Gootti.net

Kirppikset

Kirjoittanut: Embize (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.02.2010 18:11
Onko kukaan käynyt Kuopion aika uudessa Tavarameressä? Oon käynyt monia kertoja siellä, mutta viime kerroilla tuntunut ettei sieltä löydy mitään. Alussa sieltä löytyi aina vaikka mitä
Ja muutenkin tuntunut etten ole löytänyt viime aikoina juuri mitään ostettavaa muualtakaan.
Kirjoittanut: Melia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 01.03.2010 22:11
Tavaramerestä on joskus löytynyt lautapelejä... on edelleenkin aivan sekaisin sen remontin keskellä.(?) Citypörssi on paljon viihtyisämpi, Tavarameressä tunnelmaa pilaa hallimaisuuden lisäksi vielä se naapuritiloissa oleva kuntosali, jonka jumppien musiikit kuuluu seinän läpi ja KOVAA.

(Sensijaan että raahaisin tavaraa kirppikseltä kotiin aijon ens kuussa raahata sinne monta isoa kassillista tavaraa myyntiin. Pitänee muistuttaa lähempänä että käytte ostamassa sit kaiken pois. Reissut on rahoitettava jollakin )
Kirjoittanut: Jizabel (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 15.03.2010 12:05
Kirpparit ovat kyllä oivallinen paikka tehdä löytöjä. Yritän aina mahdollisimman usein päästä käymään kirppiksillä, koska välillä sieltä saattaa niin tehdä hyviä löytöjä. Kuten eilen kävin Valtterilla mukaan pääsi pari bändi paitaa ja takki.. ja yhteis hintaa taisi näilläkin olla joku max 3euroa.
Omat suosikki paikkani taitavat olla Valtteri ja Malmin itsepalvelu kirppis.
Kirjoittanut: menthal (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: menthal
  • Lähetetty: 15.03.2010 16:11
Kirppikset on ihan jees paikka kyllä
Tosin en yleensä löydä mitään ostettavaa, mutta viime syksynä tein kyllä elämäni kirpparilöydön... fantasiamiekan, jolla pituutta reippaasti yli 110 cm. Hintakaan ei ollut paha (30 €) kun oikeasti maksavat sen 100-600 € pahimmillaan, riippuu tietysti mistä miekasta on kyse. Joskus aikoinaan sitten myös löytynyt ihan ostettavia paitoja.
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • • Muokkasi: Faith Black
  • Lähetetty: 16.03.2010 10:38
Ostan nykyään hyvin suuren osan vaatteistani kirppareilta. Löytyy uutta/uudenveroista vaatetta huomattavasti halvemmalla, kuin jos olisi kaupasta ostanut, ja joskus tulee vastaan vintagelöytöjä tai muuten uniikkia tavaraa. Parin vuoden kirppareilla kiertämisen tuloksena on oppinut heti erottamaan helmet lumppujen keskeltä. Myös kankaita (tai vaatteita kankaiksi) löytyy paljon, jolloin voi tehdä sitten sellaisia vaatteita kuin haluaa.

Kävin juuri eilen purkamassa kirpparipöydän jonka olimme sisareni kanssa vuokranneet viikoksi. Yhteensä saimme 150e rahaa, josta 30e pöydän vuokraan ja loput jaoimme puoliksi. Eli ihan mukava rahamäärä tuli. Tänään pakko mennä tuhlaamaan rahat todennäköisesti kirpparille .

Minua muuten kiinnostaisi tietää, käykö kukaan kesäisin ulkokirpputoreilla ja millaisia kokemuksia teillä on niistä? Olisiko kellään antaa vinkkejä missä kannattaisi käydä Tampereella/Helsingissä/Lahdessa?
Itse en ole niihin vielä oikein tutustunut; viime kesänä kävin ensimmäistä kertaa, se oli jokin Kouvolan ulkokirppis. Ei sieltä mitään löytynyt, mutta toisaalta asiaan saattoi vaikuttaa sekin, että olen vähän arka menemään penkomaan kun pöydän myyjä seisoo vieressä, sillä sitten jos en ostakaan mitään niin tulee jotenkin hassu olo. Myöskin hintojen kyseleminen tuntuu vaikealta, sillä jos onkin liian korkea hinta, niin en minä osaa tingata!
Kirjoittanut: Fenrisulfur (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Fenrisulfur
  • Lähetetty: 19.03.2010 00:11
Ostin päivällä mokkanahka karvasauma takin ja 3d gootti hautuumaa julisteen, takki maksoi 10e juliste 20e.

Tosin naiseni mielestä sellainen takki ei sovi mulle ja on ruma muutenkin... mutta halavalla sain.

+ siinä ainakin väitettiin että takki on uusi.

Olis myös ollut uusia katanoita myynnissä mutta pisin makso joku 90-100e joten kattoo sit ku on enemmän rahaa.
Kirjoittanut: Lycantrophia (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 11.05.2010 12:00
Eilinen kirpparointi tuotti ihan mukavia löydöksiä. Löysin kotimaisen korkeakauluksisen ja pitsietumuksella varustetun viktoriaanis -tyylisen paitapuseron, joka on koollisesti minulle melko sopiva. Hihat tuntuvat hieman lyhyeltä, mutta ei se erityisen häiritsevältä näytä. Myös Katatonian Tonight's decision oli mukaan poimittava kun edullisesti lähti. Ja pakon edessä ostin myös liikunnallisen ulkoilutakin. Muuten olisi tullut halpa reissu, mutta tuo maksoi kympin. Säästöä sekin toki on urheiluvaateliikkeiden hintoihin verrattuna. Inhoan tosiaan tämän tyyppisten käyttövaatteiden hankintaa kun mieleisen löytäminen on niin hankalaa, ainakin minulle, joten kun nyt tuo tuli hankittua niin on yksi huoli vähemmän.

Lainaus: Faith Black

olen vähän arka menemään penkomaan kun pöydän myyjä seisoo vieressä, sillä sitten jos en ostakaan mitään niin tulee jotenkin hassu olo

Sama minulla, mutta tuollaisia tilanteita ei ole kyllä montaa vastaan tullut. Nimenomaan muutamalla ulkokirpputorilla, mutta oli onneksi kaveri mukana, joten ei se kovin hankalalta tuntunut. Enkä minäkään oikein osaa tingata. Hyvä taitohan se olisi, mutta ainakin jos hinta on kohtuullinen niin en näe syytä alkaa ns. periaatteesta tinkaamaan, mitä jotkut ihmiset harrastavat. Selkeästi yli oman arvion menevät hinnat ovat tietenkin eri asia.
Kirjoittanut: P-M (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.05.2010 14:17

Lainaus: Jizabel

Omat suosikki paikkani taitavat olla Valtteri ja Malmin itsepalvelu kirppis.

Meinaatko tuolla itsepalvelukirppiksellä sitä aseman lähellä olevaa Pöytäparkkia? Valtteri kuuluu omiin suosikeihini myös.

Miten minusta tuntuu, että kaikki löytävät kamalasti tavaraa kirppiksiltä, mutta minä en? Olenkohan sitten joko a) väärässä paikassa väärään aikaan vai b) yksinkertaisesti liian nirso. Kiersin tänään läpi kaksi Uffia ja mukaan lähti yksi melko tavallinen musta korsetin alle mainiosti käyvä paita. Pitkästä aikaa edes jotain.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 11.05.2010 15:29
Minäkin kävin tänään UFFissa pitkästä aikaa. Mukaan tarttui kengät, punainen peruspaita, jännästi leikattu musta paita, valkoinen kauluspaita zombiewalkia varten (rinnassa lukee Paulig, sopii hyvin zombie-tarjoilijalle ) ja maastokuvioinen takki randomia metsässä möyrimistä/mökkeilyä/puunkantoa/vast. varten.
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 15.05.2010 21:47
Kirpparilta lähti mukaan ihana Hell Bunnyn muhkea tyllihame, 9e.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit