Gootti.net

Meikkausvinkkejä silmälasipäiselle?

Kirjoittanut: BansheeLass (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 09.08.2008 11:09
Laseissa on omasta mielestäni tyyliä. ;P Siitä en tiedä saavatko ne ihmisen näyttämään jotenkin älykkäämmältä, mutta silti olen sitä mieltä että useimpia ihmisiä ne pukevat. Ei se loppujen lopuksi niin vaikea tai mahdoton tehtävä ole löytää ne sangat jotka itseä parhaiten pukevat. Ihan hyvä että ajattelen näin, kun mullakin on ollut lasit jo 11-12-vuotiaasta. xDD (Ensimmäiset lasini olivat lukulasit, mutta totuin niiden käyttöön kun pidin niitä jatkuvasti. Näköni on tässä vuosien varrella huonontunut niin, että nyt on pakkokin käyttää laseja koko ajan.)
Kirjoittanut: Silence (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 09.08.2008 15:17
Itseltänikin löytyy lasit, mutten niitä käytä. Koen piilolinssit mukavammaksi ratkaisuksi, vielä kun omasta mielestäni silmälasit eivät tähän päähän yksinkertaisesti sovi. Muilla asia onkin ihan toinen, kadehdin sitä, miten kaikki osaavat näyttää niin tyylikkäiltä rillit nenällään. Minulta se ei onnistu. :3
Silloin kun laseja käytin, tein meikkini niin yksinkertaisesti kuin suinkin. Eyelinerit silmiin ja siinä. Ei ollut kovin kiva näky minulla..
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 06.10.2008 08:34
Meikäläinen oli Specsaversin "Suomen sähäkin silmälasimalli"-kilpailussa, mut en pärjännyt (voittaja ei ollut yhtään sähäkkä, enemmän naapurintyttö), mut siel tuli hyvää infoa silmälasimeikeistä:

- paksut rajaukset, smoky eyes-tyyli on must
- silmälasien väristä riippuen kulmat: jos kauheen vaaleet sangat, tummat kulmat näyttää tyhmiltä. kun taas on paksut mustat, kannattaa kans kulmat tosi tummiks vetästä, koska muuten ne ei erotu
- Jos tummat silmälasit omistaa, tummat huulet näyttää kans hyvältä.
Kirjoittanut: BlackLotus (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.12.2008 22:03
Silmämeikit jää kyllä näitten pullonpohjien kanssa laittamatta 18½+ on näkö ja puolisokeana hieman heikonlaista. Silloin harvoin tulee laitettua ns. "kissansilmät" ja luomiväriä, mutta harvoin.
Piilareita yritin keväällä laittaa mut silmät on liian herkät millekkään kosketukselle ja jäänyt jonkinlaiset nukkuvat pelot silmälääkärikäynneistä.
Hyvin on pärjännyt, itsensä kun hyväksyy niin menisi hyvin. Eihän siinä muilla ole enää valtaa sanoa.
Kirjoittanut: SuitcaseBaby (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 16.12.2008 10:38
Minä tykästelen vahvoja sankoja. Niillä saa kivasti vaihdeltua ilmettä. Arkimeikiksi riittää rajaukset ja ripsari kun on vaikkapa vihreät muovisangat. Illanviettoon sipaisen lisäksi tummaa luomiväriä ylä ja alaluomiin, tummat kulmat, punaiset huulet ja mustat sangat.
Nämä meikkailumeiningit on tulleet ihan vuosien kokemuksella ja kokeilulla.
Piilareita käytän aika harvoin, silloinkin kertakäyttöisiä ja lähinnä pippaloissa.
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • • Muokkasi: Faith Black
  • Lähetetty: 16.12.2008 15:46
Kuunsillan listaamat vinkit ovat olleet käytössä minullakin jo pitkään.
Silmälasini leveät sangat ovat siis viininpunaiset (tummat) ja etukehykset metallisenkiiltävät petrolinsiniset (tummat nekin). Smoky eyes on päivittäinen mekkityylini:
- rajaan yläluomen joko mustalla eyelinerilla ohuesti tai tummanhopeisella eyelinerilla
- alaluomelle mustaa kajalia (myös hieman sisäpuolelle luomea), jonka häivytän tummanharmaalla luomivärillä
- koko liikkuvalle luomelle valkohopeaa luomiväriä, baanaanivarjostukset mustalla luomivärillä sekä häivytykset tummanharmaalla ja valkoisella
- jatkan mustaa luomiväriä silmän ulkonurkasta hieman ulospäin, kissamaisesti
- silmän sisänurkkaan ja kulmaluulle Make Up Storen irtohopeaa
- mustaa ripsiväriä

Vaikka itse sanonkin, niin hyvältä näyttää näiden lasien kanssa. Tietysti myös kulmani ovat tummat.
Kirjoittanut: black cat (Nimetön)
  • Lähetetty: 30.01.2014 23:21
Meikäläinen kun taitaa tarvita lasit (ei nää etupenkistä taululle) niin oli ihan hyviä vinkkejä. Mietin vaan kun perusmeikkissäni on ne kissansilmänviirut (vai miten ne nyt kirjoitetaan) niin näyttääkö ne joidenkin silmälasimallien kanssa hölmöilta, ja minkä mallien. Vielä en laseja omista, mutta likinäköisyydestä päätellen kohta omistan.
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.02.2014 23:34

Lainaus: black cat

Meikäläinen kun taitaa tarvita lasit (ei nää etupenkistä taululle) niin oli ihan hyviä vinkkejä. Mietin vaan kun perusmeikkissäni on ne kissansilmänviirut (vai miten ne nyt kirjoitetaan) niin näyttääkö ne joidenkin silmälasimallien kanssa hölmöilta, ja minkä mallien. Vielä en laseja omista, mutta likinäköisyydestä päätellen kohta omistan.

Itselläni on jo vuosia ollut käytössä erilaisia leveäsankaisia silmälaseja ja itselläni se kissansilmämeikki ei niinkään ole näkynyt sieltä lasien alta. Riippuu tietenkin minkä kokoisena ne meikkaa. Voi olla että usein silmälasien sangat tulee juuri siihen eteen niin, ettei niitä niin näy, mutta paha sanoa kun en ole ohutsankaisiakaan laseja aikoihin nähnyt saatika käyttänyt.
Kirjoittanut: Aurora (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.10.2017 16:24
Mulla on ollut silmälasit 11-vuotiaasta lähtien, tällä hetkellä olen siis 30-vuotias. Miinuslasit, vahvuuksina n. 4,5 - 4.7.

Rakastan näitä nykyisiä lasejani, ne on just oman malliset. En osaisi olla edes ilman laseja, niihin oon niin tottunut ja näyttäisin vähän oudolle ilman niitä. Lasini on 'klassisemmat', neliskanttiset ohuella pronssimaisella reunalla. Omasta kuvasta näkee parhaiten, vaikka tuo tänne omiin tietoihin ladattu kuva onkin musta-valkoinen.

Meikkaamisen olen vuosien mittaan kokenut vähän haasteelliseksi. Mulla on suuret, pyöreän malliset silmät ja niiden meikkaaminen... hmm.. no, mutta olen monen kokeilun aikana huomannut että parhaiten käy smoky eyes -tyyli.
Teen sen niin että tummin luomiväri on varjostamassa ja liikkuvalla luomella on vaaleampaa sävyä, alaluomella tummempaa 2/3 osaa. Häivyttämiseen käytän ihonväristä ja joskus valkoista luomiväriä, kulmaluulle ja silmän sisäosaan.

Mustaa sisäkajalia käytin joskus paljonkin, nykyään en enää sellaista omista. Siitä kyllä tykkäsin tuon tyylin kanssa, sen huono puoli on vaan heikko kestävyys. En tiedä, ehkä joskus hankin uuden sellaisen kun vanha oli jo melko muinainen kapistus.

Ripsari ja eyeliner tyyli menee myös, ehkä kuitenkin tykkään vähän erottuvammasta tyylistä näiden kakkuloideni kera.

Mattavärit on omalla kohdalla must, en halua silmien hyppäävän liikaa esiin. Väreinä käytän harmaata, ruskeaa, liilaa, vaniljaa ja valkoista. Mustaa koetan välttää, ne näyttää omalla iholla liian kovalle.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit