Gootti.net

Miten 13v "saa" pukeutua?

Kirjoittanut: Wolfie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 31.01.2014 16:46
En nähnyt tämmöistä täällä, toivottavasti en tee nyt ylimääräistä..
Mutta siis, kuinka 13 vuotias voi pukeutua? Saako käyttää korkeita kenkiä, korsetteja, rastoja..? Haluaisin tietää mitkä luokitellaan "aikuisten vaatekappaleiksi", ja mitkä taas ovat minun ikäluokkani käytettävissä. Minkälainen tyyli sopii kouluun? Apua kaipaisin. :<
Kirjoittanut: Mirilla (Jäsen)
  • Lähetetty: 31.01.2014 17:19
Suosittelen valitsemaan kouluun sellaiset vaatteet, joissa jaksat istua. Tälläytyä voinee sitten koulun jälkeenkin. Itse lukiolaisena vedän aamulla päälleni vaatetta lämpötilan mukaan - jos on kylmä, hautaudun huppariin, jos on lämmin, voin mennä yksinkertaisessa mekossa yms. Sitäpaitsi tuon ikäisenä ei voi koskaan tietää, miten ikätoverit käyttäytyvät nähdessään korsetin tai edes 'tavallisesta' mitäänsanomattomasta harmaasta hupparista poikkeavan paidan.
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 31.01.2014 20:13
Itse olen vielä yläasteella, ja pukeudun gootisti mutta rennosti. Mulla on mustat farkut, joku bändipaita/kauluspaita, bleiseri ja joku cool huivi. Rastoja laitan hassusti välillä. Mulla siis ihan luomurastat. En usko että siihen mitään erityisiä sääntöjä on, että miten sen ikäisen pitäisi pukeutua, löydä oma juttusi ja mieti, miten sovittaisit sen kouluun.
Kettinkejä esimerkiksi voi vähentää, nykyään en pidä juuri koskaan, mutta olen joskus myöhästynyt tunnilta, kun jäin ulkona johonkin penkkiin kiinni Eli sellaset vaatteet kannattaa valita, missä pystyy istumaan kauan, ja jotka eivät ole tiellä tai haittaa työskentelyä, ja sellaset kengät jotka saa nopeasti jalkaan.

Liikkapäivinä kannattaa hillitä meikkiä!
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 03.02.2014 19:59

Lainaus: Wormboy

Kettinkejä esimerkiksi voi vähentää, nykyään en pidä juuri koskaan, mutta olen joskus myöhästynyt tunnilta, kun jäin ulkona johonkin penkkiin kiinni

Tuosta sen verran, että se vähä mitä omasta yläasteesta muistan on, että kettingit oli kielletty. Siinä oli joku pituusraja, olisiko ollut että yli 15cm ketjuja ei saanut olla, mutta esimerkiksi avainketjut oli kielletty koska niitä voi periaatteessa käyttää aseena. Mitäpä nyt ei voisi jos vintillä viiraa, mutta ainakin omassa koulussa oli tuo politiikka.

Hukkapätkänä olen käyttänyt korkkareita muistaakseni 15-vuotiaasta asti. Nykyisin vähemmän, koska olen laiskempi ja mukavuudenhaluisempi kuin ennen. Korkkarit kannattaa kuitenkin aina valita huolella, erityisesti kun sekä jalka että pituus vielä kasvavat niin kannattaa keskittyä siihen että jalassa on mukavat monot. Vääräksi kehittynyttä jalan asentoa on todella hankala korjata vanhemmalla iällä.

Myös kiristyskorsetit on kasvuiässä vielä vähän kyseenalainen juttu, koska luusto on vasta muovautumassa. Siitä on kai jonkinverran kiistaa että paljonko aktiivinen korsetin käyttäminen nuorella iällä oikeasti vaikuttaa luustoon ja sisäelimiin, mutta koska niitä korsetteja ehtii käyttää myöhemminkin niin pelaisin ennemmin asiassa varman päälle.

Ikään katsomatta fiksuinta on pukeutua tilanteen mukaan. Metsään ei kannata mennä korkokengissä ja napapaita ei lämmitä kovilla pakkasilla. Ja vaikka yhteiskunta antaa välillä aika tymiä ja ristiriitaisia viestejä, niin pukeutumisesta ei kannata stressata liikaa ja kannattaa nauttia siitä ettei ole vielä aikuinen.
Kirjoittanut: Satanica (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 03.02.2014 20:20
Silloin kun minä olin 13-vuotias pukeuduin tosi rennosti. Minulla oli remmihousut ja joku bändipaita. Vasta kasi-ysi luokan tietämillä aloin pukeutua korsetteihin ja vastaaviin. Nykyään koulussa pukeudun mahdollisimman rennosti, työn teko kun ei ihan suju plattarit jalassa ja korsetti päällä..

Suosittelen rennohkoa pukeutumista. Rentous ei aina tarkoita housuja ja t-paitaa, vaan se voi olla vaikkapa legginsit, trikoohame ja siisti paita. Yksinkertainenkin pukeutuminen näyttää fabulousilta Toisinaan voi kokeilla sukkahousuja ja hametta jne. Itse käytän edellä mainittua comboa hyvin usein ja toimii. Korsetin laitan nykyään päälle vain erityistilaisuuksiin. Joskus laitoin ylä-asteella kouluunkin, mutta kyllä sen kanssa on hankalaa istua 6-7 tuntia ilman, että alaselkään alkaa särkeä.

Korsetit, älykorkeat korot (sellaiset piikkikorot ja plattaripiikkarit) jättäisin kotiin. Itse käytän kouluun mennessä ihan perinteisiä tylsiä matalia saapikkaita, mutta toisinaan tasapohjaisia New Rockeja tai korkokenkiä, joilla on helppo kävellä. Pleasereita tai muita kapealestisiä kenkiä en pukisi ikinä kouluun ihan vain siksi, että ne alkavat jossain vaiheessa ahdistamaan aivan varmasti.

Joku tuolla sanoikin, että pukeutuu sään mukaan ja suosittelen sitä itsekin. Vaikkei olisikaan niitä vaatekaapin parhaimpia releitä päällä, voi silti näyttää kivalta goottimimmiltä.
  • Lähetetty: 05.02.2014 14:22

Lainaus: Giffirt

Myös kiristyskorsetit on kasvuiässä vielä vähän kyseenalainen juttu, koska luusto on vasta muovautumassa.

Sitä minäkin vähän ajattelin.. :/ Entäs mitkä vaatteet ovat liian "seksikkäitä" kuitenkin vielä lapsen päälle?
Kirjoittanut: Satanica (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 05.02.2014 16:56

Lainaus: Wolfie

Entäs mitkä vaatteet ovat liian "seksikkäitä" kuitenkin vielä lapsen päälle?

Tähän on vähän hankala vastata, kun liiallisen seksikkyyden käsittää kukakin vähän eri tavalla. Minun "nuoruudessani" ei goottitytöt pahemmin välittäneet siitä, mikä näytti liian seksikkäältä ja mikä ei, kuviteltiinhan tuolloin jo olevansa niin aikuisia *reps*.

Nyt näin aikuisena voin sanoa asiasta mielipiteeni. En kouluun laittaisi mitään verkkosukkahousuja tai mitään ylilyhyttä hametta, josta näkyy takamus heti, kun hieman nojautuu eteenpäin. Suosisin tuossa iässä enemmän tasapaksupohjaisia kenkiä, en niinkään niitä ihania ja legendaarisia "tappokorkoja". Pvc on materiaalina myös vähän niin ja näin nuorella, mutta jos sitä käyttää vaikkapa vain juhlissa, ei asiassa mielestäni ole mitään väärää. Mielestäni on pääasia, että pukeutuu niin kuin tuntee olonsa mukavaksi ja turvalliseksi.
  • Lähetetty: 10.02.2014 20:00
Okei .. Hieman aiheesta poiketen, minkä ikäisenä korsettia voisi sitten käyttää ja missä tilaisuudessa?
Kirjoittanut: Mirilla (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.02.2014 22:11
^ Itse hankin ensimmäisen korsettini 15-vuotiaana ja olen käyttänyt sitä koulun itsenäisyyspäivätansseissa, erilaisissa tapahtumissa ja juhlissa, yms. Perus koulupäivänä olen tainnut käyttää vain kerran, kun tuntui siltä, että jaksaisin sen päivän paremmin korsetin tukemana ja silloinkin taisi olla hupparin alla piilossa.
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 11.02.2014 09:28

Lainaus: Wolfie

Okei .. Hieman aiheesta poiketen, minkä ikäisenä korsettia voisi sitten käyttää ja missä tilaisuudessa?

Lainaus: Mirilla

Itse hankin ensimmäisen korsettini 15-vuotiaana

Miulla on semmonen käsitys, että 16 vuotiaana olis luusto tarpeeksi kehittynyt, että korsetin käyttö ei aiheuta vaurioita, erityisesti ns. tight lacingissä. Tuo Mirillan mainitsema 15 on miun mielestä tarpeeks lähellä, varsinkin jos ei käytä säännöllisesti vaan just "erityistilaisuuksissa". Seksikkyyteen en mene sanomaan mitään, koska voihan korsetti olla just vaatteiden alla. Itse oon hankkinut ensimmäisen (ja ainoan) korsettini "18 -vuotislahjaksi".
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit