Gootti.net

Miten kesä vaikuttaa pukeutumiseen?

Kirjoittanut: Niflheim (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.05.2011 22:09

Lainaus: Piiskansiima

Vaikka tiedän miltä tällaiseen vetimeen sonnustautunut veikko tod.näk. näyttää, tuo kilttiveikko usein mieleeni miehen, jolla on ballerinan tutu vyötäröllä ja sukkikset jalassa.

Noh noh, Kuopassa, eihän tuo ollut nyt lainkaan kilttiä.

Enpä mie osaa "pilkkaa" ottaa itteeni juuri ollenkaan. Koska se on niiden muiden kivekset jotka paistuu ei minun. Ja Kuopassa, en ottanut tuota mitenkään pilkkana, joten no worries.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 03.05.2011 23:17
Juu, en tarkoittanut viestiäni ivalliseksi huomioksi. Hameen pitäminen ei ylitä sitä kynnystä, jolloin ryhdyn ivailemaan. Se voi ylittyä jos joku ukkoväestä täällä tunnustaa käyttävänsä rintsikoita.
Kirjoittanut: Orthoxina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 04.05.2011 15:12
Miten pukeutumiseni muuttuu? Noh...

Talvella suojaudun pakkaselta ja tuulelta.
Kesällä suojaudun hyttysiltä ja tuulelta.

No joo, kesällä tulee käytettyä vähän luovemmin nuita vaatteita ku ei tarvi huolehtia paleltuvasta pyllystä -38 pakkasella. Myös kengistä löytyy jopa korkkareita ja välillä random ballerinat (enää en kyllä käyttökelpoisia omista, pitäisi kai hankkia ku ei muita kenkiä kerta löydy eikä viittis saappaissakaan koko kesää tallustella ku korkokengillä ei kuiten pitkää matkaa tallustella tai 1,5-vuotiaan perässä juosta. Pentele, ku nappula pinkookin lujaa, vaikka jalat on minimittaiset!

Ja öö. Paksut sukkahousut vaihtuu ohuisiin, silloin kun uskaltaa ulkoilmoihin ilman paksuja pitkiä housuja lähteä. Silloinkin pitää valella kinttunsa offilla ja juosta siksakkia siinä taikauskossa, että hyttyset ei saa kiinni. Täällä pohjois-Lapissa (ja varmaan muuallaki Lapissa) hyttyset ei kiertele pientä hetkeä etsien kivaa kohtaa niinku esim. kotopaikalla Keski-Suomessa, vaan ne iskee kuin ohjukset hetkeäkään tähtäilemättä. Muuten ei hirveän häiritsevää, mutta kun oon kivan allerginen niille. Pitää tänä kesänä älytä alkaa syömään allergialääkkeitä kuurina het kesän alusta, josko helpottais. Plus palan helposti enkä koskaan rusketu, joten pitää kai ittensä siltä ympäri vuorokauden porottavalta (haha, olipas hauskaa) auringolta suojata.

Onneksi ja epäonneksi täällä kevät vaihtuu suoraan syksyyn ehkä viikon kesäsään ollessa siinä keskellä, että paljoa ei pienissä vaatteissa tarvi hilluskella. Ei pääse tuuli paleltamaan ja hyttyset tappamaan mua kutinaan.
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.05.2011 23:41
Spottasin tänään Sokoksen näyteikkunassa jotain mahtavaa: suorat shortsit. Eli käytännössä shortsit perinteisten suorien housujen leikkauksella, etteivät ne ole semmoiset ärsyttävät säkit jotka herättävät mieletöntä vihaa itsessäni. Jos heiltä löytyy semmoiset mustina niin kesägoottiasu on valmis. Eli musta bleiseri, mustat suorat shortsit, valkoinen kauluspaita (tai vaihtoehtoisesti musta t-paita) ja mustat tennarit.
Kirjoittanut: Marraskuu (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 11.05.2011 01:26
Kesällä pukeudun nätimmin ja vapautuneemmin, usein myös tyylikkäämmin. Yleensä housut eivät sovi minulle ja kesällä on mahdollisuus käyttää ihania hamosia ja kolttuja ja verhoutua aurinkolasien taakse. Peikkotyttönä en kyllä arastele kävellä ilman kenkiäkään, mutta kesällä pidän suuremmalla todennäköisyydellä korkkareita arkenakin. Yleensä varmaan mustia ballerinoja tai tennareita.

Tukalan kuumuuden vuoksi mustaan pukeutuminen saattaa olla joskus haastavaa, joten värimaailmaani eksyy kenties enemmän armeijanvihreää ja tummaa punaista, ehkä hyvällä säkällä jotain valkeaa (tuskin).

Haluaisin muuten löytää jostain kevyen, mutta ei-halvannäköisen, esim. polvipituisen mustan kesämekon. Ei siis mitään juhlavaa, mutta en myöskään collegekolttua kisko päälleni. Esim. puuvillainen tai pellavainen, yksinkertainen ja hyvännäköinen kolttu haussa.
Kirjoittanut: Swuuz (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.05.2011 20:53
Aurinkolasit tulee tietysti kuvioihin. Ostin jopa täksi kesäksi ihan upouudet Ray-Ban -tyyliset aurinkolasit, joihin olen ollut erittäin tyytyväinen. Alunperin olisin halunnut pilottilasit, mutta ne kun eivät naamaani sopineet niin pätin villisti kokeilla noita Ray-Baneja. Niistä tulee hauska kasarilisä tyyliin!

Jostain syystä myös kesäisin käytän enemmän New Rockeja kuin talviaikaan. En osaa perustella tätä oikein mitenkään, eikä siinä kai mitään järkeäkään ole, mutta jotenkin ne vaan kuuluvat mun kesään.

Hameet ja mekot ovat lähes jokapäiväisessä käytössä niin kesällä kuin talvellakin, mutta kesällä voi tietysti jättää sukkikset pois.
Kirjoittanut: Nocturne (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 13.05.2011 14:21
Sukkia en jalkoihini laita ennenkuin on ihan pakko. Se on kesäpukeutumiseni.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 16.05.2011 11:32
Tänä keväänä olen niin kyllästynyt tummiin väreihin, että kesän karderobi taitaa olla pääosin valkoista ja pastellia. No, ei nyt ihan, mutta kyllä on pakko myöntää että eniten juuri nyt pastellipinkki ja minttu viehättävät silmää, samoin raikas turkoosi ja valkoinen. Voipa siis olla, että ainakaan kokomustissa minua ei tulla bongaamaan koko kesänä.

(Lipsun näköjään koko ajan mainstreemin suuntaan, apuva.)
Kirjoittanut: xenablood (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 28.07.2013 00:03
Kesällä olen yleensä hieman enemmän rock/hevari-tyylinen koska kuumuus....
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.07.2013 00:12
Kesäisin pystyn huomattavasti vähemmän toteuttamaan tyyliäni, kun on niin kuuma kokoajan että pitää yrittää pitää kangasmäärä minimissä ettei paahdu. Omistan niin paljon enemmän vaatteita talveksi : (
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit