Gootti.net

Ulkonäköön panostaminen ja siihen kuluvat rahat

Kirjoittanut: SnowWhite- (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 11.03.2009 20:10

Lainaus: DeadlyNightshade

Tuon Max Factorin meikkivoiteen hintaa en edes katsonut, koska olisin kauhistunut, mutta jotain 14-20€ taisi olla.

Hups. Mä taidan sitten olla parantumaton tuhlari, heitin tossa taannoin n.50euroa meikkivoiteiseen silmää räpäyttämättä. Tosin lohduttelen itseäni sillä, että sehän kyllä sitten kestää kauan.
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 12.03.2009 15:26
^Parhaita sijoituskohteita on kunnon meikkivoide.
Itse käytin tossa noin kuukausi sitten uuteen ripsariin jonkun 15€ ja olin järkyttynyt kuinka hintava se onkaan. Sitten käytössä tajusinkin että se on elämäni paras ripsari, mikä mulla on koskaan ollut. Eli no money wasted...
Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • • Muokkasi: SyllaBoreal
  • Lähetetty: 12.03.2009 17:55
Huomasin tässä vähän aikaa sitten että minullahan ei edes mene meikkeihin paljoa rahaa
Meikkivoiteena käytän aina jtn lumenen mössöä :'D puuterina myös lumenea, mutta luomivärit ja eyelinerit on stargazerin joita ulkomailta tilaan, niin yhdelle luomivärille jää hintaa aina vain 3.50 euroa :P Ja nuo stargazerin luomivärit on kyllä hyviä
Ripsaria en käytä kuin hyvin vähän, niin että eivät omat ripset loista vaaleina tekoripsien alta.
Kirjoittanut: SnowWhite- (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.03.2009 20:21
Mä olen taas ihan koukuttunu MACiin ja havainnut myös Make Up Storen luomivärit hyviksi. Hinnakkaitahan nuo on, mutta pigmenttiä on sitten kunnolla, joten käytössä kuluuki sitten vähemmän.
Kirjoittanut: Melia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Melia
  • Lähetetty: 15.03.2009 17:28
Olen siirtynyt metsän siimeksestä enemmänkin sisähommiin, ja aivan yllättäen huomannut valitsevanikin aamulla ne korot ja kampaavani vähän naamaani! Uus tukka on kiva, mutta geometrisine leikkauksineen vaatii aamuisin vähän laittamista... enkä koe sitäkään milläänlailla häiritseväksi. Hoo, en taidakaan olla aivan toivoton!
Tosin mulla ei tuo meikkaaminen ole onneksi mikään elinehto, kun on niin mahtava tilanne ettei naamassa ole yleensä mitään peittämistä vaativaa. Finnejä on ollut elämässäni 4 (ja ne on nimetty ikävien tapaamieni miesten mukaan), kalsaripäivinä saattaa ehkä tarvita vähän silmänalusia peitellä... On ollut aikamoinen pelastus, itse kun en koe meikkaamista mitenkäänpäin niin mukavaksi että viitsisin joka aamu noista sen takia aikaisemmin ylös.

Hyvännäköisten siisti-sisätyö-vaatteiden löytäminen on vain osoittautunut yllättävän vaikeaksi... kaikki "goottivaateliikkeet" saan unohtaa aivan kertalaakista, en tahdo (ainakaan arkena) vaatteisiini mitään työllihörsöjä, jokapaikkaan juuttuvia remmejä, pitsihärpäkkeitä tai muuta sellaista. Koko ajan pitää kuitenkin olla sillä meiningillä, että maastoon voi lähteä jos on tarvis.

Joskus viihteellä tollanen vielä menee... vaikka lähinnä taidankin pukeutua vanhoihin sukkahousuihin ja revittyihin paitoihin, heh. Mutta kaikenkaikkiaan kaipaisin enemmän siistejä, arkikäyttöön sopivia vaatekappaleita noiden synkiökauppojen valikoimiin.
Kirjoittanut: Ferrum (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.07.2010 13:54
Itse panostan arkenakin ulkonäköön paljon, mutten ihan överiksi asti. Koulussa pitää olla kunnon meikit (eli kasvomeikki, kulmat, silmärajaus jne.), hiukset siististi muttei mitään kampauksia ja jotkut kivat vaatteet (suosin hameita ja mekkoja enemmän kuin housuja). Kotioloissa en niinkään piittaa, ja voin lenkillekin lähteä meikittä. Kaupungille mennessä voi laittaa vähän jotain hienompaa

Meikeistä minulla kuluu eniten rahaa kasvomeikkiin, koska ostan ne kosmetologilta. Ne ovat kuitenkin huomattavasti parempilaatuisia ja riittoisampia, joten esim. 50euron mineraalimeikkipuuteri on kyllä jokaisen sentin arvoinen. Kampaajalle ei mene rahaa koska hiukseni ovat hyväkuntoiset eivätkä ole vuosiin kaivanneet leikkausta. Ainoastaan kuukausittaiseen hiusvärjäykseen korkeintaan kymppi.

En edes uskalla arvata paljon menee rahaa vaatteisiin Kovasti yritän hillitä tätä ostostelua. Se on todella vaihtelevaa.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.07.2010 13:13

Lainaus: Melia

Hyvännäköisten siisti-sisätyö-vaatteiden löytäminen on vain osoittautunut yllättävän vaikeaksi... kaikki "goottivaateliikkeet" saan unohtaa aivan kertalaakista, en tahdo (ainakaan arkena) vaatteisiini mitään työllihörsöjä, jokapaikkaan juuttuvia remmejä, pitsihärpäkkeitä tai muuta sellaista. Koko ajan pitää kuitenkin olla sillä meiningillä, että maastoon voi lähteä jos on tarvis.

Villi idea, mutta kannattaisiko tuollaisia vaatteita etsiä muualta kuin goottivaatekaupoista, jotka ovat erikoistuneet nimenomaan näyttäviin ja epäkäytännöllisiin röyhelöihin ja härpäkkeisiin? Uskomatonta mutta totta, maailmassa on myös muita liikkeitä.

Itse olen varsin vähällä huollolla pärjäävä. En ole meikannut melkein seitsemään vuoteen. Minulla on atooppinen iho ja saan allergisen reaktion melkein kaikista kemikaaleista naamallani, joten luovutin suosiolla jo kahdeksannella luokalla ja jätin meikkaamisen kokonaan. Sitä ennenkin meikkasin hyvin vähän.

Shampoot ja saippuat ostan ekokauppa Ruohonjuuresta. Ne ovat kieltämättä paljon kalliimpia kuin normikauppojen shampoot, mutta myös muuten paljon parempia. Tällä hetkellä käytän Frantsilan Nokkosshampoota. Se on havaittu erittäin hyväksi, niin päänahalleni kuin rasvoittuville hiuksillenikin. Hintavaa, mutta koska en käytä rahaa meikkeihin niin voinen tunkea ne rahat hiuksiini. Kuorintavoiteeni ostan tällä hetkellä Body Shopista, kallista sekin, mutta oijoijoi miten hyvää se kookosvoikuorintavoide on. Jopa minun iholleni, joka yleensä sekoaa kaikesta.

Vaatteisiinkaan ei mene hirveästi rahaa yleensä. Käytän vaatteeni loppuun asti. Minulla on yhä yläasteaikaisia vaatteita jotka ovat täysin käyttökelpoisia. Ja aloitan kolmannen vuoteni yliopistolla kesän jälkeen. Olen pysynyt jokseenkin saman kokoisena siitä asti ja vaatteet pysyneet hyväkuntoisina pienellä fiksailulla. Nyt on juuri yksi yläasteaikainen hame korjattavana ompelijakaverillani. Lisäksi ostan erittäin paljon kirpputoreilta, joista saa pinokaupalla vaatteita samaan hintaan kuin normikaupasta saa yhden paidan. Ja yllättävän helposti löytää ainakin Turun kirpputoreilta myös gootihtavampaa tavaraa. Ja tietysti on huuto.net. Täysin pyhimys en kyllä ole, tunnustan. Tilasin juuri EMP:stä tavaraa 90 euron edestä. HUPS. Mutta lohduttaudun sillä, että tämä on reippaasti yli vuoteen ensimmäinen kerta kun ostan jotain vaatteita muualta kuin kierrätettynä. Vähän viherpiiperöomatuntoni minulle asiasta motkottaa, mutta päätin nyt kerrankin hiukan hemmotella itseäni.

Kynnet hoidan itse, se ei tosin vaadi kuin viilaamista välillä. Kerran pari vuodessa hemmottelen itseäni kasvohoidolla. Lärvini tarvitsee sitä erityisesti talvisin, kun atooppinen ihoni menee täysin sekaisin. Ja lähikaupassa saatan toisinaan käydä aivan suohirviön näköisenä. Olen ylipäätään aika laiska laittautumaan ja minulla on paha tapa alipukeutua aina, kun en oikein osaa arvioida miten juhlava pitäisi olla.
Kirjoittanut: Morso (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.07.2010 21:56
Ostan vaatteita aika harvoin, yleensä silloin kun on rahaa ja pääsen shoppailemaan vähän isompaan kaupunkiin. Silloinkin olen tarkka, mitä ostan, sillä hinnan, koon ja värin on oltava juuri oikeita. Kouluun pistän aina puhtaat vaatteet, mutta voi pitää esim. samoja housuja viikon.
Meikkaan myös, mutta on kovin yliampuvasti, yleensä meikkivoide, puuteri, peitepuikko, ripsari ja joku kiva luomiväri riittänee (joskus laitan kajaliakin, tosin aina ei ole aikaa). Jos samana päivänä on liikuntaa, meikkini on helposti korjailtavissa. Meikkeihin kuluu minulla ehkä eniten rahaa, ehkä noin parikymppiä kuukaudessa. En osta kalleinta mitä kaupasta löytyy, vaan minulle kelpaa ihan Lumenen meikit.
Käyn kampaajalla leikkuuttamassa kutrini kolme kertaa vuodessa ja värjään ne itse. Kerralla menee noin 35 euroa. Äitini ostaa shampoot hänen kampaajaltaan, joten niihin minun ei tarvitse käyttää rahaa. Lakkaa menee sellaiset neljä pulloa vuodessa, vaha riittää puoleksi vuodeksi.
En käy kosmetologilla tai manikyyrillä, vaikka molemmat olisivat houkuttelevia ajatuksia. Kynnet hoidan siis itse viilaamalla ja lakkaamalla niitä. Kasvoilleni teen naamion yleensä kerran viikossa ja käytän päivävoidetta, sekä puhdistan meikin iltaisin. Kasvovettäkin kuluu mukavasti, nytkin pitäisi ostaa uusi.
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • • Muokkasi: Natassja
  • Lähetetty: 18.07.2010 22:30
Käytän rahaa vaatteisiin harvoin, koska inhoan vaatekaupoissa käymistä ja varsinkin sovittamista. Jos jotain koen tarvitsevani, ostan yleensä netistä. (Paitsi farkut, koska ne on aina pakko sovittaa.) Pyrin järkeistämään vaatekaappini sisältöä, joten panostan perusvaatteisiin joista voi yhdistellä monia asukokonaisuuksia. Pukeutumisessa on kiva olla jotain extraakin, joten olen hankkinut pari Lipparin liiviä ja kunnollisia korsetteja tms. Kenkiin hupenisi rahaa vaikka kuinka paljon, mutta koetan hillitä itseäni. Alusvaatteet on tällä hetkellä suurempi heikkous kuin kengät.

Ostin pari päivää sitten yli 100 e maksaneen ihonhoitoseerumin, jonka totesin olleen hintansa väärti heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Kasvovoiteisiin en käytä tällä hetkellä paljoa rahaa, ostan sellaista luomukasvovoidetta ja tehot otan seerumeista. Yli kolmekymppisenä minulla alkaa vähitellen näkyä se ikä enemmän käsistä kuin kasvoista, joten huollan kämmenselkieni ihon samoilla tuotteilla kuin kasvonikin, käytän myös aina 50 suojakertoimia kasvoilla ja kämmenselissä näin kesäisin. Muina vuodenaikoina riittää SK30. Ostan myös sisäistesti nautittavia kauneustuotteita, sellaisia ihonhoitokapseleita silloin tällöin ja syön myös omega kolmosia ja käytän sellaista ravintoa, joka on hyväksi minulle. Ulkonäköön panostaminen tarkoittaa siis myös hyviin ruokaraaka-aineisiin panostamista.

Nuorempana tuli panostettua enemmän ulkonäköön, ostelin silloin vaatteita enemmän ja meikkasin enemmän, nyt tulen toimeen vähemmällä mutta ihonhoitoon satsaan isoja summia.

Kosmetologilla tulee käytyä valitettavan vähän, taisin viimeksi käydä viime kesänä. Kampaajalla käyn värjäyttämässä ja leikkaamassa hiuksiani joka toinen kuukausi. Jos väri haalistuu kovasti sillä välin, laitan itse kevytvärin jonka ostan kampaajalta.
Kirjoittanut: Xavi3ri (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.08.2011 21:05
Kyllä mulla ainaki sitä rahaa menee vähän ylenpalttisesti, koska minulla ku ei yleensä saappaat kauan pysy ehjänä. Kampaajalla en käy, koska saan ne mieluiset itse taiteilemalla. Ja säästyy siinä rahaakin. Kyllä sitä viittii roskat viedä ilman meikkiä ja vaikka yöpaitasilteen. Kuukaudessa rahaa menee minimissä 100 euroo.

Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit