Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

X-tra-X

Kirjoittanut: Filthy Angel (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 30.12.2006 13:28
olen tässä kuolannut X-tralta vaatteita ja muuta roinaa jo pitkään mutta en kyllä ole uskaltanut vielä tilata... joten kyselisein teiltä vähäsen asiasta jos joku sattuisi tietämään... eikös postikulut sieltä ole jotakin 20e luokkaa.. ja pystyykö tilaamaan postiennakolla..?? kauanko tilauksen perille pääsemisessä kuluu..?
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 30.12.2006 13:33
Mä olen tilannut noita X-traxin vaatteita tuolta Blackgroupista. Tulee äkkiä, ja postikulut ei oo hirveet. Mut sä taidat tarkoittaa suoraan firmasta tilaamista, siitä en tiedä.
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 30.12.2006 14:18
minä olen ja miettinyt samaa, siellä on ihania vaatteita ja hinnatkaan ei mitään erityisen kalliita, mutta tuo ulkomailta tilaaminen epäillyttää, ja kun siitä on vaan kuullut aika huonoa kuinka kaikki tilaamat tavarat eivät ole tulleet/eivät ole olleet sellaisia kun on odottanut.
Kirjoittanut: Raivonkyynel (Nimetön)
  • • Muokkasi: Raivonkyynel
  • Lähetetty: 31.12.2006 21:16
Huudossahan näkyy paljon X-tra-Xilta tilattua kamaa eli ilmeisesti tavara kyllä tulee, mutta kolmen kuukauden päästä tilauksesta. Ja postikulut on sen 20 euroa ja kokoluokat ovat ihan jotain out of this world
Postiennakosta en tiedä, mutta kyllä sen tavaran pitäisi tulla. Luotettavilta kyllä vaikuttavat.

Itse olen tilannut joltain englantilaiselta firmalta jotain, mutta eipä näkynyt tavaraa. Rahat saatiin kyllä poies.
Kirjoittanut: Velvet Grey (Nimetön)
  • Lähetetty: 01.01.2007 15:24
X-tralta kuulemma tulee mitä sattuu (väärää kokoa, ihan eri tavara kuin on tilattu jne.), että suosittelisin kyllä piipahtamaan mieluummin paikan päällä.
Kirjoittanut: QueenOfWinter (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.01.2007 16:13
Postiennakolla sieltä ei voi tilata. Muutenkaan en oikein x-tra-x:ää suosittele. Veli tilasi sieltä kengät ja takin. Sai odotella niitä useita kuukausia ja takki hajosi parin käyttökerran jälkeen ja kengät olivat väärän väriset.

Itse tilasin sieltä kengät ja ne sain noin kuukaudessa.
Kirjoittanut: Kurojaki (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 01.01.2007 17:20
X-tra-x:sta tilatessani lähetän aina ensin sähköpostin ja kysyn onko heillä haluamani tuotteet varastossa,viimeksi kahdeksasta haluamastani tuotteesta oli yksi varastossa.Eli huonosti niillä varastossa tavaraa on.Pisimmillään olen ventannut 4 kuukautta kun vaadin rahani takaisin ja tulihan ne.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 02.01.2007 00:34
Kannattanee lukea tästä aiheesta keskustelua Schattenin palstalta. Noin kolme neljästä kertoo huonoista kokemuksistaan, mukaan lukien allekirjoittanut. En ikinä enää tilaa mokomasta ************* mitään.
Kirjoittanut: schlee (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 02.01.2007 16:51
Olen nyt kahdesti tilannut tuolta XtraX:ilta, molemmilla kerroilla tavarat ovat tulleet. Minulla ei oikeastaan ole kyseisestä kaupasta mitään huonoa sanottavaa, vaatteet ovat olleet upeita ja oikean kokoisiakin. Sähköpostia jouduin kyllä laittamaan, kun yhtä tilaamaani tavaraa ei ollut saatavilla paitsi odottamalla pitkään. Palvelu on ollut suhteellisen ripeää ja maileihin on vastattu jo samana päivänä. Ja jos tavaroita ei ala kuulumaan kuukauden sisällä niin kannattaa ehdottaa sen vaihtamista johonkin korvaavaan samanhintaiseen tuotteeseen. Eikä minusta lopultakaan se kuukauden odotus nyt niin pitkä ole. Viimekerralla tilasin sen verran paljon vaatteita, että tulivat eri paketeissa, ensimmäinen paketti tuli jo muutaman viikon kuluttua tilauksesta. Onhan siellä joissain vaatteissa eri koot kuin täällä meillä, mutta siellä näkyy ne muutostaulukot, ja tarkemia mittoja voi kysyä sähköpostilla (M-koko hameissa on sitten aika iso). Tilatessa olen käyttänyt tilisiirtoa, vaikka luotokortilla maksaminen olisi varmaan kätevämpää.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 02.01.2007 17:28

Lainaus: schlee

Eikä minusta lopultakaan se kuukauden odotus nyt niin pitkä ole.

No vähän miten sen ottaa. Kun Play.comista tilaa maanantaina, niin tuotteet ovat torstaina tai perjantaina kotona. Play.com ei edes sijaitse EU:n kauppa-alueella, kuten X-tra-X.

Tosiaan, se aiemmin mainitsemani kyseistä kauppaa koskeva ketju löytyy osoitteesta http://www.clubschatten.net/keskustelu/viewtopic.p hp?t=1366

Pari lainausta:

Vuosi sitten X-tra _hävitti_ tilaukseni. Sinne katosivat luottotiedot, valokopiot, nimmarit, puhumattakaan itse tavarasta... Ei yhteydenottoja, ei anteeksipyyntöjä, ei koko nimiä.

Kaveri tilas ainakin yli vuosi sitten jotain paitaa ja hametta ja korsettia, eikä alkanu kuulumaan niin alkoivat mm puhelimella kyselemään, ja saksaksi piti räpeltää. Ja tuotteet piti vaihtaa. Ja taas säheltämään.
Eikä niitä ole kuulunut vieläkään.

Sain tilaukseni (kahdet kengät) viime viikolla. Ei kestänyt "kuin" nelisen kuukautta perilletoimitus. Oli ensimmäinen - ja myös viimeinen - kerta kun sieltä mitään tilaan.

Kuukausi meni eikä mitään kuulu. Kului vielä pari viikkoa, kunnes meidän tilauksen hoitaja otti yhteyttä sähköpostilla. Hän sai tiedon jonka mukaan paketti oli lähtenyt jo 3 viikkoa sitten kohti Suomea. Ei muuta kuin odottelemaan... Voi sitä riemua kun paketin noutanut soittaa ja ilmoittaa että täällä olisi nyt muutamat rannekorut ja t-paidat haettavana mutta 80% kamoista puuttuu. Firma aikoi postittaa jokaisen tuotteen sillä periaatteella että mitä nyt sattuu tavaroista sillä hetkellä olemaan hyllyssä, ja asiakashan tässä maksaa postikulut.

Ei kun yhteydenottoa mihin ei vastattu. Meni kuukausia ja paketissa tuli NewRockin kengät joiden tilaus oli peruutettu 3viikkoa aikaisemmin, eikä sillä hyvä vaan mukaan oli laitettu reppu X-tra-X:n logolla. Kaveri tuumasi että no kai hän ne kengät ottaa kun laittoivat repun mukaan korvaukseksi sähläyksestä mutta ei. Laskua katsellessa reppu MITÄ EI KOSKAAN TILATTU oli lisätty loppu saldoon.

Nämä ovat siis satunnaisia poimintoja tuolta toisen foorumin keskusteluketjusta. Henkilökohtaisesti en ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä kuukauden odottelu postimyyntitilauksessa on kohtuullista. Juuri nämä ihmiset aiheuttavat sen, että nettikaupat toimivat miten sattuvat ja asiakkaat joutuvat siitä kärsimään.

Perusperiaatehan on se, että mikäli tuote näkyy varastosaldossa, niin sen pitäisi esim. EU:n alueella olla tilaajalla viikon kuluessa tilauksen suorittamisesta. Itse tilaus pitäisi pystyä käsittelemään vuorokauden sisään, tai ainakin lähettää asiakkaalle välittömästi informaatiota siitä, milloin itse tilaus voidaan käsitellä ja tuote pakata. Ei ole ollenkaan hankalaa kehittää nettikaupan infrastrutuuri niin, että jokaisen tuotteen kohdalla voidaan ilmoittaa arvioitu toimitusaikataulu. Tietenkin asiakasta kuuluisi informoida joka välissä. Ensinnäkin tilausvahvistus heti, seuraavaksi tilauksen käsittelystä kertova tieto, seuraava viesti tilauksen lähdettyä jne. Mikäli tuotteita ei ole varastossa ensinkään, niin niitähän ei pitäisi luonnollisestikaan kaupitella.

Nettikauppoja ei saa koskea eri asiakaspalvelusäännöt kuin näitä kivijalkakauppoja, silloin nimittäin mennään täysin metsään. Jos menet Gigantista ostamaan telkkaria, mitä siellä ei ole, niin kyllä sieltä saa toimitusaika-arvion ja soittelevat sitten perään, milloin sen saa noutaa. Joskus jopa toimittavat kotiin asti aivan ilmaiseksi, mikäli tilattaessa tuotetta ei ollut. Voisin pitää tästä pitkänkin luentosarjan, sillä opetan ammattikorkeakoulussa nettibisnestä.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit