Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

SOS - tyyliapua!

Kirjoittanut: Gothica (Nimetön)
  • • Muokkasi: Gothica
  • Lähetetty: 19.04.2010 08:52

Lainaus: Piiskansiima

ehdottomasti EI mitään maihareita tai tennareita tai vastaavia "miesten kenkiä".

Lainaus: Necroerotica

Saappaat ovat liian raskaat kesän juhliin

Näin olin ajatellutkin.

Mietin vain, miten paljon noissa joissain kengissä on käytännössä korkoa... Miten hankala niillä on kävellä? En ole kovin tottunut kävelemään koroilla.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.04.2010 13:08
Jos ei ole tottunut korkkareihin, kannattaa valita noin viiden sentin korot (alle 5cm EI ole korkkari, oikeasti! ) jotka ovat mielummin tukevat kuin piikkikorot. Mitä enemmän korkoa, sitä vaikeampi kengillä on kävellä. Platformpohja varpaan alla vähentää koron määrää ja tekee kävelemisestä mukavampaa koska ohuen pohjan läpi tuntuu kävellessä kaikki muhkurat ja sepelinpalat.

Kannattaa myös kiinnittää huomiota siihen, että korko on kantapään alla eikä sen takana (ts: ei näin...) koska muuten painoa tulee liiaksi päkiälle eikä kengillä jaksa kävellä. Suosittelen myös vilkaisemaan Youtubesta videon How to walk in high heels.
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Severana
  • Lähetetty: 19.04.2010 14:45
^Oma tyttöni on saman ikäinen kuin Gothica. Olen ostanut hänelle juhlakengiksi mustat, mokkaiset Gaborin Mary Janet, joissa on vain 2,5cm korkoa. Niissä jaksaa sekä kävellä, että seisoa tarpeen mukaan ja ne myös sopivat monenlaisten vaatteiden kanssa. 12-13 -vuotiaan ei kannata pilata jalkojensa edelleen kasvavaa ja kehittyvää luustoa minkäänlaisilla korkokengillä, kärsimään ehtii myöhemminkin. Tässä vielä kuva kengistä;

Myös esim. Demonialla on joitakin kauniita matalampia malleja;

... ja näitä sekä muita samantyylisiä löytyy tietysti eri väreissä.
Kirjoittanut: Pikkusisko (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 19.04.2010 17:27
No minun ajatukset hylättiin vaikka itse (olen 12 v) pystyn hyvin kävelemään niin pitkissä ja kapeissa koroissa kuin suinkin voin eli en taas osannut ajatella siltä kannalta että joku ei osaisi kävellä. Pahoitteluni Gothica "
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • • Muokkasi: BronzeRain
  • Lähetetty: 20.04.2010 12:11

Lainaus: Pikkusisko

No minun ajatukset hylättiin vaikka itse (olen 12 v) pystyn hyvin kävelemään niin pitkissä ja kapeissa koroissa kuin suinkin voin eli en taas osannut ajatella siltä kannalta että joku ei osaisi kävellä.

Lainaus: Severana

12-13 -vuotiaan ei kannata pilata jalkojensa edelleen kasvavaa ja kehittyvää luustoa minkäänlaisilla korkokengillä, kärsimään ehtii myöhemminkin.

Severena sen jo sanoikin. Nuoren naisen luusto kehittyy keskimäärin 16 vuotiaaksi asti, sitä ennen ei olisi viisasta käyttää korkokenkiä sen enempää kuin korsettiakin, jos tahtoo että ruoto kehittyy terveeksi eikä sitten aikuisena tarvitse kärsiä nivelvaivoista ja muusta ikävästä. Joku alle 5cm korko satunnaisesti, ei siis jatkuvalla käytöllä, on ok, mutta ei nyt hyvänen aika sen enempää, eikä varsinkaan päivittäiseen käyttöön!
Tämä ihan kasvavan nuoren omaksi parhaaksi, kannattaa miettiä omaa terveyttä vaikka ne korkeakorkoiset kengät olisivatkin jumalaisen kauniita ja niillä osaisikin kävellä luontevasti. Parin vuoden odotus voi tuntua pitkältä ajalta, mutta on se terve ruumis sen arvoista.

Ja sitäpaitsi, korkeat korot, erityisesti stiletot, on suunniteltu korostamaan naisen sääriä, ja siinä on omanlaisensa seksuaalinen viesti. Mielestäni 12 vuotias on hiukkasen liian nuori sellaiseen.
  • Lähetetty: 20.04.2010 12:51
En tietenkään tarkoittanut että kävelisin niillä joka päivä, joka viikko tai edes joka kuukausi! Hädin tuskin kävelen korkokengillä kuin yhden kerran vuodessa!

Mä tiedän että oon TOSI huono selittämään kaikkea joten pahoitteluni.
Kirjoittanut: Gothica (Nimetön)
  • Lähetetty: 20.04.2010 13:19
Kiitos kaikista ehdotuksista. En ajatellut alunperinkään kenkiä, joissa olisi kamalasti korkoa. Joku sanoi kai joskus Kengät-aiheessakin, että jos kengässä on platformpohja, se vähentää koron määrää eikä siten ole niin haitallista. Sellaisia kenkiä olin ehkä korkeintaan ajatellut, en tosin tiedä korkokengistä yhtään mitään, joten en itsekään tarkasti tiennyt millaisia kenkiä hain.

Omistan nämä Demonian matalapohjaiset kengät. Miten ne sopisivat asun kanssa?
Kirjoittanut: Fenrisulfur (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 20.04.2010 13:41

Lainaus: Gothica

Eiköhän ne sovi tonne tilaisuuteen ja ton asun kanssa hyvin, vaikka jotkun noista korkokengistäkin sopisi mutta ei tosiaan mitään liian korkeita... Tietenkin massiiviset bootsit on aina hienoja mutta ei taida sopia tuon hameen kanssa.
  • • Muokkasi: Pikkusisko
  • Lähetetty: 20.04.2010 14:12

Lainaus: Fenrisulfur

Nuahan sopisivat vallan mainiosti! <--- oma mielipiteeni joten ei tarvi kuunnella

Ps. Severanalla on aivan ihana maku
Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 20.04.2010 19:05

Lainaus: Gothica

Aivan loistavasti! Itsekin ajattelin, että juuri nuo kengät olisivat aivan loistavat
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit