoisinta on kuulla: Miksi Juuri Suomi? Miten he täällä ovat pärjänneet? Mitä he Suomesta ajattelevat? On tullut muutamia erittäin mielenkiintoisia, jopa pitkiä keskusteluita, joka on avannut omia silmiäni.

Oma tuntemukseni kun Suomesta on lähinnä inhoa, vaikka täysin Suomalainen olenkin. Miedän kulttuuri, asenteet, tavat, oletukset vaan joskus saavat miut niin puremaan hammasta yhteen. Ja kun kaikesta pitää valittaa, ensimmäisenä sojottaa negatiivisuuden liput ilmassa ja epäilys, ja sitten oletetaan ettei se mitään vaikuta vaikka itse yrittäisikin tehdä jollekkin asialle jotain. Meiltä myös puuttuu yhteisöllinen henki, eli ei voi tehdä hyvää toiselle vaikkei siitä saisi itselle mitään muuta kun hyvän mielen. Olen niin monia maailmalla tavannut sekä myös Suomessa, jotka ovat maailman sydämmellisimpiä ihmisiä, yrittäen sopeutua uuteen kulttuuriin uusilla ehdoilla. Ja joo maksaahan valtio täällä enemmän kuin opiskelijalle, eikä se ole kyllä mitenkään kovin imartelevaa mutta toisaalta, en minä enää jaksa välittääkkään siitä. Kaikilla on omat huolensa ja murheensa muutenkin. Jos joku saa enemmän kuin minä ja pystyy sillä hoitamaan asiansa kuntoon, hyvä. Olen iloinen kanssa ihmiseni puolesta, että jollakin on asiat hyvin silloin. Jokainen meistä on oman onnensa seppä. Enemmän minua ärsyttää ihmiset, jotka lojuu sossun turvissa ja sanoo ettei kannata tehdä työtä koska sossu maksaa enemmän kun työpaikka. Koska ei tarvitse. Ja sitten kuitenkin valitetaan, ulkomaalaisten työllistymisestä samaan aikaan. Vaikka he tienaavat silloin itse oman leipänsä, siinä missä kuka tahansa muukin Suomalainen. Tosin työpaikat eivät välttämättä ole niitä Suomalaisten standardien "hyviä" työpaikkoja mutta jonkun nekin on tehtävä.

Olen kuitenkin avara katseinen ihminen: Suomalainen tahi ei, oli status työtön tai työssä käyvä, koulutettu tai kouluttamaton jne: yleisesti itselleni pätee sääntö: kohtele muita kuin halaut, että he kohtelevat sinua. Kaikille kuuluu hymy, tervehdys, juttelu jos sikseen tulee. Ja alternatiivi ihmisenä saan osakseni pahemmusta paikasta jos toisesta mitä rasismiin tulee (monelle varmaan tuttua) ja vastaan ensimmäisenä aina hymyllä takaisin. Koska se toimii.
Kirjoittanut: Capitaine Ina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Capitaine Ina
  • Lähetetty: 12.06.2013 07:44

Lainaus: SinKid

Enemmän minua ärsyttää ihmiset, jotka lojuu sossun turvissa ja sanoo ettei kannata tehdä työtä koska sossu maksaa enemmän kun työpaikka. Koska ei tarvitse.

Varmasti nyt vihjaat tällä niihin, jotka maahanmuuttajia vuorostaan syyttävät siipeilijöiksi? Nimim. Köyhän perheen lapsi. Koska minäkään en ymmärrä niitä vaikkapa persuja joille maahanmuuttajan rahallinen tukeminen on suuri kauhistus ja niillä samoilla rahoilla eletään itsekin. (En muutenkaan ymmärrä kovin monta persua. Jos joku heitä kannattaa, yrittäkäätten toisin todistaa.) Mutta moni työttömyydestä sheissepalkkaiseen työhön paennut on rahapulan pahentuessa ja työn mennessä rankemmaksi vetänyt itsensä kiikkuun tai tehnyt jotain muuta ikävää.

Rasismi johtuu pelosta joka sitten elämää, terveyttä ja muiden rauhaa vahingoittaessaan on SAIRAUTTA. Jos sille ei halua tehdä mitään, sitä sanotaan sitten kusipäisyydeksi.
Persuus (kyllä, vitsi tarkoituksellinen) on sitten taas joku perspuolinen yritys tehdä tuosta sairaudesta, erilaisuuden pelosta salonkikelpoista.
Trollit, tulkaa. Olen valmis.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit