Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Irtorastat ja rastojen laittajat !

Kirjoittanut: groomeri (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 03.04.2012 13:48

Lainaus: Anyxia

Näkyykö se oma nuttura sieltä alta? Ja miten saisi tuolla tavoin rastat päähän niin, että pysyisivät edes sen yhden päivän päässä ilman että lähtee valumaan heti kun vähänkin tuulee???

Itse olen laittanut tällä tyylillä joskus päähäni lisäkkeitä (LINKKI) ja myös tuolla samalla tavalla, mutta pienemmillä lisäkenipuilla ja alemmas päähän sellaisella saparotyylillä. Kun tekee tarpeeksi muhkean lisäkkeen ja tarpeeksi tiukan nutturan niin ne omat hiukset ei juurikaan näy, toki mukana kannattaa olla kaveri (tai parikin peiliä), jolta voi tarkistaa aina, että rastat eivät ole valahtaneet nyttyrän päältä.
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.04.2012 14:57

Lainaus: groomeri

Itse olen laittanut tällä tyylillä joskus päähäni lisäkkeitä (LINKKI)

Vautsi! Kiitos kauheesti ohjeista! Enköhä mä noilla jotenki pärjää

EDIT: Nyt menee vähän ot mut on pakko mainita kun repesin täysin kun tuo nettiselain käänsi sen suomeksi ja siitä tekstistä tuli niin hauskan kuuloista! xDDD "Laita pari kauhun kaatumiset, joita asennetaan pitsi" ja "Tärkeää on sijoittaminen tämän pulla!" :'DDDDDDD
Kirjoittanut: Sypressi (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • • Muokkasi: Sypressi
  • Lähetetty: 11.09.2012 21:12
Miten ihmeessä te onnistutte??
Yritin tehdä juurikin äsken kuiturastoja rastakuidusta, mutta eihän siitä mitään tullut -.-
Kysymykseni onkin, että miten saa tehtyä tälläiset

Paksut rastat

Ohjeita otetaan vastaan mielellään kuva muodossa.
(pieni rastaton pääni ei ymmärrä pelkkää tekstiä)

Ja onko ketään ikinä milloinkaan sekoittanut kuituhiusta ja huopaa ja tehnyt niistä rastat?
Onko tämä edes mahdollista??
Kirjoittanut: Satanica (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 14.09.2012 21:08
^ Nuo ovat mun mielestä ainakin tosi kivan väriset ja ihanan paksut. Itsellä tulee samantapaista jälkeä vääntäessäni rastoja, enkä tajua, millä hemmetillä ne saa tiivistettyä kunnolla. Youtuben olen kolunnut läpi ja noudattanut ohjeita, mutta silti tuntuu, että rastat jäävät jotenkin sotkuisiksi ja törröttävät rumasti joka paikasta. Kauheasti tunnutaan suosittelevan metallikampaa, mutta ei tule mitään.. Tai sitten kuituni on huonolaatuista. Mistä kuidusta saisi helpoten takutettua?
Kirjoittanut: Julienne (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 14.09.2012 22:16
Omalla kokemuksella voin sanoa ainakin sen, että ''mattakuitu'' ei tiivisty kunnolla vaikka kuinka sitä työstäisit. Ite tilaan buyhairilta kanekalonit, niin siellä on yleensä tuotekuvauksessa että onko mattakuitua vai kiiltäväpintaista. Kiiltäväpintaisesta saan ainakin itse parhaat ja tiiveimmät rastat jotka sitten kestääkin kauemmin nättinä, kun taas tuo mattakuitu tuppaa nukkaantumaan ja kierteet aukeilemaan helpommin jos rastoja pitää jatkuvasti. Mitä takuttamiseen tulee, mie käytän sellaista koirien harjaukseen tarkoitettua metallikampaa ja toimii varmaan parhaiten kaikista, mitä olen kokeillut. Tottumuskysymyksiähän nämä on ja tekemällä oppii, ei kai siinä muuta. (:
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 17.09.2012 11:36

Lainaus: Julienne

Kiiltäväpintaisesta saan ainakin itse parhaat ja tiiveimmät rastat jotka sitten kestääkin kauemmin nättinä, kun taas tuo mattakuitu tuppaa nukkaantumaan ja kierteet aukeilemaan helpommin jos rastoja pitää jatkuvasti.

Joo, jonkun kerran olen erehtynyt ostamaan jotain muuta kuin Kanekalonia, ja ei niistä oo kyllä tiiviitä rastoja saanut. Ns. luonnollisen näköiset rastat niistä voi tehdä, mutta eipä se hippitukka hirveän gootikkaalta näytä.

Toi kuva tuolla esittää rastaperuukkia, jonka väsääminen onkin sitten oma juttunsa. Oon väsännyt rastoja 7 vuotta, enkä oo koskaan vaivautunut edes kokeilemaan rastaperuukin tekoa - lähinnä siksi, koska noi halpis kanekalon-peruukit on aivan hirveän tuntuisia päässä.

Tiiättekö, jos ei oikeasti halua tukkajutuista aikaavievää harrastusta, niin kannattaa tilata rastat vaikka ebayn tai hairextensionsforumin kautta. Yhdenkin kokopään kattavan rastasetin tai kahden rastalisäkkeen tekemiseen menee aikaa tunteja, puhumattakaan sitten päähän letittämisestä.
Kirjoittanut: DarkPrincess (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.09.2012 15:15
Mä en jaksa lukee koko keskustelua läpi, mutta osaisko joku selittää, miten tapahtuu pesu sitten, kun on villat/kuidut päässä? Mä ajattelin huovuttaa itelleni villarastoja ja joko tehdä niistä fallsit tai sitten letitellä kiinni. Miten se pesu sit käytännössä tapahtuu ja muutenkin kuoleeko mun hiukset siihen? Ne on nyt perseeseen asti, niin mä en haluis pilata näitä rastakokeilulla. Siksi siis luultavasti kuitenkin askartelen wool fallsit.
Mä oon nyt ihan rakastunu rastoihin ja tahon itellekki. Kaikki alko joskus vuonna miekka ja kilpi ku ihastuin Sofi Oksasen hiuksiin ja siitä asti oon tahtonu rastat ku aloin googletella erilaisia systeemejä
  • Lähetetty: 28.09.2012 11:01

Lainaus: DarkPrincess

osaisko joku selittää, miten tapahtuu pesu sitten, kun on villat/kuidut päässä?

Se riippuu. Ensinnäkin, jos aiot villarastat päässä mennä suihkuun niin niiden pitää olla toooodella tiiviit. Itselläni nimittäin kävi niinkin ikävästi eräs kaunis ja sateinen provinssi kun olin villarastat päässä sielä vesisateessa ja mulla ei ollut ilmeisesti tarpeeksi tiiviit ne rastat ni aamulla ku heräsin ni olivat sateen takia jotkut sieltä sun täältä venähtäneet niin, että näytti joltain makkaralta kun ensin leveä kohta - kapea naru - leveä kohta : DDD Itse en käynyt ikinä ne päässä suihkussa, vaan otin ne aina joka kerta erikseen pois. Tässähän tietysti kuluu kivasti aikaa jos ne letittämällä laittaa niinkuin minä, mutta halusin välttämättä saada pestä koko pään.
Kirjoittanut: DarkPrincess (Jäsen)
  • • Muokkasi: DarkPrincess
  • Lähetetty: 28.09.2012 12:01
Voi ei no mä päädyin tekeen semmoinen irrotetaan wool falls systeemin syystä että helpommat ja tajusin olevani lastenhoitaja maanantaina varmaan pesiydyn kylppäriin ja alan huovutella.

Edit. Aloin huovuttaa itselleni musta violetteja fallseja. Mä nyt vielä kyselen tyhmiä, eli onko villa kevyempää kuin tekokuitu? Mä huovutin just yhden noin peukalon paksuisen rastan ja se painoi kosteana 58g ja haluan paksut niistä rastoista, niin onko mun järkevä jatkaa näillä vai ostanko suosiolla tekokuitua?
  • Lähetetty: 01.10.2012 11:09

Lainaus: DarkPrincess

onko villa kevyempää kuin tekokuitu?

Kuidusta ei paljon kokemuksia ole, mutta voisin silti jo aika varmuudella sanoa että ei, villa nimenomaan on painavampaa kuin kuitu! Ku villat pisti päähän niin kyllä taas hetki piti totutella pään niihin kun olivat niin painavat. Niskaa vähän särki ja päänahka ei antanut hengittää niin tuli vaikka mitä, mutta en silti kadu päivääkään sillä tykkään villarastoista
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit