Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

mistä nimimerkkisi?

Kirjoittanut: Elegia (Aktiivi)
  • Lähetetty: 21.01.2009 15:27

Lainaus: Kedira

Elegia kaunista *kateellinen huokaus*

Lainaus: BronzeRain

Rakastuin tuohon nickiin heti kun näin sen.

phihii, thank you.
Kirjoittanut: Signum (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 21.01.2009 18:26
On yleisessä tiedossa että termi salasana on huono salasana, tämä viisaus mielessäni lisäsin aikoinani kohtaan käyttäjätunnus sanan Signum, joka on latinaa ja vastaa vapaastisuomenettuna pitkälti sanaa tunnus tai käyttäjätunnus. Näin siinä käy jos on näinki huono mielikuvitus.
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.01.2009 21:33
Dragon Lance kirjoista jäi päähän pyörimään suurlohikäärmeen Malystryxin lyhennetty Malys nimi ja niinpä se tuli vähän kuin luonnostaan nickikseni, sopii sikäliki hyvin että lohikäärmeet on aina olleet lähellä sydäntä.
Kirjoittanut: Kodosti (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 22.01.2009 21:31
Itsellähän oma nimimerkki tuli kun mua kutsu täti kodostiks ku olin pieni..
Kirjoittanut: Venom (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 07.02.2009 03:51
Vanha trash-metal bändin nimeltä Venom.
Sen nickin otin käyttöön koska se vain sopii.
Kirjoittanut: SnowWhite- (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.02.2009 11:23
Nooh.. Lähinnä viittaa jollain tapaa ulkonäköön, kun sattuu olemaan tummat hiukset ja vaalea iho. "Iho oli valkoinen kuin lumi ja hiukset tummat kuin eebenpuu" Tuon lauseen muistan kyseisestä sadusta, mitä silloin 23v. sitten ahkerasti luettiin.
Kirjoittanut: Tuulenruhtinas (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 14.02.2009 21:45
Tuo tulee eräästä pitkällisestä kirjoitusprojektistani, jonka yhteen päähenkilöön jollain tasolla samaistan itseni - koko teos kun on tavallaan kertomus viimeisen vuosikymmenen elämästäni, mutta ikään kuin käännettynä toiseen maailmaan ja aikaan.
Kirjoittanut: Bloody Count (Jäsen)
  • • Muokkasi: Bloody Count
  • Lähetetty: 14.02.2009 23:39
Nimi Bloody Count tulee siitä kun olin käsi- ja taideteollisessa niin osa luokkakavereista kutsui minua nimellä kreivi, johtuen rakkaudestani vanhoihin Dracula elokuviin. Bloody lisä tulee tietysti hra Draculan lempijuomasta, ja voihan siitä vääntää myös termin body count, ja jos haluaa välttämättä poistaa yhden kirjaimen niin siitä tulee bloody cunt (hyi kun olin tuhma). Toivottavasti tytöt ei nyt vedä nenään. Sorrun joskus kaksimielisyyksiin.

Lainaus: Malys_

Dragon Lance kirjoista jäi päähän pyörimään suurlohikäärmeen Malystryxin lyhennetty Malys nimi ja niinpä se tuli vähän kuin luonnostaan nickikseni

Tajusin heti yhteyden. Ja huomasin myös Feril nimen oliko se nyt sinun sähköpostiosoitteessa vai missä. Kävin vähän kuikuilemassa muiden käyttäjien profiileja. Pidän itsekkin Dragonlance sarjasta. eritysesti juuri J.Raben kirjoittamista, lienenkö ainoa. Yleensähän Rabea syytetään Weis:in ja Hickmann:in työn pilaamisesta.
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.02.2009 01:51

Lainaus: Bloody Count

Pidän itsekkin Dragonlance sarjasta. eritysesti juuri J.Raben kirjoittamista, lienenkö ainoa. Yleensähän Rabea syytetään Weis:in ja Hickmann:in työn pilaamisesta.

Et tod. ole ainoa! Olihan siinä aluksi totuttelemista kun Rabe kirjoittaa tietysti hieman eri tyylillä (toki suomentajallakin on näppinsä mukana), mutta hyvin pääsi juoneen mukaan samalla tavalla kuin Weis-Hickman kirjoihinkin.
Sen verran vielä lisättävä että on hieman kohtuutonta kuitenkin pelkästään Rabea syyttää siitä ettei ne Toisen mullistuksen ajan tapahtumat etene ihan samalla tavalla kuin peleissä. Jotain takkuamistahan oli ollu noitten kahden välillä vissiin.
Enkä ymmärrä kyllä miten se Viides Aika muutenkaan on muka niin huono. Ehkä sen takia etten ole itse noihin peleihin ehtiny tutustumaan vielä vaikka mielenkiintoa niihinkin olisi.

Dhamon saaga on ihan parhautta myöskin Viides Aika-sarjan lisäksi (joissa myöskin mainitsemasi Feril esiintyy molemmissa. Oli tuo Feril aiemmin joo muualla nickini jostain vuonna miekka ja kirves lähtien. Nick vääntyi jossain välin Feril Montoyaksi, mutta Malys miellyttikin sitten enemmän loppujen lopuksi. Sähköpostiosoitteessa on tuo edelleen ja saa ollakin, samapa tuo, yleisestihän kamujen kesken tuntuu tuo Ferilkin vielä olevan käytössä vaikken sitä itse enää käytäkään.).

Mielestäni ensimmäiset kirjat ovat parhaimpia Weis-Hickman kaksikon tuotoksista, Legendat ehkä paras, Kronikat hyvänä kakkosena heti perässä. Musta miekka-sarja oli sekin aluksi tosi hyvä mutta loppua kohden kävi ihan oudoksi...
Muutamia kirjoja on itsellekin hyllyyn kerääntynyt mutta kokonaiset sarjat pitäisi saada kokoon ainakin noista parhaimmista.

R.A Salvatoren Forgotten Realms on myöskin mainittava, joista erityisesti Musta haltia-, Metsästäjän miekat- ja Pimeyden polut-sarjat ovat varsin loistokasta luettavaa.

Anteeksi off topic!
Kirjoittanut: Wednesday (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.03.2009 13:03
Addams Family. Lisäksi olen syntynyt Keskiviikkona (Wednesday's child is full of woe).
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit