Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Vanhusten/Keski-ikäisten käyttäytyminen

Kirjoittanut: Wednesday (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.03.2009 22:58
En malta odottaa että minusta kasvaa sellanen pikkusieluinen goottimummeli, ja voin sitten paheksua kaiken maailman pissaliisoja kovaan ääneen kadulla..

Odotellessa voisin kyllä hakea vaikka keittäjän tai kirjastonhoitajan virkaa tuolta Sanctusin linnasta kunhan se valmistuu ;D
Kirjoittanut: Sanctus Sanctorum (Biomechanoid)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 18.03.2009 19:42

Lainaus: Malys_

On vaan kovin surullista ettei sitä voi tavallaan toisten painostuksen vuoksi pukeutua niinkuin itse haluaa.
Eikä se ikä ole mielestäni muuta kuin pelkkiä numeroita. Sitä paitsi on vaan hienoa että joka ikäryhmässä on erilaisia ihmisiä eikä kaikki ole sitä samaa masentavaa harmaata massaa.

Kiitos mieltäkohentavista sanoistasi. Ja jos joskus todella jokin goottityylin rakennussuunnitelmistani/projekteistani toteutuu, olet ensimmäinen jonka kutsun ko. pytingin valmistumisjuhliin.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.03.2009 19:59

Lainaus: Sanctus Sanctorum

Minun on nyt aivan pakko alkaa rakentamaan itselleni massiivista goottikartanoa tai -linnaa

Saanko tulla sinne laittamaan luurankoja kaappeihin?
Kirjoittanut: Sanctus Sanctorum (Biomechanoid)
  • Lähetetty: 18.03.2009 20:54

Lainaus: Piiskansiima

Saanko tulla sinne laittamaan luurankoja kaappeihin?

Ilman muuta, se olisikin erittäin toivottavaa!
Kirjoittanut: Kreivi Arvet (Nimetön)
  • • Muokkasi: Kreivi Arvet
  • Lähetetty: 02.04.2010 12:48
no, seuraavan tapaisen tarinan on melko moni varmaanki kokenu. Tapahtui eilen. Olin kävelemässä rappusia kohti kotiani ja ylätasanteella kohtasin naapurin joka oli just lähdossä (hoksista! hän oli ennen tätä nähny minut ainaki miljoona kertaa viimeisen vuoden aikana). Kyseinen henkilö on noin 55 v mies. No, hän alkoi ääneen ihmetellä vaatetustani/olemustani, minä siinä katselin tovin ja sitten se kysyi jotain: "mikä on toi tyyli, miksi sitä pitää kutsua? Onhan toi hienoa mutta kuitenki.." Sanoin sille: "sinä voit kutsua sitä miksi huvittaa". No, tämä tivaa sitten niin monesti että vastasin lopulta: "voit kutsua sitä vaikka goottityyliksi (vaikka en itseäni pidä goottina vaan minä olen minä! Ja en halua luokitella itseäni olemukseni/vaatetuksen perusteella sen kummemmin) ". Sitten se vielä: "eiks nuo vaatteet oo tosi kalliita?". Mä vastasin:" Rahalla saa, hevosella pääsee" ja poistuin tilanteesta.
Tuo vaatteiden kalleus on sikäli hassua että kyseinen henkilö on tehny ite kallista remonttia mutta vaatteet tuntuvat kalliilta hänen mielestään vaikka ne eivät sitä kovin paljon olekaan.
Kirjoittanut: raato (Jäsen)
  • • Muokkasi: raato
  • Lähetetty: 02.04.2010 22:09
Töissä tulee kyllä tavattua monia huonosti käyttäytyviä asiakkaita ja pahimmat ovat kyllä keski-ikäiset miehet (varmaan vaihdevuodet menossa tai jotain ). Käytös saattaa olla hyvinkin törkeää, olen saanut kuulla mm. asiallisen palvelun jälkeen "voit työntää ämpärin perseeseen" ja "en enää ikinä tule tähän kauppaan". Yksi mummo oli hyvä kun pakotti minut "shoppailuassistentiksi", piti käydä näyttämässä kaikki tuotteet mitä haluaa ja lopuksi tokaisi "nyt mennään katsomaan kenkiä!". Onneksi kutsu kassalle tuli niin oli hyvä syy livahtaa karkuun. Eipä tuossa mitään, mutta olisi niin paljon muutakin hommaa ettei kaikkien asiakkaiden kanssa pysty kiertämään yhdessä pitkin myymälää.

Mutta, onhan niitä onneksi olemassa ystävällisiäkin ihmisiä. Kun kävin viimeksi kampaajalla, niin tyyliäni ihastelivat muutama mies- ja naiskampaajaa Kehuttiin kauniiksi ja kaikkea. Tuli siitä ihan hyvä mieli.
Kirjoittanut: Lucilla A (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 04.04.2010 02:43
Ihminen ei ole milloinkaan tyytyväinen. Suomessa harmitti jos huudeltiin perään tai muuten käyttäydyttiin asiattomasti (omat kokemukseni kyllä liittyvät 99% teinipoikiin) ja täällä Brightonissa, hippien paratiisissa, on kaikenlaista-ja ikäistä vaihtoehtoväkeä - reilusti keski-ikäisiä punkkareita, gootteja ja joitain ubersekopäitä, joilla on pitkä PVC-takki, pinkit hiukset ja pelottava katse...

Niin. Olen alkanut ärsyyntymään noihin keski-ikäisiin friikkeihin. Olen huomannut tuijottavani avoimesti jos eteeni ilmestyy kuusikymppinen tyyppi umpikännissä/kamoissa, nahkatakki täynnä merkkejä ja naama niin täynnä lävistyksiä, että korvat roikkuvat sillain omituisesti sisäänpäin (se näyttää oikeasti todella häiritsevältä). Olen alkanut yhdistämään shokkivärjätyt hiukset keski-ikäisillä hoitamattomiin päihde-ja mielenterveysongelmiin, koska se kuuluu usein juuri rahaa kadunkulmassa kerjäävien tyyliin (rahaa on siis rastoihin ja tatuointeihin, mutta ei ruokaan???) Brighton on vähän kuin San Francisco varsinaisten bileiden päätyttyä...

Muutenkin, kymmenen lävistettyä, tatuoitua, shokkivärjättyä ja persoonallisesti pukeutunutta brittiä nähtyään on nähnyt ne kaikki. Huomasin matkatessani bussilla Lontoon Cityn halki ihalevani, että onpa täällä hyvännäkoisiä miehiä ja siistejä naisia - kaikki kun olivat pukeutuneet melko kallisiin pukuihin tai muuten bisneshenkisesti.

Heti kun alan naaman puolesta näyttää keski-ikäiseltä, siirryn siistiin corporate goth-tyyliin. Asialliseen synkistelyyn.

(Keski-ikäiset gootit täällä näyttävät jotenkin tyylikkämmiltä - ja terveemmiltä - kuin muiden alakulttuurien vanhemman polven jäsenet, mikä toki on positiivista)
Kirjoittanut: Dineara (Nimetön)
  • • Muokkasi: Dineara
  • Lähetetty: 04.04.2010 12:41
Tossa viikko pari takaperin seisoin erään kauppakeskuksen tuulikaapissa kaverini kanssa, ja siihen tulee sellainen about 60-70-vuotias mies paasaamaan kaikkea käsittämätöntä siitä, miten me "häiritsemme muita ihmisiä ja hän on lääketieteen tohtori ja sitä ja tätä ja te olette pelkkiä varkaita ja ammattihuoria ja nyt lähdette siitä pois tai minä heitän". Ei oo pitkään aikaan vituttanut niin rankasti. Jos kerrankin jaksaa laittautua sen verran, että näyttää hyvältä (ei maksulliselta naiselta!), niin ei tee kovin hyvää tuollainen huuto mun itsetunnolle. Eihän niistä sais välittää, mut silti. En sitten älynnyt kunnianloukkauskannetta nostaa siitä. Katsottiin vaan paremmaksi lähteä pois paikalta, ei ollut vartijaakaan lähellä, niin että oltais saatu asia kuntoon...

*huokaus*

Ja sit on näitä, että ruuhkabussiin tulee ihminen, joka on polttanut älyttömän pahanhajuista tupakkaa, ja keski-ikäinen nainen sit kysyy yllättäen just multa että poltanko mä. No en satu polttamaan, pahoittelen, en olekaan niin hirveä, miltä näytän...

Lukuunottamatta paria huonoa kokemusta suurin osa on kait ihan jees. Kyllähän mua välillä pitkään katsotaan, vaikken niin hirveän poikkeavan näköinen edes ole, mut se taitaa olla aika normaalia. Suurin osa onneks tajuaa jättää rauhaan ja käyttäytyä asiallisesti.
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 05.04.2010 16:59

Lainaus: Dineara

"häiritsemme muita ihmisiä ja hän on lääketieteen tohtori ja sitä ja tätä ja te olette pelkkiä varkaita ja ammattihuoria ja nyt lähdette siitä pois tai minä heitän"

Tuohon olisi vaan auttanut se, että olisitte sanonut herralle että ette hänen käskystään lähde mihink''n ja että teillä on aivan yhtälainen oikeus olla siellä kuin hänelläkin. Mikäli mies ei siitä olisi lopettanut ja antanut olla, olisi se etsinyt ruoja vartijan ja vartija olisi selvittänyt asian kyllä.
Kirjoittanut: Aie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 06.04.2010 00:11
Minulla ei ole lähes lainkaan negatiivisia kokemuksia keski-ikäisten ja vanhusten käyttäytymisestä. Päinvastoin, kaupungilla on muutama tuntematon keski-ikäinen nainen tullut kehumaan vaatetustani, ja eläkeläisnaapurini tervehtivät aina ystävällisesti. Pahimmat kommentit ja katseet ovat kyllä tulleet itseäni nuoremmilta teineiltä ja lapsilta.

Toki poikkeuksiakin on. Tyttöystäväni mummo on mietteissään sangen konservatiivinen, eikä pelkää puhua suutaan puhtaaksi. Omat lapsenlapset saavat alituiseen haukkuja painosta, ruokavaliosta, koulumenestyksestä, hiuksista, vaatetuksesta, ulkonäöstä ja ylipäätään kaikesta Omat isovanhempani ovat kuitenkin ihania, ja olin aika tyrmistynyt, kun minulle valkeni, etteivät kaikki mummot ja vaarit ole sitä mukavaa sorttia.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit