Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Ulkonäköön panostaminen ja siihen kuluvat rahat

Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 21.09.2007 12:45
Minulla on tylsää. Joten tein tämmöisen topicin. Lisäksi tänne gootti.nettiin tulee valitettavan harvoin hyviä keskusteluja, joten tässä jonkinlaista yritelmää.

"Yleensä" goottinaiset ovat näyttäviä, joten ...

Kuinka paljon panostatte ulkonäköönne? Ettekö "kehtaa" viedä roskia ilman meikkiä tai rikkinäisissä verkkareissa. Paljon rahaa kuluu pelkästään vaatteisiin kuukaudessa? Käyttekö kuukausittain kampaajalla? Entä manikyyri?
Onko ulkonäöstä tullut pakkoneuroosi?

Vastaan nyt, että yritän panostaa itseeni mahdollisimman paljon, tosin en ihan överiksi asti. Roskat kehtaan viedä ilman kiloa pakkelia naamassa. RAhaa ei kulu enää niin paljoa kuin puoli vuotta sitten, koska olen työtön. Kampaajalla en ole käynyt ainakaan viiteen vuoteen, koska värjään ja leikkaan itse. Pakko myöntää, että joskus ulkonäkökriisini yltävät melkein neuroosiksi asti.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 21.09.2007 13:04
Uusia vaatteita voin ostaa vain muutaman kerran vuodessa, koska opiskelija kun olen, rahaa minulla on käytössäni vain 150€/kk. :P Ihan hyvin voin roskat viedä meikittä ja vaikka verkkareissa, mutta jos kauppaan asti pitää lähteä, pistän ainakin ripsaria ja piirrän kulmat. Pelottelisin muuten asiakkaita näyttämällä syöpäpotilaalta.

Kampaajalla käyn harvemmin kuin kerran vuodessa, kun ei tarvitse leikellä ja värjään itse. Eikä esim. kouluun tarvitse lähteä täyställäytyneenä, joskus ihan vain liituraitahousut ja musta kauluspaitakin ovat mikä hienoin vaihtoehto. Kynnet ovat vain mitä ovat, niihin en kiinnitä huomiota.

Pakkoneuroosi ulkonäkö ei ole, mutta jos joskus olen itse ollut laiskempi ja vastaan tulee joku upeus, tulee äärimmäisen ruma ja häpeällinen olo. ._.

Mutta uudet, hienot vaatteet ovat aina mukava asia.
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 21.09.2007 13:31
Mä ostan kaikkia vaatetta ja muuta mukavaa kaunistusta aina kun on rahaa, kuukausimenoja en osaa sanoa, kun on nii kii myös mielialasta ja muustaki tilanteesta. Rahaa saa kyllä uppoamaan miten paljon vaan, jos niikseen tulee. En koulussa pukeudu ollenkaan tyylini mukaan, vaan olen "tavis". Viikonloppuisin sitten on parempi fiilis ja saatan huvikseni laittautua erittäinki hienoksi jos sattuu huvittamaan. Panostan ulkonäkööni paljon silloin kun ei ole koulua ja on parempi mahdollisuus olla oma itsensä vapaasti
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 21.09.2007 13:46
Haistan sukupuolirasisimia!

No ei silti, en mä osta vaatteita juuri koskaan ja näytänkin aina ihan persiiltä.
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 21.09.2007 14:21
Olisihan se hassua, jos miehillä olisi siististi muotoillut kulmakarvat ja kauniit rakennekynnet
Kirjoittanut: Barokki (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 21.09.2007 21:07
Panostan vaatteisiin ehkä eniten. Kampaajalla ei tule kovinkaan usein käytyä ja "Mitä on manikyyri?" Meikkaan jonkinverran kouluun, ainakin meikkivoidetta, puuteria ja ripsaria käytän. Kajalia kuluu reippaasti.
Kirjoittanut: raavittu (Aktiivi)
  • Lähetetty: 21.09.2007 21:40
Perusmeikit uusin kuukausittain (meikkivoide, puuteri (tätä kyllä menee kaks kuukaudessa =D), kajaali, ripsiväri), ja luomivärejä yms. ostelen aika harvoin ja jos ostan, tilaan jostain Hiuksiin uppoaa joku pari-, kolmekymppiä, kynsiin 0e, vaatteisiin... en osaa sanoa. Ostan silloin useammin ja enemmän,kun oon rahoissa ja näin köyhinä aikoina tilaan ellokselta laskuun ja entraan niitä vähän kauniimmaksi Käyn kuukausittain jalkahoidossa, mut se on pakko jo tän sokeritaudin takia.
Ilman meikkiä en lähde minnekään. Tai siis aina on meikkivoide ja kulmat vähintään. Vaikka mulla on hyvä iho, niin silti sitä "pakkelia" on pakko laittaa naamaan. Kauppaan voin mennä ihan tavishousuissa ja meikeissä, en jaksa pohtia sitä, miltä lähimarketissa näytän. Toki sit ku lähen kaupunkiin, tahon näyttää vähän nätimmältä ja pukeudun paremmin (en siis ykkösiin, mut parempiin ku housuihin ja huppariin ). Sit näin ku oon kotona, en jaksa välittää miltä näytän ja missä vaatteissa oon D
Joskus on ihana tälläytyä, vaikka lähtis vaan kaupunkiin Aina ei vaan jaksa, eikä edes kerkeä.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 21.09.2007 22:09
Vaatteita on varaa ostaa vain muutaman kerran vuodessa, joten siihen ei mulla rahaa "paljoa" kulu. Ja kampaajalla tulee käytyä ehkä 3kk.n välein ja kun se on sukulainen niin halvalla pääsee.
Ilman mitään meikkiä on aina vähän siinä ja siinä että kehtaa naaman pihalle laittaa, mut enempi se taitaa olla tottumis kuin pystymis kysymys. Jos kaupungille tai kauppaan lähen niin pakolliset kajaalit ja kulmat tulee laitettua. Ja jos oikein shoppailemaan ihmisten ilmoille niin sit kyllä tulee tarkemmin pukeuduttua. Tai ainakin yritän pyrkiä siihen. Kynnet on mitä on, mut mustassa lakassa ne on tarkoitus pitää
Kirjoittanut: lapsi (Nimetön)
  • Lähetetty: 21.09.2007 22:26
Meikkaan kouluun samalla tavalla, kuin kaupungille tai muualle mentäessä. Välillä vahvemmin ja välillä vähemmän(riippuu kuinka paljon on aikaa). Vaatetus on aina samanlaista. Ryyppyreissuille en kyllä mitään hirmuisen hienoa laita, kun rikon sen sitten kuitenkin. Esimerkiksi joku pitsi ja pvc jäävät silloin pois. Nyt talvella annan ihon levätä, kun se on nyt hieman kuivuteen taipuvainen(etenkin jos kuivatan sitä vielä puuterilla). Annan vain kosteusvoide käsittelyä.
Roskat kehtaan viedä ja postin hakea vaikka missä rievuissa ja ilman meikkiä. En hirveästi noiden naapureiden mielipiteistä välitä. Ja välillä on kiva pitää täysin meikittömiä päiviä. Vaatteisiin kuluu kuukaudessa ehkä korkeintaan 20euroa yleensä. Maikkiin ei yleensä kulu yhtään rahaa. Mamma tilaa ja maksaa. Poikaystävä ja kaverit leikkaavat ja värjäävät minun hiukseni. Viimeksi jotain 1,5 vuotta sitten olin kampaajalla. Leikattu hiuksia on viimeksi 3kk sitten.Aina värjäyksen yhteydessä leikataan.? Kynteni ovat lyhyet ja rumat.
Kirjoittanut: CybellaTraurig (Aktiivi)
  • Lähetetty: 21.09.2007 23:16
Minä oon melkonen materialisti joten koko ajan on pakko saada uusia vaatteita ja meikkejä. Kajaaleja pitää olla jokaista väriä jne. Kaverit aina kummastelee että miten minulla on varaa koko ajan ostaa vaatteita, mutta minä nipistänki ne rahat jostai muusta kuten viikonloppu juopottelusta Eli en oo niin paljon aina menossa kuin ne muut joten jää rahaa intohimooni eli vaatteisiin.

Ulkonäkööni panostan kuitenkin vain itseäni varten. Kouluun laittaudun, mutta en niin kovasti kuin jonnekin mennessä(kouluun en ala laittamaan irtolisäkkeitä sun muita. Ehkä irtoklipsiraitoja mutta ei muuta) ja jos on väsymysmasennus päivä niin lähden kyllä tavan paidassa ja esim. remmihousuissa. Lenkille lähden ihan tavan tuulipuvunhousuissa ja ilman kamalaa pakkelikerrosta.

Rahan meno vaihtelee täysin siitä mitä olen ostelemassa; korsetteja, hameita, meikkejä vai mitä.. Ei oo mitään summaa joka menee aina /kk. Aina kun on tilillä rahaa niin se menee uuteen vaatteeseen.

Niin ja joo kynnetkii pitää olla aina kunnossa;p Tällä hetkellä ranskalainen manikyyri. Kampaajalla en käy kovin usein.

Että tämmönen materialisti. Mutta ulkonäkö ei ole pakkomielle, tykkään vain laittautua, se on aamuisin semmonen oma rentoutumishetki. (Vähän pitempi hetki aina välillä;D)
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit