Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Vanhusten/Keski-ikäisten käyttäytyminen

Kirjoittanut: Milena (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 02.02.2009 21:07
Mun tädin mies antoi mulle maalareitten rätiksi tarkoitetut farkut. Ne olivat kuluneet aivan haituvaksi joka puolelta, ja siinä oli enemmän reikää kuin kangasta.

Värjäsin ne mustaksi. Lähdettiin mummolle (se tiukkapipoinen) ja äiti pakotti laittamaan ne jalkaan, koska käytin niitä muutenkin aina. Mummo ei sanonut mitään, tuijotti vaan mun polvia, jotka paistoivat ihanan nuhraantuneista reijistä. Myöhemmin sai isä kuulla kunniansa- ei ole edes lapsille vaatteita!

Mulle ei mennyt opetus kaaliin, vaikka äiti sanoi kaikille kavereilleen :Kyllä se menee ajan kanssa ohi...Siis mustiin pukeutuminen
Kirjoittanut: Vampiric_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.02.2009 22:00

Lainaus: Milena

Mulle ei mennyt opetus kaaliin, vaikka äiti sanoi kaikille kavereilleen :Kyllä se menee ajan kanssa ohi...Siis mustiin pukeutuminen

Mulle sanottiin kans noin, mutta vähän eri tavalla = '' Älä pelkääm kyl se siit ohi menee, pian sä käytät jo värikkäit vaatteit'' öö....eh? ihan ku niinku tuntisin oloni epämukavaks mustis vaatteis ja sillee :'D sain pidättää naurua kun kuulin tuon yhdeltä naiselta.. enemmän mä ahdistun jos on jotai värikästä ja outoo pääl...
Vanhukset ny töllää ja juoruaa kyläl, eipä oo päin naamaa tullu sanoo mutta aina sitä kuulee mitä on juoruttu. ( ah tätä ihanaa pikku kylää)

Lainaus: warheart

Ite kun oon sellasesta pienehköstä kaupunginlaita "kylästä" niin täällä ei oo oikeen ketään muita tällästä porukkaa.

Et oo ainoo, asun yli 50 kilometrin pääsäs ensimmäisestäkään ''vähän järkevämmästä'' paikasta, täällä kyllä nuorien suusta tulee tekstii päälle, mutta niinku sanoin, mummot vaan tuijottaa ja saa myöhemmin kuulla jotain mitä joku on puhunut, mm. kaverini mummo oli nähnyt mut ja kaverin kaupalla, ja oli kaverille mennyt selittään myöhemmin '' no kannattaakos tuollaisten saatananpalvojien kanssa liikkua, ne eivät ole perin hyvää seuraa..'' Ja minä mikään saatananpalvoja ole niin kiva kuulla siltä ''sivistyneeltä ja kunnolliselta'' väestöltä tuollaista puhetta. ja niistäkö pitäisi ottaa mallia...ja vielä kunnioittaa. Kyllä ymmärrän että jotkut on hyviäkin, mutta ei kyllä tuollaiset jotka ei ota edes asioista selvää ennenku jo laukoo sammakoita suustaan.
Kirjoittanut: Jenaldo (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Jenaldo
  • Lähetetty: 02.02.2009 22:28
Minulla on vähän kokemuksia laidasta laitaan vanhusten ja keskiikäisten kanssa.
Esim, kerran kun olin busissa ja kysyin eräältä vanhalta rouvalta että saako tähän istua niin mummeli laittoi vain laukkunsa penkille ja sanoi että ei tuollaiset saatanan palvojien istua tarvitse 8D. Pikkaisen laittoi ihmettelemään mutta toisaalta joskus on jotain kehumisiakin tullut esim aristokraatti hameistani. Yhtä juttua en kyllä unohda, olin istumassa bussipysäkillä ja joku vanhempi nainen tuli sanomaan että eikö nykynuorisolla ole mitään rajoja tuon pukeutumisen suhteen kun pitää näyttää ihan *uoralta. Siinä olisi tehnyt mieli pistää kunnon saarna päälle, minua ärsyttää kun kaikki sanovat *uoraksi vaikka olisi ihan perus sametti hame ja villapaita päällä.
Ota nyt noistakin selvää...
Kirjoittanut: warheart (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 02.02.2009 23:02
Vanhempi väestö ei vaan oo oikeen tottunu tälläseen nykypukeutumiseen.
Kerran olin jonottamassa pelikoneelle, ja sitten siellä pelas pari vanhempaa naista. Sitten siinä odottelin, ja kaverini sanoi, että ei nuo mummot päästä meitä pelaamaan. Ja tästäkö alkoikin 5 minuutin saarna siitä, etteivät he ole mitään meidän mummoja, ja että vanhempaa väkeä tulisi kunnioittaa, haukkuivat siinä samalla saatananpalvojaksikin useampaan otteesee.
Ei tälläinen käytös ole kylla kohteliasta, ja meille aina valitetaan, että vanhemmille pitäisi olla kohtelias
Kirjoittanut: Bianco (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 03.02.2009 14:16
Sain nerokkaan vinkin miten tulee reagoida saatananpalvojasyytöksiin ja omaa uskoaan tyrkyttäviin lahkolaisiin. On kuulemma testattu että toimii.
Eli ensimmäiseltä vastaantulevalta lahkolaiselta otetaan kiltisti vastaan tämän tarjoamat lippuset ja lappuset - voidaan kysyä useampaakin, vaikka "kavereille jaettavaksi" - ja sitten seuraavalle saatananpalvojaksi haukkuvalle/lahkolaiselle isketään käteen tällainen lappu kauniisti hymyillen. Tämän jälkeen poistutaan paikalta ennen kuin täti saa kaivettua kielensä takaisin nielustaan.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 03.02.2009 16:23

Lainaus: Malys_

Itsekin asun pienellä paikkakunnalla mutta jostain syystä täällä tosiaan vanhemmat ihmiset vaan ihastelee vaatteita ja hiuksia ja harmittelevat kun ei heidän nuoruudessaan ollu mitään sellaisia.

Samoin täällä, todella positiivista palautetta olen saanut. Mutta meitä onkin täällä minun lisäkseni muutama muukin, joten ehkä he ovat vain jotenkin tottuneet.
Kirjoittanut: SnowWhite- (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.02.2009 19:37
Tosiaan, melkein pahimmat ärisijät on ne keski-ikäiset tantat Stockmannilla, joita seuraa kunnon Chanel 5-pilvi. Valitettavasti omat vanhemmat kuuluvat tuohon kastiin, melkein joka kerta saan kuunnella arvostelua, kuinka tämän ikäisen jo pitäisi pukeutua "aikuisemmin". Juu..Ei kiitos, varsinkaan kun töissäkin saa olla 8h.päivässä persoonattomissa, valkoisissa ja hemmetin rumissa koltuissa.

Positiivisia kokemuksia on taas yli 60v., mummoista. Kovasti vaan entisen työpaikan mummot ihasteli vaatetustani, jos sattuivat näkemään muussakin kuin työvaatteissa. Samoin oma mummoni vaan tykkää asusteistani..Yleisin lause on:"Kyllä minäkin vaan noin oisin pukeutunu nuorena, jos olis ollu mahdollisuus".
Kirjoittanut: Holy (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 05.02.2009 13:51

Lainaus: missEmily

Kaupoissa saa huonoa palvelua vähän tavallisemmankin näköisenä.

Myönnän, että tuo on totta, ja ärsyttävää, mutta samoin kyllä saa huonoa kohtelua kassalla töissä. Vaikka siis näyttäisi ihan tavalliselta.

Esimerkiksi kerran Soihdussa (no, okei, saattoi liittyä tietysti siihen, että se nyt on vähän erikoinen kahvilaksi, kait sekin herättää ennakkoluuloja) eräs iäkkäämpi nainen alkoi yht äkkiä kovaan ääneen valittaa, kuinka palvelu on aivan ala-arvoista ja eihän täällä voi "tavallinen ihminen" ollakaan. Yritettiin siinä sitten oikeen joukolla selvittää, mikä on vikana, mutta rouva ei suostunut kertomaan, paineli onneksi kuitenkin lopulta matkoihinsa.

Eräässä toisessa kahvilassa taas värikästä väkeä riitti. Erityisen huomattavaa oli, että monet sellaset 40-50-vuotiaat tuntu kovin mielellään natisevan hinnoista, vaikka sitten ison riisipuuro+hillo+sokeri+kaneli annoksen hinnasta, joka oli siis alle 2 euroa. Esimerkiksi eräs herra kaatoi itselleen juomaksi selkeästi puurosta erilleen kannuun sijoitetun kahvimaidon ja nosti hirveän äläkän, kun kuuli, että maito pitäisi ostaa erikseen, vain vesi kuului hintaan. Kyllä hän sitten maksoi sen olisko ollut 30 snt, mutta ilmoitti tekevänsä sen "katkeruudella". Hymyilin ja totesin edelleen ystävällisesti ja kohteliaasti "Kiitos", vaikka teki kyllä mieli purskahtaa nauruun...
Eräs toinen herra taas marssi raivosta puhisten tiskille, ja aloitti kiukkuisesti:
"Yleensä en kyllä valita, mutta tuo parkkiautomaatti syö rahoja vaikkei annan aikaa..!"
kunnes esimieheni keskeytti:
"Niin, olen kyllä kuullut, mutta se ei muuten ole meidän parkkiautomaatti."

Sen sijaa vanhukset, jotka kävivät melkein päivittäin, eivät yleensä valittaneet mistään, kehuivat vaan. Tosin oli heissäkin niitä, jotka puhuivat minulle kuin piialle tyyliin "Tuo se pöytään" "Kerää ne astiat siitä pöydästä" (meillä oli siis palautuskärry). Tietty 40-50-vuotiaisssakin oli paljon ystävällisiä asiakkaita.

Toisinaan sitten oli iästä riippumatta tapauksia, joiden kohdalla huomasi, että okei, tällä nyt vaan ei oo kaikki kunnossa korvien välissä. Tai no, tää nyt on ihan kännissä.
Kirjoittanut: Not the nicest girl (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.02.2009 20:48
Olen huomannut, että vaikka olisi gootahtavat vaatteet, kajaalia ja mustat pallot huulessa, mummot hakeutuvat aina juttelemaan kanssani.
Milloin autan heitä valitsemaan postikortteja, milloin keskustelen kävelykepeistä...hauskaahan se on, sitä paitsi asun isossa kaupungissa jossa tummanpuhuvaa jengiä riittää, joten en ole poikkeustapaus tai ns. kauhisteltava asia.
Sen sijaan repesin, kun mummin kerran näin ja hän näki mustat housuni, jossa on remmit molemmilla puolilla. No, meni pari päivää ja sain kuulla että mummi ihan yksityiskohtaisesti oli selostanut housuistani siskolleni, joka asuu muualla.
Hmm...
Sen sijaan kummitätini on kehunut vaatteitani, hän sanoi vain, että kiva että tyylini on hieman vaihtunut.
Ja äitinihän on jo pari päivää puhunut että pitäisi parissa goottiliikkeissä käydä x)
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 05.02.2009 20:53

Lainaus: Not the nicest girl

Ja äitinihän on jo pari päivää puhunut että pitäisi parissa goottiliikkeissä käydä

Äitini koki eilen ahaa-elämyksen katsottuaan sen 45-minuuttia goottijutun. Ei ilmeisesti ole aiemmin tajunnut mistä on kysymys. Tosin ei mielestäni ole erityisen hyvä juttu että h'n nykyään osaa nimetä tyylini, saan sitten jokaiselle sukulaisella esitellä tekemiäni "goottivaatteita". Hohhoijaa.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit