Gootti.net

Mitä keräilet?

Kirjoittanut: Vega (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 05.10.2012 20:54
Ihmissusielokuvia. Tai kauhuleffoja noin yleensä, mutta ihmissudet ovat teema joka on keräämismielessä lähinnä sydäntä. Esimerkiksi vampyyrileffoja kasaantuu huusholliin muutenkin, melkein kuin itsestään CD-levyt ovat tietysti myös näinä digitaalitiedostojen aikana kai aikalailla keräilyjuttu. Olen myös ajatellut runokirjojen keräämistä, ja varmaankin kannattaisi hommata omaan hyllyyn myös kattava valikoima filosofian klassikkoja.
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 05.10.2012 22:09
Kerään levyjä.
Tossa äsken yritin laskea niin jotain 212. Niistä ehkä 80% on mun, osa on veljen, mutta ne kaikki on kuitenkin minun huoneessa tallessa, koska täällä on cd-soitinkin.
Lehtileikkeitä liittyen lempibändeihin. En kyllä tiiä onko siinä mitään järkeä kun laitan ne vaan kansioon ja ne unohtuu sitten sinne
Sitten keräilen leffoja, en niiden suhteen ole kuitenkaan niin hysteerinen fanityttö, että niitä kokoajan ostelisin niinkuin noita levyjä. Sitten tulee osteltua bändipaitoja, julisteita, muusikoiden elämänkertoja... kaikkea musiikkiin liittyen.
Kirjoittanut: Gorgane (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.10.2012 00:53
Olen kerännyt asioita aivan lapsuudesta asti. Toivoton materialisti. Mikä toisaalta on ollut hyväkin, koska monet keräämistäni romuista ovat kasvaneet paremmin korkoa, kuin mikään pankkitalletus ikinä. Listataan nyt jotensakin lyhyesti.

Videopelit. Olen kerännyt kaikkia mahdollisia pelejä ja pelikoneita ala-asteikäisestä lähtien. Pelien määrä huitelee varmaan jossain yli tuhannessa nimikkeessä, tarkka lista puuttuu tällä hetkellä. Erilaisia pelikonsoleita ja tietokoneita on kymmeniä, vanhimmat 70-luvulta. Osaltaan myös elinkeino, makselen vuokrat myymällä ja korjaamalla näitä.

Musiikki. Aloitin aika myöhään, joskus lukion viimeisenä vuonna ehkä? Kokoelma listattuna täällä http://www.discogs.com/collection?user=Gorgane Tällä hetkellä yli 1500 eri nimikettä vinyyli/CD/kasetti, todellinen määrä jonkinverran isompi, kun on kaikenlaisia boxeja mukana, jotka discogs laskee yhdeksi. Lisäksi tietysti bändipaitoja, julisteita, seinälippuja, hiha - ja selkämerkkejä jne.

Elektroniikka. Kaikenlaista hifiryönää, ghettoblastereita jne. on nurkissa runsaasti. Osaltaan pelikeräilyn ja musakeräilyn lieveilmiö.

Autot. Seitsemän kokonaista autoa ja niihin osia pian varmaan merikontillinen. Lisäksi kaikenlaisia esitteitä, tarroja jne. krääsää.

Sarjakuvat ja kirjat. Löytyy lähes kaikki Suomessa julkaistut Marvel sarjakuvat 1980-1996 ja paljon uudempiakin. Ryhmä-X lehdistä taitaa puuttua kolme numeroa. Paljon myös muuta sarjakuvaa. Kirjoja löytyy myös jokunen hyllymetri. Lähinnä historiaa, autoharrastukseen liittyvää kirjallisuutta ja bändihistoriikkeja.

Kengät+muu vaatetus. Taidan omistaa seitsemän paria New Rockin kenkiä ja päälle perus bootsit, maiharit ja työjalkineet. Ainakin viisi nahkatakkia.

Valmistun jouluna nykyisestä opinahjosta ja pitäisi ruveta pysyvämpää asuntoa etsimään. Tällä tavaramäärällä ja harrastustilantarpeella varmaankin mielenkiintoinen tehtävä edessä.
Kirjoittanut: Burana (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.10.2012 21:02
Hihi itekki kerään my little ponyja mut lähinnä niitä "pussiponeja" Ne vaan on niin söpöjä ja pieniä. Annoin itselleni luvan näin aikuisena johonkin söpöön joten pikkuponit heh just keksin-> niillä olis kiva härnätä mun avopuolisoa jos se sanoo jotain ilkeää jostain josta pidän niin pistän yhden ponin sen tyynyn alle, toisen hammasharjan viereen ja yhden laukkuun jane >: D Olen julma..
Toiseksi kerään lasiesineitä. Mahdollisimman pieniä. Suuria en huoli Mutta ne pienet kiehtoo. Myös kristalliset menee.

Ja sitten tietty ne vaatteet xD goottia tietty.
Kirjoittanut: Wednesday (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.10.2012 16:14
Minä kerään vähän kaikkea, nuorempana enemmän, hamstraajasukua kun olen o_O Nykyisin yhä muutamaa kirjasarjaa, Oktagon-astioita ja Tarokki-pakkoja. Heh heh, tällä lähtee varmaan jäsenyys sivuilta, mutta tunnustan keräileväni 80-luvun södejä, muovisia mini Karvis-kissa hahmoja myös
Kirjoittanut: Trixena (Jäsen)
  • • Muokkasi: Trixena
  • Lähetetty: 17.10.2012 14:16
En keräile oikein mitään, keräiltäviin kuuluu goottivaatteet sekä doujinshit, enkä niitäkään kovin hirveästi.
Yhtäkään doujia ei ole tullut ostettua yli kahteen vuoteen, nyt vois kun Frostiin menee niin voisi ostaa jos joku mieleinen vaikka löytyisi.
Kumpiakaan ei ole valtavasti, myin isoimman satasivuisen doujinshini tuossa kaksi vuotta itten. :p
Olen melko säästäväinen loppujenlopuksi.

Pienenä keräsin kiviä, muovidinoja (niitä nyt kotona noin 200) ja vähän vanhempana Polluxin kirjoja.
Noita dinoja ja kirjoja voisi alkaa myymään jossain kirppiksellä. :p

Doujien lisäksi olen kerännyt kaikki Hopeanuolet ja Hetaliat.
Aikalailla kaikki Nemit myös löytyy.

Ainiin, kaikki Rammsteinin ja vanhan Nightwishin levyt löytyy.
Kirjoittanut: Embize (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.11.2012 18:25
Keräilyksi mun kohdalla voisi sanoa vanhoja ja vanhan näköisiä tavaroita. Rakastan antiikkia ja haluankin haalia itselleni kaikkea koristeellista upeaa ja vanhaa tai vanhannäköistä. Olen hulluna ainakin astioihin. Lautasia olen löytänyt paljon kirpparilta ja tee/kahvikuppeja myös. Vielä jos useammin pääsisi niitä käyttämään. Tykkään myös vintagelaukuista ja niitä haluaisin enemmänkin. Kaipa sitä voi keräilyksi sanoa.
Kirjoittanut: Kuolonenkeli (Nimetön)
  • Lähetetty: 03.11.2012 13:58
Keräilen Harry Potter-kamaa ja kaikkia hienoja antikkisen tyylisiä esineitä. On niin nättejä Niin ja juu, korviksia on tullut haalittua aikas paljon
Kirjoittanut: Hohoton (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.11.2012 22:28
Keräilen kaikkia vanhoja ja hienoja tavaroita, joskus säästän vaatteissa tai tavaroissa mukana tulevat laputkin jossa on merkin logo koska ne ovat nii hienoja. Kerään myös hienoja pulloja ja rasioita sun muita tavaroita.
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 04.11.2012 11:50
Muistelin kirjoittaneeni jo tähän, mutten kai sitten olekaan.

Keräilen leffoja ja kirjoja. Lempileffojani, joita on paljon, muttei hyllyssä vielä kuin jotain 100 kpl:ta (koska aloitin keräilemään vasta muutama vuosi sitten ja opiskelijana ei ole varaa paljoa ostella).
Kirjojakin on jonkin verran, mutta hyvin vähän vielä, jos ajattelen mitä kaikkea haluan vielä saada hyllyyni.
Etenkin elokuvien kohdalla on toisinaan vaikea hillitä ostointoaan. Viimeisin onnistunut ostokseni on The cabinet of dr. Caligari dvd.
Ois hauska kerätä myös joitakin tv-sarjoja, mutta yksittäisiin leffoihin verrattuna ne ovat aika kalliita. Harmittaa myös se, ettei nykyisessä kotikaupungissani ole mitään hyviä antikvariaatteja tai sellaisia kirpputoreja, joissa dvd:n hinta olisi kohdallaan. Tuntuu melkein siltä, että tässä kaupungissa on sanaton sopimus siitä, paljonko käytetty dvd maksaa. Esimerkiksi joku todella surkea elokuva voi maksaa jopa 4-5 euroa, eli hyvän leffan käytetty dvd voi mennä tuon summan yli. Ainakin tämä hintataso täällä hillitsee vähän ostointoa.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit