Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Irtorastat ja rastojen laittajat !

Kirjoittanut: kismet (Nimetön)
  • Lähetetty: 21.07.2008 14:11

Lainaus: Kamalatar

2. Tarvitseeko sitten enää laittaa paljoa hiuksia aamuisin? Itse kun luontaisen liimalettini kanssa vietän aamuisin tovin jos toisenkin tupeeraten ja lakkaillen... Tarkemmin kysymykseni oli: Onko kuiturastoitetulla päällä mitään eroa vastaheränneenä kuin jotenkin aseteltuna?

Minulla on ollut pikkuletit ja rastat, ja pidin niitä lähinnä aina yhdellä isolla letillä. En muuten niitä laitellut. Diggasin noista juuri sen tähden et kuiduista saa pituutta, paksuutta ja väriä. (omassa tukassani ei ole mitään noista) En omaa tukkaani osaisi enkä jaksaisi mitenkään laittaa. Niiden kanssa ei siis tartte tuhrata aikaa ja vaivaa sen kummemmin. Jos vetää saparot tai ponnarin niin siihenhän nyt ei mene kauaa aikaa.
Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.07.2008 16:04

Muutama aloittelijan jännittävä kysymys.

1. http://www.daniello.dk/iron.html Tuossa on erittäin hyvä ohje rastojen tekemiseen. Tolla tavalla oon ite saanu tehtyä hyviä rastoja (kiitos Heiaken). Ennen tein niitä kiehuvan veden avulla.
2. Ite en tee näille mitään muuta kun pistän ponnarille
3. Tiukalle vaan. Ite käytän erilaista kiinnitystekniikkaa (Lyhentää hiuksia enemmän)

Lainaus: Heiaken

ja tässä vielä ohje tuohon blanket stich braidiin joka siis "lyhentää" omaa tuccaa enemmän kuin normi rasta ja sopii siis paremmin pitkähiusisille:
URL
Kirjoittanut: missEmily (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 22.07.2008 15:00
Itse olen pitkään katsellut kuiturastoja kuolaten, mutta cyperin rastoja katsellessa vähän kyseenalaistanut niiden laatua ja pysyvyyttä. Voisiko ihmiset jakaa vähän kokemuksia cyperin rastoista. Ja sitten vielä kannattaako siis heti lähteä tekemään omia rastoja vai ostaa valmisrastat?
  • Lähetetty: 22.07.2008 15:37

Lainaus: missEmily

Voisiko ihmiset jakaa vähän kokemuksia cyperin rastoista.

Mulla o sellasia kokemuksia, et kerran ku niit pitää ne pysyy iha ok:na, mut onhan nuo takkuuntunu ja aukeillu ja vaikka mitä osa on ihan tajuttoman huonossa kunnossa. Ite sanoisin, et rupee vaa suoraan opetteleen ite rastojen tekemistä. Tosin ensimmäisistä rastoista ei välttämättä tuu kovin hehkeitä niin siinä tapauksessa on tietty parempi ostaa valmisrastat (jos meinaa vaan kerran pitää tai... jtn)
Kirjoittanut: Banshee (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 25.07.2008 23:21
http://www.youtube.com/watch?v=7rVmxPS6suE <--------- Onko kokemuksia tuollaisesta tavasta tehdä rastoja?
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 27.07.2008 23:18

Pitääkö sitten vain letittää niin kireälle kuin ikinä menee vai onko siihen joku poppakonsti?

Poppaskonsti on itselläni tämä (ja muuten toimiva sellanen):

Heität siis rastan toisen pään tään toiselle puolelle, otat omia hiuksia sopivasti ja jaat sen oman hiuksen kolmeen osaan. NYT TULEE TÄRKEÄ ja huomioitava osio: Letität alkuun aivan tavallista lettiä jonkun 3-5 kertaa, jonka jälkeen rasta on petin keskellä. (ymmärretty?) Sitten siitä pidät nämä kolme osaa edelleen esillä, yhden otat rastan yhteyteen ja kahdella leität rastan ympärille ja TATTADAA rasta on kiinni päässä ja pysyy.

Lainaus: Layil

Mulla o sellasia kokemuksia, et kerran ku niit pitää ne pysyy iha ok:na, mut onhan nuo takkuuntunu ja aukeillu ja vaikka mitä

Tosin meigällä on tähänkin konstinsa : D Olen yleensä käyttänyt sekaisin omatehtyjä rastoja ja sitten valmiita. Valmiit ovat kestäneet sen takia, että olen välillä irottanut päästä ne ja tupeerannut ja pyöritellyt ja vedenkeittimellä riehunut (höyryttänyt) ne uuteen uskoon, valmis rastat takaisin muiden joukkoon ja hengissä on taas selvitty.
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 27.07.2008 23:34

Lainaus: Layil

Mulla o sellasia kokemuksia, et kerran ku niit pitää ne pysyy iha ok:na, mut onhan nuo takkuuntunu ja aukeillu ja vaikka mitä

Sama täällä :D Kaverin neuvosta olen värittömään kynsilakkaan diappannut rastojen päitä, niin eivät ole aukeilleet tai alkaneet ripaantua, mutta muuten en oikein jaksa pitää niistä huolta... ^^''
Kirjoittanut: Ania (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 28.07.2008 17:37
"okei nyt yksi hyvin idiootti kysymys tähänväliin tuosta rastojen kiinnityksestä. Itselleni saan rastat elokuun alkupuolella ja kaverini lupasi laittaa ne kiinni letittämällä. Hän kuitenkin mainitsi omien rastojensa olleen kiinni (Sillonkun päässänsä olivat) kuumaliimalla...
Nyt siis rupesi askarruttamaan että miten tämä on mahdollista ? taisiis onko kenelläkään teistä kokemusta tällaisesta, että miten se tapahtuu.. siis ettäkö vain törkätään tukkaan kuumaliimaa ja isketään rasta päälle ja - TSÄDÄÄM pysyvät vaiko miten... kun en itse tajua D"

Kuumaliimaa?? :O En kyllä tajua minäkään, kuulostaa aika riskialttiilta. Omat olivat päässä ihan letittämällä, niitä Cyberin rastoja, ja ihan hyvin pysyivät, kolmen kk:n jälkeen hapsottivat tosin hieman sieltä täältä, mutta ihan mukavat silti. Kannattaa muuten niitä rastan ympärillä olevia hiuksia selvitellä ihan kunnolla (jos ei siis koko päätä rastoita), ekalla kerralla tukka päätti muodostaa omaa rastaa siihen letityskohdan ympärille -> saksilla irti-> muutama lyhythiuksinen tupsu muuten pitkien hiusten seassa.
Kirjoittanut: MissAnnThrope (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: MissAnnThrope
  • Lähetetty: 28.07.2008 20:17

Lainaus: missEmily

Voisiko ihmiset jakaa vähän kokemuksia cyperin rastoista

Cyberin rastat näyttävät paketissa tiiviimmiltä kuin todellisuudessa ovat, usein paketin avatessa ne ovat vain löysästi kierrettyjä ja alkavat "purkaantua". Jouduin sinetöimään niitä itse, ennenkuin niitä voi laittaa päähän.

oma kysymys:

Kertokaas riittääkö 12pussia kreppikuitua itsetehtyihin rastoihin koko päähän? Olen tehnyt aikas tiiviitä rastoja. Näyttää vaan siltä, että materiaalini loppuvat kesken..
  • Lähetetty: 28.07.2008 23:48

Lainaus: MissAnnThrope

Kertokaas riittääkö 12pussia kreppikuitua itsetehtyihin rastoihin koko päähän?

Ite tein yheksästä pussista kaverille pään täyteen rastoja.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 5 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit