Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Ulkonäköhuijausta?!

Kirjoittanut: Trnquill (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 12.03.2008 10:57

Lainaus: Mina

En laita rumia kuvia galtsuun ollenkaan..

Tämä on juttu, jota harvoin tulee ajatelleeksi. Katsomalla esimerkiksi irc-galleriakuvia saa henkilöstä kuin henkilöstä varsin yksipuolisen kuvan: kuvista näkee, miltä kyseinen henkilö omasta mielestään näyttää. Kaikki "huonot" tai "ei yhtään mun näköiset" kuvat karsitaan pois, ainoastaan ne sisäisen minäkuvan mukaiset otokset pääsevät sensuurin läpi ja esille. Tästä syystä olen kohdannut lieviä yllätyksiä (sekä positiiviseen, että negatiiviseen suuntaan, yleensä onneksi parempaan päin) useasti ns. nettituttuja tavatessa.

Valokuvaushommia tehdessä tuo sama ilmiö tulee ilmi toiselta kantilta. Kun otan henkilöstä X kuvia ja valitsen niistä omasta mielestäni vaikkapa kymmenen parasta, on näistä kuvista hyvin helpolla suuri osa sarjaa "enhän mä oikeesti tolta näytä...?" Eli ulkopuolinen näkee ihmiset toisella tavalla, kuin he itse.

Aina silloin tällöin minun sekä mallin näkemykset menevät täysin ristiin. Minä pidän jotain tiettyä kuvaa setin parhaana, malli puolestaan aivan hirvittävänä (oman itsensä, eli asennon/ilmeen/tms. takia). Usein syynä on jonkin sellaisen piirteen korostaminen, josta kuvattava henkilö itse ei ole niin mielissään - tai johon suhtautuu jostain syystä jopa neuroottisen vakavasti. Kyseessä voi olla vaikkapa lantio; itse palvon ja korostan mielelläni voimakasta lantio-/vyötärölinjaa, osalle kuvaamistani henkilöistä se on ollut mielestään kroppansa häpeäpilkku.

Mitä kuvaamiini kuviin yleisesti ottaen tulee, muokaan niitä rajusti. Varsinaisesti linjoihin (vyötärö, lantio, rinnat, kaula, jne.) en yleensä koske dramaattisen paljoa, mutta ihoa saatan silotella ja poistaa arpia. Osaltaan tämä on vain tietynlaista todellisuuden tavoittelua. Kuvaustilanteessa hyvältä näyttänyt iho saattaa sopivan/väärän valaistuksen ja muiden seikkojen (esim. terävöitys) takia ns. hyppiä silmille valokuvassa, joten palautan pinnan takaisin sen näköiseksi, jollaisena sen muistan oikeasti nähneeni. Meikkimainosten muovi-iholinjalle en ole lähtenyt.

Omia kuviani muokkaan kohtalaisen paljon, mutta lähinnä koko kuvaa kieputtavilla säädöillä. Mutta kuten alussa sanoin, tiettyä ronskia totuuden vääristelyä tapahtuu jo siinä vaiheessa kun esitettäviä kuvia valitaan. Tai hyvällä syyllä voi sanoa, että jo kuvatessa! Fat girl angle on vain räikein esimerkki tästä; ei kaikki "huijaus" tapahdu photarissa.
Kirjoittanut: MissLaura (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.03.2008 13:09
Voi vitsi, kunpa osaisinkin photoshoppailla niin galtsuun tulisi minustakin sieviä kuvia noiden hemmetin rumien tilalle :P
Katselen aina kateudella muiden nättejä kuvia :/
En edes tiedä et onko meidän koneella mitään ohjelmaa millä kuvia voisi muokata, tai miten niitä sit muokataan.
Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.03.2008 22:13
Itse osaan photoshoppailla noita kuvia. Voin laittaa tähän esimerkin URL (huom! kuva näkyy vain irc-galleriaan sisäänkirjautuneille. Muuten päädytte oletuskuvaan)
En muokkaa kuvia noin paljoa, mutta saatan esim. säätää värejä, häivyttää finnejä, vähentää varjoja tai korostaa niitä, tummentaa meikkiä, blurrata taustaa tai kasvoja (blur on aika vähäisessä käytössä), mutta en tosiaankaan rupea vääntelemään mitään kasvon muotoja tai pienentämään tai suurentamaan jotain (kuten olen tuossa esimerkkikuvassa tehnyt. Katsokaa tarkkaan niin huomaatte erot)
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 13.03.2008 01:10
Btw, kuka haluaisi opettaa minua muokkaamaan kuvia? Siis kunnolla, jänniä erikoisjuttuja tai ihan vain perussiistimistä? Minun taitoni riittävät siihen, että muutan kuvan mustavalkoiseksi ja käännän kontrastit kaakkoon -______-'
Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.03.2008 10:36

Lainaus: Iiriva

Btw, kuka haluaisi opettaa minua muokkaamaan kuvia?

Mä voisin jotain juttuja kyllä näyttää, mutta miten sen sitten toteuttaa...
Kirjoittanut: Moonsan (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.03.2008 18:36
Olen törmänny ja taitaa olla aika tavallista, että porukka muokkaa kuviaan. Mun mielestä jo naiset ja miksei myös miehetkin huijaa kanssa ihmisiä liialla meikkaamisella. Menet vaikka yökerhoon niin jo siellä on ylimeikattuja naisia ja jos vaikka isket naisen joka näyttää silloin hyvälle (voit toki olla liian kännissäki) , mutta aamulla ku meikki on sotkuinen taikka pesty niin eipä olekaan enää niin kaunis kuin antoi ymmärtää. Tosin kauneus on katsojan silmissä jne jne
Kirjoittanut: Mindreal (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.03.2008 20:40
Myönnän muokkaavani kuvia jotenkin ja huonoja en laita yhtään 8) Muutenkaan galtsussa ei ole paljoa niitä kuvia, missä näkyis mun pärstää Mutta en niitä kuvia mitenkään blurraa 8) Ei näppylöitä piiloon :'<
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 15.03.2008 10:34

Lainaus: Moonsan

Mun mielestä jo naiset ja miksei myös miehetkin huijaa kanssa ihmisiä liialla meikkaamisella. Menet vaikka yökerhoon niin jo siellä on ylimeikattuja naisia ja jos vaikka isket naisen joka näyttää silloin hyvälle (voit toki olla liian kännissäki) , mutta aamulla ku meikki on sotkuinen taikka pesty niin eipä olekaan enää niin kaunis kuin antoi ymmärtää.

No meikki on minun mielestäni täysin luvallinen, ja oikeastaan toivottavakin huijauskeino. Jos näyttää hyvältä meikattuna, on hyvä meikkaamaan. Hieno homma. Meikillä nyt ei kuitenkaan pysty läskejä häivyttämään eikä kasvonpiirteitään muuttamaan radikaalisti. Voi ainoastaan oikeanlaisilla varjostuksilla luoda illuusion pienemmästä nenästä tai suuremmista silmistä.
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 15.03.2008 11:46
Kaikki mulla irc-gallerissa olevat kuvat ovat muokkaamattomia, olen niissä täysin omana itsenäni, toki vaikka laitan sinne vain mielestäni parhaat kuvat. En halua antaa ihmisille turhaa naurunaihetta, koska olen herkkä ottamaan itseeni.
Kirjoittanut: Trnquill (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.03.2008 11:49

Lainaus: BronzeRain

Meikillä nyt ei kuitenkaan pysty (...) kasvonpiirteitään muuttamaan radikaalisti. Voi ainoastaan oikeanlaisilla varjostuksilla luoda illuusion pienemmästä nenästä tai suuremmista silmistä.

Eikö nuo nyt kuitenkin ole aikalailla samaa asiaa? Mutta joo, eikai meikkaamisessa mitään pahaa voi olla. Vastapelurin pitää vaan (vaikka sitten näiden järkyttävien aamuheräämisten kautta) opetella näkemään meikin läpi. Se on tietysti hankala skenaario, jos on mieltynyt nimenomaan vahvasti meikattuihin henkilöihin sen meikin itsensä takia. Ei kukaan kulje täydessä sotamaalauksessa kellon ympäri (vaikka hyviä yrityksiä aina silloin tällöin tuleekin vastaan).
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit