Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Ylläripalkintoja aktiivisimmille

Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 03.06.2008 08:02
Gootti.net aloittaa nyt ensimäistä kertaa sellaisen supervaiheen olemassaolonsa aikana, joka tarkoittaa vain kaikkea hyvää useille teille aktiivisille foorumin jäsenille. Foorumin energisin porukka palkitaan aina silloin tällöin pienin tuotepalkinnoin.

Nyt kesäkuun ensimmäisten päivien aikana goottifoorumille on eniten viestejä lähetellyt nimimerkki Unholysacrament, jolle lähtee ensimmäinen palkintosatsi. (Joten Unholysacrament, nyt kannattaa käydä lukemassa yksityisviestit.) Onnea!

Lisää tavaraa kylvetään kansan syviin riveihin lähiaikoina.
Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 03.06.2008 08:33
Taisi tulla pidettyä se lupaus kun sinulle joskus sanoin että olen täällä foorumilla vaikka kuinka hieno keli ulkona olisikin
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 03.06.2008 10:54
Minua ihan vähän pännii ehkä se, että one-linereiden postaaminen katsotaan aktiivisuudeksi. :/ Ei sillä että mua nyt mitenkään erityisemmin kiinnostaisi tittelit tai palkinnot, mutta tietynlainen rakentavuus ja sisällöntuottaminen on kyllä enemmän sitä aktiivisuutta kuin se, että heittää joka ketjuun jotain lyhyttä, joka ei oikeastaan mitenkään lisää keskustelun arvoa millään levelillä. Tämä siis ei mitenkään kettuilua UHS:älle, totesinpahan vain. Tästä on jo väännetty kättä, mutta eipä ole minun foorumini toisaalta.
  • Lähetetty: 03.06.2008 11:27
Unholysacrament, jep, se on hyvä jos yrität vieraantua oikeasta elämästä ja pysyt täällä foorumilla. Se suositeltavaa toimintaa!

Heetteri: Ymmärrän kyllä pännimisindikaattorin hohtavan punaisena. Miten mitata jonkin viestin tai viestiketjun "henkinen ylevyys", etenkin kun uutta tavaraa tulee tuutista joka viides minuutti? Olet osa tätä yhteisöä. Mää kuuntelemma jos haluat ja ehdit ehdottaa (esim. tässä viestiketjussa tai yksityisviestillä) asioita, joilla voisi nostaa foorumin tasoa parempaan suuntaan. Tässä vähän näitä muistettavia kulmakiviä:

- Foorumi säilyy avoimena paikkana mahdollisimman monenlaisille goottiskenestä kiinnostuneille henkilöille.
- Jäsenistä valtaosa neitokaisia. Ovat etenkin pukeutumisesta, meikkaamisesta ja musiikista kiinnostuneita.
- Ikäjakauma painottuu johonkin ikävuosien 15-25 välille. Nuorempia ja varttuneempiakin löytyy.
  • Lähetetty: 03.06.2008 12:00

Lainaus: kuopassa

Mää kuuntelemma jos haluat ja ehdit ehdottaa (esim. tässä viestiketjussa tai yksityisviestillä) asioita, joilla voisi nostaa foorumin tasoa parempaan suuntaan.

Tätä miettineenä olen tuumannut, että yksirivisten viestien postaamista tulisi rohkaista välttämään. Toisena vaihtoehtona - En tiedä onko se mahdollista - rajata viestimäärän kasvattaminen pois ketjuista, joihin yleisimmin postataan yksittäisiä sanoja tai paria hassua lausetta? (sanapelit, "kitinät, narinat ja vinkunat/kerro kun saat jotain kivaa/välillä hyviäkin uutisia" jne) Ylläpitäjien määrä lienee passeli vielä tähän kapasiteettiin nähden, mutta Goottifoorumin olisi hyvä näin paisuessaan laittaa jokin säännöstön tapainen pakolliseksi luettavaksi kaikille uusille jäsenille.

T'ämä ei mitenkään ruokkisi elitismiä tahi rikkoisi foorumin hyvää henkeä tai vapaata keskustelua, mutta toimenpiteinä olisivat ehkä hyvinkin toimivia. Itselläni on ainakin tapana kirjoittaa pitkiä ja selkokielisiä postauksia, jotka herättävät ajatuksia; one-linereita laitan vain välillä, jos on kiire, ja yleensä niillä on olennainen funktio. Joillekin se tuntuu sen sijaan olevan tapa. EI GOOTTIDEMIÄ! \o/

Esimerkkitilanne 1
Ketju "Silmämunien meikkaaminen"
Gootti A: Mä ainakin käytän kajaalii
Gootti B: *Quote: GoottiA: Mä ainakin käytän kajaalii* Mä kans
Gootti C: Mistä sais kajaalii?
Gootti B: Mä ainakin varastan broidilta ;D

HENKEVYYDEN HUIPPU!
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.06.2008 16:08
Mä oon samaa mielt Hetsqun kaa!!!1 ;D

Eli siis tuo ehdotus, että aktiivisuutta ei mitattaisi noissa ketjuissa jotka ovat jo perusluonteeltaan yhdenrivin-keskusteluita, on oikein mainio. Tokihan muihinkin ketjuihin voi tuottaa "joo"-saastetta, mutta olisi se edes parannus. Varsinaisen sisällön laadun mittaaminen olisi kyllä jo turhan vaikeaa, ja siinä tapauksessa kaikki palkinnot menisivät kuitenkin Heetterille!
Kirjoittanut: Nocturne (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 03.06.2008 18:59
Minusta lahjominen on lähes aina hyvä ajatus. Mutta toisaalta ymmärrä kyllä tämän V-käyrän jyrkähkön nousun joo/aikukivaa/olensamaamieltä viesteille. Toisaalta taas tunnustan, että on mukavaa hillua foorumilla vaikka järki olisikin kohmeessa. Silloin olen itsekin tämän "saasteen" tuottaja.

Lainaus: Piiskansiima

Eli siis tuo ehdotus, että aktiivisuutta ei mitattaisi noissa ketjuissa jotka ovat jo perusluonteeltaan yhdenrivin-keskusteluita, on oikein mainio

Muistaakseni tästä on jo keskusteltu muinoin (viimeksi kun oli tätä aktiivisuutta mittaava kisa...ööö lokakuussa???) ja silloin todettiin tämä mahdottomaksi. Ellen nyt aivan väärinmuista. Ja ellei teknologia kapasiteetti ja taidot ole hirveästi sinä aikana kehittyneet, niin se on aivan yhtä mahdotonta nytkin. Teoriassa siis tämäkin on aivan loistava ehdotus.

Lainaus: Heetteri

Tätä miettineenä olen tuumannut, että yksirivisten viestien postaamista tulisi rohkaista välttämään.

Tämä on aina hyvä idea. Onhan sitä mukavampaa lukea pidempää tekstiä, jossa on ajatus mukana kuin vaan niitä onelinereita. Joskus tulee (tai siis aika useinkin) sorrettua niihin itsekin, kunnes parantaa tapansa... vähäksi aikaa.
  • Lähetetty: 04.06.2008 10:46

Lainaus: Piiskansiima

Varsinaisen sisällön laadun mittaaminen olisi kyllä jo turhan vaikeaa, ja siinä tapauksessa kaikki palkinnot menisivät kuitenkin Heetterille!

No niinpä, minun "AND MY SWORD" -viestini ovat kertakaikkiaan rakentavia.

Lainaus: Nocturne

Ellen nyt aivan väärinmuista. Ja ellei teknologia kapasiteetti ja taidot ole hirveästi sinä aikana kehittyneet, niin se on aivan yhtä mahdotonta nytkin. Teoriassa siis tämäkin on aivan loistava ehdotus.

Mulla oli myös jotakin samansuuntaisia muistikuvia, mutta aivan varmaksi en mene sanomaan. Jotkut pelisäännöt tämä paikka sen sijaan kaipaisi. :/
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 04.06.2008 13:42

minun "AND MY SWORD" -viestini ovat kertakaikkiaan rakentavia.

No mutta mutta, äläpä aliarvioi itseäsi, kyllä ne ovat keskustelua herättäneet! ..itseasiassa huolestuttavissakin määrin.
  • Lähetetty: 04.06.2008 16:03

Tätä miettineenä olen tuumannut, että yksirivisten viestien postaamista tulisi rohkaista välttämään.Toisena vaihtoehtona - En tiedä onko se mahdollista - rajata viestimäärän kasvattaminen pois ketjuista, joihin yleisimmin postataan yksittäisiä sanoja tai paria hassua lausetta? (sanapelit, "kitinät, narinat ja vinkunat/kerro kun saat jotain kivaa/välillä hyviäkin uutisia" jne) Ylläpitäjien määrä lienee passeli vielä tähän kapasiteettiin nähden, mutta Goottifoorumin olisi hyvä näin paisuessaan laittaa jokin säännöstön tapainen pakolliseksi luettavaksi kaikille uusille jäsenille.

Tiivistetään: Kannustus ja säännöt. Nämä kaksi kikkaa ovat toteutettavissa. Pohdin noiden yksityiskohtia tässä samalla kun järsin nakkia ja spagettia ja pistän sitten delegoiden... Valvojat pyörivät palstalla useammin kuin minä, joten jos heille nakitetaan uusia hommia niin toki heidänkin soisin nyt kertovan mitä hyö ajattelevat.

Lainaus: Nocturne

Muistaakseni tästä on jo keskusteltu muinoin (viimeksi kun oli tätä aktiivisuutta mittaava kisa...ööö lokakuussa???) ja silloin todettiin tämä mahdottomaksi.

Olette, armas mademoiselle Nocturne, vallan oikeassa. Ei ole oikein fantsua lähteä tekemään sellaisia asioita joiden tekeminen vie ojasta allikkoon. Mainitsin jo tuossa eräässä toisessa viestiketjussa rikkoneeni sen profiilisivujen puolella näkyvän kuvagallerian kun lähdin säätämään. Älkää siis yllyttäkö "koodailemaan". Ööähh. Epäonnistuja niin monin, monin tavoin.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!