Gootti.net

SOS - tyyliapua!

Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 21.08.2010 18:07
Komppaan Morsoa asusteiden ja pienten yksityiskohtien käytössä. Esimerkiksi itselläni vaateet tuppaavat olemaan tummia sävyltään, mutta aika vähän on mitään suoranaisesti gootiksi lueteltua vaatekaapissa. Huiveilla, koruilla, klipseillä kiinnitettävillä hiuslisäkkeillä ja muilla saa ihmeitä aikaan jos haluaa lisätä arkivaatteisiin hiukan persoonallisuutta.

Ja ihan ohimennen mainittakoon, että vaikka monet gootit suosivat melko näyttävää meikkaamista ei se ole mikään vaatimus. Itse en käytä lainkaan meikkiä ja mitä nuorempi, sitä parempi on yleensä himmata sen meikin kanssa. Kuten Morsokin sanoi, pandameikki ei sovi kenellekään.
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 21.08.2010 18:59

Lainaus: EiKukaanTärkeä

Jos on vain jotain peruskamaa kaapissa (siis farkkuja ja jtn. tollasta) miten siitä voi luoda hiukan goottimaisempaa? Entä meikki?

Kuten Morso tuossa jo sanoikin, niin netistä kannattaa etsiä inspiraatiokuvia, ja minä suosittelisin kaikille tällaista sivustoa selattavaksi kuin Lookbook. Ensi silmäyksellä vaikuttaa siltä, ettei sieltä goottityylinen mitään irti saa, mutta kunhan malttaa selailla profiilien kommentteja ja hypetettyjä tyylejä, niin kyllä löytyy goottityylistä vaikutteita ottavia henkilöitä, joiden pukeutumisesta voi sitten itse ottaa vaikutteita.

Kampauksilla ja meikillä voi myös vaikuttaa hyvin paljon ulkonäön "kiinnostavuuteen", joten jos ei tosiaan ole mahdollista pukeutua näyttävästi, niin kannattaa opetella pari hienoa kampausta (eikä hieno aina välttämättä tarkoita vaikeaa, hiustenlaitto on yllättävänkin helppoa, kunhan oppii muutaman perusjutun). Ja niitä hiustenlaittotutorialeja löytyy youtubesta ja blogeista. Blogit ovat muutenkin loistavia inspiraationlähteitä, joten kannattaa niitäkin alkaa vilkuilemaan.

Minua itseasiassa ihmetyttää, miten ihmisillä on näinkin paljon tyyliongelmia, kun nykyaikana käytössä on netin myötä lähes rajattomasti materiaalia pukeutumisen suunnitteluun, puhumattakaan ulkomaisista muotilehdistä, joita ei enää tarvitse vaikeasti tilata itselle kotiin, vaan ne löytää helposti Sokoksilta ja Stockmanneilta.
Kirjoittanut: Teme95 (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Teme95
  • Lähetetty: 21.08.2010 23:06
Osaisiko joku auttaa?
Itselläni on nämä housut, joissa lisänä 2 metriä kettinkiä, sekä aukinainen musta kauluspaita, jossa hihat käärittyinä, alla bändipaita tai valkoinen t-paita. Mitä tähän voisi vielä lisätä?

Toinen on kun minulla on mustat farkut, joita käytän joskus. Mitkä vaatteet sopisivat niiden kanssa?
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.08.2010 11:48

Lainaus: Teme95

Mitä tähän voisi vielä lisätä?

Pikemminkin jätä ne ketjumetrit pois. Housut ovat komeat jo sellaisenaan ja muutenkin ketjun ryöstöviljely saa henkilön vain nolosti näyttämään siltä että olisi juossut K-Raudan läpi magneettikalsareissa.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 22.08.2010 12:12
Olen huono sovittamaan värejä yhteen. Kertokaapa tyhmälle kuinka mauton on yhdistelmä tummanruskea + viininpunainen ja onko rikos laittaa harmaamustan ruutuhameen kanssa tummanruskea paita?

Hyvä syy pukeutua kokomustiin, kun ei osaa sovittaa värejä yhteen. Hmph.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 22.08.2010 15:42

Lainaus: Giffirt

tummanruskea + viininpunainen

Riippuu tietty vähän tyylistä johon sen sovittaa. Esimerkiksi viktoriaanishenkiseen asuun tuon voisi sanoa olevan loistava yhdistelmä, vähän uudempi ja meielnkiintoisempi. Olen joskus itsekin leikitellyt tuolla, mutta kun ei se ruskea sitten kuitenkaan ole juttuni.

Lainaus: Giffirt

onko rikos laittaa harmaamustan ruutuhameen kanssa tummanruskea paita?

Ei välttämättä. Jälleen riippuu paljon muista yksityiskohdista, pelkkä väri ei välttämättä kerro mitään. Kaikki kolme ovat kuitenkin neutraaleja värejä, ja jos vielä hakee samoja sävyjä asusteisiin, niin en usko että menee metsään.

Lainaus: Piiskansiima

Pikemminkin jätä ne ketjumetrit pois.

Komppailen. Jos haluat laittaa rautaa päälle, niin laita sitä vaikka kaulaan ja ranteisiin, ennemmin kuin jo ennestään tukittuihin housuihin. Muuten asu kuulostaa ok perus meiningiltä, en lisäilisi mitään sen kummempaa.

Lainaus: Faith Black

Minua itseasiassa ihmetyttää, miten ihmisillä on näinkin paljon tyyliongelmia, kun nykyaikana käytössä on netin myötä lähes rajattomasti materiaalia pukeutumisen suunnitteluun, puhumattakaan ulkomaisista muotilehdistä, joita ei enää tarvitse vaikeasti tilata itselle kotiin, vaan ne löytää helposti Sokoksilta ja Stockmanneilta.

No, jotkut eivät halua uhrata asialle aikaa, on helpompaa esittää kysymys suoraan tänne kuin selata loputtomia sivuja ja etsiä itse mistä pitää. Tosin, täälläkin yleisin ohjeistus loppujen lopuksi on etsiä netistä.
Kirjoittanut: Teme95 (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.08.2010 18:27
Kiitokset neuvosta, ketjut lähti.
Kirjoittanut: Destructive (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.08.2010 19:18
No niin,elikkäs häihin pitäs läheteä ja mulla on ongelma:vaatteet! Olin ajatellut laittaa nämä kengät: http://lahtivaara.pp.fi/kuvia/usa/expose-1020-bc.j pg ja jonkin mekon.Mutta minkä värinen tämän mekon tulisi olla,käykö nuiden kenkien kanssa punamusta vai turvaudunko kokomustaan ? Apu oli tarpeen.
Kirjoittanut: Ultimecia (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Ultimecia
  • Lähetetty: 22.08.2010 19:48
Destructive
IMO riippuu siitä, kenen ja millaiset häät ovat kyseessä. Jos kyseessä on esimerkiksi jonkun uskossa olevan sukulaisen perinteiset kirkkohäät niin silloin ei varmaankaan kovin hyvällä katsota kokomustaa asua, saati sitten tuollaisia kenkiä. Tai no, jos haluaa aiheuttaa pahennusta muissa niin siitä vaan laitat päällesi mitä ikinä haluatkaan! Jos taas ne ovat esim. gootikkaasti pukeutuvan ystävän vapaamuotoisemmat häät, joissa hääparilla on pikimustaa vaatetta, lävistyksiä, kuitutukkaa ja platformeja ja joissa humpataan goottimusan tahtiin niin silloin vieraatkin voivat varmasti tulla kokomustissa. Jos häät ovat omasi, silloin voit pistää päällesi sitä mikä tuntuu sinusta parhaimmalta.

Muttamutta, itse sanoisin että jotkin sirot avokkaat olisivat noita nilkkureita paremmat kengät häihin. Häät ovat kuitenkin arvokas juhla, nuo Pleaserit käyvät enemmän baareiluun yms. Jos ihan välttämättä haluat laittaa nuo kengät niin kallistuisin kokomustan mekon puoleen.

Edit: Asusteista unohdin sen verran sanoa, että mustan mekon seuraksihan voisit laittaa jotkut muun väriset asusteet, jotka sopisivat kenkiin.
Kirjoittanut: Destructive (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.08.2010 20:13
Mm,no eivät he mitään niin sanotusti uskovaisia ole,ja tietävät kumminkin tyylini.Toisaalta olin miettinyt kyllä eräitä hyvin siroja ja nättejä korkokenkiä,mutta sitten tulee taas vastaan se mekko, luulen että laitan kumminkin sen mustan mekon loppujen lopuksi,mutta eihän sitä koskaan tiedä.Kiitos kommentista. =)
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit