Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Viimeksi lukemasi kirja ?

Kirjoittanut: Elegia (Aktiivi)
  • Lähetetty: 25.10.2009 14:48
stephenie meyer - aamunkoi

Olkoon se muiden mielestä sitten kuinka kliseinen ja paska kirja (tai kirjasarja) tahansa niin MINÄ RAKASTAN.
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 25.10.2009 15:51
Minulla on tällä hetkellä menossa Walter Moersin Kapteeni Sinikarhun 13½ Elämää, joka on varsin mainio. Pidän muutenkin Moersin kirjoista, ja tämä on kyllä siellä parhaiden joukossa.
Kunhan tämän olen saanut luettua, siirryn Chuck Palahniukin Chokeen, joka tarttui mukaan Kirjamessuilta.
Kirjoittanut: Vampiric_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.10.2009 16:50

Lainaus: Elegia

stephenie meyer - aamunkoi

hehee, minä luen sitä parhaillaan, kaikki edellisetkin lukenut, hyviä kirjoja
Kirjoittanut: Rääkki (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 26.10.2009 17:48
Luin Erlend Loen Supernaiivin eilen, yhdessä illassa. Kirja olikin nopeasti luettu, kun on sen verran lyhyt.
Mutta pakko sanoa, että tykästyin Loen tyyliin kirjoittaa yksinkertaisista asioista suloisesti ja hieman höpsösti.
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 26.10.2009 18:29

Lainaus: Rääkki

että tykästyin Loen tyyliin kirjoittaa yksinkertaisista asioista suloisesti ja hieman höpsösti.

Erlend Loe on kyllä aivan loistava, mutta Naiv. Super taitaa olla ainoa suloinen kirja häneltä - Naisen Talloma on todella karmaiseva.
Jos kerta pidit Naiv. Superista suosittelisin Martin Pagen kirjaa "Kuinka minusta tuli tyhmä."
Kirjoittanut: Lycantrophia (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 26.10.2009 23:31
Lainasin lähestyvän halloweenin kunniaksi kirjastosta Jane Bullin kirjan Halloween ja Malcolm Birdin Suuren noitatiedon,jota minulla oli tapana rakastaa keskenkasvuisena.Ensin mainittu tarjoaa melko ankeita (eikä se tässä tapauksessa tarkoita mitään positiivista) askartelu ja DIY-ohjeita kurpitsajuhlaan,enkä huomannut oppivani kirjasta mitään hyödyllistä.Mielenkiintoisimmaksi koin ne muutamat kasvomaalausohjeet,joita se sisältää.Harmillista,että siskoni (=päämaalauskohteeni pienempänä) on kasvanut isoksi ja kasvomaalitkin kuivettuivat jo ajat sitten.On kyllä hyvin selvää,että taidan olla yksinkertaisesti liian vanha kirjan kohdeyleisöksi.
Herra Bird sen sijaan ei tuottanut pettymystä.Siitä,kun olen tätä humoristista käsikirjaa noidalle ja noidaksi aikovalle viimeksi lukenut on tainnut kulua jo puoli elämää,mutta yhä se jaksaa ihastuttaa.Suurin syy lienee miehen itsensä tekemissä kuvituksissa,hänen hykerryttävissä noidissaan.Jösses,antakaa minulle kenkäni ja noidanhattuni,niin menen potkimaan huonekaluni hivenen rustiikkisempaan kuosiin ja leivon tämän onnistuneen entisöinnin kunniaksi pääkallopipareita....

Samalla kertaa lainastosta mukaan tarttui Terry Pratchettin Totuuden torvi ja Neil Gaimanin Hautausmaan poika.Loistava reissu siis,sillä pidän suuresti kumpaisenkin tuotannosta.
Totuuden torvi on perus Pratchettia,ei sarjan parhaimmistoa,mutta kuitenkin varsin viihdyttävä lukukokemus.Se esittelee uusia hahmoja,joihin eittämättä tullaan törmäämään tulevaisuudessakin.Tällä kertaa irvailun kohteena on journalismi ja osansa saavat muunmoassa niin AA-kerho kuin huumeriippuvuuskin.
Hautausmaan poika kertoo lapsesta,joka kasvaa paikallisen hautausmaan aaveiden kasvattamana menetettyään oikean perheensä näiden jouduttua julman murhan uhreiksi.Surmaaja tavoittelee myös ainoana hengissä selvinneen pojan henkeä.Kyseessä on siis klassinen seikkailu/kasvukertomus maustettuna kiintoisilla sivuhenkilöillä,maagisilla elementeillä ja epitafeilla,jotka saavat toivomaan,että vastaavia voisi löytää myös omalta lähikalmistoltaan.Kaiken kaikkiaan mieleen tulivat hieman Corpse Bride ja erittäin vahvasti Edgar Lee Mastersin ihanainen Spoon river antologia.Oikeastaan pääjuoni on melko ohut,mutta sitä ei välttämättä tule ajatelleeksi kaikkien guulien,herra Jackien ja hautakivien keskellä.Lizaa,Silasia ja Hurmeleikkiä tulee kyllä ikävä.Viihdyttävä tapaus tämä.
Kirjoittanut: Holy (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 01.11.2009 13:49

Lainaus: Lycantrophia

Mies on yksi ehdottomia lempirunoilijoitani

Oi, mahtavaa, toinenkin Lorca-fani löytyy!

Itse kärsin tällähetkellä tilanteesta, jossa en enää löydä luettavakseni uutta Lorcaa suomeksi. Ja kun lukuaika on viime päivinä ollut kortilla (yliopiston ensimmäiset tentit iskivät, olen siis viimeaikoina lukenut sellaisia äärimmäisen kiinnostavia klassikoita kuin Fred Karlssonin "Yleinen kielitiede") en ole ehtinyt paneutua Lorcan lukemiseen espanjaksi. Tavoitteena on kyllä lukea pikapuoliin ainakin "Sonetos del amor oscuro" eli "Synkän rakkauden sonetit"

Viimeksi lukemani kaunokirja taitaa olla Edgar Allan Poen runoista koottu "Rakkauden ja kuoleman lauluja". Ihan hieno, pari tarttuvaa runoa löysin. Osa runoista oli tosin hiukan kömpelöitä, liekö sitten erittäin vanhan käännöksen (muistaakseni vuodelta 1945 tms.) syytä. Ainakin "Korpista" olen lukenut paremmankin.

Ja no, tulihan tuossa perjantaina taas vaihteeksi luettua lähes kokonaan Kirsi Kunnaksen kokoama Lorca-käännös "Mustalaisromansseja", tällä kertaa ystävälle ääneen..: )

PS. Jos joku ihmettelee viimeisen kappaleen muotoilua, kyse on siitä, että Kunnaksen kokoamassa kirjassa "Mustalaisromansseja" on mukana Lorcan runoja, joita ei löydy teoksesta "Romancero gitano", ja toisaalta siitä puuttuu ainakin yksi pitkä arkkienkeliruno, "San Rafael (Córdoba)", jota en muuten ole muualtakaan löytänyt käännettynä.
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.11.2009 16:16
Elaine Cunningham - Haltian varjo

Aloitin joskus lukemaan kyseistä kirjaa ja jätin sen kesken jostain syystä todettuani ettei miellyttänyt. Nyt kuitenkin luin kirjan alusta loppuun ja pakko tunnustaa olleeni väärässä; aika perus fantasiasettiä, mutta sen verran hyvää, että omalle kirjahyllylle voisi tämän Laulut ja miekat-sarjan avauskirjan hankkia, tai ainakin tulee varmasti kys. kirja luettua uudestaankin.

Kirjassa sopivasti perinteistä fantasiaseikkailua mutta myös jotain uutta vastapainoksi, mielenkiintoinen juoni pitää otteessaan hyvin ja hupaisaa huumoriakin löytyy kirjasta sopivasti.
Toivoa sopii että sarja jatkuu samoilla linjoilla, kuitenkaan toistamatta itseään.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 11.11.2009 13:16
Kuolemanportti sarjan neljäs osa eli Käärmemaagi tuli tuossa taannoin luettua ja täytyy sanoa, että sarja vaan paranee etenemisen myötä. Pitää toivoa, että jatkuukin samalla linjalla.
Kirjoittanut: Tyhjäpää (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.11.2009 18:16
Miika Nousiaisen Vadelmavenepakolaisen sain luettua tuossa pari päivää sitten. Aivan loistava kirja En voi käsittää miten joku pystyy kirjoittamaan noinkin pitkän ja hyvän kirjan tuollaisesta aiheesta. Kirja kertoo siis suomalaisesta miehestä jonka suurin haave on olla ruotsalainen. Toisaalta ihan älytön kirja mutta etenkin loppu on todella hyvä. Suosittelen
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit