Gootti.net

20.6.2014: Foorumin ohjelmisto ja Kuuttinetin ulkoasu vaihdettiin. Ainakin tuoreiden viestien toiminto on kosahtanut. Tule, näe ja koe.

Urheiluvarusteet

Kirjoittanut: VariSami (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: VariSami
  • Lähetetty: 29.08.2010 19:11
Tällä kertaa en jaksanut vaivautua miettimään jotain kornia tapaa liittää otsikkoon gootteus, vaan aihe on yksinkertaisesti goottifoorumilla keskustelua urheiluvaatteista - siis goottien urheiluvaatteista. Tarkistin myös, ettei ainakaan tällä hetkellä ole aktiivista ketjua aiheesta, joten mikä ettei.

Saatan olla satunnaisliikkuja, mutta viime aikoina olen tullut ajatelleeksi, voiko henkilö viestittää tyylisuuntaustaan lähtiessään lenkille. Tänään kävin itse pyörälenkillä ja ainoat siitä kertovat asiat olivat mustat nahkakynsikkäät (ainoat keleihin sopivat hanskat) ja kokomusta vaatetus. Jotenkin nauratti, kun muutama kohtuullisen gootin näköinen, luultavasti yläasteikäinen, tyttö vilkaisi jotenkin samaan tapaan kuin tavista voisi katsahtaa. Tai siis, samalailla kuin voisi katsoa tavista, joka nauraa pukeutumisellesi - tiedättehän, tietoisena omasta erilaisuudesta ja ylpeänä siitä.

Osaan kuvitella, että salille ja muuhun sisäliikuntaan voisi ottaa vaikka jotain vanhoja, jo hieman kulahtaneita bändipaitoja vaikkapa, jos haluaa viestitittää tyyliään. Jotenkin ulkoliikunnassa - varsinkin kelien nyt viiletessä, vaihtoehdot tuntuvat vain käyvän vähiin. Goottivaatteita ei ensinnäkään ole tarkoitettu liikkumiseen, ja tuskin kukaan haluaa pilata niitä ylenmääräisellä hikoilulla. Näyttäisihän se hieman tyhmältäkin hölkätä pitkässä nahkatakissa. (Joudun tosin myöntämään käyttäneeni serkun koiraa juoksulenkillä nimenomaan täyspitkässä nahkatakissa.)

Eli siis, millaisia ratkaisuja itse kullakin löytyy tähän "ongelmaan"? Käytetään nyt heittomerkkejä, koska eihän se todellakaan ole ongelma kaikille. Urheilu on urheilua ja gootteilu on gootteilua - kyllähän sen helposti ymmärtää, että nämä kaksi voi helposti pitää erilläänkin.
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 29.08.2010 19:26
Urheilu on tosiaankin urheilua ja siihen tarvitaan sen mukaiset varusteet. Minulle on lopulta aivan sama, mikä paita minulla on päälläni juoksulenkillä, koska tavalliset puuvilla t-paidat menee nopeasti piloille eikä niiden ulkonäköön kannata siksi satsata. Ne hienot, hengittävät juoksupaidat maksaa aika tavalla, joten otan vaikka sen kirkkaan keltaisen jos se on tarjouksessa. Nyt taitaa olla harmaa kierroksessa, kun maksoi alle 20e. Jotain vanhoja bändipaitoja olen käyttänyt, kun en käytä niitä enää muuten: tällä hetkellä viimestä tehtäväänsä juoksupaitanani suorittaa Morbid Angelin paita, sitten se joutaa roskiin. Hyödynnän myös omia ja äitini tekemiä vikatikkiostoksia, jotka jäävät muuten kaappiin pölyttymään. Minulle ei liikuntaa harrastaessani ole sinänsä merkityksellistä viestittää mitään ajatusmaailmastani tai viiteryhmistäni ympäristölle, keskityn vain siihen mitä olen tekemässä. Vaatteet ei siis ole ne mun aatteet, vaikka vaatteilla onkin kivaa koreilla.
  • Lähetetty: 29.08.2010 19:49
Noista kunnon hengittävistä urheilupaidoista... Ainakin varustelekalla on tarjolla kohtuuhintaan tavaraa. Yhdysvaltojen armeijan musta kosteutta siirtävä paitani ei alkanut edes haista sen kummemmin, vaikka käytin sitä vajaan parinkymmenen kilometrin pyörälenkeillä pahimpien helteiden aikaan tänä kesänä - poljin siis täysillä ja hiki tuli. Hintaa on muistaakseni 18€.
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 29.08.2010 20:15
Kiitos vinkistä, VariSami. En tullut edes ajatelleeksi, että Varustelekasta voisi löytyä. Urheilukaupat riistää asiakkaita. Urheiluvaatteiden ja varsinkin lenkkareiden valmistajien työpajoissa niitä riistettyjä vasta hikoileekin. Mahtaako Karhu valmistaa lenkkarinsa vielä Suomessa, v*tuttaa maksaa jollekin ylikansalliselle firmalle, esim. Nikelle tai Pumalle, kun tietää mitkä olot niissä kiinalaisissa tehtaissa on. Hikeä ja kyyneleitäkin piisaa siis sekä valmistuksessa että käytössä!
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.08.2010 22:37

Lainaus: VariSami

Tarkistin myös, ettei ainakaan tällä hetkellä ole aktiivista ketjua aiheesta

Plussapisteet kotiin!

Urheiluun on tosiaan vaikea liittää millään tavalla goottiutta. Trikoohousut näyttävät mustanakin vain trikoohousuilta, ja jos jossain urheilupuotien vaatteissa on minkäänsorttista näyttävämpää yksityiskohtaa on hintakin sitten sen mukainen. Ratsastusvaatetuksen valmistajat ovat onneksi huomanneet, että tallikamppeetkin voivat näyttää hyvältä, ihan suoranaisesti goottirompetta ei tältäkään saralta löydä mutta kyllä esimerkiksi ne farkkuratsastushousut mitkä tällä hetkellä omistan ovat huomattavasti perusratsareita näyttävämmät ja siksi ne alun perin ostinkin.

Voihan sitä toisaalta valita harrastuksensakin ulkonäköperustein, esimerkiksi itämaisen tanssin killuttimet ovat kyllä hyvinkin gootikkaita.
Kirjoittanut: MustaHukka (NeppaGootti)
  • Lähetetty: 29.08.2010 23:05

Lainaus: Piiskansiima

Voihan sitä toisaalta valita harrastuksensakin ulkonäköperustein, esimerkiksi itämaisen tanssin killuttimet ovat kyllä hyvinkin gootikkaita.

Mulla tuli ekaksi tuo vatsatanssi ja vasta sen jälkeen kiinnostus goottityyliin Perinteisempään itämaiseen en kyllä henkilökohtaisesti menisi yhdistelemään goottityyliä ollenkaan, mutta esimerkiksi tribaltyyliin tuo gootikkaampi pukeutuminen, koristelut ja meikit sopivat erittäin hyvin
Gothic Tribal Style
  • Lähetetty: 30.08.2010 10:15
Kieltämättä minunkaan on vaikea perinteistä vatsatanssia yhdistää gootteuteen, koska olen nähnyt lähinnä hyvin värikkäitä asukokonaisuuksia sillä saralla. Tuo MustaHukan laittama kuva kyllä tosin antaa ymmärtää, että tribeltyylin osalta hän on oikeassa. Kun huomioidaan sanan tribe, josta tribal on johdettu, merkitys eli heimo, alkaa ajatuttaa, millaista goottityyliä itse asiassa saisikaan aikaan sekoittamalla mustan väriteeman ja synkät aiheet alkukantaisiin koruihin ja tyyliin. Ainakin korujen osalta se on suhteellisen helppoa kuvitella - paljon venytyksiä ja feikkivenytyksiä. Ja niin, rastat varmasti sopisivat kokonaisuuteen...

Ja jos aiheesta vielä jotain kirjoittaisi... Verkkopaidat. Jos vain kehtaa käyttää sellaista julkisesti. Ajatus tietenkin sopii lähinnä miehille. Täydennetäköön myös, että tällä tarkoitetaan nyt niitä oikeasti hikoiluun tarkoitettuja verkkopaitoja eikä mitään Blackgroupiltä löytyvää, joka soveltuisi vaikka kalastukseen.
Kirjoittanut: MustaHukka (NeppaGootti)
  • Lähetetty: 30.08.2010 10:24

Lainaus: VariSami

Kieltämättä minunkaan on vaikea perinteistä vatsatanssia yhdistää gootteuteen

Perinteinen egyptiläinen/turkkilainen/libanonilainen vatsatanssi on liian "ilottelevaa" ollakseen vakuuttavasti gootti ;D Vaikka esim. egyptiläisessä tyylissä laulujen aiheina on joskus raastava mustasukkaisuuden tuli, kaksoisssielut yms. ja tanssissa eläydytään noihin tunteisiin. Tribalissa on sitä tarvittavaa mystisyyttä.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.08.2010 14:42

Lainaus: MustaHukka

Perinteinen egyptiläinen/turkkilainen/libanonilainen vatsatanssi on liian "ilottelevaa" ollakseen vakuuttavasti gootti ;D

Hm, minä en arvioinutkaan asiaa tuolta kantilta vaan ihan koristeelisuusperiaatteella. Kuinka kerettiläistä muuten olisi esittää perinteistä vatsatanssia tribal-asuun puettuna, kun eikös tuo american tribal fusion ole ihan eri tanssilajinsakin...
Kirjoittanut: Morso (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.08.2010 16:58
Nyt olen tyytynyt urheilukauppojen mustaan valikoimaan. Olisi kyllä mukavaa, jos jostain saisi goottimaisiakin urheiluvaatteita.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 6 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 12.03.2013 05:55, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 194 henkeä!