Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Gothic lolitat

Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 06.09.2007 20:42
Löytyy multa röyhelöitä ja härpäkkeitä mut lolitameininki on todella kaukana. Oon jonkin tapahtuman/sen hetken innostukseni takia joko perus sametti- tai cybergootti, yleensä sametti. Saiko tuosta nyt mitään selvää, jotenkin näyttää oudolta tuo lause...
Kirjoittanut: Nina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 10.09.2007 22:45

Lainaus: Nico Robin

Mo minäpäs nyt kyselen että päljonkohansie siitä ottasit??

Riippuu täysin mekon mallista, materiaalista ja koristuksista.
Kirjoittanut: Vade Horrorcraft (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 11.09.2007 00:43
EGL (Elegant Gothic Lolita) On mieletön juttu. Tosin, suomesta tällaista aitoa eleganssia ei taida löytyä ja Lahden ihq wnb-lolitat ärsyttävät. Pahimpia ovat "tää on muotii, oonpa siis sitä"-intoilijat minkä tahansa tyylin kanssa. Jostain kumman syystä näitä jrock ernuja on alkanu putkahtaa kuin valkovuokkoja keväällä. En toki tuomitse musiikkia, vaan matkimista, erilaisuuden tavoittelua, tekopyhyyttä ja yli-ihkutusta.
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • • Muokkasi: Swanette
  • Lähetetty: 11.09.2007 10:59
Ihailen lolitatyyliä, mutta en itse edusta kyseistä tyylisuuntausta. Hienointa minusta ovat sellaiset lolitat, jotka ovat tosiaan omistautuneet asialle, pukeutuvat siististi ja hienostuneesti ja heidän olemuksensakin hehkuu söpöilyä ja eleganttia käytöstä.

Veikkaan, että on kyllä aika hankalaa löytää mistään Suomesta kunnolla lolitavaatteita (kuten jo mainittiinkin), ellei osaa tehdä niitä itse. Osa Suomen goottikaupoista kyllä myy jonkin verran Gothic Lolita -henkistä vaatetusta, mutta entäs Sweet Lolitat ynnä muut...? Joissain japanilaisissa nettikaupoissa ym. näyttäisi olevan aivan ihania asuja.

Tuota lolitatyyliähän sivuaa myös esim. Aristocrat-tyyli, joka on hyvin viehättävä myös.
Kirjoittanut: kauhukakara (Nimetön)
  • Lähetetty: 11.09.2007 12:00
Itse edustan gothic lolita-tyyliä, erityisesti elegant gothic lolitaa. Mitkään über paljon pitsiä sisältävät luomukset eivät miellytä pahemmin silmääni. Siksi pidänkin EGL:sta, koska se on hillittyä ja aikuismaistakin. Myös tätä aristocraattiakin edustan.

Gosurori/aristocrat vaatteisiin en joka päivä pukeudu kun pukeudun myös samettigoottityylin inspiroimana
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • Lähetetty: 11.09.2007 12:59

Lainaus: kauhukakara

Gosurori/aristocrat vaatteisiin en joka päivä pukeudu kun pukeudun myös samettigoottityylin inspiroimana

Eikös muuten historiallisromanttisella samettigoottityylillä ja Aristocratilla ole periaatteessa aika paljon yhteistä? Tai näin olen ymmärtänyt. Ja samaten olen käsittänyt, että Aristocrat-vaatteet voivat olla myös värikkäämpiä tai hillityn värisiä eikä välttämättä mitään musta-tummanvioletti-viininpunainen -linjaa.

Korjatkaa toki, jos selostan ihan omiani.
Kirjoittanut: Shade (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 11.09.2007 16:41
Hmm. Minusta Gothic Lolitat voivat olla myös gootteja, eihän Lolitaan liity minkäänlaista asennetta/ajatusta/elämäntapaa, ainakin näin olen ymmärtänyt. Ihan sama.

Miellän itseni piiloindustrialgootiksi, koska kantti ei riitä ulkonäölliseen "ilmaisuun".

Gothic Lolita vois ollakin ihan kiva, mutta en kestäisi kovin pitkään sitä söpöilyä. Nuoren ikäni ansiosta se menisi vieläkin naurettavammaksi.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.09.2007 16:44
Kyllähän Suomestakin lolitaa saa vähän yhdestä sun toisesta puodista, Sweetsweet, Prettypretty jne. Ja kyllä Suomesta niitä ihan hyvin pukeutuneitakin lolitoja löytyy, vaikka eilen meinasi kyllä usko mennä, kun näin Helsingissä noin miljoona aivan hirvittävää loli/japsiernuihq -yritelmäviritelmää... :O
Kirjoittanut: kauhukakara (Nimetön)
  • Lähetetty: 11.09.2007 16:51

Lainaus: Swanette

Eikös muuten historiallisromanttisella samettigoottityylillä ja Aristocratilla ole periaatteessa aika paljon yhteistä? Tai näin olen ymmärtänyt. Ja samaten olen käsittänyt, että Aristocrat-vaatteet voivat olla myös värikkäämpiä tai hillityn värisiä eikä välttämättä mitään musta-tummanvioletti-viininpunainen -linjaa

Onhan niillä jonkin verran samaa, mutta mielessäni kyllä näen huomattavan eron niissä

http://en.wikipedia.org/wiki/Elegant_Gothic_Aristo crat
http://en.wikipedia.org/wiki/Aristocrat_%28fashion %29
Kirjoittanut: Nemesis (Nimetön)
  • Lähetetty: 14.09.2007 17:42
Oma mielipiteeni gothiclolita tyylistä on se, että niitä kumpaakaan ei voi millään tavalla yhdistää toisiinsa. Gootit ja lolitat ovat aivan eri asia.
Millä ihmeen järjellä nämä voidaan sitoa toisiinsa..?
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit