Gootti.net

Muhkummat gootit

Kirjoittanut: Jezebel (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 29.10.2012 21:13
Vaikka olenkin tuhdista minästäni laihtunut 26kg, niin silti. Argh. Olen indeksin mukaan normipainossa, mutta etenkin paitojen ja takkien ostaminen on tuskaa, koska olen varsin rintava. Ostin Restylestä ihanan mustavalkoraidallisen jakun, kaikkein suurimman mikä oli tarjolla ja se paskiainen ei mene edes kiinni, hyvä ettei itku päässyt. Vaatekoothan ovat vuosien varrella pienentyneet ja eräät ketjut kuten ystävämme HenkkaMaukka ja kumppanit myyvät pienikokoisia kamppeita. GT muistaakseni möi aavistuksen isompaa kuin Henkka. Näitä liikkeitä tulee koluttua kun ei täällä Oulussa ole kunnon vaatekauppaa ja tämä ihmislapsi on pa. Minua on alkanut ihan tosissaan ärsyttää vaatekauppojen "isojen tyttöjen"-osastot. Siis mitä sviidua?! Ehkä takana on joku hieno ajatus, mutta itselle tulee vaan mieleen että tässä on nämä normaalien vaatteet ja tässä ne läskien kaavut. Inhottavaa, en minä ainakaan isoimmillani halunnut ostaa vaatetta jossa luki jotain PlusGreatSizeGirlAmazon. Muutenkin vaatteiden ostaminen oli henkisesti ihan hirveää, niin pitääkö vielä kääntää veistä haavassa?
Kirjoittanut: Myria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 29.10.2012 23:10

Lainaus: Jezebel

Vaatekoothan ovat vuosien varrella pienentyneet ja eräät ketjut kuten ystävämme HenkkaMaukka ja kumppanit myyvät pienikokoisia kamppeita.

"Vaatekoko on myyntikeino. Vaatekauppoja edustavan Tekstiili- ja muotialat -järjestön toimitusjohtaja Veli-Matti Kankaanpää kertoo, että vaatekokoja on todellisuudessakin suurennettu. Aiemmin kokoa 36 ollut voi mahtua edelleen samaan kokoon, vaikka painoa olisi tullut lisää." Koko IS:n juttu täällä.
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Necroerotica
  • Lähetetty: 30.10.2012 12:38
Minua ihmetyttää miten joku gootti ei löydä vaatteita!
Kokemukseni mukaan monen goottivaatemerkin vaatteet on helvetin isoja.

Ja olen ihan normaalikokoinen, n. 90cm-65cm-90cm....

S-kokoisissa joustavissa paidoissa jää rinnan kohdalle vielä paljon tilaa, ainakin 20cm isompi ympärys menisi...
Kirjoittanut: Jezebel (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.11.2012 20:22
Aijaa, taas oppii uutta.
Jotenkin tuntuu välillä nuo Henkan rytkyt niin olemattoman kokoisilta.

EMP:n naistenvaatteet on myös tuntuneet melko nafteilta, pakko tilata XL tai muuten napa vilkkuu.
Oliko Sanna von Steam, joka myy isommille gootittarille vaatteita, jos oikein muistan?
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.11.2012 10:38
Bat Attackilla tuntuu ainakin miesten vaatteita saavan sellaisiin kokoihin asti että niihin pukisi pienen planeetan. Koot tosin vaihtelevat aika sattumanvaraisesti, välillä ei mene M päälle ja välillä taas saman kokoiseen riepuun mahtuisi kaksi tyyppiä sisälle.
Kirjoittanut: MissNebel (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 16.11.2012 19:36
Mielestäni en ole mitenkään lihava, vaikka olenkin nyt parissa vuodessa ottanut melkein 20cm lisää persettä, mutta vielä pari vuotta sitten olinkin hyvinhyvin laiha. Olen siis kohtalaisen tyytyväinen muutokseen, mutta nyt en meinaa enää löytää sopivia vaatteita, varsinkaan netistä tilattuna, koska olen melko pitkä, 170cm, pitkäjalkainen, leveäharteinen ja se pahin, tasapaksu (95cm-81cm-100cm). Kaikissa vaatteissa mitä katselee, mitat on niin että vyötäröni pitäisi olla ainakin 10cm tästä pienempi, jotta mahtuisin muilta mitoilta hyvin istuvaan vaatteeseen. Kai sitä pitää hankkia joku kiristävä aluskorsetti tai muu joka puristais joitain senttejä pois, jotta mahtuisin kaikkiin ihaniin vaatteisiin
Kirjoittanut: Kalmankoura (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.11.2012 17:18
Itselläni on ollut ongelma toisinpoäin. 32-34 kokoa löytyy kyllähyvin jokapuolelta, mutta kun satun olemaan sellaista 28-30" kokoluokkaa, tosin kovasti koittanut ja toivnut lihovani, mutta hyvin huonolla menestyksellä.
Kirjoittanut: Capitaine Ina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 22.11.2012 17:31
Jokseenkin ongelmallista tämä nykyinen ajatusmalli, että hyvinvoiva ihminen mahtuu piiloon virpomavitsan taakse mitä nyt tukka sieltä vähän pilkistää. Toivoisin, että edes synkiöpuolella asiat olisivat paremmin. Mustahan tunnetusti pienentää, eivätkö tätä ole vaatesuunnittelijat huomanneet? Vaan visiitti Intian Basaarissa paljasti, että ainakin niihin vaatteisiin häviän yleensä M-koon ihmisenä kuin kirppumainen esiteini miesten XL-huppariin. En tiedä ko. kaupan vaatteiden tyylikkyyden tai laadun sopivuudesta vaatimuksiinne, mutta luulisin sieltä löytyvän ainakin jonkin verran kokoja, vai onko aika kullannut muistoni?
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.11.2012 21:06
Siis muuten löytyy kyllä vaatteita mutta kaikki naisten pitkähihaset nii vaikka muuten olis vaikka vähän iso se paita niin ei käsivarret vaan sovi. mitä.
Kirjoittanut: katavor (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.12.2012 17:35
Minäkin olen iso kokoinen.(lihonut muutamassa vuodessa normaalista). Olen löytänyt muutaman sopivan hupparin ja hameen mutta housuja en ole löytänyt. Minua lähin gootti kauppa on ylivieskassa ja sieltä olen yhden hupparin, hameen ja paidan ostanut. Myös netistä olen tilannut mutta niin kuin jo sanottua että iso kokoiselle on vaikea löytää vaatteita muutenkin.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit