Gootti.net

In/Out: Goottitrendit meillä ja maailmalla

Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 27.07.2010 12:03

Lainaus: Ratpick

Sitä paitsi, kyllä gootit ja heidän muut synkät sukulaissielut ovat aikaisemminkin pukeutuneet vähän minimalistisemmin:

Purrhurrr. Kurr. Miau.
Sori pieni offtopic. Mutta mitä muuta tuollaiseen kuvaan nyt muka voi sanoa?

Lainaus: Neiti Kooma

En tiedä onko näin vai johtuuko se vanhemmiten karttuneesta itseluottamuksesta, mutta tuntuu ettei enää ole niin paljoa paineita että joka tr00-gootilla on oltava se ja se lipparin liituraitahame ja bondage-toppi ja ne tietyt demonian kengät, että voi olla kuuluvinaan skeneen. Niinkuin goottityylissäkin olisi enemmän sisäisiä tyylisuuntia. Tai sitten oon vaan tullut tietoiseksi niistä?

Jepjep. Näin sen kuuluukin mennä. Iän myötä karttuu myös se oma käsitys siitä, mikä itselle sopii. Kaikki eivät näytä hyvältä samoissa kuteissa.

Itse tykkään yksinkertaisesta, mutta tunnustan että pienet yksityiskohdat piristävät usein. Valitettavan usein vain näkee sitä, miten yhteen kokonaisuuteen tungetaan ihan liikaa niitä yksityiskohtia. Jopa cyberpunk voi näyttää hienolta, kun sen tekee hyvällä maulla, eikä iske samaan kokonaisuuteen jokaista neonväriä ja kaikkia mahdollisia muoveja.
Kirjoittanut: Satanica (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 21.03.2012 11:26
Itse käytän aika lailla kaikkea goottien "mainstream" kamaa, mutta mitä väliä sillä on, jos jollakulla on edelleen vuodelta nakki jotkut Backstreetin remmipökät? Kunhan on siisti ulkoisesti ja tyylitajuinen, voi näyttää hyvältä myös niissä "out" vaatteissa Minä ja varmaan moni muukaan ei pukeudu goottimuodin mukaisesti ja minusta se on ihan hyvä juttu siinä mielessä.
En kuitenkaan väitä, että täällä topicissa sellaista mieltä oltaisiin, että kaikki, jotka käyttävät out tai mainstream juttuja, ovat wannabeja tai teinejä, mutta kuvagalleriapaikoissa olen tällaista huomannut osittain.
(listassa saattaa olla jotakin, mitä on jo mainittu, joten..)
Out:
- Bakcstreetin kissahupparit
- Remmihousut
Mainstream:
- Loxit
- Rastalisäkkeet ja muutkin lisäkkeet
- Punainen hiusväri ja shokkivärit
- Gogglet
- Pennangalanin kengät ja Pleaserit
- Demonia
- Lip Service
- Pvc
In:
- noh. varmaan ne, mitä täällä on mainittu jo :P
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.04.2012 23:11

Lainaus: Satanica

Itse käytän aika lailla kaikkea goottien "mainstream" kamaa, mutta mitä väliä sillä on, jos jollakulla on edelleen vuodelta nakki jotkut Backstreetin remmipökät? Kunhan on siisti ulkoisesti ja tyylitajuinen, voi näyttää hyvältä myös niissä "out" vaatteissa

Kyllä ja jos nimenomaan haetaan erilaisuutta niin tokihan silloin pitäisi olla aivan sama miten kukakin haluaa pukeutua, pukeutuuko genren muodin mukaisesti vaiko niin kuin itse haluaa ja mahdollisesti niihin "out"-vaatteisiin. Eihän kaikkien goottien tarvitse näyttää samalta, on vaan ihan positiivista että pienemmän genren sisälläkin osataan erottua toisistaan. Kuitenkaan tarkoittamatta mitään ylilyöntejä tms.
Kieltämättä vaikka itsekään en seuraa varsinaisesti mitään muotia niin silti nuo tämän hetken trendit kuitenkin jotain kautta löytyvät. Viimeistään kauppojen hyllyiltä jos ei muualta. Mutta koska sitä ei kerralla laita koko vaatekaapin sisältöä uusiksi (vaikka ajoittain kieltämättä näin tekisi mieli tehdä. Ei kuitenkaan todellakaan minkään trendin takia. Ja tietysti koko vaatekaapin sisällön muuttamisessa loppuisi varallisuuskin kesken....), löytyy vaatekaapista myös niitä "out"-vaatteita/asusteita.
muoks. pieni ajatuskatkos part II...
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 17.04.2012 23:27
Kyllähän Iron Sky on in. Eli steampunk/cyber+näzit=win. Mullon jo asu ja seuraavaksi valloitan maailman.
Kirjoittanut: Onnetontar (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 22.04.2012 11:33

Lainaus: Satanica

Out:
- Bakcstreetin kissahupparit
- Remmihousut

Haha, mun perus arkipukeutumisen vaatteet

En itse pahemmin katsele onko jokin in vai out, lähinnä pukeudun juuri niinkuin itseäni huvittaa. Toisaalta tuntuu, että nuo lipparin vaatteet ovat tulleet suosituimmiksi ja ne on nyt in. En oikein edes ymmärrä, miksi pitää olla in ja out pukeutumisia. Eiköhän jokainen saa pukeutua juuri niinkuin haluaa ja voisin sanoa, että itse taidan olla out-ihmisiä
Kirjoittanut: PrettyPoppy (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 30.05.2012 06:40
Nyt kun tuntuu että synkiötyylit on ihan yleisesti trendikästä ja gooteistakin vaikutteita otetaan, niin se vaikutus tuntuu heijastuvan takasinkin päin sitten jollain tapaa. Ei ihme toki, jos kerrankin löytyy peruskaupoistakin enemmän omaan makuun rytkyä ja luultavasti halvempaan hintaan. Ja sitten sitä pastellitukkaa näkyy enemmän synkiöilläkin.
Kirjoittanut: Shunn (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.05.2012 13:56
Nämä gogglesit, loksit, karvasäärystimet, platform kengät... Ihan perus cybergootin kamaa, mutta tuntuu että muutkin sekoittavat näitä omaan vaatetukseensa nykyään. Mielestäni myös Lip Servicen vaatteet ovat goottien vastike normipukeutujien "merkkivaatteille". Jos vähänkin on selannut goottikirppistä, goottiblogeja tai esim backstreettiä niin osaa kyllä tunnistää lip servisen vaatteen jonkun päällä. Myönnän että kerran olen nähnyt Lip Servicen vaatteen joka olisi ollut ihan käytettävä, mutta muuten ei oikein iske.. Hankalaa tietysti koska "hyyi! Niin maaainsteeamia vihata suositttuja juttuja!" . Sitten on tämä pvc, pvc, pvc, mahdollisimman paljon pvc:tä jokapaikkaa. Omistan tasan kaksi pvc vaattetta joita en juuri käytä koska ne ovat niiin epäkäytännöllisiä. En ymmärrä miten jotkut kestävät sitä päivittäin kokovaatetuksena.
Mutta hei! Minua ei häiritse muiden pukeutuminen, kaikki saavat pukeutua kuinka haluavat. Pää asiahan on että tuntee itsensä kotoisaksi vaatteissaan, eikä se 'erottuuko tarpeeksi muista.'
Kirjoittanut: Salmonelle (Nimetön)
  • Lähetetty: 30.05.2012 21:45
Itse olen oikeastaan aivan tavallisen näköinen, käytän perus H&M-vaatteita ja kenkiä, tavallisia sieviä juhlavaatteita ja juuri sellaista, mitä muutkin käyttää. Minut ehkä erottaa tavallisuudesta vain muutama lävistys ja oma tapani meikata ja pitää tukkaa. En koe, että minun pitäisi pukeutua eri tavalla kuin muut, minun on hyvä olla näin ja sillä selvä! (Tosin täytyy ottaa huomioon, etten myöskään koe olevani mihinkään genreen kuuluva, olen vain minä itse.) Tuskin minua muista ihmisistä mikään erottaa, mutta mitä väliä sillä on... :--) Ei kenenkään tarvitse YRITTÄÄ näyttää joltakin tai pyrkiä muodostamaan itsestään mitään muuta kuvaa kuin sitä todellista!
Kirjoittanut: korpinsiipi (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 27.07.2012 21:32
Itse en seuraa mitään trendejä pukeutumisessa. Hankin jos pidän jostakin. Oikeastaan cyber tyylin vallitessa muutuin enemmän taviksempaan kun tyyli ei miellyttänyt. Parempi se on kävellä perus mustat housut ja tyyliin sopiva paita päällä kuin tyylissä joka ei pue mua. Oli aika pitkään reisitaskuhousut ja pinkki huppari kausi mutta sitten kesällä löysin taas sen itseni joka pitää hameita . Voisi sanoa että tyylini koostuu mustasta, liilasta ja pinkin värisistä vaatteista jotka on mukavia päällä. Sairastan atopiaa ja senkin takia on pitänyt jättää pvc pois pukeutumisesta. Sametti ja satiini on lempi materiaalejani. En enää 28 vuotiaana haluu niin herättää huomiota vaatteillani.
Kirjoittanut: Jade (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.08.2012 14:32

Lainaus: Onnetontar

Eiköhän jokainen saa pukeutua juuri niinkuin haluaa ja voisin sanoa, että itse taidan olla out-ihmisiä

Sama täällä.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit