Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

In/Out: Goottitrendit meillä ja maailmalla

Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 20.07.2010 08:25

Lainaus: Giffirt

Palvokaamme pyhää oraakkelia! \o/

*totalreps*
Sarkasminne on ihastuttavaa. :')
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.07.2010 12:29
Vielä jäi epäselväksi, että tulivatko Heetterin ennustukset toteen, koska hän näki tulevaisuuteen, vai koska hän ohjasi tulevaisuutta.

Jos kyse on jälkimmäisestä voisitko seuraavaksi ennustaa cyberpunk-tyylin lopullisen kuoleman?

Heetterin ennustuksista tuli mieleen, että brittien indieskenen synkempien bändien tyyleissä on vaikutteita 60-lukulaisesta modesta yhdistettynä goottityyliin. Hyviä esimerkkejä tyylistä ovat esimerkiksi The Horrors, Neil's Children ja O Children, vaikka kahden ensimmäisen jäsenillä on vähän taipumusta yliampua meikkiensä kanssa. Tässä vielä kuva O Childrenistä: O Children

Vähän samanlaista minimalistisempaa goottityyliä edustaa mm. amerikkalainen Zola Jesus, joka on kyllä omasta mielestäni kaunein goottityttö aikoihin:
Zola Jesus
  • Lähetetty: 20.07.2010 12:49

Lainaus: Ratpick

Jos kyse on jälkimmäisestä voisitko seuraavaksi ennustaa cyberpunk-tyylin lopullisen kuoleman?

I guess you'll never know for sure. Mikään tyyli ei taida täysin kuolla, aina on niitä jotka innostuvat juuri nimenomaan tietystä stylestä ja antavat piutpaut sille että se on "NIIN WANHA" ja "lääst siisön". Onneksi.

Vähän samanlaista minimalistisempaa goottityyliä edustaa mm. amerikkalainen Zola Jesus, joka on kyllä omasta mielestäni kaunein goottityttö aikoihin:

Tyyli joo, tyttö ei. Tylsä mutruhuuli minusta.
Kirjoittanut: Neiti Kooma (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 24.07.2010 19:32

Lainaus: Faith Black

Myös entistä "normaalimpi" ja huomaamattomampi/minimalistisempi tyyli tuntuisi saaneen gootikkeiden keskuudessa jonkin verran jalansijaa, ja kuvittelisin tämän tulleen vintagetyylin kylkiäisenä.

Nojoo ja nyt kun kasikytluku on taas ollut niin *tun muotia hyvän aikaa, niin tällaselle wannabe-kasarigootillehan se on hauskaa. MINIMALISTINEN on ehkä se paras sana kyllä kuvaamaan miunkin tyyliä, nykyään. Tuli pitsi-yliannostus.

Lainaus: Natassja

Löysin tuolta Haute Macabren sivuilta yhden tummanharmaan puseron, jonka olen juuri pari päivää sitten tilannut Asos.comista. Ehkäpä minä lukeudun tähän minimalisti gootti-tyyliin, tykkään tästä aikuisemmasta ja tyylikkäästä lookista.

Aikuisgootti! Kun jokapäiväistä sotamaalia ei jaksa laittaa, muttei halua siirtyä sinisiin farkkuihinkaan. Haute Macabren linjaa tuetaan pitkälle täälläkin.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.07.2010 00:07

amerikkalainen Zola Jesus

I definitely fail to see whats goth in her... Se, että on päällä mustaa ynnä punaista huulipunaa ei tee huonoryhtisestä, naurettavilla aurinkolaseilla varustetusta plondista vielä (ulkonäöllisesti) goottia.

Itse en tue minimalismia vaikka oma pukeutumiseni ei nyt mitään riemunkirjavaa iloittelua olekaan. On huomattavasti jännempää nähdä ovelasti yhteen sovitettuja, näyttäviä yksityiskohtia kuin jotain kuorsaukseen asti simppelisöityä (kyllä, se on sana tähän aikaan illasta!! :P ) ja lähes kaksiulotteiseen menevää pliisuilua.

Lainaus: Neiti Kooma

Tuli pitsi-yliannostus.

Heh, minulle pitsi on tekemässä taas paluuta. Ainakin jossain määrin...

Tällä hetkellä totaalisen outtia, wanhaa ja nähtyä ovat ainakin corporate- ja militarytyylit. Military ei oikein mene enää edes vintagen sivuhaarana, niin paljon sitä on ollut kuitenkin liikenteessä. Steampunk tuntuu olevan se "uusi musta", toivoisin vain että steamtyyli tarkoittaisi muutakin kuin gogglesit/hammasrattaat + viktoriaaniset vaatteet tai "ostinpa kaiken Lipparin katalookista" = instant steampunk. Varsinkin tuo hammasrattaiden päätön roiskiminen ympäriinsä on totaalisen out!
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.07.2010 01:40

Lainaus: Piiskansiima

I definitely fail to see whats goth in her... Se, että on päällä mustaa ynnä punaista huulipunaa ei tee huonoryhtisestä, naurettavilla aurinkolaseilla varustetusta plondista vielä (ulkonäöllisesti) goottia.

Juu, ei tuo ollut kyllä paras kuva Zolasta. Vähän "gootimpi" kuva olisi tarjolla tässä:

Minä itse lukisin Zolan tyylin kyllä mielestäni erittäin laajan goottityylin käsitteen alle, ihan pelkästään sen puolesta, että hänen musiikkinsa on tyylipuhtaasti goottivaikutteista ja hänen pukeutumisessaan on vaikutteita kasarityylistä. Goottityyliä ei voi mielestäni täysin irrottaa goottimusiikista, vaikka sekä musiikin että tyylin puolella ovat rajat venyneet useisiin eri suuntiin. Sitä paitsi, kyllä gootit ja heidän muut synkät sukulaissielut ovat aikaisemminkin pukeutuneet vähän minimalistisemmin:

Muokkaus: Ja katsokaa nyt kuinka paljon Asylum Partynkin jäseniä angstitti 80-luvulla kun gootit ei tahtonut leikkiä heidän kanssaan, koska heidän tyylinsä oli liian minimalistista.
  • Lähetetty: 25.07.2010 07:33

uu, ei tuo ollut kyllä paras kuva Zolasta. Vähän "gootimpi" kuva olisi tarjolla tässä:

Siouxie-kopio. Mielikuvitukseton sellainen, ei vieläkään vakuuta. Mutta kukin tyylillään.
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 25.07.2010 08:50

On huomattavasti jännempää nähdä ovelasti yhteen sovitettuja, näyttäviä yksityiskohtia kuin jotain kuorsaukseen asti simppelisöityä (kyllä, se on sana tähän aikaan illasta!! :P ) ja lähes kaksiulotteiseen menevää pliisuilua.

En minäkään enää uutta 90-luvun alkupuolen Calvin Kleinia halua nähdä. Haluan omaan simppelisöityyn (kyllä, se on oikein hyvä termi) tyyliini epäsymmetrisiä leikkauksia sekä joitakin yksityiskohtia, muttei joka vaatteeseen mitä yllä on.

voisitko seuraavaksi ennustaa cyberpunk-tyylin lopullisen kuoleman?

Minäkin toivoisin cyberin häipyvän hamaan menneisyyteen. Täysin aikansa elänyttä.
Kirjoittanut: Neiti Kooma (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 27.07.2010 00:35

Itse en tue minimalismia vaikka oma pukeutumiseni ei nyt mitään riemunkirjavaa iloittelua olekaan. On huomattavasti jännempää nähdä ovelasti yhteen sovitettuja, näyttäviä yksityiskohtia kuin jotain kuorsaukseen asti simppelisöityä (kyllä, se on sana tähän aikaan illasta!! :P ) ja lähes kaksiulotteiseen menevää pliisuilua.

Nautin kyllä katsella jos joku jaksaa rakentaa asukokonaisuuden harkiten ja taidolla, mutta itse oon sen verran androogyyni ja rehellisen laiska, että oon kotonani vaatteissa jotka näyttää siltä että aamulla herätessä oon vetäny mustan aluslakanan sängystäni ja kääriytyny siihen. Sitäpaitsi en halua (enää) herättää niin paljoa huomiota ulkonäölläni.

En tiedä onko näin vai johtuuko se vanhemmiten karttuneesta itseluottamuksesta, mutta tuntuu ettei enää ole niin paljoa paineita että joka tr00-gootilla on oltava se ja se lipparin liituraitahame ja bondage-toppi ja ne tietyt demonian kengät, että voi olla kuuluvinaan skeneen. Niinkuin goottityylissäkin olisi enemmän sisäisiä tyylisuuntia. Tai sitten oon vaan tullut tietoiseksi niistä?
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.07.2010 08:04

Lainaus: Neiti Kooma

En tiedä onko näin vai johtuuko se vanhemmiten karttuneesta itseluottamuksesta, mutta tuntuu ettei enää ole niin paljoa paineita että joka tr00-gootilla on oltava se ja se lipparin liituraitahame ja bondage-toppi ja ne tietyt demonian kengät, että voi olla kuuluvinaan skeneen. Niinkuin goottityylissäkin olisi enemmän sisäisiä tyylisuuntia. Tai sitten oon vaan tullut tietoiseksi niistä?

Hyvä pointti! Gootissa on kyllä melko lailla kaikenlaisia tyylisuuntia ja niidenkin rajat venyvät jatkuvasti. Välillä oikeastaan tuntuu, että mielipiteet siitä, mikä on tai ei ole goottia, vaihtelevat hurjasti. Vähän kuten käsitys siitä mikä on taidetta. On kieltämättä myös hyvin vapauttavaa kun ei tarvitse ajatella että "onko tämä nyt goottia", sitä vain pukee päälleen jotain ja sitten ollaan.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit