Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Oletko ikinä ollut epävarma tyylistäsi?

Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 21.03.2009 22:55

Lainaus: BronzeRain

Viime aikoina on turhan usein ollut sellainen olo että olen ylipukeutunut. Pistää ahdistamaan kun on tälläytynyt korsettiin, hattuun, korkeisiin korkoihin ja muuhun ihanaan, ja sitten kaikki ihmiset ympärillä ovat villapaita ja astetta siistimmät farkut- linjalla. Piru, vihaan suomalaisia tallukoita jotka eivät osaa tälläytyä.

Tämä on valitettavan totta. Sitä tuntee itsensä todellakin ylipukeutuneeksi, vaikka päällä olisi jotain niinkin tavallista, kuin esimerkiksi hame ja korkokengät. Tyylejähän on tietysti monia, mutta vähän masentaa tuo tylsä massapukeutuminen.
Mulla on lähinnä silloin epävarma olo, kun en ole pukeutunut mieleisiini (gootti)vaatteisiin. Työvaatteet ovat varsin epämieluisia mitäänsanomattomuudessaan, mutta pahinta on se, jos vapaa-ajalla joutuu hillitsemään pukeutumistaan. Aina joskus tällaisia tilanteita kuitenkin tulee, hyvänä esimerkkinä tyttöni koulun tai harrastusten tapahtumat. En halua mennä niihin parhaimpiini pukeutuneena, koska se voisi herättää liikaa huomiota myös lastani kohtaan. Kuitenkin, kun olin ensimmäistä kertaa tyttöni koulun järjestämässä tapahtumassa, niin kirkas lapsenääni kantautui väkijoukosta: "Kenen äiti TOI on?". Niin että kai sitä joka tapauksessa erottuu muista mammoista.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 22.03.2009 08:37
Kyllähän sitä epävarma aika usein olen. Tuntuu, että siviilissä en osaa enää pukeutua lainkaan. Samoin jotkut vaatteet eivät tunnu enää omiltani, ja haluaisin kovasti ostaa uutta tilalle. Mutta en armeijan takia ikinä kerkeä minnekään.

Tämä kyllä voi johtua siitäkin, että viime aikoina vähän kaikki on ollut sekavaa.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 22.03.2009 11:19

Lainaus: Severana

Mulla on lähinnä silloin epävarma olo, kun en ole pukeutunut mieleisiini (gootti)vaatteisiin. Työvaatteet ovat varsin epämieluisia mitäänsanomattomuudessaan, mutta pahinta on se, jos vapaa-ajalla joutuu hillitsemään pukeutumistaan. Aina joskus tällaisia tilanteita kuitenkin tulee, hyvänä esimerkkinä tyttöni koulun tai harrastusten tapahtumat.

Sanopa muuta. Onneksi alalla jota opiskelen, näyttävä/persoonallinen pukeutuminen on enemmän sääntö kuin poikkeus. Mutta kesätyöpaikkaa hakiessa jokseenkin laittaa harmittamaan että joutuu haastatteluihin hillitsemään tyyliä aika raa'alla kädellä. Saman tekee mm. sukujuhlat. Viikko sitten oli serkkuni rippijuhlat, ja tuntui jotenkin oudolta että menin sinne arkivaatteissani, ja olin silti yksi erottuvimmin pukeutuneista. -_-'
Eilen olimme äitini kanssa sattumalta samaan aikaa lähdössä viihteelle, ja tuli vähän vertailtua baariasujamme: äidillä farkut, matalat korkokengät, kauluspaita ja kevyesti meikkiä, minulla vekkiminihame, alla tylliä, pinstripe-sukkahousut, korkeat korot, korsetti, kauluspaita, hattu, hiuslisäkkeet, muhkeat irtoripset... Jälleen vähän ylipuettu olo.
Kirjoittanut: Mystification (Aktiivi)
  • Lähetetty: 22.03.2009 13:51
Oman tyylin epävarmuus on omalla kohdallani noussut pinnalle jo jokin aika sitten, ja se on kestänyt pitkään. Sanotaan vaikka, että epävarmuuksissani menin myymään suht koht kaikki goottihenkiset asusteeni, kenkiä kenties lukuunottamatta.
Ja olen sinänsä ongelmatilanteessa, että ennen lievästi ilotytöhtävä tyylini oli terästetty mustanpuhuvalla rock-henkisyydellä, ja nyt kun se on poistunut, tilalla on vain ja ainoastaan se hutsun tyyli.
Asiaa ei auta, että kevät on saapumassa ja se ei rajoita vähää vaatetusta lainkaan.
Onko siinä jotakin väärää, että olisin hetimiten valmis pitämään esim. jotakin boutique louloun yöasua kesällä julkisesti? Kauniita vaatteita valmistetaan niin paljon, mutta käyttöön ne pääsevät pimeässä kammarissa muutaman hetken ajan, miksei kyseisenlaisia vaatteita valmisteta päiväkäyttöön ja ylipäätään muuallekin kuin petipuuhien maustamiseksi.

Toivottavasti ryhdistäydyn, sillä jos uskallan pitää hyvän maun rajoilla lainehtivia vaatteita, miksen myös goottityylisiä, edelleenkin ko. tyyliä ihailevana.
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 22.03.2009 15:18

Lainaus: Mystification

Onko siinä jotakin väärää, että olisin hetimiten valmis pitämään esim. jotakin boutique louloun yöasua kesällä julkisesti?

Selailin tuossa hetki sitten klubikuvia ja bongasin jopa kaksi tyttöstä joilla oli yöpaidat päällä. Joten miksei? Rohkeasti vain babydollia päälle kesähelteillä, jos ei aivan kaupungille uskalla laittaa, niin rantareissulle ja klubille kyllä! Tosin en suosittele tekemään aivan Rose McGowaneita ja laittamaan harsoyöpaitaa ilman alusvaatteita.
Kirjoittanut: goth (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 31.03.2009 23:17
eipä sitä ole minunkaan äiti mun tyyliä tajunnut ja ihmiset kattoo usein aika oudosti kadulla kun kulkee ohi kadulla tai on kaupassa ostoksilla , mut eipä se haittaa =) nyt kun oon jo 23 niin sitä ei enää välitä mitä ihmiset sanoo tai ajattelee vaan pukeutuu just niinkuin itse haluaa. Omasta mielestäni on mahtava juttu kun näkee nuoria jota uskaltavat olla aitoja ja todella omistautuvat tyylilleen =)
Kirjoittanut: Silence (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.04.2009 17:24
Olen parasta aikaa epävarma. En ennen niinkään välittänyt, mitä minusta ajatellaan, mutta nyt tässä muutaman viime kuukauden aikana on epävarmuus iskenyt.. Moni varmasti pitää minua enemmän emona kuin goottina, mutta goottikulttuuri/pukeutuminen jne. ovat kiinnostavia ja pidän niistä, toisin kuin emoista. Minulta löytyy goottihärpäkettä, mutta en osaa enää yhdistellä niitä mitenkään. Muutenkin tuntuu, että koko kaveriporukkani on jollain asteella ruvennut jäljittelemään minua, joka tarkoittaa sitä että oloni ei ole ensinkään ainutlaatuinen. Tässä on sitten koko kesä aikaa muuttaa itsestäni enemmän itseni näköinen ihminen.
Kirjoittanut: Kazakstania (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.04.2009 21:34
Voi kyllä. Olen itse tälläinen enemmän "henkinen" gootti, eli ei aina jaksa laittaa niitä ihania vaatteita päälle. Ja yleensä funtsin hirveästi näytänkö läskiltä, vaikken ole edes ylipainoinen. Viihdyn mukavissa, itselle sopivissa vaatteissa ja silloin on ihan sama mitä muut sanoo. Jos vaate ei sovi, funtsaan aina mitä muut ajattelee. Ja aika usein tutut sanoo suoraan mitä mieltä ovat vaatteistani. Mutta yleensä en jaksa ajatella, mitä toiset ajattelee.
Kirjoittanut: Morningstar_ (Aktiivi)
  • Lähetetty: 01.05.2009 00:50
nyt en oo epävarma mistään, oon saavuttanu tyylillisesti oman überini ja voin chillailla, tosin enemmän mustavalkosta kudetta olis kiva saada. Saatanas kun ei remmipöksyjä löydy ku musta and punanen yhdistelmällä >.<
Kirjoittanut: Silence (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.05.2009 02:18

Lainaus: Morningstar_

nyt en oo epävarma mistään, oon saavuttanu tyylillisesti oman überini ja voin chillailla, tosin enemmän mustavalkosta kudetta olis kiva saada. Saatanas kun ei remmipöksyjä löydy ku musta and punanen yhdistelmällä >.<

Offia, mutta ainahan sitä voi itse ommella. Tai sitten hyötyä ompelutaitoisista kavereista ja maksaa pientä vaivanpalkkaa housuista.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit