Gootti.net

Minkälaisia gootteja tunnette?

Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.09.2011 12:35

Lainaus: Morningstar_

En tunne gootteja, tunnen yksilöitä.

Eli ihminen joka tunnustaa itsensä gootiksi ei voi olla yksilöllinen.

Mun mielestä goottiutensa kieltäminen goottiskenessä on jo aika vanha vitsi. Jos itsensä kutsuminen gootiksi on jotenkin noloa niin mun mielestä sen kieltäminen, etenkin kun hengaa GOOTTI.NET NIMISELLÄ FOORUMILLA, tuntuu nyt jotenkin turhalta erilaisuuden tavoittelulta. Mä ymmärrän, että ihminen ajattelee herkästi, että oma kaveripiiri koostuu yksilöllisistä ja erilaisista ihmisistä ja kaikki muut ovat käveleviä stereotyyppejä, mutta sama toimii toistekin päin. Kyllä mä tiedän, että minä ja mun goottikaverit vaikutetaan ulkoapäin aika kliseisiltä gooteilta, ja niin näytätte sinä ja sunkin kaverit. Ei se tee teistä vähempää yksilöitä vaikka ulkopuoliset teitä haluaisi sillä g-sanalla leimata.

Ei tähän oikeesti mitään ideologiaa kuulu. Jos pukeutuu goottityylisesti ja kuuntelee goottiskenelle tyypillistä musiikkia niin mitä todennäköisimmin voi luokitella itsensä tai tulla luokitelluksi gootiksi. Ei se tee ihmisestä yhtään vähempää yksilöä.

Mutta itsehän en ole gootti vaan yksilö, joten en voi tietää.

Ai niin, mä tunne paljon erilaisia gootteja, en mä niitä kovin rankasti mihinkään erilaisiin alakategorioihin jaottele. Jotkut kuuntelee enimmäkseen vanhaa punkkia ja deathrockia, jotkut taas EBM:ää ja indua, jotkut taas kuuntelee sekaisin vanhaa goottirokkia ja heviä, jotkut taas lähinnä old school synakamaa ja minimalistista elektroa.
Kirjoittanut: fanget sjel (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.09.2011 15:35
En tunne ketään goottia. Täälläpäin ei ole yhtäkään edes gootintapaista ihmistä. Tai jos onkin, niin en ole törmännyt. Tuntuu, että massateinit ovat vallaneet tämän paikan. Eikä ihme. Aika yksinäinen olo siinä mielessä, ettei ketään samanlaista ole, mutta onneksi on sentään muunnäköisiä kavereita
Kirjoittanut: Vega (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 25.09.2011 17:41

Lainaus: fanget sjel

Täälläpäin ei ole yhtäkään edes gootintapaista ihmistä.

Missä ihmeen paikassa voi asianlaita olla näin Viitaten moniin muihinkin aikaisempiin kommentteihin. Ehkä elän vaan itse siinä illuusiossa että gootteja ja tai ainakin gootin näköisiä olisi paljonkin joka puolella, kun täällä heitä tuntuu olevan runsaanlaisesti.
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 26.09.2011 18:13

Lainaus: Vega

Täälläpäin ei ole yhtäkään edes gootintapaista ihmistä.

Missä ihmeen paikassa voi asianlaita olla näin Viitaten moniin muihinkin aikaisempiin kommentteihin. Ehkä elän vaan itse siinä illuusiossa että gootteja ja tai ainakin gootin näköisiä olisi paljonkin joka puolella, kun täällä heitä tuntuu olevan runsaanlaisesti.

Monessakin paikassa ei gootteja paljoa näy. Gootit etenkin tuntuvat olevan keskittyneitä Etelä-Suomen suunnalle, vaikkakin metallisteja ym. tumman puhuvia hahmoja voi missä tahansa kaupungissa ja kylässä näkyä vähintäänkin se yksi. Itse näin viimeksi joskus vuonna 2000 pieniä goottilaumoja täällä kaukana idässä. Nyt ainoat näköhavainnot kertovat että jäljellä heitä on... alle viisi? Yksi oli, toinen on epäselvä tapaus ja neljä muuta olen nähnyt. Ja kyseessä siis nimeltä mainitsematon yli 10 000 ihmisen kaupunki. Jos gootteja on yhtään enempää, niin en heitä ole nähnyt tai sitten näköni on valikoiva. Kuka tietää... Se olisi varmaankin yhdenlainen kulttuurishokki lähteä minne tahansa etelän kaupungeista ja paikallisiin goottien vakibaareihin. Tai edes Tuska-festareille tai minne tahansa missä olisi lauma metallisteja. Varmaan järkyttyisin niin kovasti etten toipuisi siitä ikinä.
Kirjoittanut: Onnetontar (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 28.09.2011 20:50

Lainaus: byron

Gootit etenkin tuntuvat olevan keskittyneitä Etelä-Suomen suunnalle

Jaa, no miksi ei heitä ole koskaan kävellyt vastaan?

Enpä oikeastaan tunne. Tai no jos katsoo kavereista, tuntemattomista ja sitten sukulaisista/perheestä niin en tunne. Jotain sen tapasia liikkuu täällä kyllä, mutta ei mitään täysigootteja tms.
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.09.2011 13:23

Lainaus: Onnetontar

Koska gootit ei kävele, ne hiippailee varjoissa dramaattisesti.
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 02.10.2011 18:33

Lainaus: Onnetontar

No eikös esim. Hesassa ole ihan omat goottiklubit tai ainakin paikkoja raskaamman musiikin ystäville? Tuska- ja Lumousfestaritkin on siellä etelämmässä. Sen luulisi jo jotain sanovan kysynnästä eli Etelä-Suomen goottien ja metallistien määrästä.
Kirjoittanut: KandyCaramel (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: KandyCaramel
  • Lähetetty: 08.10.2011 23:14
On se kyllä hiukan totta, että täältä Etelästä päin löytyy jonkin verran enemmän gootteja kuin Pohjoisemmasta, mutta tunnen suurimman osan gooteista juuri sieltä idästä.
Kaksi hyvää kaveriani samalta paikkakunnalta ovat gootteja, toinen on moderni gootti ja toinen sitten historiallisromanttinen, tyyliltään vähän rankempi gootti.

Tunnen myöskin samaiselta kaupungilta erään miesgootin, hänen tyylistään en ole oikein varma. Heidän lisäksi löytyy, varsinkin kaupunkiseudulta, hevareita, emoja ja punkkareita (meidän koulussa ei tosin paljoakaan...käyn "käpykoulua").
Idästä päin tunnen neljä goottia, joista kolme on cybergootteja ja se yksi gootti on taas moderni.
Kirjoittanut: Satanica (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 24.02.2013 11:50
Kaveripiiriini kuuluu ainoastaan yksi gootti, joka ei mikään superhyvä ystäväni sillä tavalla ole. En laskisi edes poikaystävääni gootiksi, vaan enemmänkin metallistiksi, vaikka hän on kovin kiinnostunut cybergoottityylistä ja omistaakin sen tyylisiä vaatteita jonkin verran. Asun myös aika pienellä paikkakunnalla, eikä täällä lisäkseni muita gootteja ole näkynyt, jos siis ei lasketa aikaa, kun vielä ylä-asteella olin (tuolloin tiesin siis ainakin 2 goottia samasta koulusta, mutta eivät olleet millään tavalla kavereitani). Olisihan se kiva, jos kaveripiiriini kuuluisi useampi gootti, mutta näillä mennään. Minä en valitse kavereitani ulkonäön perusteella, vaan sen mukaan miten juttu luistaa ja miten kiva tyyppi on. Onneksi kaverini pitävät tyylistäni ja ovat siitä kiinnostuneita, vaikkei siitä nyt kovin usein keskustellakaan.

Netistä tiedän aika montakin tunnettua goottia ympäri Suomea ja muutaman blogiakin lueskelen.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit