Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Täytyykö gootin olla kaunis?

Kirjoittanut: Sähikäinen (Nimetön)
  • Lähetetty: 08.05.2009 12:08

Lainaus: Mystral

Toinen asia, itsetunto todellakin kaunistaa ketä tahansa. Se saa yleensä myös toiset näkemään sinut kauniina tai ainakin kauniimpana. Ihminen joka pyytelee anteeksi olemassaoloaan ja katsoo maahan pelokkaana, on harvoin kaunis kenenkään mielestä.

Tämä on juuri se mitä hain tolla "itsensä kantamisella" hyvä kun joku osasi pukea ajatuksen sanoiksi.
Kirjoittanut: HtorakiM (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 08.05.2009 14:01
Suora vastaus suoraan kysymykseen: ei

Kenenkään ei "tarvitse" olla mitään, eikä ole olemassa tahoa joka voisi määrittää mikä on jotain ja mikä taas ei. Olemme jokainen ainutkertaisia, sen pitäisi riittää.
Kirjoittanut: Ms. Cyanide (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Ms. Cyanide
  • Lähetetty: 15.05.2009 16:34

Lainaus: Mystral

Siksi kannattaisikin miettiä omia hyviä puoliaan ja keskittyä niiden korostamiseen, eikä omien vikojen miettimiseen. Yleensä toiset eivät edes huomaa vikojasi ja toiset taas rakastavat sinua juuri niiden takia

näin se menee...! kyllä jokainen voi itsestään löytää jonkun (ulkoisen) puolen, josta itsessään pitää ja tosiaan, joku sanoo ihastuttavaksi juuri sitä piirrettä jota itsessäsi kieroon katsot! Joskus menneisyydessä en omannut kovin hyvää itsetuntoa ja jäin ehkä hieman kaverini varjoon, joka oli ollut suosittu koko pienen ikänsä..kun sitten "löysin" itseni eli aloin näkyä ja kuulua, kuinkas kävikään?! kaverini yritti puketua kuin minä ja tunnusti ihan suoraan, että tunsi olevansa harmaavarpunen rinnallani kun itse olin niin naisellinen ja tyylikäs.valehtelisin jos väittäisin etten sillä hetkellä tuntenut suurta tyytyväisyyttä sisälläni. Tämä kaveri on edelleen erittäin hyvä ystäväni ja olemme molemmat iän myötä löytäneet omat juttumme, jotka tekevät meistä kauniin eikä kukaan tunne itseään pieneksi kenenkään rinnalla! ehkä se on sitten sitä "aikuistumista" kun osaa olla oma itsensä ja jos se ei jolle kulle riitä, se ihminen on turhake elämässäni ja voi etsiä seuraa, joka vastaa kyseisen osapuolen odotuksia tms.
Kirjoittanut: Black_Wings (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 05.07.2009 17:53
mua on sanottu monta kertaa kovikseks ja rankkikseks vaikka en oo kyllä yhtään sinnepäinkään olevaa tyyppiä varmaan tyylini vaikuttaa tähän arvosteluun suuresti, itse olen vähän isokokoinen mutta olen kuullut monta kertaa sen että olen kaunis nuori naisenalku itse en tykkää arvostelusta enkä arvostele ketään ulkonäön perusteella jokaisella on kuitenkin omat mielipiteet ja kukaan ei voi vaikuttaa niihin
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.07.2009 21:34
Tuleeko kenellekään muulle sitten koskaan inhottavaa itseinho tuntemusta vaikka muuten yleensä tuntuu ihan siedettävältä? Itselle tulee ajoittain näitä inhottavia, kalvavia itseinhon tuntemuksia jolloin tuntuu ettei ole yhtään mitään.
Ilmeisesti sitä ei ole tähän ikään mennessä sitten aikuistunut siinäkään asiassa.:/ Näistä tuntemuksista huolimatta ei halua muuttaa itseään ainakaan ulkoisesti, mitä nyt naaman vois laittaa vaihtoon.
Miuta kiusattiin lapsena koulussa ulkonäöstäni, haukuttiin rumaksi yms. ja vaikka mietin asiaa niin että olin lapsena kyllä aika harmaavarpunen ja nykyään nämä haukkujatkin ovat muuttaneet mielipiteensä, silti sitä kuvittelee etteivät vaan uskalla enää nykyään sanoa mitään ilkeää. Näistä ei vaan pääse eroon kokonaan ilmeisesti koskaan, ovat sentään lieventyneet ajan ollen onneksi ja suurimmaksi osaksi ajasta olo on itsensä kanssa ihan ok.
Kirjoittanut: Evelyn (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 06.07.2009 21:57

Lainaus: Malys_

Tuleeko kenellekään muulle sitten koskaan inhottavaa itseinho tuntemusta vaikka muuten yleensä tuntuu ihan siedettävältä? Itselle tulee ajoittain näitä inhottavia, kalvavia itseinhon tuntemuksia jolloin tuntuu ettei ole yhtään mitään.

Voi kuule, mulla ainakin lähes päivittäin. Muakin kiusattiin koulussa ja haukuttiin läskiksi sekä rumaksi. Sellainen jättää arvet, mutta eipä muu auta kuin eteenpäin porskuttaa. Pahinta on vain se etten ole itse tyytyväinen itseeni, poikaystävälle kelpaan tällaisena. Parhaani yritän muuttaakseni elämäntapojani ja laihtua, mutta se turhauttaa kun muutokset tapahtuu hitaasti. Ehkä ajan myötä itsevarmuus kasvaa ja on vähän parempi olla.
Muuten, mitä noita sun kuvia katselin niin sievä olet kuin pesusieni Et mitään naamanvaihtoja tarvitse.
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.07.2009 22:22

Lainaus: Evelyn

Voi kuule, mulla ainakin lähes päivittäin.

Sinänsä ikävää kuulla etten ole ainoa ajoittaisesta huonosta itsetunnosta kärsivä ja toisaalta taas mukavaa kuulla ettei ole ihan yksin tämän asian kanssa.
Kyllähän siis suurinosa mm. kavereistanikin valittaa aina kun ovat mukamas lihonneet yms. ja silti ovat tyytyväisiä itseensä, taitaa olla aika yleistä ainakin naisten keskuudessa valittaa omasta ulkonäöstä vaikka olisi kuinka upea. Omalla kohdalla se vaan on hieman erilaista (vai kuvittelenko vain?) kun iskee aito inhotus siitä ettei tätä nassua saa ihmisemmän näköiseksi millään.
Huono tapa on myös verrata itseään koko ajan muihin, kaikki näyttää niin paljon kauniimmilta aina. Itse asiassa muissa ihmisissä sitä näkee äärimmäisen harvoin rumia, vain kauniita ja vähän vähemmän kauniita.

Lainaus: Evelyn

Muuten, mitä noita sun kuvia katselin niin sievä olet kuin pesusieni Et mitään naamanvaihtoja tarvitse.

Kiitos kaunis. kun vaan voisi joskus vielä uskoakin positiivisiin kommentteihin.
Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 07.07.2009 01:02
Mä olin myös koulukiusattu 1-8-luokilla, tosin en ulkonäön vaan lähinnä nimeni ym typerän takia (eihän kiusaamiselle ikinä ole mitään "järkevää" tai "hyväksyttävää" syytä) Mä en oo ikinä tarkoituksella laihduttanut edes, kerran lihoin 72 kiloiseksi ja siitä tippui pahimmillaan 49 kiloon mutta nytpä on taas tullut reilusti takas kiloja, mulla on vaan nää paksut kanankoivet joita kauhistelen lähinnä valokuvista, ei muuta. Oon täällä varmaan aiemminkin sanonut, että jokainen on omalla tapaa kaunis, ja mun mielestä moinen kysymys "täytyykö gootin olla kaunis?" tai ylipäätään mikään tarviiko jonkun olla jonkin tietyn näköinen on aika turha kaiken kaikkiaan...
Kirjoittanut: rumanaama (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 07.07.2009 10:42

Lainaus: HtorakiM

Kenenkään ei "tarvitse" olla mitään, eikä ole olemassa tahoa joka voisi määrittää mikä on jotain ja mikä taas ei. Olemme jokainen ainutkertaisia, sen pitäisi riittää.
Täysin samaa mieltä.
Kirjoittanut: Evelyn (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Evelyn
  • Lähetetty: 07.07.2009 17:37

ja toisaalta taas mukavaa kuulla ettei ole ihan yksin tämän asian kanssa.

Täysin ymmärrettävää. Kyllä se jollain tapaa aina helpottaa kun on kohtalontovereita, se tieto ettei ole saman asian kanssa täysin yksin ja muutkin ymmärtävät mistä puhut.

Omalla kohdalla se vaan on hieman erilaista (vai kuvittelenko vain?) kun iskee aito inhotus siitä ettei tätä nassua saa ihmisemmän näköiseksi millään.

Ymmärrän tämän todella hyvin. Mä taas on tavallaan tottunut siihen, että on ruma ja ettei tätä mikään meikkimäärä auta. En enää jaksa edes yrittää olla jotain mitä en ole, ei jaksa yrittää olla kaunis. Mä vain olen olemassa ja sillä tsipuli : D

Itse asiassa muissa ihmisissä sitä näkee äärimmäisen harvoin rumia, vain kauniita ja vähän vähemmän kauniita.

Tämäkin on totta. Kun tuolla Lumouksessakin tuli pyörähdettyä niin kaikki siellä olivat kauniita minun silmissäni, ja itsellä oli melko mitäänsanomaton olo. Onneksi en antanut sen häiritä vaan pidin hauskaa kaverin kanssa.

kun vaan voisi joskus vielä uskoakin positiivisiin kommentteihin.

Tämä on hankalaa myös mulla. Heti kun joku jotenkin kehaisee niin ajattelen kehujan valehtelevan, mutta helpommalla pääsee kun sanoo vain kohteliaasti kiitos :]

Lainaus: Ninni

Oon täällä varmaan aiemminkin sanonut, että jokainen on omalla tapaa kaunis,

Mäpäs näytän kauniilta vain silmät kiinni katsottuna ; DD
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit