Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kaamosmasennus!?

Kirjoittanut: Elvira (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 19.12.2007 15:45
Mikään unimäärä ei tunnu riittävän! Aivan sama vaikka nukkuisi kuinka paljon, niin silti väsyttää koko ajan.

En ole aikaisemmin kärsinyt moisesta pimeän aikaan, päinvastoin, yleensä olen herännyt henkiin syksyisin ja alkutalvesta. Olen varmaan tulossa vanhaksi. Ja kahvia kuluu...
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 19.12.2007 15:59

Lainaus: Elvira

Mikään unimäärä ei tunnu riittävän! Aivan sama vaikka nukkuisi kuinka paljon, niin silti väsyttää koko ajan.

se on tää, kun melatoniinin tuotanto menee sekaisin, kun on koko ajan pimeää. Valohan siihen vaikuttaa, sen takia unirytmi toimii paremmin keväällä ja kesällä. mut ei se mitään, mä syön melatoniinia lääkkeenä muutenkin ja nukun parhaimmillaan 17 tuntia päivässä. Nukkuminen on ihanaa.
Kirjoittanut: Dark Eyes (Inkvisiittori)
  • Lähetetty: 19.12.2007 16:05
Itsellä varmaan pahemmanlaatuinen (kaamos)masennus päällä, ei tahdo jaksaa tehdä mitään, hankala edes kokeilla aloittaa jotain, koko ajan väsyttää eikä mikään oikein kiinnosta.
Kirjoittanut: Sharwynn (Nimetön)
  • Lähetetty: 19.12.2007 16:13

Mulla on ihan sama juttu, ja kun on aina väsynyt tuntuu ettei jaksa mitään, ei tajua mitään, ei osaa mitään ja on aina paha olo, tekee mieli vain kääriytyä peittoon ja nukkua kevääseen tai samantien vaikka kesään. Eikä minullakaan ole aikaisempina talvina ollut mitään tämmöistä, vasta nyt. Onneksi kohta on joulu, pääsen vanhempien ja sisarusten luo "maalle" rentoilemaan.
Kirjoittanut: Black angel (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 19.12.2007 18:04

sama juttu joka *elvetin aamu niin kyllä sitä masentuu aika helposti loppujen lopuksi.pidän tavattomasti siitä ku voi vaa jäädä nukkumaa viikonloppu aamuisin ja
se rentouttaa niin paljo ettei oikei haluis ees nousta ylös.
Kirjoittanut: kalmakalle (Aktiivi)
  • Lähetetty: 19.12.2007 18:32
Minun masennus on aina sitä jos asiat eivät mene putkeen. Nautin kaamoksesta ja kuutamo öistä. enemmän masentaa kesällä kun on kuuma. Oikeastaan ottaa päähän suunnattomasti ja tekisi mieli muuttaa pohjoisnavalle. Olen reilusti talvi ihminen. Vinterskugge!
Kirjoittanut: Ghorgul (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 19.12.2007 18:40
Tässä on nyt jo kuukauden ajan joka arkiaamu ollu semmonen fiilis että hyvä että sängystä pääsee ylös.
Täällä on kuitenkin viime talvena hankittu kirkasvalolamppu ruokapöydällä, niin sitten kun alkaa väsyttämään voi mennä vain vähäksi aikaa lukemaan kirjaa tai syömään välipalaa sen lampun valoon. Se virkistää vaikka ei siinä sillai yhtäkkiä tunne itseään virkeemmäks. Paras vaikutus yleensä on tullut kun on vaikka tunnin lukenut kirjaa sen lampun vierellä.
Jos alkaa tosissaan kaamosmasennus painaa, niin mun mielestä tollanen kirkasvalolamppu kannattaisi hankkia, vähän hintavia ovat kyllä, mutta jos oikeasti auttaa niin hinnan ei pitäisi olla mikään este.
Kirjoittanut: Freya (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 19.12.2007 21:57
Olen nykyään todella väsynyt. Aamut ovat pahimpia. Nytkin olen koulussa nukkunut tyylin kaksi ekaa tuntia melkein joka päivä. Alkaa koulunkäynti hieman kärsiä ja lukiossa on paha jäädä jälkeen.
Kirjoittanut: kalmakalle (Aktiivi)
  • Lähetetty: 19.12.2007 22:00
Freya

Voiii... Pitää syodä c vitamiinia ja d myös!
Kirjoittanut: Mystification (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.10.2008 02:56
Nyt alkaa omasta mielestäni se varsinainen kaamos, puut muuttuvat lehdettömiksi oksaluurangoiksi ja maa täyttyy kuralla. Ainoa kaunis asia koko ajassa on sen tuoksut, tai siis noin yleisesti syksyn tuoksu on helposti tunnistettava, raikas ja multainen.

Pimeäkin on tullut jo armottoman ajoissa, vaikkei kellojakaan ole vielä siirretty, ellen aivan väärässä ajassa elä. Kaiken kaikkiaan, huomaan itsestäni selvästi nyt ne piirteet joita kesällä ei ollut lainkaan. En ole ikinä pitänyt syksystä, paitsi sen alun väriloistosta, ja jos joutuu elämään jossakin mistä ei pidä, ei mikään tunnu onnistuvan lainkaan helposti. Se klassinen sängystä nouseminenkin on samanlaista kiehnäystä kuin valaalla kuivalla maalla.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit