Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Goottityyli: Goottisisustus

• Vastaa
Lainaus: Devilsbride Paljon kukkia! hehe, olen hullu mutta kukat on kivoja, alussa meni vähän tapattavaksi touhuksi, mutta kyllä se siitä.
En käsitä mikä ihme niissä on, tai no happi paranee...

Mulla on kolme miltei kattoon (ihan totta) asti ulottuvaa kaktusta. Ja parvekekukat tietty kesällä. Ei voi pitää kukkia, kun kissa syö ne. Musta ja tummanlila on tosiaan kaunista. Mä oon haaveillu sellasesta latex-päiväpeitosta, mutta ku ne on niin pirun kalliita, eikä meinaa oikee rahat riittää sisustukseen.

pimeys=hulluus

• Vastaa
Minä olen yhdistellyt tummansinistä ja mustaa, seinät ovat tummansinisiä melkeen kaikki, ja huonekalut cd-soittimen kajareita lukuunottamatta mustat.
(olen maalaillut niistä osan itse, en voi sietää muun värisiä)
seinillä on omia töitäni kehystettynä ja papereina vain, joskus laitan työn seinälle vaan siksi ettei se katoaisi/ruttaantuisi (niillä peittyy ainakin eteisen seinät yleensä) myös muutamat bändijulisteet koristavat seiniä.
Kynttilöitä ja takorautaisia mustia kynttilänjalkoja omistan paljon, niitä vain ei voi olla ostamatta, kun kaupassa törmää. Myös kuivattuja ruusuja ja mustia tekoruusuja, itsetekemiä astioita, matkamuistoja ja... kuollut kasvi näkyy tässä ympärilläni

vain yön pehmeä kosketus ihollasi, vain tuulen viimeinen kylmä henkäys - hiljaisuus, pimeys ja sinä.

• Vastaa
Vaikka oonkin ollu gootti yli puolet elämästäni, niin ei se kauheesti tän hetkisessä himassa näy, koska avomies taas on sellanen hippityyppi paremminkin.
Kun asuin Kokkolassa vuoteen 98 asti, oli mun huone täynnä kaikkee goottiaiheista sälää, ja sit kun muutin Ouluun kirjoitusten jälkeen, muutinkin samalla yhteen silloisen avomieheni kans. Oltiin köyhiä opiskelijoita ja elätin meitä 2 vuotta myymällä kirpparilla krääsää, joten siinä meni moni rakas esine jota nyt niin ikävöin. Sisustus oli ekaks ihan mustavalkonen, sit kun muutettiin Oulussa Kaukovainiosta Peltolaan, innostuin keräileen kaikkee pantteriaiheista. Isot kissaeläimet (kuten pienemmätkin) on aina ollu lähellä sydäntä. Koko kämppä oli sit pantteri- ja tiikerikuvioiden peitossa tekstiileistä patsaisiin, tiskiharjoista kodinkoneisiin. No, sit tuli yhtäkkii sininen kausi, ja piti myydä kaikki leopardikuvioiset leivänpaahtimetkin, ja pian oli koko kämppä sisustettuna tummansinisellä ja hopealla. Sitä kesti vajaa puoli vuotta, kunnes vaihdoin kaiken lasiin, peiliin ja metallihäkkyröihin. Sit Kemin asunnossa mulla oli jämiä vähän sieltä sun täältä, ja sit muutin takas silloisen avomiehen kaa yhteen, ja tultiin tänne etelään, Espooseen. Siellä sit oli niin iso kämppä, yli 80 neliöö, et yhteen huoneeseen meni ne mustavalkoset jäljelle jääneet kamat, yhteen pantterikuosit, yhteen sinistä ja loput oli vanhoja goottiesineitä. Sit tuli ero, ja muutin stadiin, Pihlajistoon yksiöön. Eka kertaa elämässäni innostuin pinkistä ja punaisen eri sävyistä, se kämppä ei todellakaan näyttäny goottimuijan kämpältä! Pinkkejä röyhelöitä, sydämiä, laavalamppuja, gerberankukan mallisia esineitä jne.. ja tietty kodinkoneet piti vaihtaa punasiks ja pinkeiks! No, sit tapasin nykyisen avomieheni ja muutettiin tänne Pukinmäkeen. Täällä nyt on makuuhuone, keittiö ja kylppäri täynnä sitä pinkkiä ja punasta räpellystä, sit on tosi paljon kaikkee itämaista krääsää; hindu- ja Buddha-patsaita ja mieheni iloks kaikenmaailman hippirättejä seinillä. Tää työhuone jossa nytkin tätä juttua naputtelen, oli ennen myös pinkki, mut nyt oon heivannu osan niistä kamoista varastoon, ja myös ne itämaaroinat on vähentyny tosi paljon. Olohuoneessa se goottius näkyy hieman (ellei vaatehuonettani lasketa). Vitriinit ja tv-taso on mustat, seinillä on pari goottityylistä lippua, mustia takorautakynttilänjalkoja joissa roikkuu punasia kristalleja on aina ollut, sit kerään sellasia pieniä kultasia ja pronssisia maljakoita ja kynttilänjalkoja, ja sama minne kattoo, kaikkialla on lohikäärmeitä! oon rakastanu niitä aina ja keräilly aika kauan. Olohuoneen verhossakin on iso lohikäärme, sit on lohikäärmepeili, lohikäärmelamppu, lohikäärmetauluja ja sellanen rautanen hyllykkö jossa lohikäärme-esineitä. Mut nyt unohdin sen goottiteeman kun innostuin taas noista lohikäärmeistä. Mulla on toisen vitriinin päällä Kuolema-patsas, joka on aina kulkenu mukana talosta taloon, ja avomies vihaa sitä. Sit on sellanen pieni pääkallo vitriinissä mitä se myös vihaa Jonkin verran sellasta antiikkista krääsää; kultasia tai pronssisia koukeroisia juttuja, kuten kynttilänjalkoja, sellanen pieni koristearkku, sit sellanen pieni antiikkinen, koristeellinen pöytä jonka yläpuolella samantapanen peili, samaa tyyliä oleva pöytäkello vitriinissä jne.. Sit kerään puusta tehtyjä käärmeitä (omistan vasta 3). Parissa mustassa liinassa on jotain pääkallojuttuja ja hämähäkinseittiä. Tauluissa on lohikäärmeiden ja parin itämaajutun lisäks muutama vampyyrin tai noidan kuva ja sit yhessä nurkassa lentelee pikku lepakoita Ja on siellä jotain egyptiläistäkin, avomies kun on puoliks egyptiläinen. Eli kaikkee sälää sekasin. Eli kiteytettynä: olohuoneesta sen goottiuden jotenkin huomaa, haluisin yhtenäistää sisustusta hieman, mutta kun on niin suuri kämppä eikä just nyt varaa sellaseen.

Vain Viikatemiehelle on ovi avattava. Itse Kuolema on kunkin tavattava. Taipaleellaan ruusut kitkee, lakoon iskee kauran. Vaikka silmäni nyt verta itkee, silti minä nauran.

• Vastaa
Lainaus: Ninni Eli kiteytettynä: olohuoneesta sen goottiuden jotenkin huomaa, haluisin yhtenäistää sisustusta hieman, mutta kun on niin suuri kämppä eikä just nyt varaa sellaseen.

Sullahan on varsin mielenkiintoisen kuuloinen kämppä. Ei mullakaan paljon goottius näy kämpässä, vaikka koitankin aina hankkia jotain aiheeseen sopivaa, mut rahaa puuttuu mullakin. Pääosan mun olohuoneesta valloittaa mun musiikinteko-studio ja sen kamat. Olen kyllä keräillyt kaikkee pientä kissa kamaa, mulla kun on toi karvainen mankuja. Mut lohikäärmeet kiinnostaa muakin.

pimeys=hulluus

• Vastaa
Niin nythän muuten osa teistä on tulossa kauhisteleen tätä meidän asunnon sekamelskaa lauantaina. Varoituksena heti se, että makkari on vähän niin kuin restricted area, koska meillä jostain kumman syystä hajos sänky (öhömm....) ja siitä piti ottaa jalat pois kokonaan, eli nyt on vaan patja lattialla, ja eteisessä uuden sängyn laudat heti kun oven avaa, eli eteisen alku on kuin jokin puuliiteri tällä hetkellä. Mutta sinne nakataankin vaan rotsit eikä jäädä sitä lautakasaa kauhistelemaan.

Vain Viikatemiehelle on ovi avattava. Itse Kuolema on kunkin tavattava. Taipaleellaan ruusut kitkee, lakoon iskee kauran. Vaikka silmäni nyt verta itkee, silti minä nauran.

• Vastaa
Lainaus: poison Pääosan mun olohuoneesta valloittaa mun musiikinteko-studio ja sen kamat

Mun äijä on ammattimuusikko, mut onneks se sen työasema on täällä työhuoneessa. Tulisin hulluks jos se sen roudais keskelle olohuonetta!!!

• Vastaa
Vielä sellanen juttu, et yleensä gootit rakastaa ruusuja, mä puolestani gerberoita. Et niitä sit on muovisena ja silkkisenä siellä sun täällä. Mustia silkkiruusuja tosin haluaisin, ja tuli tuolta Blackgroupista just mainos, missä niitä sai tilata.

• Vastaa
Ninni: kämppäs kuulostaa hienolta itsekin rakastan lohikäärmeitä, mutta omistan tällä hetkellä vasta yhden lohikäärmekipon ja itsetehdyn tuhkakupin... rahaa kun ei opiskelikalla liiemmin ole. Mutta suuret suunnitelmat on jo sille vaiheelle, kun on oma kämppä tai vielä mieluummin talo ellen kuole sitä ennen...

Vah! Denuone latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur.

• Vastaa
Minun huoneestani tuskin huomaa gootin siellä asuvantosin siitä voidaankin sitten vääntää pilkkua olenko edes gootti. x) )
Seinät täynnä eläinjulisteita, ja miksikö? Se on jäänyt tavaksi, haluan peittää ahdistavat valkoiset seinät ja rakastan eläimiä.
Verhot ja sängynpäälys peitto isoa tiikerikuosia, samoin matto jossa komeilee juoksevan tiikerin kuva. <3
Pari hyllyä aseteltuna niin ettei ovesta tullessa koko huonetta nää ja ne hyllyt ovat aivan täynnä kirjoja,koriste-esineitä ja meikkejä sekaisin ja niistä hyllyistä riippuu vielä vaikka mitä kaikkea, kuten esimerkiksi koruja.
Sitten on jättimäinen pöytä jossa toisella puolella tietokone valloittaa alueen ja toinen puoli pöydästä on kukkuroillaan kynttilöitä ja suitsukkeita.(ja kivoja kynttilänjalkoja. =D)
Ja katonrajasta langoissa roikkuu itse askarreltuja koristehiletähtiä sekä pimeässä hohtavia samanlaisia, pään yläpuolella sängyllä taasen roikkuu punainen unisieppari.
Yöllä sitten pimeässä huoneeni muuttuu aivan toisen näköiseksi kun kaikki päivällä piilossa pysytelleet pimeässä hohtavat jutut tulevat näkyviin, joten silloin on kuin olisi samaan aikaan pimeässä kellarissa, keskellä avaruutta ja yöllisellä kukkaniityllä jossa liikuskelee pieniä kissoja. x)

Ronja innostui selittämään, anteeksi.

"Oi veljeni puu, oi siskoni heinä, oi sukuni suuri: eläimet. Samaa kudetta ollaan, samaa verta ja tuhkaa, samaa ahdistusta ja unelmaa." Laulu rakkaudesta puihin ja eläimiin-Eeva Kilpi.

• Vastaa
Onko joku jaksanu lukee ton mun sisustusselostuksen ihan kokonaan läpi?! Huh että hirvitti kun äsken aloin kattoon sitä ja se jatku ja jatku ja jatku eikä loppua näkynyt! Huomaa et mulla on kirjoittaminen sekä ammattina, opiskeluna ja harrastuksena, kun sitä tekstiä näköjään piisaa!

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.