Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottivaatemerkit

Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: SyllaBoreal
  • Lähetetty: 06.02.2009 16:07
Huomasin tuolla toisella foorumilla tämmöisen keskustelu aiheen, ja ajattelin postata tännekin.
Eli Goottivaatemerkeistä keskustelua, minkä merkkisiä vaatteita suositte, mitkä kestää ja mitkä eivät kestä?

Itse olen käyttänyt paljon lip servicen vaatteita ja laatu on mielestäni todella hyvä On toki ollut satunnaisia pikkuvikoja aina joskus mutta päällisin puolin kyllä kehtaa ainakin tuohon merkkiin rahaa pistää. Myös Cyberdog,Lovebomb,Dane,Limb, Necessary Evil,Ouspensky ja Honour ovat olleet suosikkejani jo pitkään
Näitä Backstreetistä saatavia halpis vaatteita en kehtaa yleensä enää ostaa -.- ovat menneet rikki niin tajuttoman nopeasti mitä itsellä kokemusta niistä on :S esimerkkinä nyt Living Dead Souls,tripp,hellbunny ja poizen industries.

Mutta minkälaisia kokemuksia muilla foorumilaisilla on ja mistä merkeistä?
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 06.02.2009 16:26

Lainaus: SyllaBoreal

Living Dead Souls

No, minulla ainakin ko. merkin housut menivät rikki hyvin nopeasti ihan peruskäytössä. Ratkeilivat mitä ihmeellisimmistä paikoista, napit lähti irti, ja ompelukoneella korjatessa neula meni seitsemän kertaa rikki [joten käytin roudarinteippiä]... Eli minulla ei ole kovin positiivista kokemusta ko. merkistä. Ei ole tehnyt mieli ostaa lisää.
Tripp sen sijaan on kestänyt ihan hyvin. Minulla on yhdet farkkukangasta olevat housut ja yksi jakku, ja molemmat ovat kestäneet hyvin.
Myös Mercyn vaatteista minulla on positiivinen kokemus. Ovat kestäneet hyvin eikä mitään ikäviä yllätyksiä ole tullut.
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.02.2009 16:45
Olenko vaan tavattoman lahjakas vai mikähän lienee, kun minulla vaate kuin vaate yleensä kestää käyttöä. Pikkuvikoja tietysti tulee toisinaan, myös kalliimpiin vaatteisiin. Korjaan viat heti, ennen kuin pääsevät pahemmaksi, ettei vaate muuttuu käyttökelvottomaksi. Mitään lempivaatemerkkiä mulla ei oikeastaan ole. Ainakaan Hell Bunnyssa ja Criminal Damagessa ompelujälki ei aina ole kovin kummoista, joskus olen joutunut korjaamaan ihan uuttakin vaatetta ennen käyttöönottoa. Silti ostin juuri kaksi Hell Bunnyn korsettitoppia... Voi tietysti olla sekin, että laitan vaatteet kiertoon kyllästyttyäni, joten ehkä ne eivät ehdi vielä minun kohdallani hajota. Kaapista löytyy kyllä vuosia vanhoja lempivaatteita, joita ei ole koskaan tarvinut korjata merkistä riippumatta. Eli merkillä ei niinkään ole väliä, jos vaate on muuten mieluinen.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.02.2009 18:02
Siellä toisella foorumilla pisti kovasti silmään se, miten monella oli Lip Servicestä huonoja kokemuksia. Itse omistan useita vaatekappaleita kyseiseltä merkiltä, mutta yksikään ei ole ollut varsinaisesti huonolaatuinen. Gangsta Prankstan hame ja caprit ovat olleet noista kaikista rankimmassa käytössä, ja ne ovat kestäneet vuosikausia hyvännäköisenä pesukoneessa käynnistä huolimatta. Ainoat pettymykset ovat oikeastaan olleet yksi Blacklistin hame, jossa puuvillaisia koristesysteemejä ei ole huoliteltu ompelemalla joten ne rispaantuvat hyvin herkästi sekä verkkopaita josta saumat hajoilevat hieman turhan herkästi (no, verkko ei ole ehkä kaikista ihanin materiaali ommella...).

Nuo ihan halvimmat goottivaatemerkit (Living Dead Souls, Hell Bunny, Poizen, Cybershopissa myytävä Crazy Cat...) jätän yleensä hyllyyn jo ihan siitä syystä, että niiden design on jo moneen kertaan nähtyä, aika kökköä perustavaraa, mutta myös siksi ettei laatu ole kovin kummoinen.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 06.02.2009 18:14
Mulla on xtrax:in (kirjoitettiinko se noin ?) rotsi ja paita, ja hyvin ovat kestäneet
Kirjoittanut: Myria (Aktiivi)
  • • Muokkasi: Myria
  • Lähetetty: 06.02.2009 18:19
Hei, tämähän on kiva topic Olenkin pähkäillyt, mitä kannattaa ostaa ja mitä ei.

Ostin kasilla (eli pari vuotta sitten) Poizen Industriesin housut, ja ovat kestäneet hämmentävän hyvin. Pitsi-/satiininauhakohdat ovat hitusen päässeet kulahtamaan, mutta se on ihan luonnollista. Toinen pikkuvika on kankaan löystyminen, vaikuttavat nykyään isommilta kuin ostaessa. Tämä eikuitenkaan haittaa, voisin kaventaa niitä mikäli jaksaisin. Kaikki D-lenkitkin ovat tallella ja elinvoimaiset. Omistan pari muutakin Poizen Industriesin vaatetta, enkä keksi mitään moittimista.

Sen sijaan Living Dead Soulsin housut olivat kyllä huono ostos, ei siitä mihinkään pääse. En uskalla käyttää niitä paljon, sillä metallisirkat irtoilevat. Kurja juttu Living Dead Soulsin hame taas on pysynyt ihan saman värisenä kuin aluksi, kangas on napakkaa ja vaikuttaa muutenkin ihan hyvältä. Yhden paidankin omistan, mutta siinä ei ole ilmennyt mitään vikaa.

Criminal Damagen housut, uudemmat kuin Poizenit, ovat haalistuneet, D-lenkkejä on alle puolet jäljellä, olen ommellut joitakin kankaisia kiristysjuttuja kiinni kun ne ovat meinanneet irrota, lahkeet näyttävät räjähtäneiltä (osittain oma vika, mutta värin haalistuminen ei). Ompelujälki ei ole mitenkään erityisen hyvää, taskun kohdalta yksi kohta repsottaa vähän ikävästi.

Queen of Darknessista ei myöskään ole valittamista, yhden paidan ostin seiskalla, eikä siinä ole mitään vikaa. Saman merkin merenneitohamekin näyttää ihan kunnolliselta.

XS Punkin liivityyppisessä vaatteessa oli aluksi pieni ompeluvirhe, mutta tätä ei edes huomannut ja sai parilla pistolla kodikseen. Olen käyttänyt tätä paljon, mutta mitään vikaa ei ole tullut.

Trippiltä minulla on vain korsettitoppi, lähinnä juhlakäytössä ollut, enkä keksi siitäkään mitään valittamista.

Hell Bunnyn neulepaidan ostin alennuksesta. Vähän on kangas päässyt nukkaantumaan, mutta tosiaan hyvin vähän. Ei sitä edes huomaa ilman tarkempaa syynäystä. Hintakin oli vaivaisen vitosen, eli en menetä paljoa vaikka tuolla kävisi vähän kurjemminkin.

Sinisteriltä omistan pitkän samettihameen satiininauhanyörityksin. Ostaessa en huomannut erästä pikkuista reikää, mutta ompelin sen käsin äkkiä kiinni, enkä enää edes löydä sitä. Muuten en keksi tästäkään valittamista.

//Tosiaan, siskollani on Mercyn maastokuvioiset housut. Olen käyttänyt niitä itsekin, ja tuntuvat oikein napakoilta.
Kirjoittanut: Jenaldo (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 06.02.2009 18:40
Tämä on tosi hyvä topic.
Poizen Industriesin hameita minulla on kolme kappaletta. Kaikki ovat ihan hyvässä kunnossa ja eivät ole repeilleet. Ainoastaan yhden vetoketju on vähän juntturassa.
XS Punkilta minulla on yksi mekko josta ei voi antaa hyvää palautetta mutta siis. Mekko on revennyt hihnan kohdalta. Mekossa on myös yksi pieni virhe joka oli siinä jo ostaessa.
G-L-P (gothic, lolita, punk)ilkta omistan mekon mekon ja paidan. Mekko on hyvässä kunnossa ja ei ole repeillyt. Paidassa napit ovat lähteneet irti ja kaulus on rikki. Muuten ihan hyvin sieltäkin suunnalta.
Kirjoittanut: pimeyden_hehku (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.02.2009 18:42
itsellä on vähän ristiriitainen suhtautuminen noihin poizen industriesen hameisiin, kun jotkut on ollu tosi hyväkestosia, mutta yhestä hameesta oli resorissa viikon kuluttua jo kamalat reiät :/
Kirjoittanut: Jenaldo (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.02.2009 19:07

Lainaus: pimeyden_hehku

itsellä on vähän ristiriitainen suhtautuminen noihin poizen industriesen hameisiin, kun jotkut on ollu tosi hyväkestosia, mutta yhestä hameesta oli resorissa viikon kuluttua jo kamalat reiät :/

Hmm, tosiaan itselläni myös. En kyllä usko että noita hameita enää ostelen vaikka ihan hyvin ovatkin kestäneet. Ja toinen harmi Poizen hameissa on niiden pituus. Esim yksi hameista jonka omistan on jonkun verran polven yläpuolelle ja siksi sen käyttö ei ole kovin mukavaa. Itse en nimittäin ainakaan tykkää kulkea melkein perse paljaana.
(Hame on tylliä) Itse en ainakaan ole vielä nähnyt Poizen valikoimissa polvipituisia hameita, tai sitten vain olen sokea.
(Meni hiukan offiksi mutjoo)
Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • • Muokkasi: SyllaBoreal
  • Lähetetty: 06.02.2009 19:50
Itselleni kävi yhden hellbunnyn koristekorsetin kanssa vähän ikävästi :S
Tilasin sen backstreetiltä joskus aikoja sitten kun oli alennuksessa, kun korsetti saapui, huomasin että yhdestä luukujasta puuttui luu! Mutta vastaavalla kohdalla luukujassa oli luu -.-
En kehdannut enää takaisin laitella backstreetille vaan laitoin ihan omatoimiompelijana itse sinne yhden rigilenen tukemaan
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!