Gootti.net

Viimeksi lukemasi kirja ?

Kirjoittanut: TheSecret (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 01.03.2009 15:54
^ Just muutama päivä sitten tuli ostettua samainen kirja divarista, ja innolla odotan sen tarjoamaa lukukokemusta.
Kirjoittanut: Wednesday (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.03.2009 19:05
Uusi vai vanha? Viimeksi kahlasin läpi Dean Koonzin "Aaveet", mutta olen lukenut sen aikaisemminkin.
Kokonaan uusi lukukokemus taisi puolestaan olla Tolkienin "Hobitti". En ole mikään sormustenherra -fani, mutta mieheni patisti lukemaan. Olihan se ihan hauska kirja.
Kirjoittanut: Melia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 01.03.2009 21:33
Terry Pratchett - Elävää musiikkia

Ei voi mitään, mun mielestä nää uudet Prtachettit lässähtää loppua kohden todella pahasti. En muista samaa ilmiötä vanhempien kanssa, tosin onhan siitä jo vuosia kun noita tuli luettua...
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 04.03.2009 21:20
Luin tänään loppuun kirjan historiallisista kuninkaiden ja keisareiden tms. rakastajattarista. Siis ihan tällainen tutkimus-tyyppinen kirja, ei mikään fiktio. Olihan se hyvä kirja ja siinä oli hauskoja ja rankkojakin juttuja. Huonopuoli oli se, että välillä siinä kerrottiin liiankin yksityiskohtaisesti esim. mitä jollakin oli päällä tai kuinka se kuoli raskauden aikana jne.
Mutta kyllähän se niiden "huorien" elämä oli aikasta rankkaa...
Samaiseen sarjaan kuuluupi kirja kuningattarien tms. rakastajista. En tiedä kiinnostaisiko se minua yhtä paljon...
Kirjoittanut: MissAnnThrope (Aktiivi)
  • Lähetetty: 04.03.2009 21:33
Sofi Oksanen - Puhdistus

Todella hyvä ja vaikuttava kirja. Oksasella on hieno tapa kuvailla asioita ja viedä kerrontaa eteenpäin.
Kirjoittanut: AlienSexGarden (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 08.03.2009 00:30
Viimeisin kirja minkä luin kannesta kanteen oli Oscar Wilden Dorian Grayn muotokuva englanniksi (en mielelläni lue suomeksi, englanti on mukavampaa luettavaa). Suosittelen kaikille kirjallisuuden rakastajille, herra Wilde on mahtavasti kirjoittanut siitä, miten suuri itserakkaus voi muuttaa ihmistä. Tarina kulki niin pehmeästi, tuntui samalta jos olisi pyörinyt pumpulissa. Yritin myös tällä viikolla lukea Vladimir Nabokovin Lolitaa mutta lopetin sen kesken. En oikein nauttinut kirjasta, jossa 30+ vuotias mies jauhaa koko ajan rakkaudestaan 12-vuotiasta tyttöä kohtaan.
Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 11.03.2009 13:40
Thomas Harris-Punainen Lohikäärme

Aijai, oli hyvä kirja. Minua kävi sääliksi Francis Dolarhyde.
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.03.2009 13:57
J.K. Rowlingin Siuntio Silosäkeen tarinat. Tykkäsin, tyypillistä Rowling -huumoria ja opettavaisia tarinoita velhomaailmasta. Luultavasti tämäkin kirja täytyy lukea muutamaan kertaan, ennen kuin Rowlingin tekstin kaikki hienoudet täysin avautuvat minulle.
Kirjoittanut: tuulikello (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 16.03.2009 20:35
Dan Brown - Da Vinci Koodi
Todellakin parempi kuin mitä odotin! Koukutuin täysin ja kun olin kipeä pari päivää, en juuri muuta tehnytkään kuin luin. Todella vauhdilla kulkivat sekä tapahtumat kirjassa että siirtyivät sivut eteenpäin. Täytyypi katsoa elokuvakin (joka kirjan lukeneilta kuulemana mukaan on huono, mutta...).

Sarah Waters - Silmänkääntäjä
Oi, löysin helmen kun lainasin tämän kirjan kirjastosta! Tähän jäin jopa pahemmin koukkuun kuin edelliseen. Lähes seitsemänsataa sivua hurahti tuosta vain. Watersilla oli mielestäni selkeä, helppolukuinen, mutta kuitenkin kaunis kerrontatyyli, pidin tarinan ajankohdasta (1800-luku), henkilöistä ja totta kai itse tarinasta. Oikeastaan jokainen tapahtumapaikoista oli sellainen, josta olen jo aikaisemminkin ollut kiinnostunut; syrjäinen ja ajassa jälkeenjäänyt maalaiskartano, rikollisjoukkioiden pesä Lontoossa, mielisairaala... Tosin "yllätyskäänteet" eivät olleet kovin "yllättäviä", mutta eipähän se kuitenkaan hyvää kirjaa pilannut. Suosittelen kokeilemaan!
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Lähetetty: 20.03.2009 12:54
Lukaisin Länsimaalta ei mitään uutta (All quiet on the western front) englanniksi. Oli muuten ihan oikeesti hyvä! Ensin aloin lukemaan vaan sen takia että "kai tämäkin pitäisi lukea niin tietää miksi tätä ylistetään" -periaatteella. Mutta oikeasti se tarina olikin hyvä, ehkä välillä tylsähkö, mutta loppua kohti parani kokoajan ja loppu oli kyllä tosi hyvä.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit