Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Vanhusten/Keski-ikäisten käyttäytyminen

Kirjoittanut: Pumpkin (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 01.02.2009 12:49

Lainaus: missEmily

Pappa vain ajoi tiehensä ja poikaystäväni näytti keskaria sille. Mun prinssi

Aika miehen teko

Itse oltiin kavereitten kanssa siwan oven vieressä juttelemassa kun vanha mummo tunki meijän lävitse vaikka olisi paljon helpommin kiertää ja päästä kunnolla oven kautta sisään ja sanoi "Päästäisittekö mut nyt tuonne kauppaan vai omistatteko te senkin" Kaverini sitten sanoi että meidät voi kyllä kiertää. Mummo jää tuijottamaan ylimielisesti ja vihaisesti. Sai ilmeisesti väärän käsityksen kun sanoi että " Tuolta kaupan takaa ei mun mielestä itse kauppaan pääse. Kenenkä sikalasta tekin olette karanneet" Ja astui sisälle kauppaan.
Ei mielestäni vanhuksissa ole mitään vikaa, ihania ihmisiä Mutta onko silti pieni ystävällisyys liikaa vaadittu. Itse pyrin kunnioittamaan vanhempia ihmisiä, mutta onhan tuollainen aika törkeää O_o
Kirjoittanut: BlackWidow (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.02.2009 03:05
Kokemusta on sellaisesta lähinnä ylimielisestä käytöksestä ja toiseksi vielä tulee mieleen jonkin tasoinen pelko ja ennakkoluuloisuus mua kohtaan. Ärsyttävää....semmosia vanhemmat. Ainakin yleensä jotkut taas kohtelevat erittäinkin hienotunteisesti ja arvostavasti...mistä lie johtunee?...Lapset taas katsovat haltioituneena hiuksiani ja saattavat hakeutua lähemmin katsomaan positiivisin ja ennakkoluulottomin mielin...siinä lasten herttaisuus tulee niin hyvin esille.
Kirjoittanut: MissAnnThrope (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 02.02.2009 14:00
Jotkut keski-ikäiset++ naiset jaksavat ärsyttää käytöksellään. En edes pukeudu mitenkään über kootisti, mutta silti saa kaupaungilla "hyi helv**** mikä horatsu" -mulkaisuja ja mutinoita. En sitten tidä ovatko he vain ärsyyntyneitä siitä tosiasiasta, että näyttäisivät hameissa hölmöiltä suonikohjuisine säärineen , saatikka sitten korsettiin sullottuna, vai johtuuko se vain siitä, ettei tälläytyminen kuulu perinteisten suomalaisten harrastuksiin (kuljetaan itse tuulipuvuissa petolinnun peräsimeltä näyttäen ja huoritellaan esim. virolaisia, vain koska he jaksavat panostaa ulkonäköönsä). Hyvät käytöstavat ja hienotunteisuus olisi kuitenkin tarpeellista muistaa, otti päähän sitten kuinka paljon vaan .
Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.02.2009 14:16

Lainaus: MissAnnThrope

En sitten tidä ovatko he vain ärsyyntyneitä siitä tosiasiasta, että näyttäisivät hameissa hölmöiltä suonikohjuisine säärineen , saatikka sitten korsettiin sullottuna, vai johtuuko se vain siitä, ettei tälläytyminen kuulu perinteisten suomalaisten harrastuksiin (kuljetaan itse tuulipuvuissa petolinnun peräsimeltä näyttäen ja huoritellaan esim. virolaisia, vain koska he jaksavat panostaa ulkonäköönsä)

Olen huomannut kanssa saman, suomalaisten suurinpiin harrastuksiin kuuluu kateellisuus ja panettelu.
Noitakin mainitsemiasi vanhapiikoja vain v*tuttaa kun sinulla on hienompia vaatteita kuin heillä.
Tuota sattuu myös minun kohdallani, yleensä sanon takaisin näille "rouville", mutta juu tänään taas itseänikin rupesi keski-ikäiset pännimään.
Kävin kaupassa tuossa joku aika sitten ja ajattelin että ostan välipalaksi piirakoita.
No, olin piirakat latonut pussiin siitä hyllystä ja yritän mennä mittaamaan niiden painoa vaa`alle. EI olekaan niin helposti sanottu kuin tehty.
Kyseisen vaa`an eteen oli parkkeeranut ostoskärryineen tämmöinen keski-iän ylittänyt sänkinaamainen patu, joka ei siitä suostunut siirtymään vaikka pyysin häntä väistämään, mutta sanat meni kuuroille korville. Jouduin loppujen lopuksi tyrkkäämään ukon kärryjä voimalla jotta saisin omiin piirakoihin hinnan..Tämän jälkeen ukko tollotti kuin halpaa makkaraa -.-' En ymmärrä miksi tuollaiset pitävät itseään jotenkin parempina vaikka eivät sitä ole! Tässäkin oli ihan selvästi äijällä mielessä vaan kiusanteko...
Kirjoittanut: warheart (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.02.2009 14:42
Itellä aika paha oli kun menin kerran mummolaan, ja päälläni uus pitkä nahkatakki, ja uudet reksupöksyt. Mummoni avasi oven ja päästi sisään, sitten ovella oli vastassa vaari, joka tokaisi heti "saatananpalvoja". Siinä sitten sai selitellä vaikka millä mitalla kaikkea. Ja muutenkin jos jossain käveleskelee, niin vanhoilta ihmisiltä saa aika paljon vihaisia katseita...
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.02.2009 15:07
MissAnnThrope ja SyllaBoreal; ehkä ne on vaan kateellisia teille ja muillekin näyttäville naisille kun eivät itse uskalla ja/tai kehtaa pukeutua eri lailla ku muut. Ehkä kokevat uhkanakin itselleen?

Yleensä noissa tilanteissa oon saanu itse ainaki kuulla älyttömiä selityksiä jtn. ettei noin vaan VOI pukeutua ku eihän muutkaan noin pukeudu!o_O Tyhmiätyhmiä ihmisiä...
Kirjoittanut: warheart (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.02.2009 15:15

Lainaus: Malys_

ettei noin vaan VOI pukeutua ku eihän muutkaan noin pukeudu

Joo, ihmisiä näyttää kiinostavan se että pitäis pukeutua niinku "normaalit ihmiset" ei sais olla erilainen, koska se pistää liikaa silmään... Ite kun oon sellasesta pienehköstä kaupunginlaita "kylästä" niin täällä ei oo oikeen ketään muita tällästä porukkaa. Niin jokapäivä saa kuulla jotain tollasta
Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.02.2009 16:45

Lainaus: Malys_

Ehkä kokevat uhkanakin itselleen?

No tuo on kyllä tullut huomattua xD me kun varmaan viedään/halutaan niiden ihkut ukonrähjät ;D
Kirjoittanut: Jacob (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.02.2009 17:31
En ole pahemmin tavannut ikäviä vaareja ta mummoja, tai sen koommin erikoisen mukaviakaan. Hiljasta taistelutantereella, siis.

Tosin entisessä vuokratalossa (selvennykseksi, TALO, ei kerrosTALO jossa nykyään eläilen) asuessamme melkein naapurustossa asui ärsyttävä mummeli, olin tuolloin ehkä vitosluokalla. Kun me olimme juuri saaneet uuden kissanpennun, ja se oli jo siinä iässä että sai mennä ulkoilemaan, olipa pikku riiviö yrittänyt leikkiä kyseisen mummelin kissaraukan kanssa muutamia kertoja (raukka sen takia, koska mummeli vain syötti katin surulliseen kuntoon ja lenkkeilytti hihnan päässä vain lyhyitä matkoja ).

Tulipa kerran mummeli vastaan meidän kissanpentu, Leevi, sylissään kun kävelin kotiin koulusta. Ajattelin että mummo olisi lässytellyt että kuinka ihana karvapallo se on, mutta tyrkkäsiki sen syliini ja rupesi saarnaamaan että pitäisi pitää mokoma hirviö kurissa (opetappa se kissalle, d'oh). Kerranki toi ihan meidän kotiovelle asti, silloin uhkailu että vie mokoman katin piikille (eli eläinlääkäriin piikittämään kuoliaaksi) jos ei ala katti rauhottumaan. Isäni otti Leevin, ja sulki oven mummon nokan edestä. Jossakin vaiheessa Leevi sitten katosi, joko sen takia että lähti reissaamaan (ei oltu viety vielä leikattavaksi) tai sitten oli päässyt hengestään liian aikasin. Ei koskaan saatu tietää. En yhtään ihmettelisi vaikka olisikin toteuttanut suunnitelmansa.

Mitä vaatetukseen tulee, ei yhtäkään kommenttia vielä, nöyp. Tosin odotan, että siinä viheessa kun vaatevarastoni on kartutettu, rupevat ''Uusnatsi!'' kommentit lentelemään aina vähän väliä. Sitä odotellessa...
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.02.2009 20:32

Lainaus: warheart

Joo, ihmisiä näyttää kiinostavan se että pitäis pukeutua niinku "normaalit ihmiset" ei sais olla erilainen, koska se pistää liikaa silmään...

Jep, etenkin jos meinaa tehdä jotain samaa mitä "tavalliset ihmiset" ja/tai missä oletetaan et kaikkien on oltava ehdottomasti samasta muotista.

Lainaus: warheart

Ite kun oon sellasesta pienehköstä kaupunginlaita "kylästä" niin täällä ei oo oikeen ketään muita tällästä porukkaa. Niin jokapäivä saa kuulla jotain tollasta

Itsekin asun pienellä paikkakunnalla mutta jostain syystä täällä tosiaan vanhemmat ihmiset vaan ihastelee vaatteita ja hiuksia ja harmittelevat kun ei heidän nuoruudessaan ollu mitään sellaisia.
Pahimpia länkyttäjiä on ollu uudet suht nuoret äidit joilla on ihmeellinen tarve korostaa oikein sitä kuinka ovat aikuistuneet ja rauhoittuneet (= vaihtaneet tyyliä mammalookkiin, metallimusa vaihtuu iskelmään ja elämä laitetaan muutenkin kokonaan uusiksi) ja että kyllä kaikki muuttaa tyyliään viimeistään sitten kun perustaa perheen koska hekin ovat niin tehneet. Ruoja kuinka tämä aihe saa aina v**us käyrän nousemaan huimasti.

Piti tuosta mummola jutusta sanoa vielä kun itse en ole mummulassani käyny varmaan 15 vuoteen (niin ikävää kuin se onkin) ja pitäisi nyt kyllä mennä käymään. Mietityttää vaan hiukan miten mahtavat suhtautua kun ovat viimeksi nähneet miut lapsena ja nykyinen minä on jotain aivan muuta ulkoisesti kuin silloin. Muuten mitään mutta ovat hiukan vanhanaikaisia ja uskovaisia sen lisäksi...:/

Lainaus: SyllaBoreal

No tuo on kyllä tullut huomattua xD me kun varmaan viedään/halutaan niiden ihkut ukonrähjät ;D

Juu, siis todellakin! Eihän sitä muuta tehdäkään!

Lainaus: Jacob

Jossakin vaiheessa Leevi sitten katosi, joko sen takia että lähti reissaamaan (ei oltu viety vielä leikattavaksi) tai sitten oli päässyt hengestään liian aikasin. Ei koskaan saatu tietää. En yhtään ihmettelisi vaikka olisikin toteuttanut suunnitelmansa.

Meillä oli kans niin ihana naapuri et kolkkas kissamme.
Muutenkin oli oikein ihana naapuri mut tää tapaus oli muutenki vähän kieroon kasvanu, kaikenlaisia törkeyksiä huuteli pihaltansa kun ohi käveltiin, oli aamuhämärissä välillä talomme nurkalla kytiksessä kun menin tallille yms. pientä kivaa...
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit