Lainaus: Devilsbride
Hommassa pitää olla kaikin puolin messissä, itseäni ärsytti suunnattomasti eräs kerta jolloin satuimme valikoimaan väärän henkilön mukaamme, hän vain hihitti ja ärsyyntyi kun "oli niin tylsää".
Se kertakaikkiaan pilasi iltani.
Tästä olen hyvinkin samaa mieltä. Itseltäni löytyy hieman samantyyppinen kokemus, kun spiritismi-istuntoon tuli valittua vääränlainen ihminen mukaan.
Oltiin tuolloin 15 vuotiaita, mä olin saanut meiltä kämpän tyhjäksi että saatas rauhassa kokeilla hommaa yöllä, kun kello lyö sen maagiset 12. Yks tyttö ei sitten mitenkään malttanu odottaa, hihitti ja riehui kun viimestä päivää. Mä taiteilin meille laudan, johon tää tyttö meni pian piirtelee sydämiä ja pentagrammeja, ja kirjotteli jotain ihan hölmöä, kuten " I'm wanna be gothic" En tiedä mitä ihmettä se tolla tarkotti, mutta niin siinä mm. luki. No, tyttö ei myöskään mitenkään halunnut odottaa yöhön asti, ja lopulta se riehuminen meni niin häiritseväksi että sen mieliksi alotettiin kahdeksalta illalla. Eihän sillon ollut vielä edes pimeää, joten tunnelma ei siltäkään osin kovin aavemainen ollut.
Kaikesta voi päätellä, että eihän tästä hommasta mitään sitten tullut. Yks latisti kaikkien muiden innostuksen päättömillä touhuillaan, ja istunnon aikana tökkimällä muita ja liikuttelemalla lasia. Sitä kannattaa todellakin valita tarkkaan, että kenen kanssa touhua harjoittaa mikäli niikseen on.
Ihmiselle on enemmän etua siitä, että kukin saa elää mielensä mukaan kuin että hänet pakotettaisiin elämään niin kuin kaikista muista näyttäisi parhaalta.
- J. S. Mill