Gootti.net

Nykylasten liian vapaa kasvatus?

Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 13.03.2007 15:38
Onpas hyvin usein viimeaikoina tullut kuultua, kuinka lapset jopa ihan tarhaikäiset huutavat v**tua ja s****naa kuin se olisi aivan normaalia ja luonnollista. Kerrankin postissa jonottaessani pakettiani oli isä,ehkä esikouluikäisen uhmakkaan lapsensa kanssa, joka paiskasi lattialle tikkukaramellinsa ja huomattuaan sen hajoamisen alkoi huutaa **ttu! ***kele!!! Oma leukani todellaki tippui lattiaan eikä isänsä ollut kuulevinaan! Kauppajonossa tännän noin 4-6 luokkalaisten poikien lauma puhui koulussa kuulemastaan marihuana-jutusta josta alkoivat kovaan ääneen vääntämään marih**raa... Mummot päivittelivät ja niin kyllä minäkin..
Kyllähän lapset oppii, mutta kun tuntuu, että kukaa (vanhemmat) ei tee tälle mitään, minä en ainaka hyväksy moista käytöstä! Voitteko te katsella moista vain huumorila?
Kirjoittanut: raavittu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 13.03.2007 15:51
Olen huomannut saman ja se on ihan hirveää. Eikö lapset olekaan enää lapsia? Mihin tämä maailma oikein menee, kun 10vee tytöt riekkuu myöhään illalla kaupungilla siidereiden kanssa ja valittavat, kun pojat tahtoo vaan pillua? Okei, myönnän, ite olin samanlainen, mut just siksi se olikin niin hirveää. En haluaisi kenellekään samanlaista nuoruutta, mitä itse vietin.
Itse, jos saisin lapsia, kasvattaisin heidät kyllä lapsina, enkä kavereina, kuten nykyajan monet vanhemmat tekevät. Samoin puuttuisin pukeutumiseen, kielenkäyttöön ja kavereihinkin, jos olisi tarvis. Onneksi kuitenkin on myös niitä perheitä/isiä/äitejä, jotka nämä jutut tajuavat.
Kiroilen kyllä itsekin, mutta en julkisilla paikoilla. Se on kuitenkin niin.. tyhmän kuuloista. Lapsena sitä yritti olla kovis, kun kiroili ja puhui muista lutkina ja huor*na yms. Mutta enpä tiedä onko se niin kovaa. Surullisen huvittavaa lähinnä.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 13.03.2007 15:59

Lainaus: raavittu

Mutta enpä tiedä onko se niin kovaa. Surullisen huvittavaa lähinnä.

Niin on. Mä kans olin kerran bussissa ja siellä oli sellaisia ala-aste ikäisiä poikia, joilta tuli joka lauseessa v...tu, p...le yms. sanavarastoa. Mä en voinut kuin hävetä niiden puolesta, itse eivät varmaan osanneet. Itselläni oli aika tiukka kasvatus, ja lopputuloksena on (vaikka itse sanonkin) hyvinkäyttäytyvä aikuinen. Kuulutan takaisin kurinpalautusta
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 13.03.2007 16:09
No juu, kyllä sen tietää, ettei lapsi sitä itse tajua miltä se kuulostaa eikä valitettavan usein edes tiedä käyttämänsä haukkuma/kirosanojen merkitystä... Siksi painotankin sitä, että kunnon kuri ja kasvatus ovat todellakin ja ainakin tässä maailmassa vain hyväksi. Ei se toinenkaa ääripää hyvä ole, etä lapset ovat kuin nukkeja, joilal älyttömät säännöt, eivät kiroile tai ole kamujen kanssa ulkona tai pukeutuvat kuten etiketti kotona sanelee... Mä taisin olla aika kunnon lapsi, koska mä en tajunnut mitää mistää jutuista, joita mm. muut mun luokkalaiset silloin ala-asteella harrasti.. En tiennyt sanojen lesbo/homo/yms merkitystä, kun niitä muhun silloin ahkerasti käytettiin.. Mutta tuo kertookin vain sen, että eipäs tainneet tajuta itse haukkujatkaa, joka on melko huvittavaa näin jälkeenpäin ajatellen =).
Mun omilta pennuiltani tai sitten kasvavilta siskoni lapsilta, joiden täti olen, en moista tule kattomaan yhtään kertaa.
Kirjoittanut: Aditu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 13.03.2007 16:23
Voisin tähän kertoa pienen tarinan, joka tapahtui alkutalvesta bussimatkalla. Olin tulossa koulusta ja odottelin oikeaa bussia pysäkillä. Laitoin merkille bussipysäkillä olleet kolme n. 8-10-vuotiasta poikaa äänekkyytensä ja riehumisensa vuoksi (heittelivät lumipalloilla ohi ajavia busseja ja toisiaan). En sitten ajatellut asiaa enempää ja painelin bussiin kun se tuli ja kipitin takapenkille istumaan. Ne pojat tulivat samaan bussiin samoin kuin heitä reilusti muutamia vuosia vanhempi tyttö ja tulivat juuri sinne perälle missä minäkin istuin. Kun bussi lähti liikkeelle en ollut uskoa korviani. Nämä pikkupojat alkoivat jutella, sille vanhemmalle tytölle (tunsivat hänet ehkä, en osaa sanoa). Joka toinen sanoista oli kirosana ja pojat myös ehdottelivat ehdottelivat tytölle kaikenlaista mistä heillä ei varmasti ollut ikänsä puolesta todellista tietoa. Alkoi tässä vaiheessa hieman keittämään kun tyttöparka oli selvästi ahdistunut tilanteesta eikä osannut oikein puolustautua. Pisteenä iin päälle yksi heistä (se kaikkein äännekkäin ja selvästi jengin johtaja) nappasi tytön puhelimen hänen taskustaan ja alkoi ilmeisesti lukemaan viestejä!!! Ihan käsitttämätöntä käytöstä tuommoinen. Tuossa vaiheessa ajattelin jo puuttua asiaan ja paiskata mukulat niskaperseotteella bussista pihalle, mutta ne kaksi toista poikaa ilmeisesti pelästyivät ja tajusivat jotain laista (kyllä, toisen tekstiviestien lukeminen ja varsinkin kännykän anastaminen) on rikos). He nappasivat puhelimen pois kaveriltaan ja antoivat sen takaisin ennen kuin poistuivat muutamia törkeyksiä ladeltuaan bussista seuraavalla pysäkillä. Jäin vaan miettimään että mitenkähän noidenkin lasten vanhemmat heitä kasvattavat.
Kirjoittanut: Transylvania (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 13.03.2007 16:50
Kaikki nykypennut vituittaa suunnattomasti. Pennut saa tehdä melkein mitä huvittaa ja aikuiset eivät välitä tuon taivaallista. Jos omistaisin jälkikasvua, niin komentaisin vaikka yleisillä paikoillakin. Ärsyttää käydä kaupoissa ym. julkisissa paikoissa, joissa törmää huonosti kasvatettuihin penskoihin. Siellä sitten juoksennellaan holtittomasti, huudellaan ja törmäillään ventovieraisiin ym ym.
Kirjoittanut: Raivonkyynel (Nimetön)
  • • Muokkasi: Raivonkyynel
  • Lähetetty: 13.03.2007 17:18
Nii-in, mutta kuinka moni ylläolevista muuten asuu (isossa) kaupungissa? Pienissä kaupungeissa ja kunnissa meno on aika eriä. Toistaiseksi.

Tampereen kakarat on justiinsa sellaisia että niiden juttuja kun kuuntelee, niin on kyllä silmät ymmyrkäisinä. Tampereen kaupunginkirjaston tietokoneilla tyttösillä oli ensin hirveä kriisi siitä että kuka sanoi mitä ja kenelle jonkun kulmakarvoista ( ) ja sitten alkoi tulla juttuja. "V*ttu v*tun kone kun et voi ladata! Siis saa*ana kun ei voi ladata!!" Tyttöset odottelivat ehkä viisi sekuntia per latauskerta.

No, se oli ehkä aika "tavallinen", mutta jälleen kerran kaupunginkirjasto yllätti. Kaksi tyttöä odotteli ilmeisesti äitiään, joka hakee tytöt kotiin. Tytöt olivat odottaneet puoli tuntia kun toinen pyytää toiselta puhelinta kipakkaan tyyliin. Puhelu meni typistäen jotenkin tähän tyyliin: "Missä v*tussa sä olet? Sä lupasit tulla hakemaan meitä, mutta eipä näy. Haista pe*settäs. Sä lupasit tulla heti ja me ollaan ootettu jo puoli tuntia. Joo, aina sä sanot niin. Haista huo*a pe*settäs."
Kyllä oli vähän Oo' olo. Onneksi asun kunnassa.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 13.03.2007 17:50
Kyllä sen huomaa, ikävä kyllä. Karmeita lapsia nykyään. Varsinkin pojat. Itse olen vielä pienen kunnan asukki ja sittemmin Helsinkiin muuttanut. Niinpä niin, esim. itse en tiennyt vielä kuudennellakaan mitä "vedä käteen" tarkoittaa, mutta kuuleepa sitä nykyään todella nuoriltakin. Eipä silti voi tietää, tuntevatko nuo lapsen sen merkityksen. Ja olenpa kuullut 2-vuotiaankin sanovat "*****" kun mokoma kompuroi poistossa. Ettei vain olisi tuo jo vanhemmilta opittu eikä muualta.

Ja hoh, pari vuotta sitten Dragulan nuorin pikkuveli haukkui vihoissaan Dragulaa lesboksi. Me emme voineet kuin nauraa, vaikka silloin 10-vuotias yritti ihan tosissaan pahastikin loukata.
Kirjoittanut: CybellaTraurig (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 13.03.2007 20:20
Kaikista pahin/hauskin oli ku olin Kaavilla kaverin kanssa ja käveltii semmosten ihan pikkulasten ohi, eivät olleet varmaan ees koulua alottanu vielä nii ne vaa huuti meille että "pääseekö tytöt tänää panemaan!" Vähä aikaa jäätii vaa kattoo toisiamme ja sitten shokissa jatkettii matkaa, ja perästä kuulu vielä kaikki maailman kirosanat ja huo*ittelua. Ja kyllä minustakin alkaa mennä ihan väärille raiteille lasten kasvatus, haluaisin että nekii sais elää lapsuuden _lapsena_ niinku minä sain, eikä pikkuaikuisena.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 13.03.2007 21:05
Ja on kyllä miutkin niin hyvätapaiseksi kasvatettu, että aion kyllä jatkaa samaa linjaa omien lapsieni kanssa. Ei ankaraa kuria, mutta hyvää kasvatusta. Vanhempi on vanhempi eikä kaveri. Vanhempien pitää kasvattaa lapsensa, ja nykyään huomaa kyllä sen, että kasvattajina ovat enemmän tarhatädit ja samanikäiset kaverit. Ja kun yksi käyttäytyy huonosti, pian toiset matkivat, koska se on kovaa ja isoa. Eivät nykyvanhemmat osaa enää, näemmä. Häpeäisivät, kun eivät osaa enää kunnollisia ihmisiä kasvattaa!

Odottakaapas vaan mitä noista pikku p*skiaisista tulee isompina.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit