Gootti.net

In/Out: Goottitrendit meillä ja maailmalla

Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 08.09.2012 22:35
Tällä hetkellä näyttäisi erityisesti Lipparin uusia mallistoja selaillessa siltä, että goottityylitrendit alkavat yhä enemmän valua muutamien ruotsalaisten ketjuliikkeiden uomaan. Löysää paitaa ja leggingsiä löytyy vaikka muille jakaa.

Esimerkkeinä vaikka mallistot Gem, Occult, Liquid Sky, joiden kaikki vaatekappaleet voisi kuvitella bongaavansa vaikkapa Gina Tricotin rekistä - huomattavasti huokeampaan hintaan. Ilmeisesti vanhan kierrättäminen on jo kuolettanut suunnittelijoiden mielet ja nyt mennään siitä, missä aita on matalin, eikä uusiin mallistoihin pistetä paljoakaan ajatustyötä.

Toisaalta horisontissa näkyy myös valonpilkahduksia. Esimerkiksi uusi Contagion-mallisto on jopa menevä, vaikka harmillisen suppea ja osittain melko tylsä.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 10.09.2012 10:10
Itsehän olen vannoutunut halpisketjugootteuden kannattaja, mutta komppaan siinä että on vähän ikävää jos kaikki menee samaksi. Lipparilta saattaisi olla muutaman malliston kohdalla fiksu veto ottaa uudelleen valmistukseen muutamia vanhoja malleja, sillä ainakin Suomessa osa loppuunmyydyistä vaatteista maksaa hunajaa. Käsittääkseni esimerkiksi Dead and Gone Gauze -mallisto on loppuunmyyty. En haikaile hirveästi enää nykyisin Lipparin vaatteiden perään, mutta tuo mallisto on kyllä mielestäni hirmu kaunis.

Toivoisin myös, että Lippari jossain vaiheessa tekisi niin villin vedon, että muutamista hameista tulisi myös sellaiset perseen peittävät mallit. Monet hameista ovat hienoja ja tokihan vesirajamitta on Lipparin tavaramerkki, mutta oikeesti. Ei näillä reisillä.
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 10.09.2012 11:55
Löytyykö mitään erityisen hyvää saittia missä noita Lipparin collectioneita voisi selailla kätevästi ja hyvien kuvien kanssa? Sen omat ja online-kaupan sivut on mun mielestä aika sekavan oloiset...
Anyway, olen tällä hetkellä vähän kiinnostunut hankkimaan esim. tuosta miesten Dead-Nation -mallistosta jotain, muutama oikein hyvän näköinen juttu joka yhdistelee sopovasti militariaa ja steampunk-henkisyyttä.
Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 10.09.2012 18:47

Lainaus: Giffirt

Itsehän olen vannoutunut halpisketjugootteuden kannattaja

Samoin! Siksipä mainitsinkin erityisesti hintanäkökulman. En itse ostaisi Lip Serviceä vain sen niskaläpyskän vuoksi, vaan pikemminkin juuri noiden aiempien mallistojen miellyttävän ulkomuodon perusteella. :P Monia vanhempien mallistojen vaatteita on todellakin lähes mahdotonta löytää - itselläni on hukassa eräs Blacklist-malliston hame, jota sovitin Lontoossa, mutta jätin ostamatta hinnan ollessa 70 puntaa. Eipä ole vielä kävellyt vastaan esimerkiksi e-lahdessa.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.09.2012 16:52

Lainaus: Deadboy

Löytyykö mitään erityisen hyvää saittia missä noita Lipparin collectioneita voisi selailla kätevästi ja hyvien kuvien kanssa?

Redemption Klothingilta löytyy ainakin läjä katalogien skannauksia, ja puljun sivuilla esitellään muutenkin selkeästi viimeisimmät ja tulevat mallistot (etusivun sivupalkista "catalogs" -pudotusvalikosta pääsee vilkuilemaan näitä).

Lippari suuntaa vuosi vuodelta enemmän kohti haukotus-kategoriaa. Gangsta Pranksta esimerkiksi on mennyt ihan vappukostyymeiksi, siitä varsinaisesta pilailukauppapuvustusvalikoimasta nyt puhumattakaan, eikä uusissa mallistoissa ole aikoihin ollut kuin yksi tai kaksi vaatetta jotka ehkä mahdollisesti olisivat ostamisen arvoisia. Goottityyli on muutenkin kokenut jonkinlaisen inflaation, mitään uutta ja jännää ei ole keksitty vuosiin ja kiinnostavinta vaikuttaisi olevan lähinnä tuo hipstertrendien sekoittaminen goottiin (kuvioleggingsit, niitit, ristit, kasari jne...).
Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 16.10.2012 19:58

Lainaus: Piiskansiima

Goottityyli on muutenkin kokenut jonkinlaisen inflaation, mitään uutta ja jännää ei ole keksitty vuosiin ja kiinnostavinta vaikuttaisi olevan lähinnä tuo hipstertrendien sekoittaminen goottiin (kuvioleggingsit, niitit, ristit, kasari jne...).

Tuo on kyllä kieltämättä totta, itsekin olen sortunut siihen. Varsinkin se on huvittavaa, että viimeaikoina taviskaupoissa näkee toisinaan jopa siistimpiä juttuja kuin itse genren myymälöissä - ja halvempaan hintaan.

Luulisin että tuo tarjonnan räjähdysmäinen kasvu on vaikuttanut hyvinkin paljon siihen varsinaisen goottiskenen uusien ideoiden puutteeseen.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit