Gootti.net

Miten 13v "saa" pukeutua?

Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 11.02.2014 15:28
Jaaha, taisin selittää lähinnä kouluun liittyen, mutta sielähän tän ikäset on suuren osan ajastaan...
Mulla ainakin kyllä vanhemmat kattoo pahasti jos on paljastavia vaatteita. No en kyllä sellasia juuri ikinä kaytäkään, mutta esimerkiksi housut, joissa oli lahkeet niin hajalla, että ne olis voinu laskea minishortseiksi kyllä saivat aika paljon palautetta.
Ja juuri siitä korsetista tuli sanomista etten saisi sellasta pitää. Mulla oli sellanen muoviluinen koristekorsetti jossain juhlissa aina välillä, sellasetkin ihan nättejä jos niitä ei kiristä ihan äärimmilleen. Sellasta pidin itse 13-vuotiaana.
Mutta aika moni goottityylin löytäessään, kuten minäkin joskus, tekee sen virheen, että tunkee vaan päälle kaikkea vähänkin goottiin viittaavaa. Ei kukaan tarvitse kymmentä niittivyötä, eikä joka päivä tarvitse tehdä mitään corpsepaintteja. Näytin itse seiskaluokalla todella tyhmältä, kun en osannut meikata, mutta siitä huolimatta aina yritin tehdä jotain AdoraBatBrat tyylistä meikkiä. Eihän se edes sopinut mulle.
Eli ei ole mikään kiire sen tyylin kanssa.
Kirjoittanut: Satanica (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 11.02.2014 16:32

Lainaus: Wolfie

Hieman aiheesta poiketen, minkä ikäisenä korsettia voisi sitten käyttää ja missä tilaisuudessa?

Minä taisin saada ensimmäisen korsettini yhdeksännellä luokalla, eli noin 14-15-vuotiaana. Mielestäni se on ihan ok ikä alkaa sellaista pitää, mutta kuten Roudatar totesikin, 16-vuotiaana nuoren luusto, iho ja elimistö alkaa olla aikuisen "tasolla" (sen takia esimerkiksi hiusväreihin on tullut uusi suositus, että alle 16-vuotiaan hiuksia ei saisi värjätä), joten uskoisin sen olevan hyvä ikä alkaa pitää korsettia.

Itse pidän korsettia vähän satunnaisesti. Yleensä juhlissa tai bileissä, keikoilla, festareilla.. Harvemmin arkena, mutta jos innostun ottamaan kunnon kuvia niin sitten. Ylä-asteella pidin korsettia koulussakin, mutta en yksinkertaisesti pystynyt olemaan sen kanssa koko päivää ilman, että alaselkää alkoi särkeä.

En kovin mielelläni pidä korsettia (siis sellaista kunnon kiristettävää) autossa, sillä kärsin sen verran pahasta matkapahoinvoinnista, että kiristävä korsetti ja automatka ei ole hyvä yhdistelmä.
Kirjoittanut: Wolfie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 11.02.2014 21:12
Entä kengät, mitkä olisivat sopivia tämän ikäiselle?
  • Lähetetty: 11.02.2014 21:17
Riippuu vähän siitä, minkälainen tyyppi on. Jos tykkää kovin rennosti pukeutua, ei ne Pleaserin sexykorkkarit välttämättä ole se järkevin vaihtoehto - tai korkeat korot ylipäätään, jos ei sellaisilla ole tottunut kävelemään.

Suosittelisin itse ehkä Demonioita tai New Rockeja näin alkuun. Erityisesti Demoniasta löytyy monen moista kenkää, isoa, keskikokoista ja pientä, söpöä ja naisellista. New Rockit ovat tosi mukavat jalassa (ainakin omat Neptunoni) ja niiden tasaisten pohjien ansiosta menevät hyvin arkikenkinäkin.
  • Lähetetty: 12.02.2014 22:00
Onko platformseilla inhottava kävellä? Siis kun menen pitkän osan koulumatkasta kävellen.. Minulla on nyt lähiaikoina ollut sellainenkin kysymys mielessä, että voiko kouluun laittaa näin talvella hameen ja sukkahousut? :/
  • Lähetetty: 13.02.2014 10:22
Ei minun mielestäni, jos kengät ovat hyvät jalkaan ja ne ovat tasapohjaiset. Tosin en mielelläni kävele pitkiä matkoja "isot kengät" jalassa. Riippuu siis vähän matkasta ja säästä. Talvella pidän kyllä plattareita, mutta vain, jos tiedän, ettei käveltävä matka ole kovinkaan pitkä. Laiska kun olen

Toki voit laittaa mitä vain yllesi, jos tarkenet talvisäässä. Itse käytän päivittäin hame-legginsit comboa, enkä toistaiseksi ole kuollut pakkaseen.
  • Lähetetty: 25.02.2014 14:49
Entäs meikki sitten? :>
Kirjoittanut: Nyxeria (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.02.2014 15:05

Lainaus: Wolfie

Entäs meikki sitten? :>

Kokeile mikä toimii
  • Lähetetty: 27.02.2014 11:58

Lainaus: Nyxeria

Kokeile mikä toimii

Juurikin näin. Vaikea suositella mitään meikkaustapaa, kun ei näe kuvaa - kaikilla, kun on vähän eri malliset silmät. Eri ihmisille sopii erilainen tyyli meikata.

Pääasia, että meikki on siisti ja sellainen, että tunnet olevasi siinä oma itsesi. Kaikkihan eivät meikkaa, joten meikkaamatta jättäminenkin on mahdollisuus.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 03.03.2014 19:01

Lainaus: Satanica

Pääasia, että meikki on siisti ja sellainen, että tunnet olevasi siinä oma itsesi. Kaikkihan eivät meikkaa, joten meikkaamatta jättäminenkin on mahdollisuus.

Komppaan. Itse en meikkaa, koska iho ei oikein kestä sitä ja lisäksi olen todella laiska asian suhteen. En myöskään ollut ikinä hyvä meikaamaan enkä nauttinut meikkaamisesta. Jos siitä tykkää niin meikaamisessa ei ole mitään pahaa, kunhan ei ihoaan vahingoita, mutta kannattaa muistaa että meikkaamattomuus on sekin ihan ok vaihtoehto. Lopetin itse meikkaamisen 8. luokalla. Kaksi päivää jaksoivat ihmiset asiaa ihmetellä, sen jälkeen ei ole muistaakseni kukaan asiaa kommentoinut.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit