Gootti.net

Goottisisustus

Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 31.10.2012 07:05
Yhyy, löysin upeat Veronika Paluchovan lepakkohenkarit! Näyttävät siltä että eivät ehkä ole maailman käytännöllisimmät, mutta mnyy, miten ihania!

Kirjoittanut: Embize (Jäsen)
  • Lähetetty: 31.10.2012 12:45

Lainaus: Giffirt

Yhyy, löysin upeat Veronika Paluchovan lepakkohenkarit! Näyttävät siltä että eivät ehkä ole maailman käytännöllisimmät, mutta mnyy, miten ihania!

Ui vitsi! On kyllä ihanat. Tahtoo tuollaiset
Mutta tosiaan ehkei ole aivan käytännöllisimmästä päästä.
Kirjoittanut: Kalmankoura (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 31.10.2012 17:21

Jos noi ovat kovin kestäviä niin näyttää siltä että siipiin saisi ripustettua normihenkareita, joka tekisi noista paljon käytännöllisemmät.
Kirjoittanut: Hohoton (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.11.2012 22:38
Takapihallamme olavaan metsään rakennetaan minulle pientä mökkiä ja toivoisin voivani sisustaa sen mahdollisimman paljon victorian gootti tyyliin mutta äiti välillä estää.
Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.11.2012 22:21
Nyt tuo aiemmin mainitsemani sohvapöytä on valmis. Aika vähällä vaivalla siitä sai tosi kivan, eikä kukaan tunnista sitä ikeaksi ellen kerro.

Mutta nyt tähän pohdinnan aiheeseen! Aloin tässä yksi päivä miettimään, että täällä on 4 hengen ruokapöytä, jossa kukaan ei ikinä istu. Päivällinen mennään aina syömään telkkarin ääreen, vaikka sieltä ei mitään katsomisen arvoista tulekkaan. Tästä päättelin, että ehkäpä keittiö on epäviihtyisä, eikä siellä kyllä ole sisustamista pahemmin harrastettu. Tällä hetkellä suosikkiasiani siellä on varmaankin kaverini minulle Intiasta tuoma muistikirja, jota käytän keittokirjana. Muistuttaa aika paljon näitä, mitä Louhittaressa myydään URL

Asia kiteytettynä siis: Millainen on mielestänne viihtyisä keittiö? Millaisessa keittiössä itse kokkailette? Kuuluuko ruoassa oikeasti olla hämähäkkejä?
Kirjoittanut: Embize (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.11.2012 16:49

Lainaus: Verity

Asia kiteytettynä siis: Millainen on mielestänne viihtyisä keittiö? Millaisessa keittiössä itse kokkailette?

Mielestäni keittiön pitää olla kodikas. En tykkää yhtään jos on jotenkin kylmän oloinen keittiö. Esim. todella paljon valkoista ja aivan liian modernia. Jotenkin mun silmään vaan pistää liika modernius.
En osaa ajatella sellaista kovinkaan kodikkaaksi. Tykkään kovasti että kaapistot ovat tummaa puuta. Toisaalta ei se vaaleakaan ole paha. Meillä kotonakin on vaaleat kaapistot eikä se ole paha ollenkaan, mutta enemmän tykkään kuitenkin tummasta puusta. Rakastan kaikkea vanhaa joten pidän myös vanhoista lautasista, kupeista yms. Kaikki koristeellinen kuuluu myös suosikkeihini.
Tykkään myös jos keittiössä on jotain koristeita vaikkapa koriste-esineitä.

Meidän kettiö on loppujen lopuksi aika moderni, muttei kuitenkaan huonolla tavalla. Se on aika vasta rempattu ja siispä hyväkuntoinen. Se on mielestäni kodikas eikä kylmän oloinen. Pieni keittiöhän se on, mutta ei sen kokoisessa kaksiossa mahdottoman isoa keittiötä mahdu edes olemaan. Itse pidän meidän keittiöstä. Keittiöstä löytyy myös astianpesukone mitä ei kaikissa asunnoissa ole. Se on kyllä helpotus että sellainen siellä on. Ollaan laitettu jonkin verran koristeita sinne. Keittiönpöydän reunalta löytyy mustassa kukkavaasissa olevia punaisia tekoruusuja. Samaisella pöydällä myös koristeena hopeoitu teesetti. Liesituulettimen päällä on monenlaisia koristeita esim. tuikkuastioita, vanhoja peltipurkkeja sekä koristelautanen. Keittiöstä löytyy myös lasiovinen kaappi jossa säilytetään ainakin koristeellisia ja myös vanhoja lautasia,tee/kahvikuppeja ja myös muuta.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 19.11.2012 08:37

Millainen on mielestänne viihtyisä keittiö? Millaisessa keittiössä itse kokkailette? Kuuluuko ruoassa oikeasti olla hämähäkkejä?

Itse tykkään eniten avoimesta tupakeittiöstä. Etenkin omaan kämppääni se sopii. Isommassa asunnossa voisi toimia myös erillinen keittiö, mutta tykkään siitä että keittiö on osa olohuonetta ja samalla kun laittaa ruokaa sieltä voi tuijotella tietokoneen ruutua tai jutella sohvalla istuvien kanssa.

Viihtyisyyttäkin tärkeämpää keittiössä on kyllä käytännöllisyys. Ainakin jos kokkaa kotona vähänkin enemmän. Mutta toki se saisi olla viihtyisäkin. Olen samaa mieltä Embizen kanssa siinä, että liian moderni ei ole kivaa. Avaruusalusten näköiset keittiövälineet ja kokovalkoiset pinnat on hieman liian sairaalamaisia. Tykkään itsekin tummasta puusta, joskin keittiönkaapiston valintaan en ole tässä asunnossa päässyt vaikuttamaan joten kaapit ovat vaaleat. Kaappitilaa keittiössä saisi olla riittävästi. Minun pienessä keittiössäni on onneksi hyödynnetty kaikki mahdollinen kaappitila. Tosin tämä johtaa myös siihen, että osa hyllyistä jää tyhjäksi ihan vain siitäkin syystä että ne ovat katonrajassa ja kaltaiseni kääpiön pitää jatkuvasti käyttää jakkaraa niille yltääkseen.

Omassa keittiössäni ei taida olla oikein mitään goottia tai muutenkaan jännää. Varsin tylsä mutta muuten hyvin toimiva pieni tupakeittiö. Tosin pian pitäisi ostaa uusia keittiöpyyhkeitä ja nyt kun kiinnitän asiaan huomiota niin voisikin löytää jotain vähän jännempiä noiden majakka-kuvioisten kammotusten tilalle. (Vinkkejä keittiön piristämiseen otetaan vastaan!)
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • • Muokkasi: Roudatar
  • Lähetetty: 19.11.2012 16:24

Itse tykkään eniten avoimesta tupakeittiöstä. Etenkin omaan kämppääni se sopii. Isommassa asunnossa voisi toimia myös erillinen keittiö, mutta tykkään siitä että keittiö on osa olohuonetta ja samalla kun laittaa ruokaa sieltä voi tuijotella tietokoneen ruutua tai jutella sohvalla istuvien kanssa.

Samaa mieltä. Haaveissa on joskus sitten, kun on varaa omaan ja tasan mieleiseen asuntoon, niin semmoinen kunnollinen avokeittiö jossa semmoinen pöytäsaareke ikäänkuin erottais keittiön ja olohuoneen. Siinä olis helppo laittaa vaikka vähän isommallakin porukalla, kuin itekseen, ruokaa.
Kirjoittanut: Kalmankoura (Jäsen)
  • • Muokkasi: Kalmankoura
  • Lähetetty: 19.11.2012 17:14

Asia kiteytettynä siis: Millainen on mielestänne viihtyisä keittiö? Millaisessa keittiössä itse kokkailette? Kuuluuko ruoassa oikeasti olla hämähäkkejä?

Itselläni oli kerran jossainmäärin unelmieni keittiö. Toimivuudeltaan, materilaaleiltaan ja osittain väreiltäänkin. Nimittäin puun väriset tasot, rosterinen liesituuletin, työtasot, kaapit ja jääkaappi sen turvallisuusnormin täyttävän askelmitan eli alle 3:n askeleen päässä toisistaan. Keittiöön olisi mahtunut isompikin pöytä. Kaapit olisivat saaneet ola puunväriset ja vaika tummemmat, kuten tasotkin, kaakelit jotain muuta väriä kuin valkoista ja seinä puupanelointia tms. kuten vanhempien kotona oli. Muuttuu tosin turhan hämäräksi keittiöksi silloin, mutta valoa saa lampuilla. Välillä toivoin että olis ollut yksi oviaukko lisää, tai aukko joka toimisi kuin ruokaluukkuna/baaritiskinä, mutta sellainen olisi veroittanut olohuoneen toimivuutta. Keittiösaareke voisi olla hyvä ja toimiva myös. Verhojen ja pöytäliinojen väreinä on ollut violettia tai punaista, mustaa en ole keittiöön laittanut kuin maton muodossa. Nykyisessä asunnossani on pieni keittonurkkaus, joka on aivan liian valkoinen, kuten koko muukin asunto, mutta vasta omistusasunnossa alkaa todelliset remontit jos on tarvetta/varaa. Tummat kiveä jäljittelevät työtasot ja integroidut kodinkoneet ovat haaveina tummin kaapistojen lisäksi.

Selkeyden vuoksi tässä yksikuva eräästä entisestä asunnostani keittiö
Kirjoittanut: Chuuko (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.11.2012 18:36
Saatoin naurahtaa hieman noille omenankuville kaakeleissa!

Huomasin vastanneeni pari sivua taaksepäin ylimalkaisesti meijän sisustusta, mutta lisätään nyt tähän keittiökeskusteluun oma lusikka soppaan.

Mä tykkään meijän nykysestä keittiöstä ihan hirmusesti, vaikka sähköissä onkin vähän vikaa (kuten Kalmankoura pääsi tuossa eräs päivä todistamaan....) ja astianpesukonetta ei saa, enkä uskalla laittaa mikroa, vedenkeitintä ja kahvinkeitintä yhtä aikaa päälle pienien sulakkeiden takia.
Ennen tähän muuttoa tuo oli ihan hirvitys toi keittiö, ja onhan se vieläkin vähän, mutta parempaan suuntaan ollaan menossa. Kauttaaltaan likaisen valkoiset kaapit maalattiin mustavalkoisiksi niin, että yläkaapit on valkoiset ja alakaapit mustat, ja laatotuksen yläpuolinen seinä harmaaksi. Näin saatiin tumma kivijäljitelmätaso ja harmahtavat laatat sopimaan kuvaan paljon paremmin. Vielä kun pääsisi keltaisenkirjavasta tapetista eroon... Muuten keittiötä on maustettu kirpeänvihreillä verhoilla, matolla ja itse maalatulla samansävyisellä taululla.

Tuo keittiö on tavallaan avokeittiö, mutta ei kuitenkaan. Olohuoneen, eteisen ja keittiön välinen seinä on purettu osittain pois niin, että tilasta on tullut avoin, mutta keittiön ja olohuoneen välillä on edelleen pätkä seinää, mikä erottaa tilat omikseen ja tekee huoneista paljon käytännöllisemmät.

Kaappitilaa on meijän astiastolle vähän turhankin paljon, osa kaapeista kumisee tyhjyyttään, ja tasotilaa ihan sopivasti. Ainoa vaan, että työtasot saisivat olla jokusen senttiä korkeammalla, ollaan sen verran pitkiä ihmisiä molemmat ja työtasot on rakennettu jollein hobiteille... Tiskaaminen on aina tuskaa epäergonomisen asennon takia.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit