Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Levykaupat

Kirjoittanut: MrLuckarin (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 10.09.2006 22:48
kuinka usein asioit levykaupassa, ja kuinka paljon sinne suurinpiirtein rahaa lahjoitat vierailun yhteydessä?

itse olen tykästynyt asioimaan joensuun levy-eskoissa ja tampereen swamp musicissa, ja tuleehan tuota kulttuuria tuettua satasta lähentelevällä määrällä eurooppalaista valuuttaa.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 10.09.2006 23:24
Tämähän on kiinnostava aihe!

Joskus nuorempana kävin n. kerran viikossa tsekkaamassa silloisen kotipaikkakuntani levykaupan uutuudet. Musiikkipuljun nimi on Riverside Records ja se sijaitsee Porvoossa siinä vanhan autosillan kyljessä (siinä on Paahtimo-niminen kahvila lähellä).

Markka-aikaan meni rahaa musiikkiin ehkä se 120 mk per kuukausi. Nykyisin ei mene oikeastaan yhtään. (Ostan musiikin sijaan kirjoja.)
Kirjoittanut: MrLuckarin (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 13.09.2006 22:17
Nykyään tullut itsekkin käytettyä ostovoimaa myös kirjojen hankintaan, etenkin kun tarve levyjen ostoon vähentynyt (lue, kaikki mitä on joskus meinannut hommata ovat jo aika pitkälle hyllyssä eikä uusia houkuttelevia tule kovin tiuhaan).
Kirjoittanut: Chastel (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 13.09.2006 22:21
Hmm käyn kerran kuussa ja ostan yleensä levyn tai kaksi kun sinne eksyn.

Kotikaupunkini levykaupan valikoima ei aina ole täysin mieleeni, eikä kaupanpitäjä aakkosta kunnolla, vaan heittää samaan kasaan vaikka kaikki 'r' alkuiset levyt. käytettyjä levyjä kaupassa on aika tyydyttävästi ja niitten kuntokin hyvä joten siitä kuitenkin plussaa.

Paljon musiikkia tulee myös hankittua netistä tilaamalla levyjä, ja kirjaston hyllyltä on kiva lainata ja tutustua kaikenmoiseen.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.09.2006 14:39
Levyjä tulee ostettua vähemmän kuin mitä haluaisi, raha kun tuppaa menemään aina kaikkeen muuhun...

Levykaupoista vierailen kaikkein useimmiten Free Record Shopeissa (ovat usein sellaisissa paikoissa mistä kuljen ohi muutenkin). Valikoima niissä on vain huonontunut tämän vuoden aikana merkittävästi, kohta näissä liikkeissä ei varmaan myydä levyjä ollenkaan. Paras vierailukohde on kuitenkin Keltainen Jäänsärkijä Urho Kekkosen kadulla Helsingissä, sieltä löytyy usein juuri se mitä hakeekin ja vielä järkihintaan. Spine Center oli kanssa kiva puoti.
Kirjoittanut: Mila Art (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 17.09.2006 17:43
Täällä Hyvinkäällä on yksi kunnon levy kauppa, Isabel, missä käyn vähintään pari kertaa kuussa (se kun kuitenkin on toisella puolella kaupunkia, niin ei tule ihan joka päivä lähdettyä). Harvoin sieltä pääsee ulos ostamatta mitään, kun aina löytyy joku harvinaisuus tai uutuus mikä on pakko saada. Rahaa kuluu 10-80 euroon lähes joka kerta, ei ihme aina kun pitäisi ostaa jotain mitä oikeasti tarvitsee, on rahat loppu...
Kirjoittanut: Velvet Grey (Nimetön)
  • Lähetetty: 17.09.2006 18:33
En käy fyysisissä levykaupoissa juurikaan, kun ei niistä löydy sitä musiikkia, mitä haluan. Ihan nettikauppoihin tulee rahaa syydettyä, tässä kuussa varmaan n. 120 euroa.
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Kuutar
  • Lähetetty: 19.09.2006 11:17
Turussa tulee käytyä Kanessa ja levykauppa X:ssä , niistä voi joskus löytää jotain vähän erilaisempaa.Helsingistä en valitettavasti osaa erikseen mainita mitään, mutta muutaan pieneen kivaan liikkeeseen olen eksynyt ihan keskustassa.

nettikaupat... ei saa edes mainita mun kuullen, ne on vaarallisia....
rahan kulumista ei vaan huomaa ennen kun tili on miinuksilla.
Kirjoittanut: Starflare (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • • Muokkasi: Starflare
  • Lähetetty: 17.10.2006 00:41
Velvet Greyn kanssa hieman samoilla linjoilla (tosin ihan noin paljoa minulla ei ole koskaan tainnut mennä kuukaudessa levyihin), vaikka ihan mielelläni käynkin esim. Keltaisessa Jäänsärkijässä ja Music Hunterissa kun käyn helsingissä, Tampereella taas molemmat Swampit ovat aivan ehdottomia.

Nettikaupoista cdon.com on myöskin todettu yllättävän hyväksi valikoimiltaan (ainakin sellaisen musiikin osalta joka minua kinnostaa), vaikkakin toimitusajat ovat ärsyttävän pitkiä. Usein siellä on myös hyvät tarjouskampanjat.

Cyberwaren kaikki varmaan jo tietävätkin, ja puljun listoja tuleekin aika usein pläräiltyä kun lienee ainoa laatuaan suomessa?

Muita mainitsemisen arvoisia joita itse käytän ovat esim. Firebox, Northern Heritage, Ahdistuksen Aihio ja No Sign of Life.
Kirjoittanut: Velvet Grey (Nimetön)
  • Lähetetty: 17.10.2006 17:03
Lainaus: Starflare tosin ihan noin paljoa minulla ei ole koskaan tainnut mennä kuukaudessa levyihin

Nojoo. Tuollainen summa tulee käytettyä ehkä joka kolmas kuukausi (eikä suinkaan noin paljon! ehkä korkeintaan jotai 70e). Ostan silloin aina läjällisen albumeita, joita huudatan sitten tyytyväisenä seuraavat 8 vkoa, kunnes taas palaan johonkin vanhempaan levyyn. Ja sitten taas kun tuntuu että ei ole tarpeeksi kuunneltavaa, klikkailen itseni levykauppaan.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit