Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Tupakkalaki

Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 22.08.2007 14:37
Tarpeeseen tuli. On paljon mukavampaa käydä baareissakin kun ei aina haise kaikki vaatteet ja hiukset aivan tupakalle. Se kun oli ennen illan jk. aina sitä samaa tuuletus ja pesurumbaa. Plääh! Mutta nyt on sekin onneksi ohi! Vielä kun saisi nuo parveketupakoijat vaikka pihalle tai jotain..
Kirjoittanut: mayfair (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 22.08.2007 15:21
kesäaikaan tämä ulkonahyppääminen sopii, mutta ans kattoo talvella...
Kirjoittanut: Dante (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 27.08.2007 18:42
Vaikkei itselläni ikää olekaan baareissa sun muissa hyppiä, enkä edes polta, niin silti jotenkin häiritsee tuo laki...
Känniset ukot ulkona kesä-iltana rööki huulessa... Sellaisilta on kuultu vaikka mitä, ehdotuksista loukkauksiin...
Kirjoittanut: Kyumin (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.08.2007 18:55
hmm, itselläni ei ole ikää baariin asti, mutta minä henkilökohtaisesti(vaikka tupakoitsia olenkin) pidän tuosta laista. monet ihmiset kärsivät tupakansavusta ja mitä sisko vaatteitaan minulla haistautti niin kamalalle lemusivat > ja paljosta tupakansavusta sisätiloissa tulee vain huono olo -.-
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 29.09.2007 10:31

Lainaus: Kyumin

ja paljosta tupakansavusta sisätiloissa tulee vain huono olo -.-

niin tulee, poltin joskus siis mut pillereiden takia lopetin, en mä missään tupakkakatoksissa tykkää olla, liikaa sitä savua. äidllä on paha astma ja kyllä se niin on et se savu kantautuu ihan sinne tupakattomiin pakkoihin. jääny monta kertaa ruuat tilaamatta sen takia.
Kirjoittanut: Ilari (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.09.2007 10:17
Ehkä paras lakimuutos Suomessa vuosiin!

Vihaan tupakansavua yli kaiken, klubeilla oli tosi ikävää kun tuli vedet silmiin kaikesta ilmassa leijailevasta tupakansavusta. Piti aina välillä käydä ulkona tuulettumassa ja hengittämässä. Pieni määrä ei varsinaisesti haittaa, enkä inhoa tupakoijia ihmisinä.

Riittää, että ollaan edes kohteliaita tupakoinnin suhteen: "Haittaaks jos mä poltan?"
Kirjoittanut: Nemi (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 07.12.2007 14:58

Lainaus: Kyumin

hmm, itselläni ei ole ikää baariin asti, mutta minä henkilökohtaisesti(vaikka tupakoitsia olenkin) pidän tuosta laista. monet ihmiset kärsivät tupakansavusta ja mitä sisko vaatteitaan minulla haistautti niin kamalalle lemusivat > ja paljosta tupakansavusta sisätiloissa

Lainaus: Ilari

Ehkä paras lakimuutos Suomessa vuosiin!

Vihaan tupakansavua yli kaiken, klubeilla oli tosi ikävää kun tuli vedet silmiin kaikesta ilmassa leijailevasta tupakansavusta. Piti aina välillä käydä ulkona tuulettumassa ja hengittämässä. Pieni määrä ei varsinaisesti haittaa, enkä inhoa tupakoijia ihmisinä.

Riittää, että ollaan edes kohteliaita tupakoinnin suhteen: "Haittaaks jos mä poltan?"

Turhaa te tälläistä mieltä olette... Baareissa, ravintolissa jne jne ei enää polteta, ja siksi ihmiset (jotka jaksaa) menee tupakoimaan ulos, ja silloin me kävelessään ohi tupakoimme passiivisesti! Ja se on pahempaa ku tavallisesti polttaminen. tämä laki oli jo ennenki, ja se ei kyllä toiminnut... Se on typerin koko maailmassa! Ehkä pitäisi ajatella esimerkiksi narkkareita, tai sotia ja tehdä asialle jotain, eikä päättää siitä, saavatko ihmsiet polttaa vai ei??? Sehän on ihmisen oma yksityinen asia!! Jos ette jaksa tupakansavua baareissa, miksi hitossa (sori vain modet) menette baareihin?? Ja vielä yksi juttu; ravintolat menevät vararikkoon, asiakkaiden puutteen takia. Ihmiset menevät baareihin nauttimaan tupakasta ja tuopista, vaikean ja pitkän päivän jälkeen. ravintolat menettävät enemmän rahaa, ku ne ihmiset jotka käyttää (n1000e) vuodessa tupakkaan..
En itse polta tiedoksi vain, mutta tää on selvästikin tyhmin laki ikinä...
Kirjoittanut: kalmakalle (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.12.2007 15:02
Ei ole minua haitannut toi. en halua savustaa muita ihmisiä, Poltan ja menen kiltisti ulos tai tupakka koppiin. ei haittaa minua. olen siis sauhutteluni valinnut.
Kirjoittanut: Sire (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Sire
  • Lähetetty: 07.12.2007 15:24

Lainaus: Nemi

silloin me kävelessään ohi tupakoimme passiivisesti!

Ulkoilmassa sauhuttelu haittaa tupakoimattomia paljon vähemmän kuin vastaava suoritus baarin sisällä. Ulkona on avarampi tila täynnä raitista ilmaa, savu pääsee kohoamaan yläilmoihin ja yleensä ilmavirtaukset vievät ne pois. Baarissa se jää useimmiten leijumaan sisäilmaan kaikkien hengitettäväksi, mikä haittaa erityisesti henkilökuntaa, heidät "pakotetaan" hengittämään savua. Varmasti savun saisi pihalle tarpeeksi järeällä ilmastointisystemillä, mutta ei sekään ilmainen ole.

Ennen lain voimaantuloa oli aivan varma että kaikki vaatteet haisivat röökille baari-illan jälkeen, vaikka itse ei tupakoisi. Eipä enää tarvitse tuota suuremmin murehtia.

Lainaus: Nemi

Jos ette jaksa tupakansavua baareissa, miksi hitossa (sori vain modet) menette baareihin??

Viettämään aikaa kavereiden seurassa? Mahdollisesti tutustumaan uusiin ihmisiin? Hyvä bändi soittamassa? Voisi melkein kysyä vastakysymyksen: miksi vaivautua baariin jos ei viitsi mennä ulkopuolelle tupakoimaan?
Kirjoittanut: kalmakalle (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.12.2007 15:26

Lainaus: Sire

Viettämään aikaa kavereiden seurassa? Mahdollisesti tutustumaan uusiin ihmisiin? Hyvä bändi soittamassa? Voisi melkein kysyä vastakysymyksen: miksi vaivautua baariin jos ei viitsi mennä ulkopuolelle tupakoimaan?

olen samaa mieltä asiasta, vaikka tupakoin. En halua että muut kärsii mun tyhmyydestäni

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit