Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Viimeksi katsomasi elokuva 3 !

Kirjoittanut: MissAnnThrope (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 15.01.2009 21:43
1408

Muistaakseni Stephen Kingin novelliin perustuva kauhupätkä. Joku paranormaaleja ilmiöitä tutkiva kirjailija menee yöksi hotellihuoneeseen, jossa on ollu 56 kuolemantapausta, eikä yksikään vieras ole selvinnyt hengissä tuntia kauemmin.
Alusta ihan hyvä pätkä, mutta lopussa meni hyvinkin kafkamaisen hämäräksi..
Kirjoittanut: Vulpecula (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 16.01.2009 00:39
Shoot Em' Up.
Pirun hyvännäköinen miespääosan esittäjä, Clive Owen
Kirjoittanut: Sarutor (Nimetön)
  • Lähetetty: 16.01.2009 13:19
Unleashed aka Danny the Dog, oiskohan ollu jo kolmas kerta q kyseisen leffan katoin.
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 16.01.2009 16:03
Twilight
Noniih, menin sitten katsomaan vihdoin tämän kauan odotetun spektaakkelin kaverini kanssa :3 Aika paljon jännitti kun olen kuullut vielä niin paljon erilaisia kommentteja leffasta. Olin erittäin kriittinen ja ennakkoluuloinen...
No, leffa alkoi kuin mikäkin keskiverto jenkkiläinen teinileffa, mutta niin toisaalta alkoi kirjakin Olin ihan positiivisesti yllättynyt Bellan näyttelijästä, joka ei ollut suoraan OC:stä repäisty teiniprinsessa. Leffassa oli aika hyvin toteutettu Bellan ja hänen isänsä luonteet ja suhde. Sitten Cullenit, se hetki mitä olin odottanut eniten leffassa; oliko se uusi Veren Vangit vai kökköinen Dracula 2001?
Ensin olin pettynyt. Emmet ei ollut yhtään mieleeni, ja Jasper sekä Rosalie olivat teennäisen kauniita ja erikoisia. Alice oli kuitenin tajuttoman ihana! Edwardista olin jo nähnytkin kuvia. Rooliin oli varmasti todella vaikea valita sopivaa näyttelijää, kun kirjassa Edward kuvailtiin jumalan tasolle, joten siinä mielessä näyttelijävalinta oli hyvä. Edward vastasi edes about mielikuvaani jonka olin saanut kirjasta. Aloin pitää näyttelijöistä kuitenkin aina vain enemmän kuin leffa eteni; jopa Emmet ja Rosalie alkoivat tuntua Emmetiltä ja Rosalieltä! ;D
Leffa oli romantiikannälkäisen teinitytön märkä päiväuni - ja minä olen teinityttö! En oikeastaan vielä tiedä mitä mieltä olen; en ole järkyttynyt Twilightin surkeudesta enkä mahtavuudesta. Pitää mennä katsomaan uudestaan, että pystyn keskittymään muuhunkin kuin maskeeraukseen ja näyttelijöihin.
Kirjoittanut: Aditu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 16.01.2009 16:58
Twilightin minäkin kävin katsomassa eilen kaverini kanssa. Pidin elokuvasta paljon, vaikka se sisälsikin huomattaman määrän todella kliseisiä juttuja. Huomasi kuitenkin että ne oli enimmäkseen tehty tarkoituksella ja siksi ne jaksoivatkin naurattaa pitkin leffaa. Roolivalinnat olivat mielestäni onnistuneita, vaikka suurin osa näyttelijöistä oli minulle ennalta tuntemattomia. Hienoa oli myös se, että oli keksitty vampyyreille uusia piirteitä perinteisten kliseisten lisäksi (glitteriho ).
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 16.01.2009 22:33
Repo! The Genetic Opera ylitti täysin odotukseni.
Itse elokuva oli laadukas ja mielenkiintoinen ja olettaisin, että jopa ne henkilöt, jotka eivät yleensä musikaaleista välitä, olisivat kiinnostuneita tästä. Ainakin, jos goottilainen tunnelma ja tietynlainen mielipuolisuus viihdyttävät.
Näyttelijävalinnat olivat osuvia ja jopa Amber Sweetin rooliin valittu Paris Hilton yllätti positiivisesti mikä tietenkin johtuu myös osittain siitä, että rooli oli hänelle suurinpiirtein tuttu.

Musikaalisesti elokuva oli todellinen elämys ja täytti odotukseni täysin. Itse rakastuin yhä syvemmin Sarah Brightmaniin ja kiitosta saavat myös Anthony Steward Headin, Terrance Zdunichin ja Alexa Vegan osuudet ja roolisuoritukset.

Jos joku ei ole vielä sattunut tästä ihanuudesta kuulemaan, niin suosittelen katsomaan elokuvan viralliset kotisivut: http://www.repo-opera.com/
Kirjoittanut: Grim (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • • Muokkasi: Grim
  • Lähetetty: 18.01.2009 19:06
Viimeksi katsoin elokuvan nimeltä Cloverfield..
..ja oli hyvä!

Idea ainakin on erikoinen, sillä koko muuvie on kuvattu käsikameralla, elokuva luokitellaan jännäri/kauhu, enemmän mielestäni ehkä _jännäri_, jos ei kumminkaan tietäisi elokuvasta yhtään mitään alkaessaan katsomaan se todella yllättäisi ja myös se yllätti, ettei koko elokuvassa ollut musiikkia lainkaan, paitsi siinä iihan alussa kun siinä on jotkut bileet, mutta tarkoitankin semmostasemmosta musiikkia mikä yleensä on elokuvissa silleen.. En vain osaa selittää, katsokaa ihmeessä!

Spoilaamaan en rupea, koska elokuva on mielestäni sata kertaa parempi jos ei tiedä juuri mitään.
Suosittelen erittäin lämpimästi kaikille jännäreitten ystäville.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 18.01.2009 19:38
Max Payne
Elokuva, joka pohjautuu tietokonepeliin. Payne (Mark Wahlberg) on huumeviraston agentti, joka lähtee selvittämään ja kostamaan vaimonsa ja vauva ikäisen lapsensa kuolemaa. Tähän liittyy yllättäen uudenlaisia kehityksen tuottamia huumeita johon liittyy mm. hallusinaatioita. Enempää en lähde paljastamaan. Visuaalisesti oli suhteellisen heikkoa esitystä ja tarina vedettiin jotenkin vaisusti, mutta kiireellä läpi. Jokin tässä jäi minua häiritsemään. Ei silti mitenkään huono. Kyllä se katsoa kannatti.
tähtiä sellaiset * * *
Kirjoittanut: predatoress (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 19.01.2009 02:26
Juuh, itsekin katsoin tuon Twilightin, mutta en tosiaankaan ymmärrä, mikä humu ja hössötys siitä on alkanut (Sama kuin Dark Knightin jälkeen... Iiih Jokeri... Joo-o...). Melko keskinkertainen pläjäys omasta mielestäni, ja esim. Blood & Chocolate oli minusta paljon onnistuneempi syvemmän sisällön puolesta.

Toisaalta, olen allerginen rymistelyefekteille ja liian sokerisille rakkaustarinoille, ja varsinkin jos elokuva vaikuttaa teinikamalta niin yöh...

Taidan palata Evil deadin pariin niin saa ees nauraa
Kirjoittanut: Tristessa (Aktiivi)
  • Lähetetty: 19.01.2009 11:59
Taas viikonlopun leffasaldoa:

The Day the Earth Stood Still

Lässähtänyt spektaakkeli on uudelleenfilmatisointi vuoden 1951 elokuvasta. Ihmiskunta on punnittu ja köykäiseksi havaittu: moinen apinalauma on saatava pois hyvää maapalloa pilaamasta. Mystinen sanansaattaja Klaatu (Keanu Reeves) saapuu maan päälle tuomaan ikävät uutiset ihmiskuntaa kohtaavasta harvesterista. Jennifer Connellyn näyttelemä astrobiologi pääsee parhaiten juttuun alienin kanssa.
Armeija vetää tietysti herneet nenään ja Klaatua viedään edes takaisin. Ihmiskunta yrittää keksiä syitä, miksi kosmista tuhoa pitäisi lykätä, ja loppuratkaisu on kliseistäkin kliseisempi.
Jennifer Connelly on roolissaan kauniimpi kuin koskaan, mutta muita valopilkkuja elokuvasta ei löydy. Klaatun omituinen robottikumppani on naurettava reliikki 1950-luvun scifi-leffoista. Jotain toimintakohtauksia löytyy mutta ei mitään uutta auringon alla.
Yksi tähti

Vicky Cristina Barcelona

Eurooppalaistuneen Woody Allenin viimeisin elokuva kertoo kahdesta naisesta, jotka viettävät kesää Barcelonassa. Naiset (Rebecca Hallin näyttelemä Vicky sekä Allenin luottonäyttelijäksi nousseen Scarlett Johanssonin Cristina) ovat luonteeltaan kuin yö ja päivä, mutta tämä ei estä molempia ihastumasta omalla tavallaan Javier Bardemin näyttelemään taiteilija-Juan Antonioon. Soppaa hämmentää Juan Antonion exä (Penelope Cruz), jota kohtaan taiteilijalla on edelleen vahvoja tunteita.
Verrattuna esimerkiksi Cassandra's Dreamiin tai Match Pointiin, Allenin uusin on itselleni pettymys. Tarina jää pliisuksi, kun perusjuoneksi paljastuukin vain kunnollisen Vickyn hairahtuminen himojensa valtaan ja sen mukanaan tuoma eksistentiaalinen rakkauselämän pohdinta.
Kaksi tähteä

Vacancy

Mistä pirusta näitä sikiää? Taas pariskunta on autoilemassa Ameriikan peräkylillä. (Maisemista ja paikallisten mentaliteetista tulee muuten hiukan mieleen vanhat kotikulmat Pohojanmaalla. Epäilen, että kylän alkuperäiset rakentajat ovat olleet suomalaisia siirtolaisia Himangalta ) . Matkanteko tyssää ja yösijaa haetaan epämääräisestä motellista. Eipä aikakaan kun pariskunta (Luke Wilson-Kate Beckinsale) huomaa näyttelevänsä vastahakoista roolia kulmakunnan kundien snuff-elokuvaprojektissa.
En ole pysynyt laskuissa, monesko samoja latuja kulkeva kauhuelokuva tämä oikein on parin vuoden sisällä. Kaikki perussäikytyskeinot ovat käytössä, eikä sanottavasti uusia keksitä.
Näistä elokuvista voi silti ottaa opikseen: älkää ihmeessä lähtekö autoilemaan minnekään peräkylille kuin korkeintaan vahvasti aseistettuina!
Yksi tähti

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit