Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Linux vai Windows

Kirjoittanut: Myria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 23.10.2007 16:18
Windows XP täälläkin. Linuxesta ei mulla ole kokemusta mutta tämä toimii (mulle) ihan tarpeeksi hyvin. Olisi kiva kyllä joskus kokeilla sitä Linuxtakin, mutta olisi se varmaan mulle turhan hankala
Kirjoittanut: DarkMessiah (Aktiivi)
  • Lähetetty: 26.10.2007 15:45
Windows Vista. Muuten kiva mutta ärsyttävän holhoava järjestelmä.
Linuxia en osaa käyttää alkuunkaan.
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 14.08.2008 18:32
Windows (xp, en tykkää vistasta :s) kyllä mielummin. Koulussa on koneissa Linux ja meinaan aina raivota sille koneelle, kun en hallitse käyttöä! ARGH ! Windowsin näppäintoiminnot ovat sentään ymmärrettäviä eikä ilman hiirtä eläminen ole mahdotonta...
Kirjoittanut: Vampira80 (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.08.2008 18:50

Lainaus: DarkMessiah

Windows Vista. Muuten kiva mutta ärsyttävän holhoava järjestelmä.

sama täällä, mutta jossain vaiheessa saan linuxin.
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 14.08.2008 23:22
XP oli mun mielestäni eka winkkarin käyttis jossa asiat pelasivat jotenkin järkevästi, suurimmaksi osaksi. Tarkoitan lähinnä järjestelmän vakautta joka oli kaikissa edellisissä winkkareissa ollut todella surkea. 98SE aikanaan oli siedettävä, tosin aikansa Macceihin verrattuna kuitenkin surkea. Jos joku ohjelma kaatui, piti yleensä buutata kone. Tuntuu nykyään jo käsittämättömältä kun tottunut ettei niin käy. Blue screen of death became a rarity in XP, but it still strikes sometimers.
Visvasta ei ole pahemmin kokemuksia, joten siitä en puhu mutta ainakin aiempien versoiden kans on niin, että sen tuon "alustan" (eli käyttiksen perus käyttöympäristön) ohessa olevat sovellukset on täysiä susia eli huonoja ominaisuuksiltaan, raskaita ja epävakaita kuten aiemmin eli vaikka Media Player, Movie Maker ym. ja tietenkin Exploder, joka oli koko XP:n ja edeltävien winkkareiden haavoittuvin osa, ja mikä hienointa ei sitä voi poistaa koska päivitykset tapahtuvat sen kautta. Muutenkin winkkarin osien poistaminen on tehty mahdollisimman hankalaksi ja jos sitä tekee niin törmää ihme ongelmiin, kokemusta on.
Lähes kaikki winkkarin sovellukset on parempi korvata muilla, esimerkkinä vaikka videoiden toisto. Joku Notepad vielä toimii, se on kai niin simppeli etteivät ole onnistuneet ryssimään sitäkin. Eli siinä on paljon työtä viritellä kone toimimaan hyvin kun sinne saa asentaa vaikka mitä. No ei winkkari-XP ole onnistunut tekemään jotain perus hakuominaisuuttakaan järkeväksi, joku saakelin animoitu koira siellä kyllä on mutta itse haun perusominaisuudet ihan syvältä. Tyypillistä.
Mikkisoftin kannattaisi keskittyä tekemään tuo perus "alusta" ohjelmille ja saada se toimivaksi. Siinäkin olisi haastetta kun joistan winkkarin virheilmoituksista ei ota pirukaan selvää mitä ne tarkoittavat, eikä ne onnettomat helpit mitään auta, ne kun lähtevät aina liikkeelle siitä että ongelma on jossain muualla kuin itse windowsissa. Ei ne itsekään taida tietää niistä virheilmoituksistaan hevon v-a.
Tietenkään he eivät tee sellaista että keskityisivät vain siihen alustaan koska laittamalla mukaan kaikenlaisia pas-koja apuohjelmia he saavat tuotteistaan enemmän hintaa pyydettyä ja pyrkivät samalla siihen naurettavaan Windows-totalitarismiin, missä kukaan ei käytä mitään muuta kuin mikkisoftin ohjelmia... dream on.

PS. Windows 3.0 oli kyllä aika älyttömän cool kun siinä oli nuo "painonapit"
Kirjoittanut: Stuntgirl (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Stuntgirl
  • Lähetetty: 15.08.2008 16:19
Täältäpäin löytyy Windows XP. Minä olen niin tyhmä, että ennen kuin näin tämän topicin otsikon en tiennyt tuon Linuxin olemassaolosta mitään
Olen pahoillani, olen tyhmä.
Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.08.2008 18:37
Ei kumpikaan :P tr00 macin käyttäjä, mut jos o pakko valita ni löytyy tästä koneesta tuo windows, mut enpä sitä oikeestaan koskaan käytä, kun on parempaakin tarjolla
Kirjoittanut: Tiragen (Nimetön)
  • Lähetetty: 16.08.2008 17:55
Windows Vista on meiän talossa, ja pakko on todeta että tämä on täysin ***** järjestelmä mikälie, ihan toimimaton ja. Hankala. Täyttä kuraa. Ennen oli windows 2000 ja sekin toimi paremmin kuin tämä.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 16.08.2008 19:14

Lainaus: Myria

Olisi kiva kyllä joskus kokeilla sitä Linuxtakin, mutta olisi se varmaan mulle turhan hankala.

Jos oot sen kaa, oot myös tän kaa.

Lainaus: Stuntgirl

Olen pahoillani, olen tyhmä.

Ei välttämättä ole tyhmyydestä kyse, vaan siitä, että sinulla saattaa olla elämää tietokoneasioiden ulkopuolellakin.
Kirjoittanut: DarkMessiah (Aktiivi)
  • Lähetetty: 16.08.2008 20:16

Lainaus: Layil

tr00 macin käyttäjä

http://naurunappula.com/354348/MAC

soooriii, oli ihan pakko

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit