Gootti.net

Steampunk

Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 29.04.2010 08:09
Steampunkin estetiikka ja maailmankuva kiehtovat, ja joitain steampunkahtavia bändejäkin tulee kuunneltua. Pukeutumistyyliin en ole sinänsä hurahtanut, vaikka se hurjan kaunista onkin. Vaikka äkkiä kai tuosta viktoriaanisesta turnyyripuvustakin asusteilla tuunailisi steampunkkia. Saa nyt nähdä.
Olen jo pidemmän aikaa haaveillut steampunk-larpin kirjoittamisesta, mutta minun perfektionismillani, sopivan pelipaikan puutteessa ja larppiporukan tämän hetkisellä budjetilla jää nyt vielä joksikin aikaa haaveeksi.
Kirjoittanut: Lucilla A (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 02.05.2010 00:14
Bad News! Lip Servicellä ja parilla muulla merkillä oli oikea steampunk-mallisto Camdenin goottikaupoissa viime Lontoon-reissullani. Steampunk on juuri nyt Englannin goottipiireissä todella in. Muuten ihan kiva ja pidän itsekin tyylistä (kerrankin ruskeaa ja muutakin metallia kuin hopeaa ja pidän viktoriaanisesta tyylistä ja 1800-luvun koneista) mutta aivan karmeaa laatua! Opiskelin ennen tekstiilialaa, joten minulle goottivaatteiden kangaslaatu, pitsit ja leikkaukset ovat iso, iso ongelma. Nuo vaatteet olisivat muuten näyttäneet hienoilta, mutta materiaalit olivat todella halvannäkoiset verrattuna siihen Steampunkiin, jota olen alan harrastajilla nähnyt. Ennemmin tilaisin vaatteet ja asusteet nettikaupoista tai tekisin itse.

En pukeudu tyyliin itse, mutta ostan koruja paikallisilta Steampunk-markkinoilta silloin kun niitä pidetään. Yhdistän Steampunk-koruja lolitavaatteisiini (jotka valmiiksi ovat aika viktoriaanisia), ja joku kutsuikin minua viime London Expossa "Steampunk-lolitaksi" Parasta tuossa London Steampunk Societyssä, jolla oli oma osasto noilla messuilla oli alan harrastajien käytos, miehet avasivat aina ovet ja kumarsivat ja nostivat hattua - viktoriaanisia herrasmiehiä!

Mutta välttäkää oikeasti noita goottifirmojen steampunk-virityksiä. Varsinkin, jos niissä on "nahkaa". Huh huh
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.05.2010 11:17
Coolest kids in the school
Skenen cooleimmat tyypit?
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 02.05.2010 15:59

Lainaus: Lucilla A

Bad News! Lip Servicellä ja parilla muulla merkillä oli oikea steampunk-mallisto Camdenin goottikaupoissa viime Lontoon-reissullani. Steampunk on juuri nyt Englannin goottipiireissä todella in.

Uhh... Kyllä se on ihan kaikkialla nostamassa päätään, ei pelkästään Englannissa. ;(
Kyllä alan harrastajillakin näkee aika kämäisiä itse tehtyjä suttuja, joihin verrattuna esim Lipparin vermeet ovat taivaallisia.

miehet avasivat aina ovet

Tiedätkös mistä tuo "tapa" juontaa juurensa ? Itse availen siitä huolimatta naispuoleisille otustimille ovet, mutta..

Mutta välttäkää oikeasti noita goottifirmojen steampunk-virityksiä. Varsinkin, jos niissä on "nahkaa". Huh huh

Kyllä niissäkin on ihan kivoja, siitä huolimatta että Lipparin laatukin on mitä on. Käyttövaatteita niistä saa, juhlavermeet voi tehdä itse.
Kirjoittanut: Azop (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.05.2010 21:24
Odotinkin jo tämän aiheen rantautumista tällekin foorumille

Itse hankin steampunk vermeeni yleensä kirppareilta, mutta joskus jopa joku henkkamaukka voi tarjota jotain "hyvää" kunhan itse muuntelee. Suosin suhteellisen käytännöllistä pukeutumista pienillä steampunkahtavilla vivahteilla höystettynä joten rakettireput ja röntgengogglet jäävät enempi sivualalle omassa tyylissäni. Sen sijaan olen hyvin innostunut 1800/1900-luvun taitteen scififantasioista, westerneistä, viktoriaanisen ja edvardiaanisen ajan keksinnöistä ja puolitieteelisistä ilmiöistä jotka luonnollisesti istuvat hyvin steampunk maailmaan joka jäljittelee juuri kaikkea edellä mainittua.

Ja sitten jotain blaablaablaata omasta näkökulmastani höyrypunkkaamiseen:
Steampunkkarihan voi olla myös ihan viktoriaanisen tyylinkin turvin, kysymys on vain asiayhteydestä ja siitä miten vaatteensa kantaa. Esimerkiksi nuo kuuluisat gogglet eivät minun mielestäni ole kovin oleellinen osa pukeutumista ellei kyseisten gogglejen kantaja kuvittele tarvitsevansa suojalaseja jossain tilanteessa, sama pätee siihen silinteriin joka ei saa olla itsearvoinen joka asun lisuke, vaan arvonsa tuntevan herrasmiehen päähine.
Naisille on puolestaan tarjolla kasapäin erilaisia ideoita viktoriaanisiksi päähineiksi, aina siitä koristeellisesta minisilinteristä täytettyyn ankkaan, olihan naisten päähinemuoti 1900-luvun alussa villeimmillään. Naisten ei tulisi kuitenkaan tunkea sitä tavallista silinteriä päähänsä vain sen takia että se on steampunkkia (sama koskee miehiäkin), koska se rikkoo helposti kauniin asukokonaisuuden olemalla aika out of place object. Sitäpaitsi liian syvällä päässä oleva matala silinteri saa naisen otsan näyttämään liian lyhyeltä.
Toisaalta taas, jos pukeutuu sporttisen herrasmiehen asuun ja lisää asukokonaisuuteen gogglet, voidaan vaikka kuvitella että kysymyskessä on urheiluilmalaivapilotti tms. (joo, kyllä: Edvardiaanisen ajan lopulla pidettiin muutamia airship racingeja joissa herrat ratsastivat kiikkerän näköisillä mini-ilmalaivoilla).
Rattaiden käyttö koristelussa on taas viittaus uuden ja uljaan teollisen vallankumouksen palvonnalle (viktoriaanisesta näkökulmasta); Ratashan kuvaa Teollista (koneiden) voimaa, innovaatiota ja kehitystä, joten se sopii mainiosti steampunkkarin tyyliin, mutta niidenkin käytössä kannatan henkilökohtaisesti maltillisuutta.

Yleisenä tyylisuuntanahan, juuri pukeutumisen puolesta, steampunk tipahtaa goottigenren syleilyyn yllättävän helposti, suoraan viktoriaanisen tyylin ja cyberin ristisiitoksena, mutta lopulta steampunktarinat ja viktoriaaniset fantasiakertomuksetkin istuvat aika hyvin gööttien suosimiin teemoihin.
Muusiikillisesti spunkissa ei sitten olekkaan mitään yhteistä goottien kanssa paria poikkeusta lukuun ottamatta, eikä steampunk ole edes musiikkigenre vaan enemmänkin konteksti johon erilaisia musiikityylejä ja bändejä voidaan liittää...

Niin ja tuli muuten mieleen että joistakin western tyyppisiä vaatteita myyvistä kaupoista saattaa ehkä löytyä jotain steampunk vaatetukseen sopivaa...
Kirjoittanut: Ardath (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 05.05.2010 22:36
Heh, itse vein oman steampuk villityksen ehkä äärimmilleen, kun menin opiskelemaan Kelloseppäkouluun Noh, se on nyt vuodessa nähty ja syksyllä sitten korumuotoiluun. Viehätys elokuvia, musiikkia ja pukeutumistyyliä kohtaan on silti säilynyt. Ja juu, on muutamat steampun aiheiset korut suunniteilla
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 24.05.2010 18:04
http://draculaclothing.com/index.php

Dracula Clothingilla näyttäisi olevan jonkin verran steampunkahtavaa vaatetta myytävänä, eivätkä hinnatkaan ole kovin pahoja. Toimittavat myös ympäri maailman.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Giffirt
  • Lähetetty: 06.06.2010 16:49
Oho. Tämän siitä saa kun onnistuu olemaan pitkään poissa. Mutta kiva kun ihmiset ovat vastailleet tähän näinkin paljon. Jotenkin odottelin paljon vähäisempää keskustelua.

Lainaus: BronzeRain

Olen jo pidemmän aikaa haaveillut steampunk-larpin kirjoittamisesta, mutta minun perfektionismillani, sopivan pelipaikan puutteessa ja larppiporukan tämän hetkisellä budjetilla jää nyt vielä joksikin aikaa haaveeksi.

Jos tuo ikimaailmassa toteutuu, niin tässä yksi joka tulee peliin mukaan innosta kiljuen.
Ja ihan uteliaisuudesta, millaisia/mitä ovat steampunkahtavat bändit? En ole tottapuhuen edes itse ajatellut, että tämän voisi viedä musiikin puolelle, joten mieluusti kokeilisin tuotakin osa-aluetta.

London Steampunk Societyssä, jolla oli oma osasto noilla messuilla oli alan harrastajien käytos, miehet avasivat aina ovet ja kumarsivat ja nostivat hattua - viktoriaanisia herrasmiehiä!

Voi ei. Yhyy. Haluan tuonne. Pakko varmaan googlailla enemmän koko tuosta Exposta. Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta.

Kiitän linkeistä. Nyt voin kuolata niiden sisältöä lopun päivää.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.06.2010 17:13

Lainaus: Giffirt

millaisia/mitä ovat steampunkahtavat bändit?

Bändejä jotka ovat valinneet pukeutumiseensa ja biisien aiheiksi steam-juttuja. Abney Park taitaa olla tällä rintamalla ihan lippulaivabändi, muita ovat ainakin Vernian Process, Unextraordinary Gentlemen, Clockwork Dolls... ja googlella löytynee varmasti lisää.
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 07.06.2010 23:54

Lainaus: Iiriva

Dracula Clothingilla näyttäisi olevan jonkin verran steampunkahtavaa vaatetta myytävänä, eivätkä hinnatkaan ole kovin pahoja. Toimittavat myös ympäri maailman.

Haha, tuolta bongasin taskukellon mikä oli hinnaltaan 33e. :3
...ostin täsmälleen samanmoisen kellon eBaysta7,5e postikuluineen.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit