Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Nightwish

Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 09.03.2012 15:14

Lainaus: Satanica

Aina voi olla ongelmia kuulla omaa ääntään, ja yleensä juuri noissa tapauksissa joudut laulamaan päin pyllyä. Olen itse laulanut koulussa olessani muutamassa ns. konsertissa ja ottaa kyllä päähän, jos et voi omaa ääntäsi kuulla, kun äänenvoimakkuudet on pyllyllään :S

Tuon tason keikoilla laulun 'ongelmat' harvemmin johtuu huonosta monitoroinnista. Vai mitä tarkoitit?
Koulun kuoron ns. konsertti (kuten ilmaisit) vs. high-end tekniikalla ja huippuammattilaisilla toteutettu Nightwishin konsertti. Eroja luultavasti löytyy siinä monitoroinnissa.
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Wormboy
  • Lähetetty: 28.07.2012 17:17
Nightwish on ollu mulle aina älyttömän tärkeä bändi, koska se oli ensimmäinen metallibändi mitä koskaan kuuntelin, ja sen takia mun musiikkimaku nyt on mitä on. Lisäksi Nightwish on syyllinen siihen että minä harrastan laulamista.
En tuota Anette / Tarja sotaa niin miettinyt sillon, kun rupesin kuuntelemaan Nightwishia niihin aikoihin kun Tarja erotettiin, ajattelin sitten vaan että voihan noita vanhoja kuunnella edelleen vaikka se uusi laulaja olisikin ihan todella huono. Tykkään kummastakin laulajasta.
Kyllä kuitenkin ymmärrän sen, että jotkut hylkäsi sen bändin Aneten takia, miettii nyt vaikka esimerkiksi Children Of Bodom, ei olisi sama bändi jos Laiho ei olisi laulajana.
Mutta jos minuta kysytään niin Marco Hietala on se Nightwishin paras laulaja.
Tarjasta olen saanut vähän sellaisen kuvan että se olisi jotenkin ärsyttävä, varmaan koska olin bändin "puolella" ja luin sen kirjan. Sitten kun se Turunen jaksaa vielä seittämän vuoden päästäkin itkeä Iltasanomille, miten tuli potkut ihan puun takaa ja tuli mieleen lapsuuden koulukiusaaminen :.( nyyh.
Tarjahan taisi ihan itse sanoa jo Century Childin aikoihin että se jättää bändin?

Tykkään kaikista levyistä, silti siellä on niitä biisejä, mitä ei kertakaikkiaan jaksa kuunnella. Tässä vielä niitä: Wanderlust, End Of All Hope, Lagoon, Moondance ja Wayfarer. Vaan ärsyttää nuo biisit ihan älyttömästi.
Kirjoittanut: Kuolonenkeli (Nimetön)
  • Lähetetty: 29.07.2012 16:29
No, Nightwishistä en paljookaan tiiä mutta pidän ja ostin vähän aikaa sitten uusimman levyn Imaginaerumin (vaikea nimi...) ruotsinlaivalta
Kirjoittanut: black cat (Nimetön)
  • Lähetetty: 25.07.2013 15:38
Nightwish oli minunkin ensimmäinen metalli bändi, ja kuuntelen sitä edelleen. En ole kuitenkaan koskaan kuullut sitä livenä. Tarja vs Anette kiistaan en , oikein osaa sanoa mitään koska tutustuminen bändiin alkoi vasta Tarjan erottamisen jälkeen.
Kirjoittanut: Muffin (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 25.07.2013 18:45
Nyt kesällä on tullut 10 vuotta täyteen Nightwishin kuuntelua ja bändi kuuluu Top5 lempibändieni joukkoon.
Omistan kaikki studioalbumit DPP:a lukuunottamatta, kaksi live albumia ja pari sinkkuakin olen saanut. Lempilevyni ovat Oceanborn ja Century child, mutta jos pitää valita yksi paras niin se on ehdottomasti Oceanborn. Dark passion playta en omista sillä levyn biisit eivät erityisemmin miellytä minua lukuunottamatta kolmea, joista kuuntelen aktiivisemmin vain yhtä, Master passion greediä. Anetten äänikään ei levyn biiseissä ihan hirveän paljon ole ikinä miellyttänyt minua. Imaginaerumilla hän lauloi sitten jo mielestäni paljon paremmin ja aloin tykkäämään paljon enemmän hänestä.
En yleensä pidä live levyistä, mutta End of an Era on aivan mahtavaa kuunneltavaa.
Ikinä en ole bändiä päässyt näkemään livenä..

Tykkään tosi monista bändin biiseistä. Uusimmalta levyltä ehdoton suosikki on Ghost river lapsikuoroineen. The Riddler on ollut melkein koko fanitusajan ykkössuosikkini.

Kyllä tuo bändi muutenkin kiinnostaa paljon, että kirja on luettu useamman kerran ja on katsottu/luettu haastiksia, lehtijuttuja, dokkareita yms. Holopaista ihailen ja odotan innolla hänen soololevyään.
Kirjoittanut: ixydor (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.07.2013 03:19
Mielestäni Tarjan ja Aneten välinen ''kilpailu'' on ihan turha. Tarja on oikean Nightwishin laulaja, Jolle Tuomas loi musiikkia. Kun Tarja lähti Tuomas silti tekee musiikkia joka sopisi kunnolla vain tarjan äänelle. Nyky Nightwish ei ole enää se Nightwish johon minä silloin joskus rakastuin. Se on jotain ihan muuta. Aivan kuin kuuntelisi eri bändiä. Tuomas kiintyi Tarjaan ja hän teki vain Tarjalle musiikkia. Eikä kellekkään muulle.

Ja nyt ytimekkäästi. Tarja on parempi laulaja kun Anette tai tämä uusi tulokas Floor jansen. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Minua todellakin harmittaa että tarjalla nousi niinsanotusti kusi päähän ja hänestä tuli totaalinen diiva... En sano että bändi teki huonon ratkaisun potkiessaan hänet pellolle.

Ja jos Oikea Nightwish tekisi vielä joskus keikan oikealla kokoonpanolla varmasti löytyisi muitakin katsojia kuin minä!
Kirjoittanut: Tyrienda (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 27.07.2013 20:32
Itse aloittelin Nightwishin kuuntelun joskus aikapäivät sitten, alkuun ajatus oli että "ei ole Nightiwishia Tarjan jälkeen" mutta tuokin on sittemmin pikkuhiljaa vaihtunut, muutama kappale Aneten ajoilta on verrattain hyvää Nightwishia ja Tuomas Holopaisen käsialaa parhaimmillaan, ehkei sitä sinfonista powermetallia mitä Nightwish ennen oli mutta ajat muuttuvat ja joidenkin bändien on muututtava ajan kanssa kun se sama vanha resepti ei ehkä toimikkaan joka paikkaan... esim vanha laulaja lähtee/heitetään ulos tai jotain sellaista. Ajan tässä takaa sitä että vaikka Anette ei alkuun omaan makuun sopinutkaan Nightwishin laulajaksi, mutta kyllä se siitä lähti ja tuo Storytime:kin on jo tarkemmin ajatellen hyvä kappale jossei sitä vertaa edesmenneeseen Nightwishiin. Ajat muuttuvat ja bändit niiden mukana.
  • Lähetetty: 27.07.2013 22:28
Mutta tämä uusi nightwish ei ole enää sitä genreä johon silloin niin tykästyin. Juuri mainitsemasi storytime on aikalailla poppia. Mutta tämä on jokaisen oma mielipide. Ja niinkuin sanoit ajat muuttuvat. Minuun tämä uusi Nightwish ei enää iske mutta se on minun mielipide. Kunnioitan muidenkin mielipiteitä ja sulla on hyvä pointti. Mutta minuun ei vaan tehoa.
Kirjoittanut: xenablood (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 27.07.2013 22:46
Olen samaa mieltä sen suhteen, että uusi nightwish on aivan kuin kuuntelisi eri bändiä. Joskus kun aiemmin kommasin tänne, mun oli tarkotus sanoa, et uus laulaja on hyvä ja imaginaerum ja dark passion play on hyviä levyjä, JOS kelaa et kyseessä olisi joku ihan muu bändi. Mutta aina ku kelaa et haluaa kuunnella nightwishiä, ei tulisi mieleenkään kuunnellä noita levyjä. Ei ne ole nightwishiä. Nightwishissä ei muuttunut vain laulajan ääni, vaan myös musiikki. Ei se ole enää sitä musiikkia mitä nightwish oli. Se on jotainihan muuta nykyään. Ja jos mul on nightwishfiilis pistän vanhoja biisejä pyörimään.
  • Lähetetty: 27.07.2013 23:10
Asiaa! Mutta täytyy se sanoa että ei nykyinen Nightwish ole huono bändi ollenkaan. Jos tulee sitä vastaan jostain niin kuuntelen mielellään
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit