Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Vanhusten/Keski-ikäisten käyttäytyminen

Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.02.2009 21:15

Lainaus: BronzeRain

Tosin ei mielestäni ole erityisen hyvä juttu että h'n nykyään osaa nimetä tyylini, saan sitten jokaiselle sukulaisella esitellä tekemiäni "goottivaatteita".

Sama juttu miullaki ku äippäni kanssa kaupungilla välillä käppäilen ja kun tuttuja tulee vastaan, keskustelu jossain vaiheessa kääntyy aina tyyliini ja vaatteisiini vaikken itse osallistuisi keskusteluun vaan luimistelen taka-alalla... Aiemmin sai monta kertaa korjata kun puhuivat kuuttityylistä, gööttityylistä ja millon mistäkin, nyt on menny perille että se on goottityyli.
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 07.02.2009 15:52
Mielenkiintoista, että minäkin eksyn tähän ketjuun valittamaan keski-ikäisten käytöksestä. Onpahan noita vuosia itsellenikin jo siunaantunut ihan tarpeeksi...
Asiaan:
Olin tänään ukkoni kanssa ruokaostoksilla paikallisessa marketissa. Keittoperunoita valitessani havahduin vieressäolijan läpitunkevaan tuijotukseen vain huomatakseni, että tuijottelija on oma työkaverini, keski-ikäinen mies. Tervehdin häntä tietysti iloisesti ja kohteliaasti, kuten hyviin tapoihin kuuluu. Vaan setäpä ei saanut sanaa suustaan. Mittaili vaan epäuskoisen näköisenä vaateparttani. Päälläni/näkyvillä oli ihan normivaatteet, eli polvipituinen hame, pitkät nyörisaappaat, pitsisukkikset ja pitkä villakangastakki, kaikki mustana. En voi töissä pukeutua niin kuin haluaisin, mutta tuskin sentään olen vapaallakaan niin hätkähdyttävä näky, että tarvitsisi mykäksi mennä. Kun sitten sain perunat valittua, niin liukenin paikalta. Työkaveri kuitenkin seurasi meitä vielä jonkun matkaa tuijotteluaan jatkaen. En oikein tiedä, miten tähän nyt pitäisi suhtautua. Ehkä ei mitenkään? Oudolta vaan tuntuu, koska normaalisti juttelemme töissä lähes päivittäin.
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.02.2009 16:08

Lainaus: Severana

Keittoperunoita valitessani havahduin vieressäolijan läpitunkevaan tuijotukseen vain huomatakseni, että tuijottelija on oma työkaverini, keski-ikäinen mies. Tervehdin häntä tietysti iloisesti ja kohteliaasti, kuten hyviin tapoihin kuuluu. Vaan setäpä ei saanut sanaa suustaan. Mittaili vaan epäuskoisen näköisenä vaateparttani.

Toiset kadottaa oudosti kyllä puhekykynsä kun on työvaatteitten sijaan arkivaatteet (juhlatamineista puhumattakaan). En tiedä mistä johtuu.
Jotkut on kyllä sanoneet etteivät alkuun ole meinanneet tunnistaa miuta eri vaatteissa.

En oikein tiedä, miten tähän nyt pitäisi suhtautua. Ehkä ei mitenkään? Oudolta vaan tuntuu, koska normaalisti juttelemme töissä lähes päivittäin.

Katsot tuleeko setä juttelemaan ihan itse vapaaehtoisesti seuraavana työpäivänä? Jospas häkeltyi niin kovasti ettei saanu sanaa suustaan tai sitten ei tunnistanu oletko se varmasti sinä?
  • Lähetetty: 07.02.2009 16:17

Lainaus: Malys_

Jospas häkeltyi niin kovasti ettei saanu sanaa suustaan tai sitten ei tunnistanu oletko se varmasti sinä?

Häkeltyi, kyllä tunnisti. Minusta ei voi erehtyä.

Lainaus: Malys_

Katsot tuleeko setä juttelemaan ihan itse vapaa ehtoisesti seuraavana työpäivänä?

Hyvä neuvo. Hyvin on kuitenkin tultu toimeen tähän asti, joten miksi ei edelleenkin tultaisi?
Luultavasti setä katsoi 45min. -ohjelman ja luulee nyt minua vampyyriksi .
Kirjoittanut: Lacy gloom (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.02.2009 17:24

Luultavasti setä katsoi 45min. -ohjelman ja luulee nyt minua vampyyriksi

Tämä aiheutti jonkinasteisen naurun pyrskähdyksen.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 07.02.2009 18:09

Lainaus: Lacy gloom

Tämä aiheutti jonkinasteisen naurun pyrskähdyksen

Sama täällä. Kerrohan sitten, Severena, että miten kävi.
  • Lähetetty: 07.02.2009 22:12
BronzeRain
Juup. Palataan asiaan maanantaina.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 08.02.2009 17:26

Työkaveri kuitenkin seurasi meitä vielä jonkun matkaa tuijotteluaan jatkaen. En oikein tiedä, miten tähän nyt pitäisi suhtautua.

Minäpä olen niin röyhkeä, että tekisin tälle tyypille samaisen mykkökoulun ja tylyn tuijottamisen seuraamisineen sitten töissä. Saisipa ainakin mietittävää käytökselleen aikuisena ihmisenä.
  • Lähetetty: 09.02.2009 15:18
Nyt on sitten työpäivä takana ja mukavastihan se meni kaikin puolin. Työkaverini eli "setä" oli suorastaan poikkeuksellisen mukava ja ystävällinen tänään, vaikka on noin yleensäkin mukava seuramies. Tuli heti juttelemaan, kun aamulla nähtiin ensimmäistä kertaa ja vielä pariin otteeseen myöhemminkin. Kumpikaan meistä ei ottanut kauppaepisodia puheeksi, eikä tarvitsekaan. Ei se minua rassaa, jos joku tuttu joskus käyttäytyy epäkohteliaasti, jos vaan ymmärtää korjata asian myöhemmin. Kaikillehan joskus käy näin.

Lainaus: Funereal Soul

tekisin tälle tyypille samaisen mykkökoulun ja tylyn tuijottamisen seuraamisineen sitten töissä

Suutuspäissään sitä voisikin toimia juuri näin. Ei kuitenkaan kannata. Töissä täytyy ihan tosissaan yrittää tulla kaikkien kanssa toimeen, kun päivittäin ollaan tekemisissä ja saman asian eteen väännetään hommia. Toki meidänkin työpaikalla on omat riitansa, mutta minä pysyttelen niistä kaukana. Enkä todellakaan halua aiheuttaa kenellekään työkaverille pahaa mieltä omalla kiukuttelullani! Kun ymmärtää käyttäytyä fiksusti töissä, niin pomokin sen huomaa ja siitä sitten hyötyy itse valtavan paljon. Mutta jos kyse olisikin jostain omasta kaverista, niin olisin nostanut kissan pöydälle ihan eri tavalla.
Kirjoittanut: SeKukaVaaniiSängynAlla (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.03.2009 23:25
Tänään töissä tuli kassalleni semmoinen vähän nyrpeän näköinen, vanhempi rouvashenkilö. No sanoin heit ja näin, eipä tullut vastausta vaikka vilkaisi minuun. Sitten kun tuli maksun aika sanoin kiitos kun sain maksukortit ja ole hyvä kun ojensin ne takaisin, ei vastausta. Tuli semmonen tunne että tämä rouva katsoi minua niin nenäänsä pitkin ettei mitään rajaa. Oikein rupesi naurattamaan kun oli niin "arvokkaan" näkönen täti eikä edes käytöstapoja osannut.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit