Gootti.net

Vanhusten/Keski-ikäisten käyttäytyminen

Kirjoittanut: Transylvania (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 07.07.2007 08:26
Eile alko sen verran vituittaa töissä, ko yks vanha ämmä ei siel vissii oikee tykkää miusta, et piti tälläne pistää pystyyn.

Eli, kertokaapas omia kokemuksia vanhojen ihmisten käytöksestä. Ite oon tullu siihen tulokseen, et aina vaan huonommin ja huonommin käyttäytyvät. En sit tiiä mikä risoo vai onkos hyö nyt sit sitä mieltä että saavat ikänsä puolesta käyttäytyä miten huvittaa. Miusta ei ainakaan tuu sellasta!

Siitä miun työkaverista: Hää on joku päälle viiskymppinen. Mie en tee hänen mielestä vissii mitää oikein ja aina ku hää puhuu miulle, nii esitystapa ei oikein mieltä ylennä. Ja sit tää oli kaiken huippu. Eile ruokapöydässä sanoin hänelle jotain, ko oltii siin vaiheessa viel kahestaa, nii hää ei sanonu yhtään mitään. Tosi ystävällistä. No, mie oon päättäny olla kuitekii häntä kohtaan ystävällinen, itelle tulee aina iha pirun hyvä mieli ko tietää olevansa parempi ihminen.
Kirjoittanut: Suokas (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 07.07.2007 09:52
Mummi aina dissaa mun pukeutumista ja yrittää kkäännyyttää Teinix puolelle (siis et leikkaisin hiukset ja pitäisin useammin norm. vaatteti >.<)

Joskus heitän vi*ut sille hirveelle ämmälle!
Sit taas se suuttuu ja mutsi suuttuu kun se suuttuu ja sit mulle annetaan arestia jossa oon ollu jo koko elämäni siis et wahu
Kirjoittanut: Elvira (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.07.2007 09:54
Mua on kans ottanut jo kauan päähän vanhempien ihmisten käyttäytyminen. Mikähän niitä vaivaa?

Olen itse jo kolmekymppinen, mutta saan osakseni välillä todella alentavaa käytöstä, vaikka mielestäni itse käyttäydyn ihan hyvin. Jos esim. kaupassa on kassan takana joku keski-ikäinen nainen, niin hyvä kun viitsii mulle puhua, vaikka edelliselle asiakkaalle (yleensä joku toinen keski-ikäinen nainen tai mies) on juuri ollut mukava ja iloinen. Tai jonossa tullaan röyhkeästi eteen ja katotaan pahasti, jos uskaltaa puolustaa paikkaansa kohteliaasti. Esimerkkejä riittäisi vaikka kuinka paljon..

Sitten vanhemmat kehtaa ihmetellä, että miten nuoriso voi käyttäytyä niiiiiiin huonosti. Miksköhän?! Jos antaa huonon esimerkin, niin mitä voi odottaa? Täytyy tietenkin muistaa, ettei saa yleistää. Suurin osa ihmisistä, kaiken ikäisistä, käyttäytyy hyvin, mutta valitettavasti noita huonoja esimerkkejä on hieman liikaa.

Yleensä, jos osakseni huonoa käytöstä, niin käyttäydyn itse oikein yliystävällisesti ja kohteliaasti. Se hämmentää niitä.
Kirjoittanut: Nina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 07.07.2007 11:57
Yli 60v. ihmiset on yleensä ihan mukavia, kun ne on nähneet ja kokeneet kaikenlaista. Pahimpia on keski-ikäiset tädit ja sedät jotka aina nurisee huonosti käyttäytyvistä nuorista, vaikka juuri olisi kohteliaasti avannut heille oven tai antanut paikan bussissa.
Jotkut jopa ihmettelee, kun kysyy ihan kohteliaasti jotain. Ovat ihan "jösses se puhuu ihan normaalisti?!?! ei edes kaatanut hautakiveä kesken lauseen....!"

Oma mummoni oli erittäin kannustava ja asiallinen mua kohtaan. Tykkäsi kovin itse tekemistäni vaatteista ja kehui kun en pukeutunut mihinkään persvakofarkkuihin ja pikku toppeihin. Mummo tykkäsi myös katsella hevikeikkoja ja moshaavia nuoria miehiä telkkarista... "älkääs nyt kun pojilla on pitkät tukat!"-tyyliin :P

Omat vanhempani ovat kyllä aika huonosti käyttäytyviä. ovat jo kuusi vuotta kyselleen että milloin alan taas näyttää normaalilta ja palaan todellisuuteen. Isäni ei kehtaa oikein näyttäytyä seurassani ja kaiken huippu on se kuinka minua ja poikaystävääni esitellään aina sukulaisille tyylin "katsokaa mitä friikkejä! rengaskin nenässä ja ihan varmasti palvovat saatanaa!"
ihanaa kun on pakko mennä siskon häihin esiteltäväksi...oujee.
Sieltä tulee sitten keski-ikäistä setää ja tätiä liian pienissä puvuissaan ja teryleenikukkamekoissaan ihmettelemään nykynuorison kauheutta ja tyylitöntä pukeutumista...

On se vaan niin että mitä oudommalta näyttää sitä paremmin pitää käyttäytyä tai muuten saa kuulla koko ajan kuinka kamalia gootit/punkkarit/rastapäät/mitkä vaan nuoret on.
Kirjoittanut: midnight (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 07.07.2007 12:27
No jotkut ohikulkevat vanhukset vaan
kattoo ja pyörittää päätä.
Ei paha mut ärsyttää silti!!
Kirjoittanut: raavittu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 07.07.2007 21:09
Just eilen huomas kuinka nää keski-ikäset inhoaa erillaisia nuoria. Oltiin alkossa ja kysyin sitten yhtä tiettyä punaviiniä,niin eukko vaan mulkas ja käski itse etsiä. Me sitten menimme etsimään ja kohta tuli nuorempi työntekijä auttamaan ja oli oikein ystävällinen. Kassalla sitten meidän edellä oli vanha mummo ja joku hevimies. Mummeli sai hyvää palvelua ja iloiset illan toivotukset, hevarille ei puhuttu, meille tiuskittiin ja kysyttiin papereita ja vielä lopuksi eukko kehtasi kysyä,onko paperini aidot! Siis mitä helvettiä? Kyllähän sen tunnistaa onko paperit oikeat vai ei. Kyllä siinä vihaksi pisti.

Yleensäkin naispuoliset keski-ikäiset on inhottavia. Miehet ovat ehkä tylyjä,mutta ei ilkeitä. Joskus sattuu poikkeuksia,mutta se on todella harvoin. Uskois,että ne just olis suvaitsevaisia, eliväthän he sentään muutoksen aikoina.
Vanhukset ovat kyllä ihan mukavia. Jotkut katsovat pelokkaasti,mutta eihän sille mitään voi.
Onneksi mun sukulaiset on ihan ok tän tyylin kanssa,vaikkeivat muuten mukavia olisikaan.
Kirjoittanut: The_Killer_Doll (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.07.2007 22:20
Sokoksella on kyllä pahimmat mummot. Siis sinne kun menee siellä on aina jotain vanhoja ihmisiä, jotka mulkoilevat, kommentoivat käytöstä tai kiilailevat tai muuten vain ärsyttävät ja provosoivat tahallaan. Sitten jos vaikka mummo A on kysellyt että mistäs sitä tullaan kun on noin mustaa päällä, ja että kyllähän nyt näin kauniina kesäpäivänä pitäisi kirkkaammin pukeutua, ja ruskettua ja silmät näkevät ilman tuota kajalikerrosta, voivoi. Minkälaiset vanhemmat onkaan... Ja siihen sitten jos vaikka tokaisee/ärähtää hieman jotain, niin heti on vanhus itsekseen ihmettelemässä, että mitenkä huonokäytöksinen, eikä hänen nuoruudessaan tuollaista käytöstä edes suvaittu... Argh. En ole pitkään aikaa sokoksen siellä lehtipisteessä käynytkään koska se on kuin jokin mummojen pesä. Ihmettelen vain, että kuvittelevatko he vanhoina ja kokeneina muka tietävänsä kaiken...
Kerrankin kun olin menossa bussipysäkille ja bussilla kotiin ja kaupungissa olin. Kuulokkeet oli korvilla, mutta en kunnellut sillähetkellä musiikkia, niin siinä meni about 70-v pariskunta ohi. nainen katsoi pitkään hattunsa alta ja sanoi kuuluvasti(luuli varmaan etten kuullut) 'Katso Mauno, tuossa on sellainen kirkon polttaja' tjv.(Ei sen nimi Mauno ollut, mutta en nyt muista oikeaa nimeä). Ärs.
Kirjoittanut: Lovekiva (Aktiivi)
  • • Muokkasi: Lovekiva
  • Lähetetty: 07.07.2007 22:30

Lainaus: The_Killer_Doll

Katso Mauno, tuossa on sellainen kirkon polttaja

Ärsyttävää yleistystä. Mutta en voi sanoa olleeni nauramatta sille, että mummelin mielestä "pahikselta" näyttävä on juuri kirkonpolttaja.

Tämä vanhusten ja nuorten välinen "minun nuoruudessani ei ollut tuollaista" -juttu ruokkii itseään. Vanhemmat ihmiset taivastelevat nuorten "huonoa" käytöstä ja ovat heille törkeitä, mutta jos hyvin käyttäytyvä nuori sanoo vastaan niin vanhus on sitä mieltä että "mitäs minä sanoin!"
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • • Muokkasi: Chrystalis
  • Lähetetty: 07.07.2007 22:38
Ei mulle pahemmin valitusta tai muuten äreää/kiukuttelevaa käytöstä tullut vanhuksilta, saati keski-ikäisiltä nais- tahi miespuoleisilta henkilöiltä.. Kerran olen kuullut valitusta, ja sekin on entiseltä naapurilta.. Joka luulee tuntevansa minut Olen nääs saatananpalvoja enkä osaa hoitaa lapsia (eihän toki työpaikkani ole lasten kanssa, enkä toki ole minkäänlaista koulutusta alaan käynyt/käymässä) Lisäksi kuulin ettei hänen mukaan vaatteeni sovi työpaikalle Ihan hyvin, jos n.10 000 asiakasta on käynyt ja vain yhdeltä kuullut valitusta, sekään ei ollut minulle osoitettu.

Muuten on ihan mukavaa käyttäytymistä tullut osakseni, johtuukohan osaksi siitä, kun kuulemani mukaan näytän tytöltä..

Niin ja isomummoni jopa kehui Tuska-vaatetustani! ._. 'johan niillä koreat vaatteet on.' muutakin toki sanoi, mutten enään muista kaikkea
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 07.07.2007 22:40

Lainaus: Chrystalis

Joka luulee tuntevansa minut Olen nääs saatananpalvoja enkä osaa hoitaa lapsia (eihän toki työpaikkani ole lasten kanssa, enkä toki ole minkäänlaista koulutusta alaan käynyt/käymässä) Lisäksi kuulin ettei hänen mukaan vaatteeni sovi työpaikalle Ihan hyvin, jos n.10 000 asiakasta on käynyt ja vain yhdeltä kuullut valitusta, sekään ei ollut minulle osoitettu.

Äläpäs, minun hiuksianikin töissä lapset ihastelevat, jotkin (nuoret) vanhemmatkin, mutta sus siunatkoon kun sen akvaario-seinän ohi kulkee mummoja...
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit